Nieuweling / politie schaalmodellen

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Mr_B3070
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 11:28

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door Mr_B3070 »

Het was mijn vrij weekend... En vrijdagochtend stond iemand aan mijn deur met een pakje... :D Mijn Crow Vic was aangekomen !!!! Ik ben er heel het weekend mee bezig geweest en mijn hele zondag was aan de decals besteed. Gelukkig had het vrouwtje er begrip voor.
Nu, persoonlijk, vind ik het al bij al wel geslaagd voor mijn allereerste keer. Eens je het onder de knie hebt hoe alles werkt. En uiteraard heb ik de tips gevolgd die je hier op het forum kon vinden.
* De decals... De belettering van "Politie"... ik had nog niet echt verder gezocht bij mijn printerinstellingen tot bleek dat ik op transparant kon printen. Dus deze letters zijn wat van de flauwe kleur en details... De lijnen striping vind ik wel mooi.
* De electronica... Ik heb met succes de zwaailichten aan gesloten. Natuurlijk had ik niet te veel besteld, omdat het de eerste keer was... Dus moest toch eens mis gaan. 1 led-lampje vernield door te hard wringen :x . Want ik wou een vector lichtbalk te plaatsen dus 1 ledje te weining.... Dan had ik de wagen volledig gemonteerd, ging de electronica van de voor- en achterlichten niet meer. Terug geopend. En weeral :evil: door te bruut te zijn, hier ook weer een te klein weerstandje los gewrongen... dus deze kan ik niet meer aansluiten. 2 x Dikke pech maar een belangrijke les voor volgende keer !!!!!

Hieronder voeg ik wat foto's toe van de Crown Vic in Belgische uitvoering. Persoonlijk vind ik ze in Amerikaanse stijl toch mooier!!! En ook de lichtbalk vind ik wat "raar", er had een ander model opgemogen van mij.
Wat ik nu weet is voor de volgende keer

Ook voeg ik enkele foto's toe van de andere voertuigen....


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waarschijnlijk volgend projectje, Amerikaanse anoniem voertuig van maken met de nodige led verlichting
Afbeelding

Greetz
M.
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door 117ayrton »

ziet er goed uit :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door FordMustangGT »

Hey Marco, dat ziet er heel netjes uit! :thump_up: En al gelijk met werkende verlichting gewerkt zie ik, daar heb ik mij nog niet aan gewaagd :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
porsche228
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 30 jun 2008 21:58
Locatie: Farmsum

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door porsche228 »

zeer schoon zoals jullie dat dan zegen :worshippy: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door Nelis »

Welkom op het forum!

Ziet er allemaal veelbelovend uit...
Mr_B3070
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 11:28

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door Mr_B3070 »

Alvast bedankt voor de toffe reacties van jullie.
FordMustangGT schreef:Hey Marco, dat ziet er heel netjes uit! :thump_up: En al gelijk met werkende verlichting gewerkt zie ik, daar heb ik mij nog niet aan gewaagd :mrgreen:
Ik heb gewoon mijn "beetje" verstand op nul gezet en begonnen met gaatjes te boren in het model. En zoals ik al vermeld had... Eerst een andere lichtbalk voorzien... dus die geboorde gaatjes, gelukkig kwam dat nog goed :wink:

Maar ik begin de smaak te pakken... Op naar de volgende. Maar daar ga ik wat meer mijn tijd voor nemen. Een weekend was wat te snel... Ogen - rug, alles deed pijn van steeds te geconcentreerd te zijn.

Dus ik hou jullie op de hoogte van de andere voertuigen.

Nogmaals bedankt voor de reacties van jullie allen.

Greetz Marco
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door rudie20vt »

welkom hier en op de www.namac.nl beurs staat ook een belg die verkoop 1:43 modelen en daar staan veel aparte modellen bij.
Afbeelding
Mr_B3070
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 11:28

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door Mr_B3070 »

Een algemene vraag. Mogelijks staat deze ergens al op dit forum maar ik zie er steeds over blijkbaar.

