zot van peugeot en andere franse klassiekers

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door F40F50ENZO »

Het blijft een lekker gevarieerde verzameling, een genot om naar te kijken.... :drool:
Het heeft ook net zoveel (of meer :cool: ) zijsporen als mijn verzameling. :D
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Faultier
Berichten: 2615
Lid geworden op: do 30 jun 2005 00:50
Schaal: 1:18
Locatie: Germany

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door Faultier »

Very cool additions esp. the red RZR :drool:
Bye
Faultier
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Dank u voor de leuke comments,altijd leuk om dit te lezen.

Er zijn er nog een aantal onderweg en ze zijn niet allen Frans :shock:

Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Faultier schreef:Very cool additions esp. the red RZR :drool:

Thank you, you collection is also worth check always with great admiration.

Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door alain_1978 »

Mooie aanwinsten weer. De RCZ-R ziet er goed uit!
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door aficionado »

Ik was zo gek van Peugeot 106! Met zijn rode tapijten.. Heerlijk scheurijzer
0-100 in 10 seconden ofzo, maar het leek vele male harder!

Ik was uhm 18 jaar, verslond autoboekies bij de vleet, mijn ene neef had de 205GTI, de andere een 309GTI16V.. Wat denk je wat mijn 'droom' was..

Nooit in bezit gehad helaas

Precies de goede kleur hebbe gij, moet zeggen dat ik de latere(?) blauwe kleur ook onweerstaanbaar vind..

Benieuwd naar de nonFranse modellen..

Afgematte modelletjes buiten zetten heeft ook wel wat! :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Dank u allen,

Terug een nieuwe in mijn collectie vanuit China,
een Peugeot 301 in schaal 1/18.

De Peugeot 301 is een compacte auto , geproduceerd door de Franse automaker Peugeot . Het werd aangekondigd aan het publiek mei 2012, met een officiële lancering die plaatsvond op de Autosalon van Parijs in september. De 301 wordt gebouwd bij Peugeot Vigo fabriek in Spanje, samen met zijn tweelingbroer Citroën C-Elysee, en is gepland om ook in China worden vervaardigd in eind 2013 en Nigeria in 2014.

De verkoop van de 301 begon in november 2012, in eerste instantie in Turkije en later in andere markten in West-Azië, Noord-Afrika en Oost-Europa. Zoals de 301 is speciaal ontworpen voor opkomende markten, de 301 zal niet beschikbaar zijn in West-Europa, waaronder Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk (vergelijkbare situatie in Ierland en de meeste RHD markten).

De 301 is 4440 mm (174.8 binnen) in lengte, met een 2,650 mm (104,3 inch) wielbasis.

Het wordt aangedreven een bereik van drie motoren: een driecilinder 1.2-liter VTi benzinemotor gedeeld met de Peugeot 208 , de productie van 72 pk (54 kW; 73 PS) en verkrijgbaar met een handmatige of geautomatiseerde handgeschakelde versnellingsbak; een 1.6 VTi benzinemotor met 115 pk (86 kW; 117 PS). en een 1.6 HDi diesel met 92 pk (69 kW; 93 PS) gekoppeld slechts aan een handgeschakelde versnellingsbak.

Het model 301 de naam werd voor het eerst gebruikt op een 1932 Peugeot 301 en de nieuwe 301 is de eerste Peugeot met de herziene naamgeving strategie van het gebruik van x01 en x08 naar opkomende markten modellen en traditionele markt modellen duiden beginnen.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding


Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Een niet Franse model in mijn collectie,

Een Mercedes-Benz 600 Pullman uit 1966 in schaal 1/18.

De Mercedes-Benz 600 was een grote luxe auto aangeboden in verschillende varianten wereldwijd. Geïntroduceerd in september 1963, zijn concurrenten onder bepaalde modellen van Rolls-Royce en Bentley , de Cadillac Fleetwood 75 , uitgerekt Lehmann-Peterson Lincoln , en de Chrysler Imperial Crown Ghia.

In het algemeen, de korte wielbasis (SWB) 600 modellen werden ontworpen om-eigenaar gedreven zijn; de lange wielbasis (LWB) 600, vaak voorzien van een middenberm met ruitbediening, bedoeld was als chauffeur.

