Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GioGio: Ferrari F12 tdf 18/02/2021 (P.152)

Bericht door Porschelover »

mooi model!!
en BBR steeds top zoals ik al vermeld had!!
ook leuke kleur in dat geel!!
goed bezig
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Ferrari F12 tdf 18/02/2021 (P.152)

Bericht door Johan »

Porschelover schreef: vr 19 mar 2021 21:17 mooi model!!
en BBR steeds top zoals ik al vermeld had!!
ook leuke kleur in dat geel!!
goed bezig
Dank je.
Inmiddels is de nieuwste aanwinst ook binnen gekomen en hoop hem ergens aankomende week te kunnen plaatsen. Het is een baby blauwe Italiaan.
Daarnaast is er een postduif onderweg met een gele Italiaan.
Het gaat redelijk hard de laatste tijd, altijd leuk natuurlijk maar minder leuk voor m,n rekening :shock:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Lamborghini Huracán LP610-4

Bericht door Johan »

Het is weer tijd voor een nieuw modelletje, het is een model dat ik een klein half jaartje geleden (pagina 149) ook al plaatste. Toen was het de Lamborghini Huracán LP610-4 van AutoArt, nu van het Japanse Eidolon Make-Up waardoor we straks ook een mooie vergelijking tussen de twee kunnen maken.
Afbeelding

Huracán, de naam van een Maya god maar zoals naar goed gebruik bij Lamborghini in dit geval de naam van een stieren ras.
De prestaties hebben we op pagina 149 al besproken dus het lijk mij onnodig om dat hier nog een keer te herhalen voor deze opvolger van de Gallardo.
Technisch zit de Huracán zeer goed in elkaar en volgens sommigen misschien wel 'te' goed. Het grillige karakter met zijn ruwe randjes van het oude Lamborghini zijn daardoor ver te zoeken. Persoonlijk denk ik niet dat dat een nadeel is.
Met behulp van de nieuwste technieken rijdt de auto beter maar zeker ook veiliger en daar kan niemand wat tegen hebben lijkt mij. Overigens is dat niet alleen bij Lamborghini het geval.
De charme van de oude supersport wagens mag dan wellicht weg zijn, je krijgt er een hoop voordelen voor terug.
Onder de vleugels van Audi komen was dus zo verkeerd nog niet zoals velen dachten in het begin.

Het 1/43 model is van Eidolon Make-Up, een Japanse fabrikant.
Ik ben er overigens nog niet uit of het nu Eidolon Make-Up is, Make-Up Eidolon of alleen Make-Up.
Hoe dan ook, het model is bijzonder strak. Alle lijnen en details zijn zeer fijn uitgevoerd, ook het interieur en motor ruimte voor zover het te zien is.
Alles klopt gewoon, dit is hoe een model moet zijn.
Toch heb ik ook wat aanmerkingen, de deurgreep oogt erg vlak en valt een beetje weg in het model.
Ook de base van de vitrine waar het model op staat vind ik persoonlijk gewoon niet mooi.
Het is een soort wit plexi met een zwarte rand erom, komt wat goedkoop over en dat past absoluut niet bij de klasse waarin dit merk zich in bevind.

Zoals ik al eerder zei heb ik ook de AutoArt variant van deze Lamborghini en opvallend is hoe dicht de algehele kwaliteit bij elkaar zit.
Ja de Make-Up is beter maar de verschillen zijn echt zeer klein te noemen. De lijnen van de Make-Up zijn strakker en fijner afgewerkt net zoals de overigens details. Ook het interieur is winst voor Make-Up maar op veel vlakken doen ze simpelweg niet van elkaar onder.
Als je het in cijfers met elkaar zou moeten vergelijken is de Make-Up een 9,8 en de AutoArt een 9,5, zo klein is het verschil onderling.
Dan kom je ook gelijk bij het volgende. De AutoArt zit normaal in de prijsklasse van 30 a 35 euro (is momenteel zelfs op de markt voor ruim onder de 20 euro) terwijl de Make-Up normaal ver boven de 200 euro grens zit.
Als je dat in gedachten hou dan is het heel knap dat Make-Up zulke fraaie precisie modellen kan maken die extreem goed zijn afgewerkt maar is het nog veel knapper wat AutoArt weet te presteren voor een fractie van het bedrag.
Moet er wel bij zeggen dat AutoArt niet altijd dit afwerkings niveau weet te halen maar toch, trek je conclusie.
Gelukkig heb ik het model tweedehands op de kop kunnen tikken dus dat scheelt een slok op de borrel en mijn vergelijk is dus specifiek voor de schaal 1/43.

