Ewalds collectie: Geen Golf, Zelfs geen VW!!!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Ewalds collectie: Namac update en K*T

Bericht door goededag »

Bedankt allemaal.
andre schreef:Mooie collectie , ik zie dat jij de VW Caddy in servie uitvoering ook hebt , mooi ding is dat . :thump_up:
klopt, het is inderdaad een mooi ding. Gewaagd om die te maken. Voor de geinteresseerden, in China staan ze nu te koop, met lakschade (aan de foto's te zien vermoed ik zinkpest.)
BasPlankgas schreef:Zuur van afgebroken wielen! Is het nog te maken denk je? Verder mooie updates!
Of het te maken is, moet ik nog even kijken. Ik vrees het ergste. Achter zal wel gaan, Maar voor met die ophanging? :cry:
rsh_scuderia schreef:Een goed werkende, hele, in perfecte staat zijnde Kubelwagen, zou na 40-45 een beetje raar zijn.
Wellicht de inspiratie voor een fijne WOII diodrama :ja: :drool:
Zo kun je het ook zien. Het model is alleen helemaal van plastic (zo voelt het tenminste), Ik ben niet echt een oorlogsfreak, het wordt dan eerder een schuurvonst ofzo. Maar er zullen echt wel geinteresseerden voor zijn.
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Ewalds collectie: Namac update en K*T

Bericht door alain_1978 »

Mooie aanwinsten weer.
Jammer van die VW Kubelwagen. Ik denk dat je met wat geduld en stevige secondelijm het wel kan herstellen hoor.
En anders misschien met een fijn boortje in de assen en de naaf van het wiel boren en er een metalen asje in plaatsen? Is maar idee.
Ik heb ook al eens een paar jaren geleden een Ferrari 365 GT4/BB van MG Model (1:43) laten vallen en die viel natuurlijk plat op zijn dak. Was ook meteen maar half zo hoog meer :(
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Ewalds collectie: Namac update en K*T

Bericht door bobbob »

alain_1978 schreef:Ik denk dat je met wat geduld en stevige secondelijm het wel kan herstellen hoor.
Kan je beter lijmpistool nemen, zit ook snel vast, en heeft ook vullende werking, en je kan het nog evt. loshalen als het niet goed zit.
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Ewalds collectie: Namac update en K*T

Bericht door goededag »

bobbob schreef:en heeft ook vullende werking,
:doh: dat heb je nodig als je de wielen zoals origineel vast wilt lijmen. Dat past in 99% van de keren nog gewoon precies.

Ik moet eerst de zin vinden om hem goed te bekijken, dan zie ik wel wat het wordt.
Zo laten en dan of verkopen als ik een nieuwe heb gevonden;
of er een ander onderstel onderzetten.
of zoals Alain al zegt, een ijzeren staafje erin zetten, en daar wat lijm tussenstoppen. (Ik gebruik altijd bizon modelbouwlijm) Dat werkt altijd perfect. Maar het is wat werk. (gelukkig heb ik een heel handige moeder. (goudsmid geweest :dance: ))
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Ewalds collectie: Namac update en K*T

Bericht door rpi »

Mmm, dat is balen zeg van die Kübelwagen. Van welk merk is deze eigenlijk?

Ik heb heel goede ervaringen met 5 minuten Epoxy (2 componenten lijm, verhouding 1 op 1) Te koop bij de modelbouw winkel (radiografische modelbouw met name). Dat moet even uitharden, maar is echt enorm sterk.

Ik heb er zelfs een gat in het kontje van mijn 1/1 racemotor mee gelijmd en dit heeft een jaar lang zeer extreme race omstandigheden meegemaakt.
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Ewalds collectie: Namac update en K*T

Bericht door bobbob »

goededag schreef:
bobbob schreef:en heeft ook vullende werking,
:doh: dat heb je nodig als je de wielen zoals origineel vast wilt lijmen. Dat past in 99% van de keren nog gewoon precies.
Indien nodig. Ik weet niet wat er allemaal nog meer is afgebroken.
Maarja dat is waar ik het mee zou doen :wink: :thump_up:
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Ewalds collectie: Namac update en K*T

Bericht door goededag »

rpi schreef:Mmm, dat is balen zeg van die Kübelwagen. Van welk merk is deze eigenlijk?

Ik heb heel goede ervaringen met 5 minuten Epoxy (2 componenten lijm, verhouding 1 op 1) Te koop bij de modelbouw winkel (radiografische modelbouw met name). Dat moet even uitharden, maar is echt enorm sterk.

Ik heb er zelfs een gat in het kontje van mijn 1/1 racemotor mee gelijmd en dit heeft een jaar lang zeer extreme race omstandigheden meegemaakt.
Hij is van Minichamps. (een maand geleden had ik er nog 2, die andere is helaas/gelukkig verkocht. Goede prijs ervoor gekregen, maar nu zit ik zonder :cry: )

Ok bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Ewalds collectie: Norev Golf 1 GTI

Bericht door goededag »

Nog steeds niet naar de kubel gekeken :D helemaal geen zin in. Het zal er wel een keer van komen. Ik ben nu begonnen met de bouw van een Golf 2 country :D (Helaas geen 5-deurs)

