Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Mercedes-Benz Lo 2750 Rennabteilung Rennwerkstatte #5

Bericht door Johan »

Ricardo en Schumi28 dank voor de reacties, ik ben ook erg blij met die Mercedes truck. Het volgende model is een vervolg op deze truck en ik heb ze dan ook als setje in de vitrine staan.
De Mercedes-Benz Lo 2750 Rennabteilung Rennwerkstatte #5, in feite dezelfde Mercedes truck als het vorige model maar dan met een andere opbouw. Was de vorige met name voor het transport van de racewagens is deze een soort mobiele werkplaats zodat ze gemakkelijk de nodige reparaties aan de racewagens konden doen.
Het verhaal achter en de beoordeling van het model is dus in dit geval niet anders dan het vorige model.

merk: Mercedes-Benz
model: Lo 2750
uitvoering: #5 Rennabteilung Rennwerkstatte
schaal: 1/43
fabrikant: Schuco
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Mercedes-Benz Lo 2750 Rennabteilung Rennwerkstatte #5 4/10/2020 (P.150)

Bericht door Johan »

Uiteraard beide modellen nog even samen op de foto.
Afbeelding

Afbeelding
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GioGio: Mercedes-Benz Lo 2750 Rennabteilung Rennwerkstatte #5 4/10/2020 (P.150)

Bericht door Porschelover »

amaai super model
precies zeer goed afgewerkt!!
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GioGio: Mercedes-Benz Lo 2750 Rennabteilung Rennwerkstatte #5 4/10/2020 (P.150)

Bericht door Ricardo »

Wat een heerlijkheid :drool: Dat staat erg gaaf naast elkaar :worshippy:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Pagani Huayra BC

Bericht door Johan »

Ricardo schreef:Wat een heerlijkheid :drool: Dat staat erg gaaf naast elkaar :worshippy:
Ben ook erg blij met dit setje trucks.
De volgende update is van een heel andere orde en komt van het exclusieve Italiaanse merk Pagani.
Op pagina 114 hebben we de Pagani Huayra besproken maar deze uitvoering gaat nog een stapje verder met o.a meer vermogen, minder gewicht en tal van op aerodynamica gerichte aanpassingen.
De Pagani Huayra BC is het model wat we hier hebben en is vernoemd naar Benny Caiola, een Italiaanse ondernemer die bekend stond om de grootste en meest exclusieve Ferrari collectie ter wereld. Benny Caiola was ook een goede vriend en tevens eerste klant van Horacio Pagani.

Afbeelding

De Huayra BC is gelimiteerd tot 20 exemplaren, er kwam overigens ook nog een BC roadster, en was voorzien van een verbeterde versie van de 6 liter twin-turbo V12. Het vermogen steeg van 730 naar 755 pk en het gewicht daalde met 132 kg tot slechts 1218 kg. Opvallend is overigens dat de BC roadster 800 pk heeft.
Ook zijn er nog wat special edities waarbij het vermogen nog hoger is maar dat terzijde.
Net als het extreme maar zeer fraaie uiterlijk liegen de prestaties er ook niet om met een topsnelheid van boven de 380 km/u en het sprintje tot 100 in net 2,3 seconden.

Het schaalmodel is van Peako en is een gelimiteerde versie waarbij dit nummer 29 van de 50 is.
Het model zit in een mooi afgewerkt doosje waarbij de base een mooi zwart fluweel/alcantara achtige bekleding heeft. Rondom zit een gestikt randje in dezelfde blauwe kleur als het model zelf wat het geheel een erg luxe uitstraling geeft.
Het model ziet er bijzonder goed uit en ik weet van mijzelf dat ik de lat altijd erg hoog leg. Toch denk ik dat we deze keer kunnen stellen dat we hier te maken hebben met perfectie als het om 1/43 schaalmodellen gaat. Alles klopt gewoon zoals het lakwerk, carbon, decals en alle kleine details. Ik heb mijn best gedaan om een minpuntje te vinden maar helaas, het is er niet of ik zie het gewoon niet. Ja de prijs. Dat is een minpunt vanwege de hoogte maargoed, perfectie moet nu eenmaal betaald worden.


