Sven's collectie presents : 1964-2014, 50 years of Hemi

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Sven's collectie

Bericht door Nelis »

Die groene Cuttlass heb ik ook gehad, het kan zomaar zijn dat je die van mij gekocht hebt...
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's collectie

Bericht door Svenson1983 »

Nelis schreef:Hele mooie modellen!

Highway 61 is geen ERTL, Highway 61 is velen malen mooier afgewerkt en dus ook niet echt budget.

De oprichter van ERTL heeft na verkoop Highway 61 opgericht.

De Z28 versies van de 69' Camaro zijn zeldzaam en erg gewild! Mooie aanwinst!
Erg leuk zo'n reactie te krijgen, zeker van iemand met een waanzinnige collectie als de jouwe.
Ik volg je topic al een hele poos, lang voordat ik mezelf aanmeldde op dit forum :-).
Een aantal van die bolides zouden niet misstaan in mijn verzameling.

Grtz
Laatst gewijzigd door Svenson1983 op zo 22 feb 2015 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's collectie

Bericht door Svenson1983 »

Ik had jullie graag de mooiste wagen uit m'n Mustang-verzameling voorgesteld, de "Rangoon red" 1964 Ford Mustang convertible (Precision 100).

De Mustang was een concurrent voor de Corvette van Chevrolet. Van oudsher was er al rivaliteit tussen de Ford Motor Company
& de Chevrolet-divisie van General Motors, daar beide merken dezelfde markt opperden.
Afbeelding

Deze wagen (1ste generatie, 1964 t/m 1968) was van bij z'n lancering al immens populair. Met dit model wilde Ford een publiek
bereiken dat op zoek was naar sportiviteit, luxe, prestatie & betaalbaarheid. Deze klassieke Amerikaanse sportwagen betekende
dan ook de start van het zogenaamde Pony Car tijdperk ("Pony Car" is de benaming voor compacte, betaalbare sportwagens voor
een jong publiek, dus niet gebonden aan status of klasse).
Afbeelding

Amper één jaar na z'n lancering op 17 april 1964, tijdens de wereldtentoonstelling in New York, waren er al meer dan 417.000
exemplaren verkocht (het feit dat de Mustang in dat jaar de officiële Pace Car was in de Indianapolis 500-race was uiteraard
onbetaalbare reclame). Dat maakt de wagen het snelst verkopende Ford-model na WOII.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De naam Mustang verwees in eerste instantie naar de Lockheed P-51 Mustang jachtbommenwerpers uit WOII. Omdat Henri Ford II
geen oorlogszuchtig imago wilde, werd er gekozen voor de prairies & wilde Amerikaanse paarden als uitgangspunt.
Afbeelding

Het model was uitgerust met een Challenger 289 C.I. V8-motor, goed voor 200 pk.
Afbeelding

De koper had een waslijst aan keuzeopties, om van zijn/haar wagen je persoonlijke scheurijzer te maken. Dit was meteen een
nieuwe marketing hit, daar deze opties gretig aftrek vonden. Bij het interieur kon men o.a. kiezen voor kuipstoelen, kamerbreed
tapijt en vinylen bekleding.
Afbeelding
Afbeelding

De 3 achterlichten aan beide kanten zijn jarenlang het handelsmerk van Mustang geweest.
Afbeelding

Om af te sluiten...
Afbeelding

Grtz
Laatst gewijzigd door Svenson1983 op vr 12 aug 2016 15:42, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Sven's collectie

Bericht door schuifelhoofd »

Ik heb deze zelf ook, dus kan ik je alleen volmondig beamen: JA! Een prachtig model!

Details als de sleutel op het contact zijn inderdaad de kers op de taart :cool:
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Sven's collectie

Bericht door Smokey »

Duidelijk een geval van mooi rood is niet lelijk!
Cool model :thump_up:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2981
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Sven's collectie

Bericht door Ferrarifan »

Rood staat 'm inderdaad goed :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's Amerikaanse collectie

Bericht door Svenson1983 »

Mijn laatste update dateert alweer van vorige week, tijd dus voor een nieuwe :) .

Ik stel jullie graag m'n "Goodwood green metallic" 1967 Chevrolet Corvette Sting Ray 427/L71 (Exoto Motorbox, 1 of 3500) voor.

