Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Verzameling OTF'er (2 x Engels)

Bericht door Mr. Dj M. »

Welkom hier en mooie verzameling al!
Ik mis nog wat oude Mg's in je verzameling eigenlijk :roll: , maar persoonlijk mis ik dan bijvoorbeeld die Austin Healey Sprite nog in mijn verzameling. Bijzonder leuk autotje en naast de XKSS met beide BRG heel erg leuk :cool: :thump_up:
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: Verzameling OTF'er (2 x Engels)

Bericht door AutoWolf »

Die Frog eye is meesterlijk! Heerlijke auto! De andere auto's zijn ook heel mooi. Mooi optrekje ook OTF'er :cool:
Gebruikersavatar
Martini Racing
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 24 jun 2009 15:06
Locatie: Sint-Martens-Latem
Contacteer:

Re: Verzameling OTF'er (2 x Engels)

Bericht door Martini Racing »

Ik zag al dat je geregistreerd was en vroeg me af waar je collectie topic bleef.

Mooie street D-type :worshippy:
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 952
Lid geworden op: do 09 jul 2009 12:27
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Verzameling OTF'er (2 x Engels)

Bericht door benzfreak »

Mooie foto's en modellen!

Doe zo voort :thump_up:

grtz benzfeak
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verzameling OTF'er (2 x Engels)

Bericht door Ricardo »

:drool: de DB5 uiteraard een erg mooie wagen. Zonde inderdaad van de nummerplaat, maar daar hebben veel oudere AA last van. De Austin-Healy mag er ook zeker zijn :thump_up:
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Verzameling OTF'er (2 x Engels)

Bericht door OTF'er »

Mr. Dj M. schreef:Welkom hier en mooie verzameling al!
Ik mis nog wat oude Mg's in je verzameling eigenlijk :roll: , maar persoonlijk mis ik dan bijvoorbeeld die Austin Healey Sprite nog in mijn verzameling. Bijzonder leuk autotje en naast de XKSS met beide BRG heel erg leuk :cool: :thump_up:
Zou nog graag eens een MG MGA en een MG MGB (liefst de "lepeldeur" van Corgi) of een MG MGC aanschaffen. En natuurlijk mag dan een Austin-Healey 3000 niet ontbreken.
Die Sprite's zijn heel toffe wagentjes, maar vind persoonlijk de variant met dichte wielen iets mooier dan de variant met spaakwielen.
Was nog even vergeten een foto van het interieur en de motor te posten, dus hierbij:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: Verzameling OTF'er (2 x Engels)

Bericht door squadraminiatura »

Heerlijke plaatjes :drool: van hele mooie modellen.

Persoonlijk ben ik wel gek op dat Engelse geweld uit het verleden :mrgreen: :thump_up:

Doe zo voort zou ik zeggen :D

Groeten,
Ferry
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Verzameling OTF'er (2 x Engels)

Bericht door OTF'er »

Volgende is de Autoart Jaguar XK SS.
Zoals Martini Racing al aangaf, was dit de straatversie van de D-type.
Extreem zeldzaam in 1:1 (16 exemplaren)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze Kyosho Porsche 356 A Speedster had bij aankoop al enige schade. Zodoende besloot ik om hem wat te modificeren in de stijl van de races in de jaren ’50 (zonder bumpers, wat schade, 1 ruitenwisser etc.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Verzameling OTF'er (2 x Engels)

Bericht door Mr. Dj M. »

OTF'er schreef:
Mr. Dj M. schreef:Welkom hier en mooie verzameling al!
Ik mis nog wat oude Mg's in je verzameling eigenlijk :roll: , maar persoonlijk mis ik dan bijvoorbeeld die Austin Healey Sprite nog in mijn verzameling. Bijzonder leuk autotje en naast de XKSS met beide BRG heel erg leuk :cool: :thump_up:
Zou nog graag eens een MG MGA en een MG MGB (liefst de "lepeldeur" van Corgi) of een MG MGC aanschaffen. En natuurlijk mag dan een Austin-Healey 3000 niet ontbreken.
Die Sprite's zijn heel toffe wagentjes, maar vind persoonlijk de variant met dichte wielen iets mooier dan de variant met spaakwielen.
Wat is de "lepeldeur" precies, nog nooit gehoord hiervan en ik kan ook geen verschillen ontdekken op de foto's (maar ik zie dan ook nooit het verschil tussen de mk1 en de mk2 MgB) :roll:
Overigens zijn de Autoarts echt de moeite waard hoor, maar ook de UH modellen zijn al erg netjes en heb je bij de GT ook gewoon stof in het interieur. Ik zou alleen wel aanraden alles van of UH of Autoart te nemen, dat is het mooiste. Het is alleen jammer dat de MgB van Autoart geen spiegels heeft en de MgA van Revell zijknippers die helemaal nooit hebben bestaan (toen was dat nog niet verplicht in de USA, dus hoe ze erop zijn gekomen....). Van de MgC is het jammer dat deze er maar in één kleur is, maar deze heeft gelukkig wel spiegels.