merk: Lamborghini
model: Huracán
uitvoering: LP610-4
kleur: pearl light blue
schaal: 1/43
fabrikant: Make-Up Eidolon
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op za 05 jun 2021 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GioGio: Lamborghini Huracan LP610-4 Make-Up 23/03/2021 (P.153)

Bericht door Ricardo »

Een heerlijke kleur om te zien. :drool: Wel een groot prijsverschil. Al met al heeft de AutoArt de beste prijs kwaliteit verhouding.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: GioGio: Lamborghini Huracan LP610-4 Make-Up 23/03/2021 (P.153)

Bericht door Schumi28 »

EN toch ziet deze er stukken beter uit dan de AutoArt, maar de prijs kan wel doorslaggevend zijn.

De kleur is overigens zeer gaaf :dance: :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Lamborghini Huracan LP610-4 Make-Up 23/03/2021 (P.153)

Bericht door Johan »

Ricardo schreef: di 23 mar 2021 20:01 Wel een groot prijsverschil. Al met al heeft de AutoArt de beste prijs kwaliteit verhouding.
Dat zeker, de prijs voor een iets betere afwerking is hoog.
Moet wel zeggen dat ik ondanks de hoge prijs wel een beetje fan ben geworden van Make-Up maar ik hecht dan ook best veel waarde aan een zo goed mogelijke afwerking.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Lamborghini Huracan LP610-4 Make-Up 23/03/2021 (P.153)

Bericht door Johan »

Schumi28 schreef: wo 24 mar 2021 12:01 De kleur is overigens zeer gaaf :dance: :mrgreen:
Was wat angstig om voor deze kleur te gaan maar achteraf ben ik er zeer over te spreken. Is ook weer eens wat anders.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Lambo007
Berichten: 61
Lid geworden op: di 15 okt 2019 04:12
Schaal: 1:18

Re: GioGio: Lamborghini Huracan LP610-4 Make-Up 23/03/2021 (P.153)

Bericht door Lambo007 »

Ik heb ook ondertussen al 3 Make up modellen.
De IDEA reeks is zoals Looksmart van MR collection.
Is de goedkopere versie, alleen moet ik zeggen dat deze echt schitterend zijn afgewerkt.
Dan heb je de Make Up Eidolon reeks, zijn ook 1:18, duurder en schitterende base en fantastisch afgewerkt.
Vision en de Make Up Collection zijn 1:43 , goedkopere en duurdere reeks.
Ik vind de base wel nog passen bij het baby blauw eerlijk gezegd.
Ik heb recent ook de Performante Spyder in 1:18 toegestuurd gekregen en 10 keer beter dan AA en MR samen.
Mooie aanwinst! :thump_up2:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Lamborghini Huracan LP610-4 Make-Up 23/03/2021 (P.153)

Bericht door Johan »

Lambo007 schreef: do 25 mar 2021 21:59 Ik heb ook ondertussen al 3 Make up modellen.
De IDEA reeks is zoals Looksmart van MR collection.
Is de goedkopere versie, alleen moet ik zeggen dat deze echt schitterend zijn afgewerkt.
Dan heb je de Make Up Eidolon reeks, zijn ook 1:18, duurder en schitterende base en fantastisch afgewerkt.
Vision en de Make Up Collection zijn 1:43 , goedkopere en duurdere reeks.
Ik vind de base wel nog passen bij het baby blauw eerlijk gezegd.
Ik heb recent ook de Performante Spyder in 1:18 toegestuurd gekregen en 10 keer beter dan AA en MR samen.
Mooie aanwinst! :thump_up2:
Je uitleg geeft al wat meer duidelijkheid hoe de Make-Up series zijn opgebouwd.
Het merk had mijn aandacht al even maar nu ik het merk ook daadwerkelijk in huis heb, meerdere modellen maar de foto's en bespreking laten nog even op zich wachten :) ,kan ik niet anders zeggen dan dat ik onder de indruk ben. Ze hebben er een fan bij. :)

