Verzameling 1:18 van RickSet - 29-07: Ford Focus RS

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
RickSet
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 nov 2012 09:09
Schaal: 1:18
Locatie: Landsmeer

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 25-12: Foto's!

Bericht door RickSet »

Ha, daar zijn we met de eerste post in het nieuwe jaar.

Allereerst uiteraard iedereen het beste voor 2013!

Toevallig was ik in Keulen afgelopen week, waar ik het grote broertje van mijn C-klasse van AA tegenkwam. Jawel, de E-klasse T-Modell van Minichamps wordt/werd in de Mercedes-dealerverpakking geleverd en staat nu in mijn vitrine op te scheppen naast de C-klasse van AA. Hieronder een korte impressie.

Afbeelding
Let niet op de gekke vormen in de motorkap; de flitser van mijn camera is de boosdoener door via de muur te flitsen... Het is dus reflectie.

Afbeelding
Niet de LED-dagrijverlichting in de voorbumper maar de ouderwetse halogeenlampjes. Het model is er ook met de LED-strips overigens.

Afbeelding
De E-klasse is beduidend langer dan de C-klasse!

Afbeelding
Interieur is ook dik in orde. Tapijt erin, me likey...! :) Alleen de houten afwerking had wat mooier weergegeven kunnen worden.

Afbeelding
Afbeelding
Net als bij de C-klasse van AutoArt kan alles worden geopend. Weer eens wat anders dan de résins van OttO.

Nu ik twee dealermodellen van Mercedes naast elkaar kan zetten kan ik ook eens zien wat het verschil is tussen de C-klasse van AutoArt en de E-klasse van Minichamps. Het zijn kleine verschillen hoor, maar het is wel te zien dat de C-klasse mooier afgewerkt is en meer details heeft. Neem de gordels, de houten strips in het interieur... het zijn de kleine dingen die het doen toch?
Desalniettemin ben ik erg blij met m'n nieuwe aanwinst. Weer een regel uit mijn wensenlijstje af te strepen.

En dan nu het nog betere nieuws; mijn laatstse Golf is unterwegs! De OttO VR6 komt mijn kant op, dus binnenkort kan ik een mooi rijtje completeren. Niet alle modellen zijn van dezelfde kwaliteit, maar het is goed te zien dat we vooruitgang hebben geboekt in de zeer lange levensjaren van de Golf. Binnenkort dus een mooie update, met veel foto's van alle Golfjes die ik zal maken!

Rick
Neem ook eens een kijkje in mijn vitrine! :)
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=22640
Gebruikersavatar
Basselijn
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 29 dec 2010 00:21
Schaal: 1:18

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 05-01: E-Klasse Es

Bericht door Basselijn »

Mooi model in een zeer fraaie kleurstelling :thump_up:
Afbeelding

Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 05-01: E-Klasse Es

Bericht door Maarten Mercedes »

De kleurstelling is zeker fraai en het is goed om te zien dat minichamps in tegenstelling tot veel eerdere mercedes-modellen tapijt in het interieur heeft gelegd :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 05-01: E-Klasse Es

Bericht door Ricardo »

Het inderdaad een fraai model om te zien. Schitterende kleur hebben ze er opgespoten. :worshippy:
Gebruikersavatar
RickSet
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 nov 2012 09:09
Schaal: 1:18
Locatie: Landsmeer

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 13-01: Golf III VR

Bericht door RickSet »

Het duurde even, maar mijn huidige verzameldoel is gehaald. Zo nu en dan week ik even af van mijn plan omdat er iets anders moois op mijn pad kwam, maar gisteren heeft de Duitse Mike de Buhr (echt!) mij blij mogen maken met mijn laatste VW Golf.

Nee, het is geen GTI, da's jammer. Maar van de derde generatie Golf is niet voor niets de VR6 verschenen. De tweeliter viercilinder in de GTI van diezelfde generatie (1991) leverde een schamele 115 pk, voor GTI begrippen betrekkelijk weinig. Het jaar na de uitgave van de Golf III GTI, in 1992, werd besloten een 2.0 16V-versie uit te brengen met 150 pk. De VR6, daarentegen, had respectievelijk 174 of 190 pk, afhankelijk van de motorinhoud van 2.8 (1991) of 2.9 liter (1994). Die zescylinder was natuurlijk veel leuker voor de meeste kopers, zeker toen de VR6 met Synchro-vierwielaandrijving beschikbaar kwam.

Tot zover de geschiedenisles, een poging van mij om meer te weten te komen over de modellen in mijn verzameling. Ik deel het graag met jullie, voor de geïnteresseerden.
Het is geen nieuw uitgebracht model, deze donkerblauwe Golf III VR6 van OttO Mobile. Voor mij is het de laatste telg in de 'Tijdlijn der GTI's', dus een mijlpaal! Hieronder foto's van de VR6 in de spotlights, evenals een serie foto's van mijn tijdlijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Prachtige weerspiegeling van een rood gordijn in de motorkap, waarvoor excuses

Afbeelding

Afbeelding

Typische jaren '90-uitstraling, vind ik zelf. Een gave wagen.

