zot van peugeot en andere franse klassiekers

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Smokey schreef:Die 205 bijft leuk. ze hebben gewoon wat :thump_up:
veel plezier er mee!

Greetz Richard

Dank u :wink:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door aficionado »

peugeot-gek schreef:Dit keer geen schaalmodel maar een 1/1 model,

Deze afgelopen zondag gekocht en afgehaald.
Het was altijd een droom om een Peugeot 205 GTI te hebben en bij deze is dit nu ook gebeurd.

Het is een Peugeot 205 CTI 1.6 met 115pk uit 1988,het heeft natuurlijk de nodige gebruikssporen maar
wat wil je van een auto die 26 jaar is.
Hij rijdt ongelooflijk goed wat een power heeft die wagen,er is heel veel vernieuwd eraan.
Mijn toekomst plannen zijn hem helemaal laten herspuiten en hem in nieuwstaat brengen.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie ervan,het reeds mijn 2de oldtimer die nu bezit.

Greetz
:worshippy: De juiste velgen heeft ie al! Leuke plezier wagen.. Ik zeg 1 grote ronde Remus pijp eronder, en verder helemaal netjes origineel.. Misschien nog de grill met de grote letters GTI erin, die had mijn neef in zijn 205 1.9 GTI en was echt stoer imho

Alleen de grill, maar deze bedoel ik
http://www.mypeugeot.ch/bilder/205/nathi/main.html
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door Bien »

Mooie klassieker! Ik heb ooit een 205 GTI in DIMMA uitvoering gehad, tot op de dag van vandaag spijt van dat ik die heb weggedaan. :(
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door NetForce84 »

Superknappe wagen.
Mijn ouders hebben vroeger ook nog een 205 gehad.
Nooit geen problemen mee gehad.

Proficiat met deze 1:1 aanwinst
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door Johan »

Erg fraaie wagen, zeker met dit weertje.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Bedankt voor de leuke reacties :wink:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door Mr. Dj M. »

Mooie aanwinst!
Je hebt nu mooi even de voordelen van de GTI en het cabrio rijden. Lekker hoor :cool:

Gaaf dat je hem in nieuwstaat wilt brengen.
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door chummy dj »

Mooie 205,van de week nog een witte zien te koop staan !!!!
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door Ferrarifan »

Lekker karretje :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door alain_1978 »

Dat ziet er een guitig karretje uit :) Is voor zijn leeftijd idd nog heel mooi.
Hopelijk wordt het een mooie zomer zodat je er volop van kunt genieten.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Bedankt voor de leuke reacties.

Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Terug een nieuwe in collectie in schaal 1/18.

De Renault 4, ook wel bekend als de R4 is een auto die tussen 1961 en 1992 werd geproduceerd door de Franse autoproducent Renault. Het is de eerste voorwielaangedreven personenauto van Renault. In Frankrijk spreekt men van de 4L (uitgesproken als “Quatrelle”), wat weer “4 vleugels” betekent.

In 1948 kwam Renaults grote concurrent Citroën met de Deux Chevaux op de markt, beter bekend als de "Lelijke Eend". Renault moest hierop reageren, maar kon ondertussen ook mooi de sterke en zwakke kanten van de 2CV bestuderen. In het voorjaar van 1956 startte Renault-directeur Pierre Dreyfus een project voor een auto die groter zou zijn dan de Eend en die bovendien meer geschikt zou zijn voor gebruik in de stad. De nieuwe auto moest de achterwielaangedreven Renault 4CV gaan opvolgen. Hij moest geschikt zijn voor iedereen: een familie-auto, een auto voor vrouwen, voor boeren, voor in de stad.

Pas in 1961 werd de Renault 4 gepresenteerd op de Salon de l’Automobile in Parijs, in de Luxe (L) versie, vandaar de in Frankrijk gangbare naam 4L.

De eerste versies beschikten over de 750cc-motor van de Renault 4CV en een nieuw ontwikkelde drie-versnellingsbak, waarvan de eerste versnelling niet gesynchroniseerd was. Met deze versnellingsbak liep de Renault 4 achter op de inmiddels al dertien jaar oude Eend, die over vier in plaats van drie versnellingen beschikte.

De R4 carrosserie was geschroefd op een chassis, terwijl zijn voorganger, de 4CV, al over een zelfdragende carrosserie beschikte. Het chassis liep de kans te verbuigen als de (stevigheid gevende) carrosserie werd verwijderd; toch leverde deze constructie Renault voordeel op. Op hetzelfde R4-chassis kon Renault later ook de Renault 6 assembleren.

De R4 beschikte over onafhankelijke wielophanging op alle vier de wielen, alle voorzien van vering door middel van torsiestaven. De wielbasis is links 4 cm korter dan rechts, waardoor de torsiestaafvering achter heel eenvoudig kon worden uitgevoerd, zonder invloed te hebben op de besturing van de auto. Het rijgedrag van een Renault 4 wordt als heel comfortabel ervaren, comfortabeler dan sommige moderne auto’s. Dit komt mede door de soepele torsiestaafvering.

Tijdens de productie van de R4 zagen velen hem als een stationwagen, maar achteraf gezien is het wellicht beter om het een van de eerste hatchbacks te noemen. De R4 was niet de eerste auto met een geheel bovenaan scharnierende achterklep: onder andere de Citroën Traction Avant introduceerde de lange achterklep al in 1954.

De R4 kreeg tot op heden niet de cultstatus die de Citroën 2CV wel heeft, waarschijnlijk omdat het de meest succesvolle Franse auto aller tijden was. De auto was zo algemeen, dat het conserveren of cultiveren van de auto simpelweg niet werd gedaan. Pas de laatste jaren neemt de cultstatus van de R4 toe. In Nederland was de R4 te koop tot 1986, maar productie ging in onder andere Joegoslavië door tot in 1993. Er werden in totaal meer dan 8 miljoen Renaults 4 geproduceerd.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Peugeot RCZ in schaal 1/18.

De Peugeot RCZ is een compacte coupé van het Franse automerk Peugeot. Volgend op de conceptauto genaamd 308 RC Z die in 2007 gepresenteerd werd op de IAA in Frankfurt. De echte RCZ werd in 2009 gepresenteerd, ook op de IAA. De auto wordt vaak naast de Audi TT gezet als goedkoper alternatief. Er wordt nog een cabriolet versie verwacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door Nelis »

Leuk model van deze toch wel enigsinds schaamteloze copie van de Audi TT, tenminste zo denk ik er over. Wit kan hij erg goed hebben. :thump_up:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door Mr. Dj M. »

He, de facelift RCZ. Ik vroeg me al af of die gezien de komst van de RCZ R, ook nog op de planning stond bij Norev.
Volgens mij had je de pre-facelift ook. Ik zeg duo shots :mrgreen: :thump_up:
peugeot-gek schreef:De wielbasis is links 4 cm korter dan rechts, waardoor de torsiestaafvering achter heel eenvoudig kon worden uitgevoerd, zonder invloed te hebben op de besturing van de auto.
Dat moet je mij eens uitleggen :roll:
Plaats reactie