Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Ferrari Enzo 8/3/2019 (P.6)

Bericht door Johan »

De Ferrari opnieuw geplaatst op p.48
Afbeelding
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Jeffrey1985
Berichten: 866
Lid geworden op: za 07 aug 2010 20:58
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: GioGio: Ferrari 575M 9/3/2019 (P.48)

Bericht door Jeffrey1985 »

Ixo is een matig merk maar deze is zeker geslaagd !
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Ferrari 575M 9/3/2019 (P.48)

Bericht door Johan »

Ixo is inderdaad een zeer matig merk maar moet zeggen dat hun nieuwe modellen een flinke slag hebben geslagen wat betref kwaliteit, in positieve zin.
Het nieuwe Ixo is inmiddels dan ook zeker de moeite.
Deze Ferrari valt daar helaas nog niet onder.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Ferrari 575M 9/3/2019 (P.48)

Bericht door Johan »

De Toyota opnieuw geplaatst op p.4
Afbeelding
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Toyota Aygo 11/3/2019 (P.4)

Bericht door Johan »

De collectie bestaat nu uit 250 modellen en moet er nog pakweg 90 opnieuw op de foto zetten en plaatsen. Het eind komt dus inmiddels langzaam maar zeker in zicht. :eh:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Mercedes CL63 AMG

Bericht door Johan »

De Mercedes opnieuw geplaatst op p.22
Afbeelding
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Mercedes CL63 AMG 13/3/2019 (P.22)

Bericht door Johan »

De Lotus opnieuw geplaatst op p.48
Afbeelding
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
daniel1984
Berichten: 1436
Lid geworden op: do 03 okt 2013 22:01
Schaal: 1:43

Re: GioGio: Lotus Omega 14/3/2019 (P.48)

Bericht door daniel1984 »

Z'n Lotus Omega is erg leuk, veel leuke herinneringen aan.
Een kameraad had z'n wagen.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Brabus 600 C63s

Bericht door Johan »

Eindelijk weer eens een nieuw model, een op de Mercedes C63s AMG gebaseerde Brabus.

De AMG C63s is van zichzelf al een hele fijne en snelle wagen met zijn nieuwe AMG V8 (4.0 liter en twee turbo's) in het vooronder maar zoals we van Brabus weten kan het altijd nog bruter.
De standaard 510 pk weten ze te verhogen naar een riante 600 pk, een fijne 90 pk extra dus. Het koppel neemt ook met 100 Nm toe tot 800 Nm.
Het resultaat mag er zijn met een topsnelheid begrensde :shock: van 300 km/u en de bekende sprint in 3,8 sec.

Ook de body en het interieur kregen de fijne Brabus behandeling wat de wagen zijn krachtige looks geeft, veel koolstofvezels van buiten en hoogwaardig leder van binnen.
Brabus is zoals we wellicht al weten een bedrijf uit Bottrop Duitsland die zich heeft toegelegd op het modificeren van Mercedes modellen.

In 1977 richten Bodo Buschmann en vriend Klaus Brackman het bedrijf op maar al vlug trok Klaus zich terug uit het bedrijf, de naam Brabus bleef echter wel behouden.
Inmiddels zijn er tal van indrukwekkende Brabus varianten van de vele Mercedes AMG modellen.

Dit schaalmodel is van Minichamps en is van behoorlijk goede kwaliteit. Als ik deze kwaliteit vergelijk met bijvoorbeeld Looksmart dan is de Minichamps in dit geval misschien wel de betere. Het huidige Minichamps heeft naar mijn mening dan ook een behoorlijk slag geslagen op het gebied van kwaliteit in vergelijking met pakweg 5 jaar geleden. De prijs is er echter ook wel naar dus we mogen ook wel wat verwachten.
Overigens zie je dit bij vrijwel ieder merk wel, de kwaliteit gaat omhoog maar ook de prijzen. Dit maakt ook dat het voor sommigen lastiger word om een mooie collectie aan te leggen.
Uiteraard zijn er kleine minpuntjes aan deze Minichamps maar in zijn geheel genomen staat er met deze Brabus een model van hoge kwaliteit.
Het lakwerk is erg mooi, de carbon look is goed gelukt en details zijn ook aanwezig.
De kleur is wit maar echt wit is het niet, het is wit metallic en heeft een warme gloed. Ik wilde dit model net als mijn meeste andere Brabus modellen in het zwart maar helaas hebben ze deze optie niet. Heel erg is het ook weer niet omdat deze witte kleur en uitvoering ook erg mooi is.