merk: Pagani
model: Huayra
uitvoering: BC
schaal: 1/43
fabrikant: Peako
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 27 nov 2022 15:48, 4 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GioGio: Pagani Huayra BC 18/10/2020 (P.150)

Bericht door Porschelover »

amaai die ziet er knap uit!!!
voor een 1/43 is dit de perfectie zo te zien op de foto's.
wat was de aankoopprijs btw?

het blijven super mooie wagens natuurlijk!! die Pagani's
leuke intro van de wagen weeral wat bijgeleerd!!
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Pagani Huayra BC 18/10/2020 (P.150)

Bericht door Johan »

Porschelover schreef: wat was de aankoopprijs btw?
Daar zit het probleem, perfectie kost serieus geld, dit model was 140 euro. :think:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: GioGio: Pagani Huayra BC 18/10/2020 (P.150)

Bericht door Schumi28 »

Mooie aanwinst zeg en wat een kleine oplage, bijzonder model.
Pagani is een erg mooie auto :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GioGio: Pagani Huayra BC 18/10/2020 (P.150)

Bericht door Ricardo »

Indrukwekkende details :worshippy: Daar betaal je uiteraard ook voor.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Koenigsegg Agera RS1

Bericht door Johan »

Mijn oudste zoon is net als ik een groot liefhebber van mooie auto's en omdat ik in Augustus jarig was wist ie nog wel een leuk cadeau voor mij, een schaalmodel van de Koenigsegg Agera.

Zijn keuze is gevallen op een in real life one-off model van de toch al zeldzame (25 stuks) Koenigsegg Agera RS, de Agera RS1.
De creaties van Koenigsegg staand bekend om hun extreme prestaties en dat is hier niet anders. Om maar meteen met wat cijfers in huis te vallen, een 5 liter V8 twinturbo blok met 1360 pk waarmee een sprint van 0 tot 300 km/u is 12,3 seconden mogelijk is. De topsnelheid ligt op 450+ km/u.

De eerste Agera ging al in 2011 in productie maar net als bij vele andere hypercars kwamen er ook van de Agera special editions op de markt. In 2015 was daar de Agera RS en die ging in 2017 de boeken in als snelste productie auto ter wereld. Tijdens een recordrit haalde men een gemiddelde van (in twee richtingen GPS gemeten) 447 km/u. De snelheid meten in twee rijrichtingen is een voorwaarde bij een recordpoging en daar meten ze dan het gemiddelde van. Tijdens de eerste rit heeft de Agera RS zelfs de 458 km/u aangetikt.

Afbeelding

Deze RS1 is dus gebaseerd op de "normale" RS en de naam RS1 is bedacht door de eigenaar. Niet echt een creatief bedachte naam naar mijn mening maar goed, soms is het al genoeg om er slechts een 1 achter te plakken. Overigens zijn de meeste aanpassingen aan deze one-off vooral optisch.
Toch hou ik wel van dit soort projecten al is het alleen weg gelegd voor de zeer rijken op onze aardbol. Bij aanschaf zou de eigenaar zo'n 4 miljoen dollar hebben moeten betalen maar kenners schatten de waarde nu op een bedrag tussen de 8 en 10 miljoen dollar voor de RS1.
Wat ik dan zelf wel leuk vind en ook zeker kan waarderen is dat er ook daadwerkelijk met enige regelmaat gereden word op de openbare weg, hij word dus echt gebruikt en verdwijnt niet na aanschaf achter gesloten deuren.

Koenigsegg Automotive AB werd in 1994 opgericht in Zweden door Christian von Koenigsegg en behoord met zijn wagens tot de absolute top als het om hypercars gaat. Vrijwel alles ontwikkelen en maken ze in eigen huis en dat is best uniek te noemen voor een relatief klein bedrijf. Echter doen ze het erg goed en de resultaten zijn er ook naar. Het bedrijf heeft zelfs nog op het punt gestaan om autofabrikant SAAB over te nemen maar trok zich op het laatste moment terug. Mij had het wel mooi geleken als SAAB onder de vlag van Koenigsegg kon blijven bestaan want het merk verdiende beter als wat er nu mee gebeurd is.
Inmiddels heeft de Agera een opvolger en dat is de Jesko, een bijzonder en zeer fraaie creatie en gelukkig heb ik deze ook al in het echt kunnen bewonderen.