De productie begon in 1964 en bijna 600 varianten werden gebouwd door 1972. De oliecrisis, alsmede de introductie van nieuwe S-klasse modellen, vertraagde de vraag. Bescheiden productie voortgezet tot 1981. Tijdens deze periode werden 2.677 voertuigen gemaakt.
Modellen

De 600 kwam in twee hoofdvarianten:

Een korte wielbasis 4-deurs sedan, beschikbaar met een vermogen divider raam scheiden van de voorste zitplaatsen van de achterbank.

Een lange wielbasis 4-deurs Pullman limousine (met twee extra naar achteren gerichte zitplaatsen gescheiden is van de ruimte door een power divider venster, waarvan er drie werden gebouwd) en een 6-deurs limousine (met twee naar voren gerichte jump-zetels de middelste twee deuren en een achterbank-zitting).

Een paar van de limousines werden gemaakt als landaulets met een cabriokap over de achterste passagiersruimte. Deze werden met name gebruikt door de paus en de Duitse regering, zoals tijdens de 1965 bezoek van koningin Elizabeth II , toen ze werd begeleid door Kurt Georg Kiesinger in de open-top tour in Baden-Württemberg . De productie van dit model eindigde in 1980.

Mercedes maakte ook twee coupes , een als een geschenk pensioen voor Dr Rudolf Uhlenhaut , een van het model drie ontwerpers. Een derde werd opgebouwd uit een 600 SWB door Karl Middelhauve and Associates.

Een enkel voorbeeld van een 4-deurs Landaulet combineren van de behandeling van een korte wielbasis met de kwaliteiten van een landaulet, werd gebouwd door Mercedes in 1967 voor voormalige autocoureur graaf von Berckheim.

De 600's grote grootte, gewicht, en tal van hydraulisch aangedreven voorzieningen die nodig meer vermogen dan grootste motor Mercedes 'in die tijd, de 6-cilinder 300, kon produceren. Een nieuwe V8 met meer dan tweemaal de capaciteit ontwikkeld, de 6.3 L " M100 ". Indien aanwezig: enkele bovenliggende nokkenas (SOHC) en Bosch mechanische brandstofinjectie .

Complex 150 bar (2176 psi) hydraulische systeem van de 600's elektrische ramen van de auto's, stoelen, zon-dak, het kofferdeksel, en automatisch sluitende deuren. Instelbare luchtvering geleverd uitstekende rijeigenschappen en de goede greep op elk wegdek.

In 1967 de M-100 motor en hydrauliek werden gemonteerd op de veel kleinere, maar nog steeds aanzienlijk 300SEL 6.3 , het creëren van 's werelds snelste vierdeurs sedan. Bij de introductie van de "W116" chassis, een grotere 6.9 liter versie van de M-100 in de installatie van Mercedes-Benz 450SEL 6.9 .

Beroemde eigenaren van de 600 hebben opgenomen de paus en beroemdheden zoals Coco Chanel , Hugh Hefner , Elizabeth Taylor , John Lennon , George Harrison , Karen Carpenter , Jay Kay ,Aristoteles Onassis , Jack Nicholson , Simon Spies , Ronnie Wood , Bob jane , Frank Packer , Elvis Presley , Rowan Atkinson en Jeremy Clarkson .

Opmerkelijke staatshoofden opgenomen Park Chung-hee , Josip Broz Tito , Nicolae Ceauşescu , Pol Pot , Enver Hoxha , Francois (Papa Doc) Duvalier , Leonid Brezjnev , Ferdinand Marcos (die vier, waaronder een Landaulet, een 1981 kogelvrij eigendom en een zes -deurs versie.),Kim Il-sung , Kim Jong-Il bezat ook een Landaulet (zowel gezien in de 65ste verjaardag parade in Pyongyang op 10 oktober 2010), en Sadaam Hussein , die een lange dak Landaulet eigendom dat werd teruggevonden na de val van Bagdad vandaag eigendom van de Petersen Museum in Los Angeles. Iraanse Shah Mohammad Reza Pahlavi en het koninklijk hof in handen van meerdere 600 modellen.De vroegere Chinese minister van Buitenlandse Zaken Chen Yi , Deng Xiaoping , de vrouw van de eerste Chinese premier Zhou Enlai - Deng Yingchao , en de voormalige koning van Cambodja Norodom Sihanouk , alle gebruikte de 600.De eerste Senegalese regime (1960-1980) onder president Leopold Sedar Senghor had drie 600s, een korte wielbasis, een lange wielbasis en een Landaulet , later vervangen door de W126 gebaseerd Carat Limousine .