merk: Brabus
model: 600
uitvoering: C63S
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op do 20 aug 2020 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GioGio: Brabus 600 C63S 19/3/2019 (P.136)

Bericht door Porschelover »

:thump_up: :thump_up: :worshippy:
ook leuk om de specificaties van de wagen te kunnen lezen :-)
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Brabus 600 C63S 19/3/2019 (P.136)

Bericht door Johan »

Porschelover schreef::thump_up: :thump_up: :worshippy:
ook leuk om de specificaties van de wagen te kunnen lezen :-)
Vind het altijd wel leuk om er een klein verhaaltje met wat info bij te zetten.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Bentley Continental GT Supersports

Bericht door Johan »

Mijn laatste aanwinst komt van Looksmart, de Bentley Continental GT Supersports.
Zelf ben ik altijd al groot fan van het merk Bentley, de modellen zijn niet altijd even mooi maar altijd hebben ze wel iets bijzonders, iets magisch.
Veel, heel veel luxe en prestaties waar menig sportwagenmerk best even van moet slikken. Design, luxe en kracht verpakt in een body die anders is dan al het andere op de markt. Mij spreekt het erg aan in ieder geval.

De Continental is op zichzelf al een bijzondere wagen maar de overtreffende trap is toch wel de Supersports versie. In het vooronder ligt een machtige krachtcentrale, de 6.0 liter metende W12 en dat is al een spektakelstuk op zichzelf, 710 pk en 1.017 Nm sterk.
Daarmee is het niet alleen de sterkste Bentley ooit, maar ook een van de snelste. De Supersport weet in 3,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h te versnellen. Zijn topsnelheid ligt op 336 km/h.
Best indrukwekkende cijfers en al helemaal als je bedenkt dat deze wagen bijna 2300 kg weegt.
Ook op optisch vlak is de nieuwe Brit eveneens indrukwekkend. We zien sportieve bumpers, een achterspoiler en 21-inch lichtgewicht lichtmetalen wielen.
Enorme keramische remmen brengen het geheel weer weer tot stilstand, ook niet onbelangrijk.

De eerste Supersports stamt uit 1925. Toen waren 90 pk en 160 km/u al bijzondere getallen en in 2017 kwamen ze dus opnieuw met wat bijzonders op de markt.
Ook is er een cabrio versie van de Supersports, de Convertible. Iets minder snel, al dat dat bij Bentley relatief, maar nog steeds indrukwekkend zoals alleen Bentley dat kan.

Dit schaalmodel is dus afkomstig van Looksmart en is uitgevoerd in een wel heel bijzondere kleurstelling, Rood en zwart metallic en rijkelijk voorzien van carbon.
Het model staat schitterend in de lak en de details zijn netjes. Van Looksmart verwacht men dan ook een bepaald kwaliteitsniveau natuurlijk.
Toch zijn er inmiddels o.a Minichamps modellen die beter zijn op het gebied van afwerking en verfijning. Ik zou niet zeggen dat alle Minichamps al zover zijn maar ze komen snel dichterbij en bij bepaalde modellen dus ook al voorbij. Bedenk daarbij ook dat de duurdere Minichamps nog altijd zo'n 1/3 goedkoper zijn als Looksmart en dan hebben we ook nog tal van andere merken die dus flink in de lift zitten als het om de afwerking gaat.
Maargoed, we hebben hier dus een Looksmart en die hebben blijkbaar bepaalde licenties die andere merken niet hebben.
Met deze Bentley hebben ze weer een prachtig model neer weten te zetten.

merk: Bentley
model: Continental
uitvoering: GT Supersports
schaal: 1/43
fabrikant: Looksmart
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op do 20 aug 2020 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GioGio: Bentley Continental GT Supersports 25/3/2019 (P.136)

Bericht door Ricardo »

Heerlijke kleurencombinatie :drool:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: GioGio: Bentley Continental GT Supersports 25/3/2019 (P.136)

Bericht door Ferrarifan »

Die Brabus :worshippy: :worshippy:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Ferrai 599XX

Bericht door Johan »

De Ferrari opnieuw geplaatst op p.71
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op do 06 aug 2020 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Plaats reactie