Geralt: update 01-04-16 - F1 1/43 verzameling

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Geralt: update 01-04-16 - F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

Hoi,

Sinds kort ben ik begonnen met het verzamelen van F1 modellen in de schaal 1/43 en dan specifieker F1 wereldkampioenen in de wagen waarmee ze wereldkampioen werden.
De bedoeling is om ze allemaal te verzamelen.

Aangezien ik pas kort bezig ben heb ik er nog niet zo heel erg veel.

Momenteel ben ik in het bezit van deze wereldkampioenen:
'82 - Keke Rosberg (oplage onbekend)
'96 - Damon Hill (oplage 3.333 stuks)
'00 - Schumacher (oplage onbekend)
'03 - Schumacher (oplage onbekend)
'09 - Jenson Button (oplage 3.240 stuks)
'10 - Sebastian Vettel (oplage 1.536 stuks)
'11 - Sebastian Vettel (oplage 400 stuks)
'14 - Lewis Hamilton (oplage 1.440 stuks)
'15 - Lewis Hamilton (oplage 450 stuks)

Tevens heb ik nog een 1/43 van Verstappen. Jongste puntenscorer ooit. Nummer 43 van de 1000.
Dat was mijn allereerste F1 modelletje. Ik stond eigenlijk verbaasd van de details en kwaliteit en vond het prachtig. Dat model heeft mij doen besluiten om vanaf het begin van het F1 Wereldkampioenschap alle Wereldkampioenen te verzamelen :)

Ik zal straks eens kijken of ik wat fotootjes kan maken.
Overigens staan de Schumachers en de Rosberg nog in bestelling; die komen ergens na het weekend.

Groet,
Geralt
Laatst gewijzigd door Geralt op vr 01 apr 2016 12:31, 5 keer totaal gewijzigd.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Beginnende F1 1/43 verzameling

Bericht door rsh_scuderia »

Leuke verzamelrichting.
Historische correctheid gebied mij te zeggen dat de 1988 Senna er bij hoort in plaats van de Prost.
En de 1994 en 1995 Hill in plaats van Schumacher. :thump_up:
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt zijn beginnende F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

Een paar fotootjes:

Afbeelding
Afbeelding

Mijn eerste F1 model. Omdat ik deze zo tof vond ben ik begonnen met verzamelen :)

Afbeelding
Damon Hill - 1996

Afbeelding
Jenson Button - 2009

Afbeelding
Sebastian Vettel - 2010

Afbeelding
Sebastian Vettel - 2011

Afbeelding
Lewis Hamilton - 2014

Afbeelding
Lewis Hamilton - 2015

Het blijst ben ik met de Verstappen (want daar begon ik mee) en de Vettel van 400 en de Hamilton van 450 stuks :)
De Schumachers en de Keke Rosberg krijg ik als het goed is in de loop van de week binnen. Die zal ik dan ook even op de foto zetten.

Ik ben voornemens om elke maand 2 modellen te kopen. Voornamelijk van Minichamps, maar die hebben lang niet alles heb ik al gezien. Een flink gat wat Minichamps niet heeft wordt opgevuld door Spark, dus die zullen er ook gaan komen tzt. Verder had Minichamps geen licentie voor de Ferrari's van Schumacher en Kimi; dat worden Hotwheels Elite modellen. Hopelijk vallen die qua kwaliteit niet heel erg tegen.

In het begin is het nog wel makkelijk denk ik om elke maand 2 (of zoals deze maand 3 :P ) modellen te vinden. Ik denk dat het lastiger (en wellicht ook een stuk duurder) gaat worden met modellen die echt schaars zijn.
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Geralt zijn beginnende F1 1/43 verzameling

Bericht door the_stig »

Eerst en vooral welkom op het forum.
Ik verzamel ook onder andere de F1 wereldkampioenen.
Vanaf 1984 tot nu allemaal en van vóór 1984 enkel degene die ik interessant vind.
Ik kan je aanraden om naar modelautobeurzen te gaan om de moeilijk te vinden F1's te zoeken.
Zo heb ik er al veel gevonden waar ik al lang naar op zoek was.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt zijn beginnende F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

Dankje en bedankt voor de tip.