Religieuze leider Guru Maharaj Ji een eigendom,evenals Colombiaanse , drugsdealer Pablo Escobar , een LWB zes deur 600.vernietigd in een aanval op Escobar in 1988 in Medellin .

In de bioscoop de Mercedes 600 werd gekenmerkt in de James Bond-films , met name het vervoer van de schurk Ernst Stavro Blofeld in On Her Majesty's Secret Service van en Diamonds Are Forever . Kamal Khan wordt ook gezien het verlaten van Sotheby's in een 600 in Octopussy . In televisie, werd een Mercedes Benz 600 limousine gebruikt door fictieve Channing / Gioberti familiematriarch Angela Channing in de Amerikaanse tv-serie Falcon Crest . Beelden van de auto rijden van San Francisco over de Golden Gate Bridge naar het Falcon Crest wijngaard waren te zien in de aftiteling van de eerste vier seizoenen.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding



Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door Nelis »

Blijft een dikke uber Mercedes!
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Nog een nieuwe niet Franse in mijn collectie

de Mercedes-Benz S-Class Pullman in schaal 1/18.

De S-klasse is het sedanmodel geleverd door Mercedes-Benz en is een van de best verkopende topklasse-auto’s van de wereld. De S staat voor Sonder, 'speciaal'. De S-klasse bestaat sinds halverwege de jaren vijftig en is altijd het model geweest waar Mercedes-Benz de nieuwste technieken en toepassingen in introduceerde, die later weer de weg vonden naar andere modellen en werden overgenomen door andere merken, zoals de airbag, ABS en ESP.

Op basis van de S-klasse zijn er ook een aantal Coupés op de markt geweest zoals de C107 300SLC de W126 500SEC en de W140 600SEC. Vanaf 1999 kwam de CL-klasse op de markt wat gezien kan worden als de S-klasse coupé. Van 1999 t/m 2006 de C215 en vanaf 2006 de C216. Vanaf 2010 zou Mercedes-Benz de grote Coupés weer gaan aanbieden als S-klasse Coupé. De nieuwe Coupé in de S-Klasse van Mercedes werd in 2013 in conceptvorm tentoongesteld op de IAA van Frankfurt.

Tussen 1963 en 1981 is er ook een model geweest dat boven de S-klasse gepositioneerd was, de Mercedes-Benz W100 600 Pullman, een uiterst luxe limousine, die vooral door beroemdheden en staatshoofden werd gekocht.

Vanaf 2002 was er een opvolger in de vorm van de Maybach 57/62. In 2006 kwamen er 'S' versies uit van deze modellen. In deze uitvoering hadden de chauffeurs meer vermogen en luxe ter beschikking. Nadat Mercedes in 2012 de stekker uit Maybach trok, kondigde het aan dat de nieuwe verlengde W222 S-modellen (onder de codenaam V222) het cachet van de Maybach zouden gaan uitstralen.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding


Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Mijn collectie Citroens DS'en in schaal 1/18.

Jammer genoeg mis ik nog één kleur.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door OTF'er »

Een fraaie verzameling DS'en!
Heeft u een voorkeur als u uit dit rijtje een exemplaar als 1:1e zou mogen kiezen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door Bien »

Wat een mooi model van die Mercedes 600. :cool:
De DS'en zijn ook erg fraai, ik hoop er ook nog een of meerdere uit te kunnen halen voor mijn verzameling. Ik had nooit gedacht dat eens te zeggen want ik heb de DS altijd lelijk gevonden, maar ik kan ze de laatste jaren steeds meer waarderen. Vooral de cabrio's. :thump_up:
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

OTF'er schreef:Een fraaie verzameling DS'en!
Heeft u een voorkeur als u uit dit rijtje een exemplaar als 1:1e zou mogen kiezen?

Dan mag het voor mij de break zijn,gewoonweg zot ben ik daar van.
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door peugeot-gek »

Bien schreef:Wat een mooi model van die Mercedes 600. :cool:
De DS'en zijn ook erg fraai, ik hoop er ook nog een of meerdere uit te kunnen halen voor mijn verzameling. Ik had nooit gedacht dat eens te zeggen want ik heb de DS altijd lelijk gevonden, maar ik kan ze de laatste jaren steeds meer waarderen. Vooral de cabrio's. :thump_up:

Dank u,inderdaad de cabrio maar die zijn verschrikkelijk duur in 1/1 en ook worden ze zeldzamer en zeldzamer.


Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Plaats reactie