Nick's 1:18 verzameling. Ik stop ermee, bedankt iedereen!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Nick's 1:18 p.33 update Dauer EB110 p34 update mbt BMW M

Bericht door Smokey »

Schöner wagen mit dem siegestor of das türchen :thump_up: :thump_up:

GReetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Nick's 1:18 p.33 update Dauer EB110 p34 update mbt BMW M

Bericht door NickW »

Vandaag is de mijlpaal 100 stuks 1:18 bereikt! :dance:

De nummer 100 is in mijn ogen echt een hele speciale en zeldzame auto. Je ziet ze zeer weinig en toen deze beschikbaar kwam moest ik dus meteen erachteraan! :mrgreen:
Het is de FAB1 (hevig verbouwde Ford Thunderbird) van Lady Penelope uit de 2004 film Thunderbirds. Het model is gemaakt door Sunstar.
Het model heeft erg veel gave functies, zoals de opkappende vleugels, de turbinemotor achterin die naar boven komt en de opklapbare wielen en het dakmechanisme is ook erg gaaf gemaakt! Echt een heel gaaf model in mijn ogen!
De verkoper die heeft er zelfs nog een hele kleine miniatuur van de auto bij gedaan, een leuke bijkomstigheid ;)
Maar genoeg gepraat, hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
De motor voorin:
Afbeelding
Afbeelding
Het interieur, de voorstoel kan 360 graden draaien, ook een leuke feature.
Afbeelding
Afbeelding
Een extra foto van het dakmechanisme als het dak dicht is:
Afbeelding
De motor achterin voor het vliegen, de luchtremmen erop kunnen ook uitgeklapt of ingeklapt worden:
Afbeelding
De auto in vliegstand, dus met opgeklapte vleugels, weggeklapte wielen, weggeschoven achterwielen en de jet-motor met achtervleugels naar buiten.
Afbeelding

Al met al vind ik het een hele gave auto, werkelijk een prachtig staaltje modelbouwkunst.
Laat maar horen wat jullie ervan vinden! :)
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Nick's 1:18 p.33 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door NickW »

:| Ik kom net achter een best schokkend iets... De FAB1 is eigenlijk niet mijn nummer 100 in schaal 1:18.. Het is eigenlijk nummer 98..
Ik kom er net achter dat ik 2 modelauto's altijd al heb meegeteld die schaal 1:16 en 1:20 hebben :doh: Dus die zijn eigenlijk niet 1:18..
Overigens heb ik wel 100 1:18 modellen op mijn kamer staan, ik heb namelijk 2 modellen van m'n vader op m'n kamer ertussen staan.. Maar ik tel de 2 met de iets andere schaal gewoon mee :mrgreen: ze passen er namelijk toch redelijk tussen.


Kleine soort van update van de situatie, ik was aan het kijken naar plaatjes uit de film etc van de FAB1 en kwam tot de conclusie dat de hele kleine vinnen onder de achterste vleugels in de film rechtop staan.. Dus ik ging eens kijken maar bij het model kunnen ze niet omklappen. Maar ze kunnen er blijkbaar wel uitgepakt worden, 90 graden gedraaid worden en dan staan ze dus rechtop zoals het hoort! En aan de constructie te zien is het er wel voor gemaakt! :thump_up:
Dus hier een foto van hoe de vinnen nu staan:
Afbeelding
Afbeelding
Het is in mijn ogen nét die finishing touch die het nóg gaver maakt! :dance:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Nick's 1:18 p.33 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door Driver-X »

Hele toffe aanwinst!
Ik heb hem 1 keer op mp te koop zien staan, maar daar hing een flinke prijs aan.
Alle features maken het zeker een gaaf model.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Nick's 1:18 p.33 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door Bien »

Het is inderdaad een bijzonder model. Vooral erg gaaf alles werkt zodat hij omgebouwd kan worden tot vliegtuig. Zeker een waardig model voor deze mijlpaal van 100e model!
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Nick's 1:18 p.33 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door Smokey »

Als je dan toch iets bijzonders wilt is dit inderdaad wel een erg goede keuze. Persoonlijk had ik dit model nog nooit gezien en het is mooi om te bekijken.
gaaf al die extra zaken die er aan zitten. Een waardige nummer 100 :cool:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Nick's 1:18 p.33 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door Peter Parker »

Of is dit een vliegtuig en ben je toch pas bij nummer 97.... nee hoor leuk model!
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Nick's 1:18 p.33 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door Jolly Club »

Die roze dildo heb ik eerder op dit forum gezien. Toch geen afdankertje van Ricardo he? :mrgreen:

Fraaie details hoor, maar niet mijn kopje thee...

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Re: Nick's 1:18 p.33 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door chris001 »

Mooie update! Leuk al die operating features :)
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Nick's 1:18 p.35 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door aficionado »

Dit is idd een gave nummer 100 dude, ik vind dat hele kleine modelletje ook kik! ( Welke schaal is dat? :twisted: )

Iets super bijzonders hoor :thump_up:
Zal wel zwaar zijn ook denk ik?

