Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Lambo007
Berichten: 61
Lid geworden op: di 15 okt 2019 04:12
Schaal: 1:18

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Lambo007 »

De Pagani Huayra BC ziet er schitterend uit in blauw! :worshippy:
Het is idd wachten op nieuwe modellen, het is bij 1:18 niet anders.
De Sian ging in Q3 uitkomen van MR, nog niks gezien. Halfweg juli mijn custom Aventador SVJ ge-preordered, normaal staat er op de site, 2-3 maanden, we zitten al aan 5 maanden :(
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Johan »

Lambo007 schreef: De Sian ging in Q3 uitkomen van MR, nog niks gezien. Halfweg juli mijn custom Aventador SVJ ge-preordered, normaal staat er op de site, 2-3 maanden, we zitten al aan 5 maanden :(
Ik vind dit toch vervelende dingen en ook niet nodig lijkt mij. Het gaat tenslotte ook best om flinke bedragen dus mogen ze best hun best voor doen om alles een beetje vlot te laten verlopen. Of anders gewoon een leverdatum erbij vermelden.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Ricardo »

Wat een prachtig model :drool: Fotografie is uiteraard ook weer subliem!
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Johan »

Ricardo schreef:Wat een prachtig model :drool: Fotografie is uiteraard ook weer subliem!
Dank je.
Helaas dacht ik het jaar af te kunnen sluiten met 1 of 2 nieuwe modellen maar helaas. De BBR pre-order is nog steeds niks van bekend wanneer die te verwachten is (wacht inmiddels al ruim vier maanden).
Wat ik echter nog vervelender vind is dat de post een pakje met een mooie Lamborghini van Looksmart kwijt is. Gekocht via Ebay bij een zeer betrouwbare Duitse verkoper en het pakje is ook verzonden. Echter volgens track and trace is het pakketje ergens blijven hangen bij de overgang van Duitsland naar Nederland. Inmiddels 5 weken onderweg en navraag bij de postdiensten in NL levert niets op. Ook navraag door de verkoper bij de Duitse postdiensten geeft geen ander resultaat.
De verkoper heeft nu een onderzoek laten instellen om te achterhalen waar het pakketje is, dit kan echter 2 tot 4 weken duren alvorens je daar antwoord op krijg. :think:

Ik begrijp dat de postdiensten in zowel NL als Duitsland het druk hebben maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om te achterhalen waar het pakketje momenteel is.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Porschelover »

pfff dat is lastig hopelijk vinden ze het pakje snel terug!!
hou ons verder op de hoogte

tja ivm de release datums, bij sommige merken kunnen die wel eens uitlopen...
daar zullen we ons bij moeten neerleggen vrees ik :eh:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Johan »

Porschelover schreef:pfff dat is lastig hopelijk vinden ze het pakje snel terug!!
hou ons verder op de hoogte
Het probleem met Ebay doorgenomen en ook hun zijn tot de conclusie gekomen dat het model inderdaad verzonden is en ergens in de post zoek is geraakt. Ook vinden ze dat ik voldoende geduld heb gehad en er voldoende mailcontact met de verkoper is geweest. Bij Ebay hebben ze dan ook besloten om mij het aankoopbedrag te vergoeden.
Erg netjes geregeld en had het niet zo snel en soepel verwacht. Wellicht helpt het dat ze kunnen zien dat we aantoonbaar alles gedaan hebben om te achterhalen wat er met het pakketje is gebeurd.
Ik ben in ieder geval wel blij dat ik mijn geld terug krijg maar ik had toch liever gewoon het model in mijn vitrine staan. :)

Nu vlug het Covid-19 rampjaar 2020 achter ons laten en hopen dat 2021 op niet al te lange termijn een stuk beter gaat worden.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Porschelover »

thanks voor de update Brimbrammer,

erg lastig, maar al goed dat je het bedrag terug gekregen hebt, al begrijp ik je 100% dat je liever het model had gehad natuurlijk

en inderdaad op naar een beter 2021!!
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Johan »

Porschelover schreef:thanks voor de update Brimbrammer,

erg lastig, maar al goed dat je het bedrag terug gekregen hebt, al begrijp ik je 100% dat je liever het model had gehad natuurlijk

en inderdaad op naar een beter 2021!!
Het modeljaar begint met een meevaller. Het vermiste model is vandaag alsnog goed aangekomen. Normaal zo'n 3 dagen onderweg, nu 6 weken.... :shock:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GioGio: Koenigsegg Agera RS1 4/11/2020 (P.150)

Bericht door Porschelover »

amaai dat is super nieuws!!
na 6 weken, dat is wel lang, maar gelukkig heb je het ontvangen!!!
laat de foto's gerust komen
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Lamborghini Aventador SVJ Roadster

Bericht door Johan »

Ik heb er even op moeten wachten maar gelukkig is het model alsnog in goede staat aangekomen, de Lamborghini Aventador SVJ Roadster.
De SVJ, SuperVeloce Jota, is de ultieme stier uit Sant'Agata Bolognese, Italië en gelimiteerd. Waar de versie met dak beperkt word op 900 exemplaren zal de roadster niet verder komen dan 800 stuks.
De stier heeft hulp van 770 paarden voortgebracht door een atmosferische 6,5 liter V12. Waarschijnlijk zal dit de laatste atmosferische motor van het merk zijn en hoewel de kans groot is dat dat klopt hoorde we een soortgelijk verhaal eerder over het gebruik van een V12. Niet lang na die berichten kwamen er verschillende supersporters op de markt met een heerlijke V12, we gaan het wel zien.