Wat die base betref, in dit geval past het wel bij de kleur maar ik zie toch liever een leder met fraaie stiksels uitgevoerde versie. Die zijn ook wat dikker maar ogen ook gewoon luxer.
Dat plexi wat er nu onder komt wat goedkoop over en zo voelt het ook, is ook een kwestie van smaak uiteraard.
Maar hoe ze schaalmodellen moeten maken dat hebben ze daar bij Make-Up wel begrepen :D . Staat tegenover dat je er ook een stevige prijs voor over moet hebben :shock:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Lambo007
Berichten: 61
Lid geworden op: di 15 okt 2019 04:12
Schaal: 1:18

Re: GioGio: Lamborghini Huracan LP610-4 Make-Up 23/03/2021 (P.153)

Bericht door Lambo007 »

Ik bestel mijn modellen via HYCmodels in de UK. Ik heb bv. voor die laatste Performante Spyder 373 euro betaald inclusief verzendkosten.
Neemt niet weg dat dit wel een groot bedrag is.
Als je dan bij MR gaat zit je ook al zeker aan die prijs.
Het voordeel is dat ik enkel maar Lambo verzamel, en daarom kies ik voor ieder model dat ik nog moet hebben, het beste op de markt.
Men spreekt over D&G, beste kwaliteit enzo. Maar eerlijk gezegd, schaal 1:18 en rond de 650 euro betalen, daar heb je dus twee MR/Make Up's voor.
En ook het gamma van D&G is ook al niet mijn ding. Teveel bodykits en spoilers die er niet horen :D
Make-up staat er wel om bekend de beste te zijn in schaal 1:43 :thump_up:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Lamborghini Huracan LP610-4 Make-Up 23/03/2021 (P.153)

Bericht door Johan »

Ik denk dat je verhaal inderdaad opgaat voor zowel jouw 1:18 als mijn 1:43 interesses.
D&G,s zijn is principe wel mooi wat afwerking betref maar inderdaad zoals je al aangeeft vaak over de top. Gewoon een beetje teveel van alles zeg maar :D
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Lamborghini Huracan LP610-4 Make-Up 23/03/2021 (P.153)

Bericht door Johan »

Lambo007 schreef: vr 26 mar 2021 21:57 Ik bestel mijn modellen via HYCmodels in de UK. Ik heb bv. voor die laatste Performante Spyder 373 euro betaald inclusief verzendkosten.
Neemt niet weg dat dit wel een groot bedrag is.
Ik heb even rondgekeken op die site en het is een goede tip :thump_up:
De modellen blijven weliswaar duur maar dat zijn andere merken met hoge kwaliteit ook. Dus als je het zo bekijk vind ik die 373 euro incl verzending nog redelijk voor een 1:18 van deze kwaliteit. Heb je nu ook last van invoerkosten die er nog bovenop komen ?
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Lambo007
Berichten: 61
Lid geworden op: di 15 okt 2019 04:12
Schaal: 1:18

Re: GioGio: Lamborghini Huracan LP610-4 Make-Up 23/03/2021 (P.153)

Bericht door Lambo007 »

Brimbrammer schreef: za 27 mar 2021 09:45
Lambo007 schreef: vr 26 mar 2021 21:57 Ik bestel mijn modellen via HYCmodels in de UK. Ik heb bv. voor die laatste Performante Spyder 373 euro betaald inclusief verzendkosten.
Neemt niet weg dat dit wel een groot bedrag is.
Ik heb even rondgekeken op die site en het is een goede tip :thump_up:
De modellen blijven weliswaar duur maar dat zijn andere merken met hoge kwaliteit ook. Dus als je het zo bekijk vind ik die 373 euro incl verzending nog redelijk voor een 1:18 van deze kwaliteit. Heb je nu ook last van invoerkosten die er nog bovenop komen ?
Idd hij is de goedkoopste hier. Geen last van invoerkosten. Hij importeert ze naar de UK, en ik betaal gwn de verzending van daar naar hier :thump_up2:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Lamborghini Huracan LP-610-4 Spyder

Bericht door Johan »