Dan het schaalmodel.
Het is een prachtige 1/43 verkleining afkomstig van Avanstyle.
Avanstyle kan je zien als het meest luxe merk van Fronti Art en dat zie je terug in het model.
Het model is gelimiteerd op 500 stuks en ik heb nummer 78. Het staat op een mooie base bekleed met zwart 'leder' met een heus carbon effect. Erg mooi en zeer passend bij een model als deze. Het geheel heeft een rood subtiel stikselrandje rondom en een keurig strak typeplaatje met de nodige info. Ook het plexi is van prima kwaliteit en dat alles maakt dat het geheel er gelikt en verzorgd uit ziet, iets wat je overigens ook mag verwachten in de klasse waarin dit model zit.
Ik leg de lat altijd erg hoog en dat doe ik ook bij het beoordelen van de schaalmodellen. In dit geval van de Koenigsegg hebben we te maken met dezelfde situatie als het vorige model, de Pagani, dit is gewoon perfectie :shock:
Ik heb mijn best gedaan om een minpuntje te vinden maar het is er simpelweg niet. Het model staat fantastisch in de lak en het carbon is netjes en zeer fijn. Het carbon effect is overigens wel totaal anders als bij de Pagani maar niet minder mooi, wel fijner en subtieler uitgevoerd.
Alle andere details kloppen ook gewoon allemaal. Spiegels, spoilers, lampen, velgen en het interieur het maakt niet uit, het is allemaal even goed voor elkaar. Ik denk dan ook dat net als de Pagani dit het hoogst haalbare is bij 1/43 modellen als het om de kwaliteit gaat in zijn geheel. Helaas heeft ook hier perfectie weer zijn prijs maar FrontiArt heeft met zijn Avanstyle lijn laten zien dat ze ook op dit niveau mee kunnen doen.

merk: Koenigsegg
model: Agera
uitvoering: RS1
schaal: 1/43
fabrikant: Avanstyle by FrontiArt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast deze Koenigsegg heb ik nog een schaalmodel voor mijn verjaardag gekregen maar die staat nog altijd in pre-order. :shock: Leverdatum is helaas nog niet bekend. :x We wachten rustig af maar kan al wel verklappen dat het weer een bijzonder model is.
Laatst gewijzigd door Johan op wo 17 mar 2021 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Schumi28 »

Nou dat is geen misselijk cadeau, erg mooi koningseitje :thump_up: :mrgreen:
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door rsh_scuderia »

Ik zie de Pagani nu pas. Wat een fraai model van Peako. De details, lak en carbon-delen zijn high-end 1:18, zo lijkt het. En dat bedoel ik erg positief.
Hoogstens valt het op dat de auto wat hoog op de wielen staat. Als ze dat ook goed hebben getroffen dan ook hier mijn complimenten voor. Vaak tref ik modelauto's aan die lager op de grond staan, omdat het goed oogt. Realistisch is het niet.

De Koningsegg is ook mooi getroffen. Je foto's zijn ook mooi helder van kleur trouwens :thump_up:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Ferrarifan »

Prachtig model in de juiste kleuren :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Porschelover »

zeer leuke tekst en weeral zeer mooie foto's en prachtige aanwinst!!
je zit de details goed!!
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Johan »

Het schiet momenteel niet echt op met de nieuwe modellen.
Bij BBR heb ik een model inmiddels 4 maanden in pre-order staan, mag wat mij betref dus wel komen inmiddels.
Verders verwacht ik nog een Lamborghini vanuit Duitsland maar bij de track en trace staat dat het vanwege de Covid en December drukte langer kan duren. Echter wacht ik al twee weken, moet snelle kunnen vanuit Duitsland.
Helaas zal ik dus nog wat geduld moeten hebben vrees ik :nee:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Plaats reactie