Weet er iemand waar men een printplaatje kan vinden voor de zwaailichten. Zodat ik daar led-lichtjes kan op aanluisten.
Ik heb led-lampjes maar deze zijn iets te groot om deftig weg te werken. Zeker niet in een 1:43 model. Deze aansluiting kan men niet goed plooien. Daarom wil ik een led-lampje aan een electrisch draadje aansluiten en het draadje verder aansluiten op een printplaatje. Zodat de printplaat de lampjes laat "flikkeren".

Zie foto
Afbeelding

Conrad heeft wel wat maar niet echt deftig :eh: dus heeft iemand een andere oplossing ?


Alvast bedankt
Marco
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Mooie modellen toon je ons :drool: :drool:


Verbouwing ziet er goed uit, heb je de smaak te pakken?

ron
Mr_B3070
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 11:28

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door Mr_B3070 »

Hey Ron

Bedankt voor de reactie.
Ik heb de smaak te pakken. Maar ik ga het kalmer doen, want met de Crow Vic heb ik veel te snel gewerkt.
Maw : op een gans weekendje was hij af. En ik heb mijn "privé" leven wat achteruit gezet toen. Ma de vriendin doet er niet lastig op. Maar mijn lichaam wel. Mijn ogen en rug deden pijn van constant bezig te zijn. :wink:

Maar ik ben aan het kijken voor het volgend project.

Groetjes
Marco
Mr_B3070
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 11:28

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door Mr_B3070 »

Ik heb nog eens "geprobeerd" om enkele voertuigen te maken.
Mijn Crown Vic is een mooi model van wagen, maar persoonlijk vind ik de schaal 1/18 vrij groot om er mee te werken.
Daarom heb ik nu eens 2 modelletjes proberen te maken.

Het eerste model is een niet bestaand model van ; een Saab 9-5. Dit in de kleuren van de Lokale politie ( 1ste strip is lichter blauw, bij een Federale is deze strip Oranje zoals de Crown Vic )
Ik kon geen mooie lichtbalken vinden. Ik heb er ondertussen enkele besteld via een website dus heb ik het gemaakt met het materiaal dat ik kon vinden. Lichtbalkje staat er wat scheef op omdat ik er even aanpassingen heb moeten voor doen.

Het tweede model is naar een bestaand model ; een BMW 325 van de Federale wegpolitie
Op het dashbord, grill en ramen achteraan zijn zwaailichten aangebracht. In het dashbord heb ik een MDT (compter) aangebracht. Achteraan op de plank staat het wel gekend STOP bordje met zwaailichten. Maar helaas kan mijn fotocamera deze niet duidelijk nemen. Ook heb ik eens getest of ik een land-kenmerk kon aanbrengen (B) amai da was klein.. :wink:

Bij deze reactie's zijn steeds welkom, want ik moet nog veel leren

SAAB
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

BMW
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door rudie20vt »

heerlijke modellen en een unieke colletie.
Afbeelding
Mr_B3070
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 11:28

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door Mr_B3070 »

Bedankt Wousmous !!
De Volvo is ook wel met de handgemaakt maar door iemand anders. Ik wil zeker niet met de pluimen gaan lopen want dit is echt een prachtig model. En de prijs is ook wel "prachtig" :wink:
Voor de rest ben ik aan het proberen het "hoogste" te bereiken inzake de afwerken en opmaken van de schaalmodellen !

Voor ik lid werd op dit forum heb ik uw collectie en werk zeer goed gevolgd. Uw collectie is ook echt prachtig.

Gegroet
Marco
Gebruikersavatar
Bugatti Veyron
Berichten: 1095
Lid geworden op: za 16 mei 2009 13:44
Locatie: Burgum

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door Bugatti Veyron »

Mooie 9-5! :thump_up:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Nieuweling / politie schaalmodellen

Bericht door Bien »

Die Porsche Cayman vind ik erg mooi, rijdt de politie daar echt mee rond in België? Ik vind het persoonlijk jammer dat de politie in NL geen Porsche meer rijdt, dus dan kunnen ze een mooi voorbeeld nemen aan de Belgen. :wink: :mrgreen:

De overige aanwinsten mogen er zeker ook zijn, al vind ik de Crown Vic wel even wennen met een niet-Amerikaanse striping.
Leuk ook die "undercover" BMW. :worshippy:

Dat nog maar veel mooie coppers mogen volgen hier. :thump_up:
Plaats reactie