Sven's collectie presents : 1964-2014, 50 years of Hemi

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
DaveysFlow
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 30 apr 2008 02:52
Schaal: 1:18

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Ford Fairlane

Bericht door DaveysFlow »

GMP altijd mooi! :rico:
Is een heel zwaar model, herinner ik me van de Restomod versie die ik ooit had...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Ford Fairlane

Bericht door Svenson1983 »

DaveysFlow schreef:GMP altijd mooi! :rico:
Is een heel zwaar model, herinner ik me van de Restomod versie die ik ooit had...
Inderdaad erg zwaar, daarom staat ie helemaal onderaan in m'n vitrinekast :-).
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Ford Fairlane

Bericht door schuifelhoofd »

Wow, wauw, wauwzers, en nog een jawadde! Wat een lekkernij! :drool:

En in een schitterende kleurstelling. Voor zo'n prachtstuk was ik ook die afstand gereden!

Congrats, Sven! (al is het niet gemeend want daar ben ik stikjaloers op! :wink: )
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Ford Fairlane

Bericht door Svenson1983 »

schuifelhoofd schreef:Wow, wauw, wauwzers, en nog een jawadde! Wat een lekkernij! :drool:

En in een schitterende kleurstelling. Voor zo'n prachtstuk was ik ook die afstand gereden!

Congrats, Sven! (al is het niet gemeend want daar ben ik stikjaloers op! :wink: )
Dit is niet de wagen die ik in Amsterdam ben gaan halen :) , dat was een Fairlane GT uit '67.
Een licht gele, met zwart vinylen dak. Een beetje minder fraai qua kleurencombinatie, maar
daarom niet minder mooi :D . Van die wagen zal ik binnenkort wel wat foto's plaatsen. Ik
hoop er in de toekomst nog een cabrio aan toe te voegen, dan heb ik een mooi triootje :P .

Grtz
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Ford Fairlane

Bericht door Smokey »

schuifelhoofd schreef:Wow, wauw, wauwzers
Ik sluit me aan bij inspector gadget!
Pracht voiture of hoe ze het in het frans ook mogen noemen :D
:worshippy:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Houten 4/4/15

Bericht door Svenson1983 »

Ik heb in Houten weer een geweldige aankoop kunnen doen, nl. de "Highland green" 1968 Ford Mustang 390 GT Fastback (AUTOart).
Over de geschiedenis van de '68 Mustang heb ik op pag.4 al een stukje uitgeweid. Met dit model heb ik aan 2 passies kunnen voldoen.
Enerzijds aan die van de Amerikaanse automobiel, anderzijds aan die van de film. Ik ben liefhebber van hedendaagse films, films uit
uit de jaren 80 en 90 (waarmee ik opgegroeid ben), en ook films uit de Sixties en Seventies, waaronder het geweldige "Bullitt". Maar
laat ik bij de schaalmodellen blijven, en jullie wat foto's van de wagen in kwestie tonen :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De andere wagen uit de film, de 1968 Dodge Charger R/T van Greenlight Collectibles, staat nog op m'n verlanglijstje.
Ik zal in de toekomst nog wel enkele filmauto's posten :cool: . See ya :zwaai: .
Laatst gewijzigd door Svenson1983 op di 13 okt 2015 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Houten 4/4/15

Bericht door Mr. Dj M. »

Lekkere groene paardjes update!
Een mooi model en dat geld ook voor de Greenlight Dodge die je noemt aangezien die een gedeeltelijk een kopie is van modellen van andere fabrikanten.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Houten 4/4/15

Bericht door schuifelhoofd »

Ik had hem al in de lijve gezien, maar nogmaals congrats met deze super aanwinst Sven! :dance:

Voor die prijs heb je een knaller binnengehaald. En die andere is ook een knalbonbon van jewelste :wink:
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Houten 4/4/15

Bericht door Smokey »

sweeeet!!!! mooie aanwinst!!!

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
DaveysFlow
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 30 apr 2008 02:52
Schaal: 1:18

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Houten 4/4/15

Bericht door DaveysFlow »

Mooi model! (Ik heb hem ook gehad, maar ik heb geen Mustangs meer...)

Hopelijk kun je de Bullitt Charger nog voor een schappelijke prijs vinden, want ze worden schaars en dus steeds duurder!
Ik heb zelf de 'Chaseme' uitvoering, meteen bij uitgave besteld, nu is ie erg kostbaar.
Zal m binnenkort wel ff posten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Chevrolet Camaro

Bericht door Svenson1983 »

Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Het is weer even geleden sinds m'n laatste update, dus maak ik dit hierbij goed.

Ik stel jullie graag m'n 1967 Chevrolet Camaro Z-28 voor (ERTL Authentics). Deze poor man's Corvette is geproduceerd
door General Motors, en was het antwoord van Chevrolet op het immense succes van Fords Pony Car, de Mustang. Net
zoals de Mustang was de Camaro leverbaar met een lange lijst van opties, waaronder ook de spoiler. Het model was
uitgerust met een Small Block V8, met meer dan 360 pk ontwikkeld voor races uit de TransAm Series, een competitie
voor muscle cars ontstaan in '66. Zoals bij de Mustang componenten van de Ford Falcon werden gebruikt, om de prijs
te drukken, gebruikte men bij de Camaro componenten uit de Nova.

Laat de foto's voor zich spreken :-) :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grtz
Laatst gewijzigd door Svenson1983 op zo 15 nov 2015 15:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Chevrolet Camaro

Bericht door Nelis »

Erg gaaf de Mustang GT 390 uit de film Bullit. Moet ik ook nog eens toevoegen aan de verzameling hier.
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Chevrolet Camaro

Bericht door Svenson1983 »

Nelis schreef:Erg gaaf de Mustang GT 390 uit de film Bullit. Moet ik ook nog eens toevoegen aan de verzameling hier.
Dank je. Op Markplaats ben ik 'm al meer dan eens tegengekomen, dus die vind je wel :) .
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Chevrolet Camaro

Bericht door Nelis »

Svenson1983 schreef:
Nelis schreef:Erg gaaf de Mustang GT 390 uit de film Bullit. Moet ik ook nog eens toevoegen aan de verzameling hier.
Dank je. Op Markplaats ben ik 'm al meer dan eens tegengekomen, dus die vind je wel :) .
Klopt, heb er geen haast mee. Er komt weer genoeg moois aan dit jaar, de wishlist wordt alleen maar langer en langer!
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's Amerikaanse collectie update Chevrolet Camaro

Bericht door Svenson1983 »

Nelis schreef:
Klopt, heb er geen haast mee. Er komt weer genoeg moois aan dit jaar, de wishlist wordt alleen maar langer en langer!
Een wishlist die alsmaar langer wordt, ik kan erover meepraten :wink: . Hopelijk heb je er nog voldoende ruimte voor.
Ik probeer mezelf in toom te houden, en me te beperken tot 2 à 3 modellen per maand, anders loopt 't al gauw op.

Grtz
Plaats reactie