Verzameling 1:18 van RickSet - 29-07: Ford Focus RS

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 19-01 - SLS AMG +

Bericht door alain_1978 »

Mooie update hier. De Minichamps SLS is idd de beste uitvoering in 1:18 die je kan vinden. Alleen het motordetail kon beter vind ik.
De deuren blijven bij mijn model wel openstaan. Anders moet je eens kijken of alles rond de scharnieren goed op zijn plaats zit.
De GTR ziet er ook prachtig uit. Stilaan een klassieker aan het worden hier op het forum :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 19-01 - SLS AMG +

Bericht door v8-vette »

Mooie update's hier. :thump_up:
De SLS is echt een heel mooi model van Minichamps alleen de motorruimte hadden ze misschien iets meer van kunnen maken.
Steekt in ieder geval lekker af tussen je Hot Hatches! :drool:
Gebruikersavatar
RickSet
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 nov 2012 09:09
Schaal: 1:18
Locatie: Landsmeer

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 19-01 - SLS AMG +

Bericht door RickSet »

Ha, ik zie het al. Als ik veel leuke reacties wil hebben moet ik gewoon Toyz for Boyz gaan verzamelen, haha! Bedankt iedereen, voor de leuke reacties! :)

Die scharnieren ga ik zeker een keer nakijken, want naast mijn hangende vitrine zet ik eens in de zoveel tijd een model in een staande vitrine om te highlighten, zodat iedereen binnenloopt en zegt: "Hé, wat een gaaf model is dat!" Als de SLS aan de beurt is moet iedereen wel kunnen zien dat de vleugeldeuren, vleugeldeuren zijn, toch?

Het zal mij benieuwen wat de volgende updates mij gaat brengen, ik heb nog geen idee wat de volgende aanwinst wordt...!

Rick
Neem ook eens een kijkje in mijn vitrine! :)
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=22640
Gebruikersavatar
RickSet
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 nov 2012 09:09
Schaal: 1:18
Locatie: Landsmeer

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 29-05 Golf W12/Cli

Bericht door RickSet »

Dag allemaal!

Mijn laatste update was in januari, toen ik de GT-R en de SLS AMG aan mijn verzameling mocht toevoegen. Sindsdien is het wat rustiger geweest in mijn vitrine, de aanwinsten lieten even op zich wachten. Nu heb ik weer twee nieuwe Otto's uit Frankrijk mogen ontvangen: De Volkswagen Golf V W12 en de Renault Clio V6. Beide modellen zijn wederom fraai afgewerkt, dus hieronder wat foto's, beginnend met de Golf.

De Golf W12 was een studiemodel van Volkswagen uit 2007, om te kijken wat er gebeurde als de motor van een Bentley Continental GT achterin een Golf gelepeld werd. Het gevolg? Geen ruimte meer voor kinderzitjes, 650 pk op de achterbank en een topsnelheid van 325 km/h.
Anders dan andere conceptcars kon de GTI W12 wél worden gereden. Alle functies zouden - volgens VW - moeten werken, maar omdat de auto in slechts 8 weken gebouwd moest worden hadden ze geen tijd om de schakelflippers, knipperlichten en airco aan te sluiten. ;) Om de auto op de juiste koers te houden werd het uiterlijk iets aangepast. Flinke verbreding en verlaging waren nodig, evenals bredere sloffen en een spoiler.

Afbeelding
De W12 is een ware verschijning.

Afbeelding
Aan de zijkant van de auto werden extra luchtinlaten geplaatst om het beest achterin koel te houden

Afbeelding
Aan de achterkant is de verbreding goed te zien.

Afbeelding

Afbeelding
Het interieur, volledig ingericht maar niet volledig werkend.

Afbeelding
De kuipstoelen, volledig in stijl. Op deze foto is goed te zien dat het dak van koolstofvezel werd gemaakt om gewicht te besparen. Ook werd vlak voor de spoiler nog een luchtinlaat geplaatst voor extra koeling van de motor

Afbeelding
The beating heart van de W12, de W12.

Otto heeft 3000 stuks van dit model gemaakt, aangezien er altijd veel interesse is in VW-modellen. Ik vind 'm geslaagd, mooi gedetailleerd en een zeer geschikte auto om uit te brengen. Aangezien ik Hot Hatches verzamel past 'ie ook nog eens prima in mijn verzameling!