Met deze Big Block kwam er een einde aan de tweede generatie Corvettes. Kenmerkend aan dit model waren de 5 sleuven in
de voorste spatborden. Op de carrosserie was ook veel minder "blingbling" aangebracht dan bij z'n voorgangers. De benaming
Sting Ray zou dat jaar ook voor de voorlopig laatste keer gebruikt worden, om in 1969 weer terug te keren, zij het dan in één
enkel woord.

Tijd voor de foto's :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog 'n leuk weetje uit Fast N' Loud. Deze Corvette had als bijnaam de "Widowmaker". De soldaten die Vietnam overleefden,
kwamen meestal nadien alsnog om het leven in ongevallen met hun Big Block Corvette. Wat wil je, met zo'n 435 paarden :-).

Grtz
Laatst gewijzigd door Svenson1983 op di 13 okt 2015 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Sven's Amerikaanse collectie

Bericht door Smokey »

hele fijne update weer van een model met erg mooie vormgeving.
schuif maar door die amerikaantjes :rico:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's Amerikaanse collectie

Bericht door Svenson1983 »

Zoals beloofd, stel ik jullie graag mijn 1970 Chevrolet Chevelle SS 454 LS6 "Pilot Car" (ACME, 1 of 996) voor.
De kleur, Forest green metallic, past erg goed bij deze wagen (in het echt is de kleur wel wat lichter dan
op de foto's). Voor dit model werden de mallen van Exact Detail gebruikt.

Dit was de allereerste LS6 Super Sport die indertijd in Baltimore van de band rolde. Met z'n 450 paarden
was het tevens de krachtigste Chevelle van dat moment, zelfs het krachtigste motorblok dat überhaupt
toen in een muscle car geplaatst was.

En dan nu de foto's :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind Chevelles zulke prachtige wagens :drool: . De LS5 van Lane Exact Detail staat hoog op m'n verlanglijstje.

Grtz
Laatst gewijzigd door Svenson1983 op di 13 okt 2015 12:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Sven's Amerikaanse collectie

Bericht door Smokey »

Svenson1983 schreef: Ik heb al heel wat Corvettes en Camaro's in m'n verzameling, daarom ga ik me nu even focussen op de Chevelles.
Ik vind het zulke prachtige wagens :drool: .

Grtz
Ik kan niets anders doen dan je gelijk geven!
Het zijn zulke brute bakken :rico:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Sven's Amerikaanse collectie

Bericht door schuifelhoofd »

Svenson1983 schreef: Ik stel jullie graag m'n "Goodwood Green metallic" 1967 Chevrolet Corvette Sting Ray 427/L71 (Exoto Motorbox, 1 of 3500) voor.
Heb je'm dan toch gevonden? Nu nog de cabrio geloof ik he?
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's Amerikaanse collectie

Bericht door Svenson1983 »

schuifelhoofd schreef:
Svenson1983 schreef: Ik stel jullie graag m'n "Goodwood Green metallic" 1967 Chevrolet Corvette Sting Ray 427/L71 (Exoto Motorbox, 1 of 3500) voor.
Heb je'm dan toch gevonden? Nu nog de cabrio geloof ik he?
Totaal onverwacht voor 89 € op de kop kunnen tikken op de Flanders Collection Car in Gent.
De prijs is misschien een beetje hoog voor zo'n wagen, maar daar maal ik niet om. Ik vind 't
echt een geweldige wagen. Inderdaad, nu nog de cabrio :-).
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Sven's Amerikaanse collectie

Bericht door Nelis »

Mooie modellen weer. Zit te twijfelen over de zilver grijze Chevelle die nu ook verkrijgbaar is...
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's Amerikaanse collectie SS454 vs SS396

Bericht door Svenson1983 »

Nelis schreef:Mooie modellen weer. Zit te twijfelen over de zilver grijze Chevelle die nu ook verkrijgbaar is...
Dat treft, ik ben er ook nog niet uit of ik 'm ga kopen. Het is alvast een passend mooie kleur, dat Cortez silver.

Ik vraag me één ding af. Mijn Chevelle is een SS454, de nieuwe zilveren is een SS396, verschillende uitvoeringen dus.
Toch zien beide motorblokken er identiek hetzelfde uit. Ik ken er niet al te veel van, daarom de vraag of dit wel klopt :-? .

De SS396 :
Afbeelding

De SS454 :
Afbeelding

Grtz
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Sven's Amerikaanse collectie update SS396 vs SS454

Bericht door Nelis »

Dat klopt, Google maar even. Uiterlijk zijn ze het zelfde, alleen de sticker op het luchtfilter verraad de inhoud.
Plaats reactie