oude '70s en '80s 1/24 , update:Fiat 127

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
porsche917KH
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 08 jun 2009 21:38

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door porsche917KH »

hey ,
je hebt leuke modelautootjes
Laatst gewijzigd door porsche917KH op wo 15 jun 2011 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rallywalt
Berichten: 450
Lid geworden op: ma 22 nov 2010 22:21
Schaal: 1:24
Locatie: Herk-de-Stad
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door rallywalt »

Polistil Volkswagen 1302:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door chummy dj »

Zeldzaam kevertje !!!!
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door Bien »

Dat is een erg leuke Kever! :thump_up:
Gebruikersavatar
Timo95
Berichten: 889
Lid geworden op: do 24 dec 2009 22:08
Locatie: Beveren, België

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door Timo95 »

Leuke Kever :thump_up:

Vette Abarth ook :worshippy:
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
rallywalt
Berichten: 450
Lid geworden op: ma 22 nov 2010 22:21
Schaal: 1:24
Locatie: Herk-de-Stad
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door rallywalt »

Net nog wat liggen "prutsen" aan de recent aangepaste vitrinekastjes... Tot de vaststelling gekomen dat ik er eigenlijk nog 2 extra zou moeten hebben om alles mooi in onder te kunnen brengen. 1 van de 2 slotracebanen is ondertussen verkocht, dus daar komt binnenkort extra ruimte vrij.

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Gebruikersavatar
rallywalt
Berichten: 450
Lid geworden op: ma 22 nov 2010 22:21
Schaal: 1:24
Locatie: Herk-de-Stad
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door rallywalt »

Tamiya Alpine A110 Berlinette met wat opfriswerk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Gebruikersavatar
Timo95
Berichten: 889
Lid geworden op: do 24 dec 2009 22:08
Locatie: Beveren, België

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door Timo95 »

Mooie Alpine A110 :thump_up: :thump_up:
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door chummy dj »

Van dit soort autos tezien ( Alpine) word ik blij !!!!!!!!!

thx Wouter !! :thump_up: :thump_up: :dance: :dance:
Gebruikersavatar
rallywalt
Berichten: 450
Lid geworden op: ma 22 nov 2010 22:21
Schaal: 1:24
Locatie: Herk-de-Stad
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door rallywalt »

Er zit nog wat werk aan, maar de basis is goed. De vorige eigenaar heeft bvb al het chroomwerk gemonteerd zonder de verschilende onderdelen te spuiten, en er zijn achteraan ooit gaten geboord, waarschijnlijk om er LED's in te monteren. Ik heb de laatste maanden al wat onderdelen bij elkaar gezocht om m weer in zn oorspronkele staat te herstellen, waaronder ook de originele stickerset. Het chassis heeft lichte gebruiksporen en moet eens grondig schoongemaakt worden. Ik denk niet dat ik er echt veel mee ga rijden, de body is nogal fragiel met al de uitstekende losse onderdelen erop.

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Gebruikersavatar
rallywalt
Berichten: 450
Lid geworden op: ma 22 nov 2010 22:21
Schaal: 1:24
Locatie: Herk-de-Stad
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door rallywalt »

Vandaag een heel goed bod gehad op de Tamiya Alpine, ik heb besloten dat hij een nieuw baasje krijgt. Teveel projecten (ik heb er nog 2 MIB), en enkele aankomende slotrace endurancewedstrijden...... Beter dus om er een mede-liefhebber een plezier mee te doen :)

Hieronder nog enkele foto's van 2 Mini's, een Nacoral 1e serie (en dus met "lekkende" bandjes), en een Polistil.

Nacoral:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Polistil:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door togicollector »

Aan de doos van de Polistil te zien gaat het hier om een Innocenti mini Cooper, alleen ontbreken de herkenbare details op het model (raamstijltjes in de deuren, logo's, e.d.), behalve dan de italiaanse lichtmetalen wieltjes. En dat is toch wel jammer want dat maakt die Polistil Mini nou net even aantrekkelijker naar mijn smaak.