De VR6 completeert dus mijn tijdlijn van VW Golf GTI's. Dat levert een mooi plaatje op!

Afbeelding
V.l.n.r.: Golf I GTI 1800 Plus (OttO), Golf II GTI Fire&Ice (OttO), Golf III VR6 (OttO), Golf IV GTI (Revell), Golf V GTI (Norev), Golf VI GTI (Norev)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn Hot Hatches en Golfjes bij elkaar in de vitrinekast. De Golf Caractère, de Abarth 500, de Mini Cooper JCW en de Mégane R26-R krijgen nog wat gezelschap in de toekomst!

De komende tijd ga ik me dus richten op het verzamelen van Hot Hatches. Het liefst zo recent mogelijk, maar voor een Lancia Delta ben ik verplicht een uitzondering te maken. Verder heb ik nog wat andere modellen op mijn verlanglijstje staan, maar die passeren de revue vanzelf wel. Een Nissan GT-R R35, een BMW 550i Touring en een Mercedes-Benz SLS AMG zou ik graag terugzien in mijn vitrine. Dat zijn gewoon 'Toys for Boys'. ;)

Nou, tot zover maar weer. Ik ben erg benieuwd naar de reacties!

Rick
Neem ook eens een kijkje in mijn vitrine! :)
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=22640
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 13-01 - Golf III V

Bericht door OTF'er »

Prachtig kleurtje op deze VR6.
Fraaie realisatie van Otto; hoewel ik de velgen liever OEM BBS zag:

Afbeelding

En qua Delta Integrale zijn de betere versies (qua detaillering) van Kyosho (Evoluzione I & II).
De oudere uitgaves worden wat moelijker te vinden, maar Kyosho zou enkele nieuwe varianten lanceren (heruitgave van de 6, de 5, de Club Italia en de Verde York...)
Afbeelding
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 13-01 - Golf III V

Bericht door bobbob »

Compleet? En de Golf 7 dan? :mrgreen:




Nette update! Leuk dat je je doel hebt gehaald nu!
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 13-01 - Golf III V

Bericht door Johan »

Heerlijke wagen zo,n VR6
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
RickSet
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 nov 2012 09:09
Schaal: 1:18
Locatie: Landsmeer

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 13-01 - Golf III V

Bericht door RickSet »

Hallo allemaal,

Hier alweer de volgende update van m'n collectie, met mooi beeldmateriaal. Deze keer ben ik op een voor mij nieuwe manier aan mijn aanwinsten gekomen!

Iedere keer betrap ik mezelf weer op. Ooit begon ik met het verzamelen van Bburago's en Maisto's, die allemaal qua budget leuker waren om te verzamelen, nu ga ik toch echt voor de meer gedetailleerde modellen van Minichamps, een enkele AutoArt en nu ook alweer de tweede Kyosho. Ze worden duurder en duurder, maar wat vínd ik ze mooi!

Mijn nieuwe vitrinevulling bestaat uit een Mercedes-Benz SLS AMG van Minichamps en een Nissan GT-R R35 van Kyosho. Deze modellen stonden op mijn verlanglijstje omdat ik het gewoon gave auto's vind, niet omdat ze in mijn verzamelrichting passen. Hot Hatches zijn het namelijk niet, dus mochten lezers mijn topic lezen om Hot Hatches te zien, volgende keer beter... Sorry! ;)
Na mijn vorige update kreeg ik van Marco71 het aanbod deze twee modellen van hem over te nemen. Ach, en waarom ook niet?

Ten eerste de SLS AMG met de prachtige Gullwing-erende vleugeldeuren. Een jongensdroom, deze auto. En stiekem verzamelt iedere verzamelaar modellen om in de kast te kunnen kijken en te denken; "Paste ik er zelf maar in." Minichamps maakt dit uitzicht in m'n vitrine zeker niet onaangenaam, want mijn hemel, wat is dit een mooi model!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier is goed te zien hoe mooi de stiksels van het leer om de middenconsole en de kaart van het navigatiesysteem weergegeven zijn in het model.

