Ferrari1988 1:18

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Plaats reactie
Ferrari1988
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 16 jun 2014 16:40
Schaal: 1:18

Ferrari1988 1:18

Bericht door Ferrari1988 »

Hallo,

Na een tijdje meelezen besloten om zelf ook te gaan posten op het forum.
Zoals jullie lezen aan mijn naam ben ik weg van ferrari.
Mijn collectie van nu is toegespits op ferrari, maar ook modellen die ik ondertussen niet meer mooi vind haha.
Ik heb dus besloten om een aantal modellen te verkopen( zijn op bburago en hotwheels en maisto modellen), en over te stappen naar de meer gedetailleerde modellen.
Ik wil me gaan toespitsen op modellen van deze tijd, dus niet alleen ferrari.
Straks zal ik alvast een aantal foto's plaatsen van mijn collectie.
Ik heb nog wel een vraag:

Er zijn vele merken die modelauto's maken, sommige modellen wil je zo graag hebben dat je wilt dat hij erg gedetailleerd is, maar sommige modellen zijn leuk om te hebben en mogen iets minder gedetailleerd zijn. Zou iemand hier voor mij in volgorde van minste gedetailleerd naar gedetailleerd de merken kunnen zetten( welly,maisto, hotwheels, hotwheels elite, kyosho, minichamps en ga zo maar door). Want ik zie bijvoorbeeld van welly een lamborghini aventador of een bentley continental voor 35 euro staan, is die netter en gedetailleerder dan de modellen van maisto( over het algemeen aangezien die geen bentley heeft)? En heeft die ook waar voor zijn geld aangezien ik vaak online bestel.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2981
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferrari1988 1:18

Bericht door Ferrarifan »

Wat betreft de fabrikanten die Ferrari schaalmodellen maken, links de minst gedetailleerde, rechts de meeste details (de prijzen zijn uiteraard ook oplopend :) ):

Burago/Maisto/UT models/mira/Hotwheels foundation-------Hotwheels elite---------Kyosho--------Kyosho high end-----------CMC en BBR--------MR models

Welkom trouwens :dance: Ik ben benieuwd naar de foto's :drool:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Ferrari1988
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 16 jun 2014 16:40
Schaal: 1:18

Re: Ferrari1988 1:18

Bericht door Ferrari1988 »

Ferrarifan schreef:Wat betreft de fabrikanten die Ferrari schaalmodellen maken, links de minst gedetailleerde, rechts de meeste details (de prijzen zijn uiteraard ook oplopend :) ):

Burago/Maisto/UT models/mira/Hotwheels foundation-------Hotwheels elite---------Kyosho--------Kyosho high end-----------CMC en BBR--------MR models

Welkom trouwens :dance: Ik ben benieuwd naar de foto's :drool:
Hotwheels foundation is toch de 'gewone' hotwheels? Waar kan ik welly plaatsen in het rijtje, op gelijke hoogte met de 'gewone' hotwheels denk ik zelf toch? En norev zal tussen hotwheels en hotwheels elite inzitten denk ik? Zal foto's plaatsen als ik tijd heb, en de modellen uit de doos zijn. Ze staan nu in de doos omdat ik alleen een zelfgemaakte vitrine heb, maar ben bezig met regelen van echte vitrine waar ze ook stof vrij in staan. De noemenswaardige wagens zijn nu alleen de ferrari enzo van hotwheels, ferrari 360 challenge stradale en een 599 xx van hotwheels elite. Op korte termijn komen daar hopelijk bij:

Lamborghini aventador (welly)
Maybach 57( autoart)
ferrari 599 gto( hotwheels elite)
Mercedes clk dtm amg (kyosho)
Bugatti veyron( minichamps) als ik die voor leuke prijs kan krijgen

Zoals je kunt zien zal het een veelzijdige verzameling worden die zich wel vooral toespitst op de moderne modellen
Gebruikersavatar
hakushi
Berichten: 654
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 11:13
Locatie: Den Haag

Re: Ferrari1988 1:18

Bericht door hakushi »

maisto en welly verschillen niet veel van elkaar kwa detaillering. Bij het ene model is de een wat beter bij een ander model de ander.

mijn opbouw:
BBurago - Maisto/Welly/hotwheels - Sunstar - Norev - Minichamps - Kyosho - Otto - Hotwheels elite - Kyosho Highend - Autoart - Autoart signature - BBR - CMC - MR - Exoto
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2981
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferrari1988 1:18

Bericht door Ferrarifan »

Ferrari1988 schreef:
Ferrarifan schreef:Wat betreft de fabrikanten die Ferrari schaalmodellen maken, links de minst gedetailleerde, rechts de meeste details (de prijzen zijn uiteraard ook oplopend :) ):

Burago/Maisto/UT models/mira/Hotwheels foundation-------Hotwheels elite---------Kyosho--------Kyosho high end-----------CMC en BBR--------MR models

Welkom trouwens :dance: Ik ben benieuwd naar de foto's :drool:
Hotwheels foundation is toch de 'gewone' hotwheels? Waar kan ik welly plaatsen in het rijtje, op gelijke hoogte met de 'gewone' hotwheels denk ik zelf toch? En norev zal tussen hotwheels en hotwheels elite inzitten denk ik? Zal foto's plaatsen als ik tijd heb, en de modellen uit de doos zijn. Ze staan nu in de doos omdat ik alleen een zelfgemaakte vitrine heb, maar ben bezig met regelen van echte vitrine waar ze ook stof vrij in staan. De noemenswaardige wagens zijn nu alleen de ferrari enzo van hotwheels, ferrari 360 challenge stradale en een 599 xx van hotwheels elite. Op korte termijn komen daar hopelijk bij:

Lamborghini aventador (welly)
Maybach 57( autoart)
ferrari 599 gto( hotwheels elite)
Mercedes clk dtm amg (kyosho)
Bugatti veyron( minichamps) als ik die voor leuke prijs kan krijgen

Zoals je kunt zien zal het een veelzijdige verzameling worden die zich wel vooral toespitst op de moderne modellen
Ik heb geen ervaring met de modellen die je verder noemt. Daar kunnen anderen vast meer over zeggen. Ik heb alleen de fabrikanten aangegeven welke in mijn collectie zitten en welke voor Ferrari verzamelaars interessant zijn. :) Hotwheels foundation is inderdaad de "gewone" hotwheels, het basis programma. Ik denk dat autoart tussen Kyosho en Kyosho high end zit, tenminste wel qua prijs. Exoto zit weer tusen BBR en MR models in denk ik, maar helaas is het aanbod van Exoto gering.

BBR en CMC zijn erg aan elkaar gewaagd vind ik, zowel qua prijs als details. Het enige verschil is dat BBR ook sealed modellen maakt en CMC niet. Die moet je dus niet met elkaar vergelijken.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Plaats reactie