Hierbij de foto's van de Norev Golf 1 GTI, Mijn 2e update van de NAMAC. Ik zit momenteel te balen dat ik niet de Roze kever van Autoart heb meegenomen (Ik kon hem voor €120.00 krijgen)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog best een leuk rijtje. Deze passen niet meer in de vitrine. Boven de T1 staat nog een corrado van Revell in doos
Afbeelding

Over het model zelf. Best een net model. Alles klopt volgens mij. Maar ik vermoed dat het gewoon een herdruk van die van Solido is. en ze hadden er wel gestoffeerd interieur in kunnen maken. Maar goed, zoveel kwaliteit vind je niet vaak voor je geld (€36.95 bij modellissimo)
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Ewalds collectie: Norev Golf 1 GTI

Bericht door bobbob »

goededag schreef:Over het model zelf. Best een net model. Alles klopt volgens mij. Maar ik vermoed dat het gewoon een herdruk van die van Solido is. en ze hadden er wel gestoffeerd interieur in kunnen maken. Maar goed, zoveel kwaliteit vind je niet vaak voor je geld (€36.95 bij modellissimo)
De onderdelen van de Solido kan je idd gewoon op de Norev zetten, is waarschijnlijk precies dezelfde alleen dan ander merk...
Embleemloos grilletje met booskijker die ik voor mijn Solido heb kan je ook gewoon op de Norev zetten :wink:
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Ewalds collectie: Norev Golf 1 GTI

Bericht door alain_1978 »

Mooi Golfje :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
beire
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 feb 2013 11:44
Schaal: 1:18

Re: Ewalds collectie: Norev Golf 1 GTI

Bericht door beire »

Hey ewald ik heb je een prive berichtje gestuurd. Graag je reactie :-)
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ewalds collectie: Norev Golf 1 GTI

Bericht door Mr. Dj M. »

Ja Norev heeft enkele Solido mallen opnieuw gebruikt, soms met wat kleine aanpassingen of een ander kleurtje dat er nog niet was.
Meestal liggen de prijzen op het niveau van de andere Norev's, maar 36,95 valt heden ten dage mee voor een Norev. Of ik het de oude mal waard vind, nee dat niet. Mocht je echter graaf zo'n Golf 1 willen, dan is het nog altijd goedkoper en makkelijker dan zoeken naar een Solido.
Ze gaan hun gang dus maar wat mij betreft, zolang ze het zo op bescheiden niveau doen :)
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Ewalds collectie: Norev Golf 1 GTI

Bericht door goededag »

Bedankt, Had ik het toch goed dat die van Norev en Solido hetzelfde zijn. Ik vind het prima, zolang dat ook in de prijzen scheelt. En dat doet het bij deze. Waar vind je nu nog een net model voor onder de 40 euro? (Ik moet wel zeggen, ze kosten bijna overal €45.00), En ze moeten er niet te veel van maken. Deze rode Golf is een limited editie van 1500 stuks, en de witte is helaas ongelimiteerd.

@Beire: Ik weet het. je krijgt vandaag of morgen antwoord. Als je hoopt op de grijze golf 2 kun je de moed alvast opgeven :D verder beantwoord ik je wel pb
edit: Beire, je hebt pb
beire
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 feb 2013 11:44
Schaal: 1:18

Re: Ewalds collectie: Norev Golf 1 GTI

Bericht door beire »

Ok toch bedankt man moest je je bedenken hoor ik het graag :-)
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Ewalds collectie: Anson Passat

Bericht door goededag »

Ook ik heb weer een paar Up en downdates.
Helaas zijn de Tiguan, Golf 4 GTI, Golf 4 R32 en de Norev Golf 2 GTI G60 verkocht.
De laatste 2 zijn al weer onderweg :D Maar geen post zonder een nieuw model dus:

Een inruiler (een van de tegen degene die weg zijn gegaan). Helaas zit er geen doos bij, en de linker-spiegel mist. (is er iemand die beide of 1 van de 2 kan missen? :pray: )
Het gaat hier om een 1:18 model van Revell. En dat model is de Scirocco GTI. Nu heb ik dus al de 3 de kleuren. Het mooie van deze zilveren is dat deze geen kleurverschil heeft. Dat was namelijk de reden waarom ik ooit de zilveren had weggedaan. Ook al heb ik er al 2, Het blijft een ontzettend mooi model van Revell.

Hierbij de foto's. Ik hoop dat ze het doen, aangezien ik iets nieuws probeer
Afbeelding
Afbeelding

En afgelopen zaterdag nog even naar WRH geweest. Voor het eerst dat ik een CMC in bezit hem. prachtige details daar raak je niet op uitgekeken. Maar ik heb hem voor de handel gekocht, dus ik ga er verder niet op in. :D
goed dan toch 1 fotootje:
Afbeelding
Waarom ik dit zeg is dat ik bij WRH ook nog een 1:18 Anson VW Passat heb gekocht. In een mooie zwarte kleur. (Ik heb hem alleen nog maar in het zilver gezien)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat krijg ik binnen (als het meezit):
1:18 VW Jetta 3 (model 2006)
1:18 Otto Golf 4 GTI R32
1:18 Norev Golf 2 GTI G60

Waar ben ik naar op zoek?
1:18 Otto Golf 2 GTI G60 (rood, niet de rallye)
1:18 Minichamps VW Kubelwagen
Doos + linker spiegel van 1:18 Revell vw Scirocco (doos moet van de zilveren zijn)

grtz,
Plaats reactie