Dan nu de Clio V6. Weer zo'n bommetje. Dit model van Otto betreft het Phase 2-model, dat van 2003 tot 2005 gemaakt werd. De zescilinder werd - net als de W12 bij de Golf hierboven - op de plaats van de kinderzitjes gelegd. Net zo veel herrie op de achterbank... Nouja, laat ook maar. ;) De V6 had in het Phase 2-model 255 pk, 25 pk meer dan in het voorgaande model. Porsche werd zelfs ingehuurd om meer prestatie uit de Phase 2 te halen! Met de Clio V6 wilde Renault de strijd aangaan met de Alfa 147 GTA en de Seat Léon Cupra R, die ongeveer dezelfde prestaties leverden.

Enfin, foto's!

Afbeelding

Afbeelding
Wederom de luchtinlaten aan de zijkant voor de koeling van de motor.

Afbeelding

Afbeelding
Hoewel de Clio V6 een flink dieet moest ondergaan was het toch nodig de wagen aanmerkelijk breder te maken.

Afbeelding
De velgen maken dit model wat mij betreft echt af. Wat een machine toch weer...!

Afbeelding
Aan het interieur werd - los van het verwijderen van de achterbank en het monteren van kuipstoelen - weinig gedaan. Het dashboard oogt daarom wat gewoontjes.

Van de knalgele Clio zijn slechts 1000 modellen gemaakt, dus ik ben best blij met deze aanwinst. Ze flikken het telkens weer bij Otto, prachtige en mooi afgewerkte modellen maken voor een zachte prijs.

Hopelijk kan ik snel weer een nieuwe update schrijven, want ik blijf het leuk vinden mijn collectie met iedereen te delen. Reacties zijn daarom natuurlijk van harte welkom!

Rick
Neem ook eens een kijkje in mijn vitrine! :)
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=22640
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - 29-05: Golf W12 + Clio V6

Bericht door rsh_scuderia »

Die Clio is echt een heerlijk model van een fantastische auto.
oTTo blijft het presteren om fijne modellen op de markt te brengen, deze is er ook een van. :thump_up:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - 29-05: Golf W12 + Clio V6

Bericht door bobbob »

Mooie update!
Ik krijg de W12 binnenkort ook binnen als het goed is! :D
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - 29-05: Golf W12 + Clio V6

Bericht door Johan »

Twee bijzondere wagens, super.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - 29-05: Golf W12 + Clio V6

Bericht door Maarten Mercedes »

Super gaaf model die W12 :drool:

De Clio knalt ook lekker met z'n gele kleurtje :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - 29-05: Golf W12 + Clio V6

Bericht door OTF'er »

Jaune Sirius is echt wel de beter kleur voor de Clio V6...
Ook de Golf W12 is een unieke concept car, netjes verkleind door Otto.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - 29-05: Golf W12 + Clio V6

Bericht door Nelis »

2 dikke auto's! Vooral de Golf is erg geslaagd.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - 29-05: Golf W12 + Clio V6

Bericht door Mr. Dj M. »

Mooie update!

Heb je de blauwe V6 ook? Persoonlijk vind ik die kleur beter passen op de Otto versie als ik de diverse foto's van het model zie. In het echt was ik echter wel gek van de gele kleur!
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - 29-05: Golf W12 + Clio V6

Bericht door NetForce84 »

2 vette wagens :cool:
Gebruikersavatar
RickSet
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 nov 2012 09:09
Schaal: 1:18
Locatie: Landsmeer

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - 29-05: Golf W12 + Clio V6

Bericht door RickSet »

Bedankt voor alle reacties weer. Leuk om te lezen dat men enthousiast is!
Heb je de blauwe V6 ook? Persoonlijk vind ik die kleur beter passen op de Otto versie als ik de diverse foto's van het model zie. In het echt was ik echter wel gek van de gele kleur!
Nee, helaas niet.Toen de blauwe V6 uitkwam was ik nog niet zo fanatiek aan het verzamelen als nu. Na het opzoeken van het model vind ik het inderdaad wel jammer, want dat blauw staat 'm ook goed! :doh:
Neem ook eens een kijkje in mijn vitrine! :)
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=22640
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - 29-05: Golf W12 + Clio V6

Bericht door alain_1978 »

De echte GTI W12 stond in april ook op de Techno Classica te pronken. Is op zijn zachtst gezegd een stevig Golfje :)
Echt een indrukwekkend ding maar praktisch onbestuurbaar met zo'n motor in deze wagen denk ik.
Die Clio V6 is toch ook altijd een maffe wagen geweest hé. Ziet er leuk uit in dat geel. Is met die V6 achterin in de regen ook een link baasje naar het schijnt.
2 mooie aanwinsten.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Plaats reactie