Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Guess who's back

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Update 07-03

Bericht door tom »

Erg mooie Carabinieri-Alfa, gaaf om de set compleet te krijgen. De Montreal is ook een schitterende auto en Siku heeft er een mooi model van gemaakt. :thump_up:
Gebruikersavatar
Rule
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 21:29
Locatie: Zeeuwland

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Bburago Giuliett

Bericht door Rule »

MarcoAzzurro schreef:Een Siku V serie Alfa Romeo Montreal van de eerste serie, of beter gezegd de 2e serie van de eerste serie :lol:
De eerste serie van dit autootje had ik al in de collectie. Deze is lichter groen en heeft compleet zwarte wielen:
Deze groene versie is redelijk zeldzaam. Vaker zie je de latere zilveren versie met de zwarte deuren.
Deze heb ik dan net weer niet :lol: moet er ook ooit nog eens bij komen.
Ik weet zeker dat ik die zilveren versie met de zwarte deuren nog heb uit mijn jeugd!
Maar die ligt ergens in een doos op zolder.
Errug mooi al die ouderwetse 1:25 modellen!
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Bburago Giuliett

Bericht door togicollector »

MarcoAzzurro schreef:Weer eens een updateje, en wel een uit Italia:

http://i181.photobucket.com/albums/x291 ... Super3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i181.photobucket.com/albums/x291 ... Super2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://farm3.static.flickr.com/2708/408 ... 8a08c3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben eigenlijk helemaal geen liefhebber van lichtmetaal en deze wieldoppen heb ik altijd zo geweldig mooi gevonden! Staan onder een eerste serie 75 ook zoveel beter dan lichtmetaal, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Bovendien is de 90 nog steeds een prachtige auto, helemaal in het chique donkerblauw met wit van de Carabinieri. Wel jammer dat de begrenzing van het wit niet klopt met de werkelijkheid (of de positie van de tekst op de deuren maar een kniesoor die daar op let).

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Update 07-03

Bericht door MarcoAzzurro »

Kan ik mij helemaal in vinden Koen.
Die wieldoppen matchen gewoon geweldig mooi met de rest van ontwerp. Maar er zijn maar weinig mensen die daar zo over denken helaas.
De meeste 90's die ik tot nu toe heb gezien, (en dat geld ook voor 75's) hadden zelf toegevoegde lichtmetalen sportvelgen. Bepaalde eigen lichtmetalen velgen zoals bijvoorbeeld de speedlines vind ik ook altijd erg goed staan, maar ook die zijn niet erg populair.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Update 07-03

Bericht door togicollector »

Laatst nog weer zo'n prachtige onverprutste 75 van de eerste serie zien wisselen van eigenaar en helaas de nog aanwezige wieldoppen direct uitgewisseld voor lichtmetaal...
Zonde in mijn ogen. 75's met lichtmetaal genoeg op deze wereld.

Die wieldoppen zijn ook de reden dat ik de 90 van Polistil zo mooi vind trouwens... toch zie ik nu dat die een heel stuk minder goed van vorm zijn.

Afbeelding

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Update 07-03

Bericht door tom »

Mee eens, soms staan wieldoppen gewoon zo chique en strak onder een auto dat lichtmetaal overbodig is. Mijn Audi 80 van 1986 staat ook op staal met doppen en dat gaat niet veranderen... ik zal je topic niet vervuilen met een foto.
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Update 07-03

Bericht door MarcoAzzurro »

tom schreef:Mee eens, soms staan wieldoppen gewoon zo chique en strak onder een auto dat lichtmetaal overbodig is. Mijn Audi 80 van 1986 staat ook op staal met doppen en dat gaat niet veranderen... ik zal je topic niet vervuilen met een foto.
Mag van mij hoor Tom :cool:
Geen enkel bezwaar.

@ Koen, ook precies de reden waarom ik dat model zo koester.
Degene die jij plaatst is de enige die ik nog eens in betere staat wil hebben. Ik heb wel een blauwe maar die heeft de originele wielen niet meer en mist de spiegel.
Helaas is dat nou net de zeldzaamste uitvoering, samen met de bordeaux rode.
Gebruikersavatar
BenF1
Berichten: 755
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 15:32
Schaal: 1:18
Locatie: Ieper (BE)

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Update 07-03

Bericht door BenF1 »

Zojuist even heel je topic doorgelezen. Man, indrukwekkend!!! :thump_up: Het zijn speciale modellen (modelletjes) die je in de collectie staan hebt. Zeer mooi. :worshippy: Ikzelf heb ook een paar Alfa's in mijn collectie, niet zo speciaal, gewoon AutoArt en Minichamps. De laatste tijd koop ik geen modellen meer, ik 'investeer' liever in een oude 1:1 Alfa. (nouja investeren) Strak design en rijplezier tot en met. Vooral de achterwielaandrijving is :D .
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Update 07-03

Bericht door MarcoAzzurro »

BenF1 schreef:Zojuist even heel je topic doorgelezen. Man, indrukwekkend!!! :thump_up: Het zijn speciale modellen (modelletjes) die je in de collectie staan hebt. Zeer mooi. :worshippy: Ikzelf heb ook een paar Alfa's in mijn collectie, niet zo speciaal, gewoon AutoArt en Minichamps. De laatste tijd koop ik geen modellen meer, ik 'investeer' liever in een oude 1:1 Alfa. (nouja investeren) Strak design en rijplezier tot en met. Vooral de achterwielaandrijving is :D .
Hoi Ben, Dankje!
Autoart en Minichamps mogen dan misschien minder speciaal zijn maar vooral die eerste maakt een aantal zeer mooie Alfa's :cool:
enneh, een 1:1 Alfa, welk type? :cool:
Gebruikersavatar
BenF1
Berichten: 755
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 15:32
Schaal: 1:18
Locatie: Ieper (BE)

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Update 07-03

Bericht door BenF1 »

AutoArt maakt zeker mooie Alfa's. De Giulietta Spider is :thump_up:
een 1:1 Alfa, welk type? :cool:
Een 75 Turbo uit 1987. :drool: Met lichtmetaal :D Ik zag dat je daar een beetje over aan het discussiëren was. :)
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Update 07-03

Bericht door togicollector »

Heb zelf recent een mooie blauwmetallic 89'er 75 TS gehad met QV velgen eronder, dus ook lichtmetaal. Maar de eerste series met die mooie platte wieldoppen vind ik wel wat hebben. En helaas zijn er erg weinig liefhebbers van wieldoppen en veel meer van lichtmetaal en zie ik met lede ogen aan dat wat er nog is zonder pardon wordt omgewisseld voor lichtmetaal. En dat is puur persoonlijk want iedereen mag uiteraard zijn eigen keuze maken.

Afbeelding


Is dat een beetje betrouwbaar, zo'n turbo?

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - calls it a day

Bericht door MarcoAzzurro »

Eigenlijk mijn afcheidspost hier. Ik heb namelijk besloten te stoppen met verzamelen.
Ik heb simpelweg niet meer de passie die ik eerst wel had en heb momenteel veel meer lol met mijn andere grote hobby (elektrisch gitaar).
Of ik mijn collectie van de hand ga doen ben ik nog niet helemaal over uit maar nieuwe modellen gaan er niet meer bijkomen.

Ik wens iedereen hier verder het beste en veel verzamel plezier toe en wie weet tot ooit.


Mark
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - calls it a day

Bericht door Jolly Club »

Jammer om te horen ! Zou nog even wachten met verkopen, als je over een half jaar de kriebels weer krijgt kun je het zo weer oppakken. Als alles dan al verdwenen is voor een appel en een ei krijg je het waarschijnlijk nooit meer bij elkaar..

Veel plezier met je gitaar, en denk aan de buren ! :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - calls it a day

Bericht door MarcoAzzurro »

Voor een appel en een ei doe ik sowieso niets weg :cool:
Daar zijn veel modellen in mijn collectie veel te zeldzaam en waardevol voor.
Ik denk inderdaad dat ik ze eerst gewoon lekker laat staan waar ze staan. Ze staan me verder ook niet in de weg en het staat leuk in de kamer.

Haha, dankje :cool: , dat zal wel lukken :thump_up:
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - calls it a day

Bericht door TestaRossa »

Stoppen met verzamelen is idd niet hetzelfde als een verzameling de deur uitdoen. Gelukkig maar zou ik zeggen, want af en toe je eigen collectie bewonderen blijft natuurlijk geweldig om te doen. Bovendien mag zo'n Alfa verzameling mag niet verloren gaan. Succes met de elektrische gitaar en het ga je goed.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Plaats reactie