Brimbrammer schreef:Mooie combo foto's.
Toen de Kadett GSi op de markt kwam reed ikzelf ook een Kadett maar dan slechts een 1.3, was wel altijd gaaf om de GSi te zien en zeker de 16v uitvoering.
Kortom, deze foto's brengen mijn gedachten weer naar m'n jonge jaartjes.

Idem bij mij. Ik rij nu in een Ford Focus MkI.5 1.8 (niet de traagste versie), maar de RS blijft een droom...
De verzameling is flink uitgedund, dat maakte plaats beschikbaar voor een nieuw beperkt subthema:
Ferrari's voorzien van "fari a scomparsa" oftwel klapkoplampen.
Dit '80s-kenmerk zorgt voor een unieke lijn die ik als youngtimerliefhebber bijzonder waardeer (alhoewel de 550 Maranello ook een kunstwerk is...).
De Testarossa toonde ik al eerder, nu is het de beurt aan de recentste aanwinst: de Ferrari F355 Berlinetta.
Voor mij persoonlijk combineert deze Pininfarina-creatie perfect het "hoekige" van de 208/308/328-serie met een rondere uitwerking (in de stijl van de latere 360). In ieder geval oogt hij in mijn persoonlijke opinie ook mooier dan een 348.
Motorisch was deze wagen voorzien van 3 496 CC 380 pk sterke 180°-V8 met 5 kleppen per cilinder.
Een noviteit bood Ferrari aan in de vorm van de F1-transmissie in 1997 naast de standaard manuele versnellingsbak met 6 verhoudingen.
Qua varianten bestond het aanbod uit de Berlinetta, de GTS (Targa) & de Spider (vanaf 1995).
In 1999 werd de 355 vervangen door de 360 die duidelijk een andere designrichting volgde.
Ik wou per sé een Berlinetta. Qua tint had ik maar één wens: geen Rosso Corsa.
Uiteindelijk heb ik geopteerd voor de Giallo Modena-versie van HotWheels Elite (een zwarte F355 is geproduceerd door Kyosho & HotWheels Elite).
Het model is netjes afgewerkt, op sommige punten ontbreekt de verfijning die Kyosho wel toont. Maar Giallo Modena maakt veel goed...