Hier een paar foto's van mijn Mg spul:
Afbeelding
(Inmiddels is de oranje verf van de zijlampjes bij de A's weggepolijst)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(M'n tweede C heb ik maar een beetje gemodificeerd, o.a. met behulp van een dremel.)
@Martini Racing en OTF: Leuke info over de XKSS, wist niet dat dit de straat D-Type is. Heb ik toch iets van de D in mijn verzameling dus :D
En OTF, je Porsche is erg gaaf zo :worshippy: :dance: :cool:
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Verzameling OTF'er (2 x Engels)

Bericht door OTF'er »

Mr. Dj M. schreef:
Wat is de "lepeldeur" precies, nog nooit gehoord hiervan en ik kan ook geen verschillen ontdekken op de foto's (maar ik zie dan ook nooit het verschil tussen de mk1 en de mk2 MgB) :roll:
Overigens zijn de Autoarts echt de moeite waard hoor, maar ook de UH modellen zijn al erg netjes en heb je bij de GT ook gewoon stof in het interieur. Ik zou alleen wel aanraden alles van of UH of Autoart te nemen, dat is het mooiste. Het is alleen jammer dat de MgB van Autoart geen spiegels heeft en de MgA van Revell zijknippers die helemaal nooit hebben bestaan (toen was dat nog niet verplicht in de USA, dus hoe ze erop zijn gekomen....). Van de MgC is het jammer dat deze er maar in één kleur is, maar deze heeft gelukkig wel spiegels.

@Martini Racing en OTF: Leuke info over de XKSS, wist niet dat dit de straat D-Type is. Heb ik toch iets van de D in mijn verzameling dus :D
En OTF, je Porsche is erg gaaf zo :worshippy: :dance: :cool:
De lepeldeur is de vroegste generatie van de MG MGB. Deze had deurklinken in de vorm van een "lepel". Later (1965) kwam de combinatie drukknop-klink.
Corgi maakt die generatie (met wieldoppen). AutoArt zijn de latere Mk II's. UH produceert ook nog de V8 en de Limited Editions, dacht ik.

Heb zelf de AutoArt MG MGB GT gehad, vond die ook erg mooi. Vind de Corgi echter specialer omdat het een Mk I en omdat hij wieldoppen heeft (was in de eerste productiejaren standaard). De Kyosho Roadster is ook een MkI, maar dan met spaakwielen.
Laatst gewijzigd door OTF'er op di 22 dec 2009 13:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Verzameling OTF'er (Jaguar XK SS & Porsche 356 Speedster)

Bericht door Mr. Dj M. »

Ah nu je het zegt, kan ik inderdaad ook iets anders zijn aan de deurklinken van de Kyosho roadster. Je moet echter heel goed kijken, want het zou ook zomaar een schaalding kunnen zijn zeker gezien de leeftijd van de Kyosho.
De V8 is inderdaad ook nog gemaakt door UH, plus een paar andere versies zoals een engelse politie en de rubber bumper USA'er. Die V8 verschilt niet zo heel erg en die ligt natuurlijk ook in de C, maar die laatste twee zijn wel echt lekker anders. Die wil ik ook ooit nog wel eens toevoegen, net als een racer van Autoart. Dan heb ik ook een cabrio met hardtop in de collectie.

(Btw, haal even de foto's uit je qoute :) )
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Verzameling OTF'er (Jaguar XK SS & Porsche 356 Speedster)

Bericht door OTF'er »

Mr. Dj M. schreef:Ah nu je het zegt, kan ik inderdaad ook iets anders zijn aan de deurklinken van de Kyosho roadster. Je moet echter heel goed kijken, want het zou ook zomaar een schaalding kunnen zijn zeker gezien de leeftijd van de Kyosho.
De V8 is inderdaad ook nog gemaakt door UH, plus een paar andere versies zoals een engelse politie en de rubber bumper USA'er. Die V8 verschilt niet zo heel erg en die ligt natuurlijk ook in de C, maar die laatste twee zijn wel echt lekker anders. Die wil ik ook ooit nog wel eens toevoegen, net als een racer van Autoart. Dan heb ik ook een cabrio met hardtop in de collectie.

(Btw, haal even de foto's uit je qoute :) )
Bestaat er ook geen rallye versie met extra lampenset?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Verzameling OTF'er (Jaguar XK SS & Porsche 356 Speedster)

Bericht door Mr. Dj M. »

Ja, die bestaat inderdaad! Daarop doelde ik met de racer :roll:
Hij is er in rood en groen en dan heb je dus de cabrio met hardtop :)
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Verzameling OTF'er (Jaguar XK SS & Porsche 356 Speedster)

Bericht door Bondracer »

Zeer mooie aanwinsten, al is de Jag favoriet :thump_up:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
galleria ferrari
Berichten: 942
Lid geworden op: do 09 aug 2007 14:57
Locatie: zwartsluis

Re: Verzameling OTF'er (Jaguar XK SS & Porsche 356 Speedster)

Bericht door galleria ferrari »

de jag is ook mijn favoriet!! die rest is ook super :thump_up: :thump_up: :thump_up:

Gr. Dimitry :)
mazda, zoom zoom
Afbeelding
Plaats reactie