Wat een geweldige verzameling ontstaat hier in hoog tempo. Complimenten Wouter! Eigenlijk een vergeten verzamelgebied en nog aardig betaalbaar ook zo te zien. En zo heerlijk herkenbaar al die modellen.

Deze modellen zijn natuurlijk hoofdzakelijk als speelgoed gekocht en dozen zijn dus een redelijke zeldzaamheid neem ik aan?

Toch mis ik een aantal auto's die daar heel goed tussen hadden kunnen staan. Een Lancia Gamma coupé of berlina bijvoorbeeld, een Giulia Nuova, een Fiat 130 of en lekker gewone Fiat 124 Special of 132. Net als tegenwoordig had je toen ook al veel doublures. Kijk maar naar beide Mini's.

Koen
Laatst gewijzigd door togicollector op ma 20 jun 2011 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door tom »

Wat een gave aanwinsten! De Kever en Mini herken ik uit mijn jeugd, als dure en onbereikbare speeltjes...
Gebruikersavatar
rallywalt
Berichten: 450
Lid geworden op: ma 22 nov 2010 22:21
Schaal: 1:24
Locatie: Herk-de-Stad
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door rallywalt »

Dankjulliewel voor de complimenten! De mint modellen in hun originele dozen zijn inderdaad lastig te vinden. Gelukkig zijn er ook mensen die ze vroeger zorgvuldig gekoesterd hebben, waardoor alles mooi bewaard is gebleven. Mijn ervaring is dat er wel een prijsdaling bezig is, 10 jaar geleden beleefden deze modellen nog een echte hype, prijzen van 100 euro en meer voor een MIB model waren geen uitzondering. Dit zie ik nu echter alleen nog voor de echt heel erg zeldzame dingen.... een Kadett coupe van Bburago in straatuitvoering bijvoorbeeld, of een Mebetoys Alfetta.... De originele doos is voor mij echter geen must, het is natuurlijk wel mooi meegenomen :cool: Die Mini van Polistil kocht ik een tijdje geleden voor 20 euro, heel democratisch volgens mij. Een Nacoral is meestal wat duurder, ook afhankelijk van het model. Een mooie Citroën SM bijvoorbeeld, haalt in zn originele plexi doos makkelijk 150 euro. Deze gele Mini kocht ik voor 35 euro, dat ben je tegenwoordig voor een beetje budget-1/18 ook wel kwijt. En wat misschien ook wel zou kunnen: ik heb al van verschillende mensen modellen gekocht tegen mooie prijzen, omdat ze na jaren verzamelen ineens waren uitgekeken op de auto's. Als je dan bereid bent om een mooi aantal over te nemen, dan zakt de prijs natuurlijk ook gevoelig...

Hier nog een leuke straatauto, een Mebetoys Fiat 128 Coupe. De voorbumper mist (door transportschade), deze is inmiddels terecht en wordt door de verkoper per briefpost nagestuurd. ( "verdomme, toen ik m gisteren inpakte in 1 van de dozen zat er nog een bumper op! " ) :) Ook deze zie je niet zo heel veel, heb ook de 1/1 altijd een leuk model gevonden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door togicollector »

Die is leuk zeg! En nog erg goed van model ook. Heerlijk en bijna vergeten model, die 128.

Ja soms heb je geluk. Mijn tweede 164 kocht ik voor 25 euro en dat is toch heel wat anders dan de 150 euro waar ik de eerste voor kocht, een aantal jaren geleden. :wink:

In Salo aan het Lago di Garda zat een speelgoed anex wapen(!)winkel tot een aantal jaren geleden. Daar stonden altijd een paar oude 1:24 en 1:25 modellen in de vitrine, voor idiote bedragen. Zo zeg ik de Polistil Lancia Fulvia coupé in rood voor omgerekend 1000 gulden destijds. Ik begrijp ook wel waarom die winkel er niet meer zit...

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie