Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Jeffrey1985
Berichten: 866
Lid geworden op: za 07 aug 2010 20:58
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Mercedes-Benz 220S 1956

Bericht door Jeffrey1985 »

Mooie klassieke Benz met een bijzondere kleurstelling :worshippy:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Gebruikersavatar
Zuugnap
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 09 feb 2011 04:27
Schaal: 1:18
Locatie: Onder brug / Doos 17

Re: GioGio collectie: Mercedes-Benz 220S 1956

Bericht door Zuugnap »

inderdaad BB een hele mooie klassieker , mooie aanwinst!
Afbeelding
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: GioGio collectie: Mercedes-Benz 220S 1956

Bericht door chummy dj »

Mooie ponton,één van de eerste autos waar dat ik dagelijks in zat,van mn vader,die had dan weer de pinkers vooraan bovenop de spat borden !!!
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio collectie: Mercedes-Benz 220S 1956

Bericht door Johan »

chummy dj schreef:Mooie ponton,één van de eerste autos waar dat ik dagelijks in zat,van mn vader
Je had het slechter kunnen hebben lijkt me, dat zullen fijne kilometers geweest zijn.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Roebas
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 27 feb 2011 13:08
Schaal: 1:43

Re: GioGio collectie: Mercedes-Benz 220S 1956

Bericht door Roebas »

Ziet er netjes uit die Benz. Het is niet mijn smaak, maar zeker wel een mooi model.

Groeten Roeland.

P.S. Bugatti ??
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio collectie: Mercedes-Benz 220S 1956

Bericht door Johan »

Roebas schreef: P.S. Bugatti ??
:cool:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio collectie: Bugatti Veyron EB 16.4

Bericht door Johan »

Het volgende model is van het legendarische merk Bugatti met in dit geval de Veyron EB 16.4.

Bugatti Veyron EB 16.4
Ettore Arco Isidoro Bugatti, geboren in Milaan op 15 september 1881 was de oprichter van het beroemde automerk Bugatti.
Bugatti staat en stond bekend om zijn snelle, dure en exclusieve wagens die hij vanaf 1909 bouwde, hiervoor had hij al ruime ervaring opgedaan in de auto industrie.
In 1947 overleed Ettore en werden nog slechts enkele Bugatti`s geproduceerd maar dat duurde niet lang, de fabriek kwam in handen van Hispano-Suiza die de fabriek ombouwde voor de productie van onderdelen voor vliegtuigen en dan met name de motoren.
Dit was het einde van Bugatti maar zal velen jaren later toch een vervolg krijgen.....

In 1991 werd geprobeerd om het merk weer nieuw leven in te blazen door een groep Italiaanse investeerders onder leiding van Romano Artioli.
Op 15 september 1991 (precies 110 jaar na de geboorten van Ettore) werd in Frankrijk een nieuwe spectaculaire Bugatti onthuld, het was de Bugatti EB110 waarbij EB staat voor Ettore Bugatti. Spectaculair was het model zeker gezien zijn techniek en prestaties al zullen we daar nu hier niet op ingaan. Dit model is geproduceerd van 1991 t/m 1995 en in totaal zijn er 139 van gemaakt.
Dit was dan van zowel de "normale" EB110 als de EB110 SuperSport, echter na 1995 ging de onderneming failliet en werd het wederom stil rond het merk......


In 1998 komt er echter weer leven in het merk Bugatti, in dat jaar koopt Volkswagen de rechten op de naam Bugatti van Romano Artioli en begint men met de ontwikkeling van een prototype, een auto die uiteindelijk zal leiden tot de welbekende Veyron.
Die ontwikkeling zat Volkswagen echter niet mee maar in 2005 kwam de Bugatti Veyron EB16.4 dan eindelijk op de markt, een auto van extremen.
We zullen maar direct beginnen met wat cijfers.
Motor W16 8.0 liter (16 cilinder) met 4 turbo`s, vermogen 1001 pk
Topsnelheid 407 km/u
0-100 km/u: 2,5 seconden
0-200 km/u: 7,3 seconden
0-300 km/u: 16,7 seconden
0-± 400 km/u: 54,8 seconden
Dat zijn werkelijk ongehoorde cijfers maar zoals gezegd ging het allemaal niet vanzelf.