Leuke 'out of the box' keuze

Op naar de 150 :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Nick's 1:18 p.35 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door NickW »

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! :thump_up:
Jolly Club schreef:Die roze dildo heb ik eerder op dit forum gezien. Toch geen afdankertje van Ricardo he? :mrgreen:

Fraaie details hoor, maar niet mijn kopje thee...
Haha ik heb hem eigenlijk nog nooit hier op het forum gezien.. Maar zo ver ik weet is hij niet van Ricardo geweest. Ik heb hem van een of andere Geoffrey gekocht :P
aficionado schreef:Dit is idd een gave nummer 100 dude, ik vind dat hele kleine modelletje ook kik! ( Welke schaal is dat? :twisted: )

Iets super bijzonders hoor :thump_up:
Zal wel zwaar zijn ook denk ik?

Leuke 'out of the box' keuze

Op naar de 150 :mrgreen:
Haha dankje! De kleine is ik denk ongeveer 1:180.. Hij is namelijk ongeveer 4 cm en de 1:18 is 40, dus 10x zo klein ;)
Het gewicht valt in mijn ogen nog wel mee. Volgens Postnl was het gewicht van het pakketje 2,00 kg maar als ik hem hier op de brievenweegschaal zet weegt hij 1170 gram dus ongeveer 1,2 kg. Ter vergelijking; een maisto porsche carrera gt weegt iets meer dan 750 gram.
De 150 stuks zal nog wel even duren :P Het kopen staat op een lager pitje, mede omdat de ruimte gewoon echt op raakt. Ik kan nog maar een stuk of 4 misschien 5 modellen kwijt in mijn kamer en dan is het echt vol... Ruimte voor nóg een kast is er niet eens meer :P Of ik zou de auto's allemaal recht en heel dicht op elkaar in de kasten moeten zetten, dan kan ik er nog wel een 12 extra kwijt ofzo maar erg veel meer dan dat ook weer niet meer. Maar tot die tijd, gaan we gewoon vrolijk door!
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Nick's 1:18 p.35 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door exit »

mooie aanwinst voor de 100ste (ongeacht de andere 2 schalen) :thump_up: :thump_up:
Zou ook niet misstaan hier tussen de concept cars enzo

zodra je daarover gaat kan het snel naar 2 en 300 gaan :p
ben aantal jaartjes ook over de 100 gegaan maar weet niet eens welke de 100ste was, nooit bij stilgestaan toen.
(of nr 200, 300, 400, 500 of 600)

volgend rond getal zal nog wel ff duren nu....
(maar moet ook nog update plaatsen)
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Nick's 1:18 p.35 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door Nelis »

Leuke mijlpaal, zeker met dit model! Gefeliciteerd! :thump_up:
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Nick's 1:18 p.35 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door NetForce84 »

woow wat een model :shock: :shock:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Nick's 1:18 p.35 update Nummer 100! Lady Penelope's FAB1

Bericht door NickW »

Bedankt voor de leuke reacties! :thump_up:
Iedere keer als ik het model zie staan in m'n kast blijft ik hem gewoon geweldig vinden door alle features en dergelijke. Dat model is zeker waar voor z'n geld! :thump_up:

Vandaag was de postbode er met modelauto 101 alweer..
Het is een versie van een model die ik al had, het gaat namelijk om de General Lee uit The Dukes of Hazzard van ERTL. Alleen deze keer betreft het de race-day versie. Dus de versie waarbij de voorkant nog in de primer staat, de vlag en de zwarte letters nog niet helemaal af zijn en de deuren wel open kunnen.
Ik had het model gekocht met de wetenschap dat er een klein krasje op de motorkap zat, die is echter iets groter dan ik had verwacht aan de hand van de foto's maar dat is dus meer mijn schuld. Inschattingsfoutje. Ook zag ik op de foto's dat hij enigszins vies was.... Nou ik kan je zeggen, dit model is het bewijs dat er ALTIJD gepoetst moet worden.. Jezus wat is die goor zeg :shock: Ik heb er dus maar wat foto's van gemaakt voor het poetsen en na het poetsen. Dit is ook de eerste keer dat ik een modelauto zo erg heb gepoetst. Geheel gedemonteerd, en vervolgens onder de kraan met een tandenborstel afgewassen.. Uiteraard niet hard duwen en geen harde straal, maar gewoon rustig poetsen. En langzaam maar zeker werd het weer een plaatje om naar te kijken! :dance:

Het zijn misschien wat veel foto's, maar ik wilde toch ook de viezigheid nog laten zien en zeker het resultaat! :thump_up:

Hier dan de foto's:
Voor het poetsen:
Afbeelding
Afbeelding
Het gore interieur lijkt zo nog wel mee te vallen..
Afbeelding
Of toch niet.....
Afbeelding
Overal aangekoekt vuil
Afbeelding
Afbeelding
Gedemonteerd valt het gore interieur nog erger op.
Afbeelding
Afbeelding


En dan de foto's van na het poetsen.
Hier nog uit elkaar:
Afbeelding
Het glimt weer mooi
Afbeelding
Afbeelding
En de auto zit weer in elkaar! :dance:
Afbeelding
Afbeelding

En nog wat foto's icm z'n broertje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al met al ben ik zeer tevreden met m'n nieuwste aanwinst, hij was wat vies, maar is nu werkelijk weer prachtig!
Alvast bedankt voor jullie reacties :zwaai:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Plaats reactie