De komende tijd zullen het voornamelijk Lamborghini modellen zijn die langs komen, zo ook deze.
Lamborghini is het merk dat in 1966 de Miura onthulde, een model dat gezien kon worden als de eerste echte supersportwagen ter wereld.
Het model wat we hier nu hebben is een stuk recenter en wel uit 2015.
Afbeelding
De Lamborghini Huracan LP 610-4 Spyder is technisch gelijk aan de gesloten versie (zie pagina 149 en het voorgaande model op deze pagina).
De bekende 5,2 liter V10 met 610 pk zit ook in deze versie en dat is op zichzelf goed nieuws in tijden waar alles om downsizen gaat.
De Spyder is wel zo'n 120 kilo zwaarder vanwege extra verstevigingen wat maakt dat ie een fractie langzamer is dan de gesloten versie. Langzaam is overigens relatief als ie slechts 0,2 seconden langzamer naar de 100 gaat.

Dit 1/43 model is net als de vorige ook afkomstig van het Japanse Make-Up Eidolon en is gewoon grandioos afgewerkt. Ik hecht veel waarde aan een zo perfect mogelijk afgewerkt model en dit model stelt daarin niet teleur. Toch zijn er wat aanmerkingen maar daar kom ik zo op terug.
De modellen van dit merk lijken zo'n beetje de overtreffende trap als het om nauwkeurigheid gaat binnen het 1/43 genre al vind ik BBR toch ook echt serieus goed.
Make-Up is net wat verfijnder met details die weer net wat strakker en fijner zijn afgewerkt. Wel is het zo dat het op deze schaal soms zo klein is dat het lastig te bekijken is.
Ook de lijnen van het model zelf zijn erg strak en scherp, wellicht door de zeer nauwkeurige productie technieken die ze gebruiken.
Velgen, lampen en interieur is allemaal niks op aan te merken en zelfs de remklauwen zijn erg prettig om naar te kijken. Miniatuur verkleining van de hoogste klasse.
Het lakwerk is bij deze modellen, maar ook bij de meeste andere merken tegenwoordig, erg mooi al lijken ze ook hier weer net wat extra's te kunnen doen. Van zeer hoog niveau dus maar hier heb ik wel gelijk mijn eerste opmerking bij. De kleur geel op dit model is een pearl metallic lak maar die metallic deeltjes in de lak zijn zo extreem fijn dat je ze eigenlijk niet zie. Het lijkt nu meer op een normale uni kleur geel en niet op een metallic.
Wanneer er een lamp direct op schijnt zie je het overigens weer wel maar dan zie je dus ook gelijk hoe fijn de metallic deeltjes zijn.
Waar andere merken soms de fout in gaan door te grove metallic te gebruiken is hier het tegenover gestelde aan de hand wat overigens niet weg neemt dat de lak voor de rest gewoon heel mooi is.

Een ander dingetje voor mij is de base, deze plexi dingen zijn niet helemaal mijn smaak maar dat is nog tot daar aan toe. Het is zelfs zo dat ze hier een voor mij onbegrijpelijke grote fout maken.
Bij het vorige model (de blauwe Huracan) was de base zwart met een wit plaatje als ondergrond voor het schaalmodel, bij deze is dat zwart vervangen voor een transparant plexi onderkant met een wit plaatje erop gelijmd.
Door de transparante onderkant zie je deze lijmvlekken heel erg zitten via de zijkanten van de base. Dit staat gewoon erg slordig en ik begrijp de keuze dan ook niet dat ze dit zo doen.

Zoals je merk ben ik over het model, de afwerking en het merk op zichzelf zeer te spreken maar deze keer toch met wat op/aanmerkingen.
Soms komt dat omdat ik erg kritisch ben en de lat vaak erg hoog leg, soms te hoog wellicht en dat besef ik zelf ook maar wat Make-Up hier met die transparante base en de lijmvlekken doet dat kan echt niet. Wellicht zelf maar vervangen voor een luxere base.
Maar ondanks alles ben ik toch fan van dit merk geworden. :)

merk: Lamborghini
model: Huracán
uitvoering: LP610-4 Spyder
kleur: pearl yellow
schaal: 1/43
fabrikant: Make-Up Eidolon
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op za 05 jun 2021 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Lamborghini Huracan Spyder 2/04/2021 (P.153)

Bericht door Johan »

:)
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Plaats reactie