Er is slechts één minnetje aan dit model, en dat is dat de vleugeldeuren niet open kunnen blijven staan. Het lijkt wel of de scharniertjes een beetje te soepel scharnieren. De deuren zijn sowieso zwaar van zichzelf, maar ze moeten daar toch wel rekening mee gehouden hebben bij Minichamps? Ik kan het me niet anders voorstellen. Iemand suggesties om het te verbeteren? Ik kon zelf geen goed bereikbare schroefjes o.i.d. ontdekken... :|
Voor de rest vind ik dit een heel, héél mooi model van hele mooie auto. Je hebt overigens echt iets in je handen, het model is lekker zwaar en de metalen delen zijn echt van dik plaatmateriaal. De motorkap bijvoorbeeld, daar voel je gewoon aan dat het een stuk staal is wat je in je handen houdt. Gaaf!

De Nissan GT-R R35 is één van de auto's die ervoor zorgde dat mijn liefde voor auto's is geworden wat deze nu is. Sommigen zeggen dat het een auto is met een te hoog PlayStation-gehalte, en ja, de boordcomputer is ontworpen door dezelfde ontwikkelaars als Gran Turismo, maar het is wel een spectaculair stukje techniek. Een 3.8-liter V6 met 480 pk (ongeveer, want Nissan garandeert al vanaf het begin niet dat het vermogen precies 480 pk, maar soms iets meer of minder is omdat iedere motor met de hand in elkaar gezet wordt en dus uniek is), al die elektronica, een rondetijd op de Nürburgring die sneller is dan de Porsche 911 Turbo en een prijs die aanzienlijk lager is dan diezelfde Porsche... Een sportwagen in optima forma dus.

Kyosho heeft verschillende versies van de GT-R uitgebracht. De mijne is de linksgestuurde (Left Hand Drive), witte Premium Edition. En ook deze wagen is prachtig qua detail en afwerking van het model. Foto's? Natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het motorblok ziet er zeker gelikt uit. Ook de manier waarop de motorkap geopend dient te worden is nieuw voor mij. Handig zeg, zo'n stokje onder de auto om de motorkap omhoog te duwen!

Afbeelding
Het scharnier, beschreven in onderstaande tekst.

Het eerste waar mijn oog op viel na het openen van de motorkap was het scharnier van de kap. Geen doglegs, maar echt een prach-tig scharnier, dat ook precies werkt als een echte motorkap. De hele kap komt omhoog voordat deze scharniert. Bij het dichtdoen gaat dus eerst de klep naar een horizontale positie waarna de klep op z'n plek valt. Dit heb ik echt nog nooit gezien in een modelauto, dus ik ben er weg van.
Ook de lichtunits van de GT-R zijn zeer gedetailleerd. De Xenon-lampen zijn mooi nagebootst, en daaraan kun je zien dat deze Kyosho zeer fraai is afgewerkt.

Het stond al onder één van de foto's, maar ook die stokjes onder de auto om de motorkap te openen zijn voor mij nieuw. Zowel de SLS als de GT-R hebben er eentje in de bodemplaat zitten. Aan de ene kant is het jammer dat het een beetje op een opvallende plek zit, maar het is wel en stoere feature.
Al met al ben ik weer erg blij met mijn nieuwe aanwinsten, zoals altijd eigenlijk. Hierbij wil ik Marco ook bedanken voor het aanbod! Deze auto's hadden niet Prio 1, maar ik vind ze prachtig.

Tot zover weer!

Rick
Neem ook eens een kijkje in mijn vitrine! :)
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=22640
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 19-01 - SLS AMG +

Bericht door hanske10 »

hele mooie update met deze 2 laaste modellen .. :worshippy:
al je modellen zijn mooi :thump_up:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 19-01 - SLS AMG +

Bericht door Johan »

Mooi mooi, zeker de GT-R is mijn ding.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
marco71
Berichten: 1111
Lid geworden op: za 10 jan 2009 00:11
Locatie: rotterdam ( HOOGVLIET )

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 19-01 - SLS AMG +

Bericht door marco71 »

Hoi rick

mooi dat je blij bent met de modellen vond het leuk je een keer ontmoet te hebben
ben blij dat ze goed tereecht zijn gekomene bij een liefhebber
kijk een keer in mijn topic daar staat nog veel meer mooi materiaal

succes er mee en blijf deze leuke verslagen schrijven

gr marco71 :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
sport and supercars forever
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 19-01 - SLS AMG +

Bericht door NickW »

Prachtige auto's!! :drool:
Die nissan GTR heb ik hier ook staan, exact dezelfde uitvoering, en die is echt geweldig mooi ja :mrgreen:

De rest van je collectie ziet er ook goed uit!! :cool:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 19-01 - SLS AMG +

Bericht door Maarten Mercedes »

Fraaie aanwinsten, de SLS vind ik zelf een van de mooiste moderne supercars :drool:

De GTR is een super model van Kyosho met leuke details, en de metallic witte kleur is geweldig :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Verzameling 1:18 van RickSet - Update 19-01 - SLS AMG +

Bericht door NetForce84 »

Prachtige aanwinsten, vooral die SLS :thump_up:
Plaats reactie