Bij de ontwikkeling reed men eerst met 18 cilinders maar viel de keuze uiteindelijk op de 16 cilinder maar ook een 16 cilinder geeft van oudsher problemen met de warmte afgiften, dit hebben ze wel weten op te lossen maar opvallend is nog steeds dat de motor open en bloot in de Bugatti ligt, dus zonder motorkap.
De 16-cilinder motor is heel compact opgebouwd. In plaats van alle 16 cilinders in één V-formaat te proberen plaatsen, heeft men ze in een W-vorm geplaatst. Dit zijn in principe twee 4.0-liter V8's die dezelfde aandrijfas delen.
Andere problemen waren o.a om de wagen veilig op de weg te houden boven de 350 km/u en moesten er speciaal voor de Veyron banden ontwikkeld worden.
Bugatti had met de Veyron de snelste straatauto ter wereld maar in juli 2006 claimde het Brits-Italiaanse Barabus de snelste auto ter wereld te hebben gebouwd: de Barabus TKR met een topsnelheid van 434 km/u. Deze auto gaat van 0-100 in 1,67 seconden en heeft 4 pk meer dan de Bugatti Veyron. Dit maakt dit op papier de snelste auto ter wereld. Deze auto heeft het echter niet gehaald. Overigens hebben sinds de introductie van de Veyron meerdere fabrikanten geclaimd auto's te hebben gebouwd met een hogere topsnelheid of hoger vermogen. Echter, geen van deze fabrikanten kon dat bewijzen met metingen, tot op 13 september 2007, toen het snelheidsrecord dan toch van de tabellen geveegd werd door de SSC Ultimate Aero TT. Maar in 2010 sloeg de Bugatti Veyron terug en liet een snelheid van 431km/u opmeten met de Bugatti Veyron Super Sport. Koenigsegg beweert zelfs een nog snellere auto te hebben, er zijn echter weinig circuits waar deze snelheden behaald kunnen worden. Het circuit waar Koenigsegg zou willen testen is in handen van Volkswagen en dat is dan weer de "moeder" van Bugatti..... :|

Andere nadelen van een dergelijk hoge topsnelheid, als je die al ergens kunt rijden , is dat de 100 litertank binnen 12 minuten leeg is en zijn banden dan niet langer als 15 minuten mee zullen gaan.
Dat laatste is echter geen probleem omdat voordat je banden het zullen begeven je tank inmiddels al leeg is.
Al met al wederom een wagen die de naam Bugatti eer aandoet, een automobil van extremen.
De Bugatti Veyron SuperSport mag zich momenteel de snelste ter wereld noemen met een snelheid van 431 km/u en de kans is groot dat dat niet meer zal veranderen.

merk: Bugatti
model: Veyron
uitvoering: EB 16.4
schaal: 1/43
fabrikant: AutoArt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op ma 17 jun 2019 14:26, 7 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: GioGio collectie: Mercedes-Benz 220S 1956

Bericht door OTF'er »

De Veyron is in de mooiste kleurstelling, maar die 220S doet mij meer.
Een elegante Mercedes-Benz in die two-tone combinatie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bugatti Veyron
Berichten: 1095
Lid geworden op: za 16 mei 2009 13:44
Locatie: Burgum

Re: GioGio collectie: Bugatti Veyron EB 16.4

Bericht door Bugatti Veyron »

Prachtige update, al heb ik hem liever een maatje groter. :thump_up:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Bugatti Veyron EB 16.4

Bericht door Maarten Mercedes »

Zwart icm met met gekleurde voorschermen blijft toch het mooist :drool:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Jeffrey1985
Berichten: 866
Lid geworden op: za 07 aug 2010 20:58
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Bugatti Veyron EB 16.4

Bericht door Jeffrey1985 »

Leuk zo'n 16 cilinder erbij in de vitrine! De acceleratie naar 400 km/u valt me toch wat tegen met 54,8 seconden :wink:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio collectie: Bugatti Veyron EB 16.4

Bericht door Johan »

Jeffrey1985 schreef:Leuk zo'n 16 cilinder erbij in de vitrine!
Inderdaad al is het niet m,n eerste 16 cilinder in de vitrine.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: GioGio collectie: Bugatti Veyron EB 16.4

Bericht door Straetos »

De bolhoed heeft mijn vader nog gehad in het zwart!
Die hippietijd heb ik niet mee mogen maken!

Ik vind dat model voor een kleinere schaal erg mooi gemaakt en dat is dankzij de duidelijke foto's te zien! :worshippy:
Mooie kleurstelling ook!!

Die Bugatti, tja wat moet men daar nog over kwijt!? :drool:
Niet helemaal mijn kleurstelling, liever helemaal blauw of helemaal zwart, maar het model blijft geweldig!
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: GioGio collectie: Bugatti Veyron EB 16.4

Bericht door peugeot-gek »

de mercedes is wow,ook mooi op foto gezet :thump_up:


greetz :wink:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: GioGio collectie: Bugatti Veyron EB 16.4 en Mercedes 220

Bericht door v8-vette »

wat een fenomenale auto zeg :worshippy:
ook al is de SS sneller , ik geef de voorkeur aan dees :thump_up:
Plaats reactie