De prestaties zijn zoals verwacht, top van 350+ en 0-100 sprint in 2,9 seconden en wellicht nog indrukwekkender de 0-200 sprint in 8,8 seconden.
Het grote verschil met de SV is dat de SVJ buiten wat extra vermogen een stuk verder gaat met de (actieve) aerodynamische aanpassingen.
Deze en tal van andere aanpassingen om de stijfheid van de wagen te verbeteren maken hem ook beter geschikt voor circuit gebruik al geloof ik zelf niet dat er veel van deze wagens tot het uiterste worden gedreven op een circuit, ronde na ronde.
Nee maar dat maakt ook niet uit, het zal een goed gevoel geven dat je als Lamborghini eigenaar weet dat het kan zoals het met zoveel dingen in het leven is.

Afbeelding

Dan het schaalmodel zelf. Ik beoordeel deze dus aan de hand van het (1/43) exemplaar wat ik voor me heb staan en niet vanaf de foto's. De ergste slordigheden bewerk ik uit de foto's omdat dit een flinke uitvergroting is van de werkelijkheid. Kleine dingen die je op het schaalmodel nauwelijks zie lijken op de foto soms te dramatisch en zal dus een onjuist beeld geven.
Het model is van Looksmart en kan gelijk zeggen dat het er erg goed uit ziet. Nu is dit bij Looksmart zeer zeker niet altijd het geval omdat ze op het gebied van kwaliteit soms zelfs slechter presteren van bijvoorbeeld AutoArt of Minichamps. Die leveren vaak prima kwaliteit maar gezien de prijsstelling van Looksmart mag je verwachten dat ze de eerder genoemde merken overtreffen en in het geval van deze Lamborghini is dat ook zo. Maar kern van het verhaal is eigenlijk wat voor ieder merk op gaat, de ene Looksmart is de andere Looksmart niet als het op kwaliteit en afwerking aankomt.

Terug naar de SVJ, deze is uitgevoerd in de kleur Grigio Telestro. Een mooi donker grijs met een soort groenachtige gloed erover.
De gezegde "een grijze muis" gaat hier dus niet op want dit grijs is alles behalve saai en al zeker niet in combinatie met de zwarte velgen. Het lakwerk is ook mooi gedaan en heeft een mooi glans en body.
Koplampen, spoilers, velgen en remmen zijn allemaal keurig in orde evenals de zeer fijn uitgevoerde ruitenwissers. Dat laatste wil wel eens een zwak punt zijn bij modellen in deze schaal. Zeker bij een roadster is het interieur ook belangrijk en dat is hier voor een 1/43 model meer dan prima in orde.
Zijn er dan helemaal geen minpunten? Eigenlijk niet nee tenzij je echt zeer kritisch ga kijken om echt iets te vinden omdat je het echt wilt vinden, mierenn**ken dus zoals we zeggen. :wink:
In dat geval zou je de achterlichten kunnen noemen. Deze zijn een beetje ruw langs de randen wat ook lijmresten kunnen zijn. Op de foto zag je het te erg en dit heb ik dan ook weggewerkt omdat het geen correct beeld zou gegeven zoals je het zal ervaren als je het model in je handen heb of in de vitrine staat.
Ik kan dus niet anders zeggen dan dat Looksmart hier een zeer fraai afgewerkt model heeft weten neer t zetten waar ik erg blij mee ben.

merk: Lamborghini
model: Aventador
uitvoering: SVJ Roadster
schaal: 1/43
fabrikant: Looksmart
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op ma 15 mar 2021 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: GioGio: Lamborghini Aventador SVJ 15/01/2021 (P.151)

Bericht door Schumi28 »

Erg mooie aanwinst Johan en dat voor een gratis model :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Lamborghini Aventador SVJ 15/01/2021 (P.151)

Bericht door Johan »

Schumi28 schreef: vr 15 jan 2021 15:32 Erg mooie aanwinst Johan en dat voor een gratis model :mrgreen:
Helaas niet gratis. Model was binnen voordat ik mijn geld heb gekregen.
De bezorging word dan afgerond en de terugbetaling geannuleerd. Had niet verkeerd geweest inderdaad. :D
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GioGio: Lamborghini Aventador SVJ 15/01/2021 (P.151)

Bericht door Ricardo »

Die ziet er erg gaaf uit :shock:
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Re: GioGio: Lamborghini Aventador SVJ 15/01/2021 (P.151)

Bericht door Tinman »

Mooie kleurstelling! Heeft hij nu oranje of gele accenten in het interieur?
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Lamborghini Aventador SVJ 15/01/2021 (P.151)

Bericht door Johan »

Tinman schreef: za 16 jan 2021 23:16 Mooie kleurstelling! Heeft hij nu oranje of gele accenten in het interieur?
Oranje, zelfde kleur als de remklauwen.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Plaats reactie