Voorlopig kan ik nog prima vinden wat ik wil kopen voor niet al te veel geld.

Wel ben ik al een paar modellen tegen gekomen die gewoon erg duur zijn bij de modelautowinkels. Bijvoorbeeld de '87 Piquet worldchampion editie van Minichamps (436870006).
Dat soort bedragen was ik niet voornemens uit te geven als ik heel eerlijk ben en tevens vraag ik me af of zulke modellen op beurzen (ik ben nog nooit naar zo een beurs geweest) daar wel te krijgen zijn voor veel schappelijkere prijzen. De winkels vragen dat soort prijzen niet voor niks en het lijkt me stug dat ik op een beurs dat model voor 100 euro tegen het lijf zou lopen. Maargoed, zoals gezegd ben ik er nog nooit geweest dus ik kan er eigenlijk niks over zeggen :)

Voorlopig vermaak ik me nog prima met opzoeken/uitzoeken welke modellen er allemaal zijn want van de meeste jaren zijn wel meerdere uitvoeringen van de wereldkampioen van dat jaar. Ik probeer dan die met de laagste oplage te vinden, maar vooralsnog heb ik alleen gewinkeld bij een paar bekende winkels.

Misschien als ik wat verder ben in mijn verzameling en wat meer thuis ben erin dat ik eens zo een beurs ga bezoeken. Het lijkt me namelijk wel leuk, maar mijn lijst wat ik nu nog moet/wil om de verzameling compleet te maken is voor nu nog veel te groot om beurzen af te gaan denk ik.

In elk geval kijk ik al weer uit naar dinsdag en hoop de postbode nog te treffen voor ik naar mn werk ga in de middag. Foto's van die 3 modellen post ik zodra ik ze binnen heb :)
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt zijn beginnende F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

Potver,

Ik had een mail gekregen van Toms.nl dat mijn bestelling maandag aangeboden zou worden aan de TNT.
Dus toen vanochtend de bel ging dacht ik niet dat het mijn autootjes zouden zijn, maar een pakketje voor een van de buren hier of iets.
Aangezien ik nog in mn badjas zat en net goed en wel wakker was maar niet open gedaan.

Nu komt net mn vriendin thuis van haar werk en die had de brievenbus leeggemaakt toen ze wegging. Bleek dus toch de bestelling van Toms geweest te zijn :evil:
Lekker duidelijk gecommuniceerd. Het is mijn eerste bestelling daar, maar daar ga ik ze wel even feedback op geven.

Eerder dan de bedoeling is je bestelling ontvangen is natuurlijk niet klachtwaardig en alles, maar in hun mail zeiden ze duidelijk dat de bestelling maandag AAN de TNT aangeboden ging worden. Dat is iets anders dan DOOR de TNT aangeboden gaat worden. Ik denk dat ze de bestelling vrijdagnamiddag aan de TNT aangeboden hebben en er van uit gingen dat er zaterdag niet meer geleverd kon worden en dat het dus maandag zou zijn en dat ze daarom die mail stuurde. Daar stond het echter in alsof ze mijn bestelling maandag aan zouden bieden aan TNT.

Nouja, in elk geval komt ie nu maandag weer opnieuw en dat is nog altijd een dag eerder dan ik dacht na die mail van ze. :dance:
janjaap
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 11 mei 2012 12:18
Schaal: 1:43

Re: Geralt zijn beginnende F1 1/43 verzameling

Bericht door janjaap »

Tsjonge, wat een 1e wereld probleem.
Zeuren bij je leverancier omdat ie te snel levert EN (hoofdoorzaak) dat jij de deurbel niet beantwoord.
Zij doen hun best een bestelling zo snel mogelijk bij jou te krijgen en zijn hierbij afhankelijk van derden, de bezorgdienst, en nu loop jij te klagen dat beide partijen te goed hun best hebben gedaan, zou me schamen.

Het afleverproces is grillig, niet te controleren en ook slechts algemeen te plannen. Dus vertrouwen op hun planning, wat jij doet, is niet slim.
Laat die bezorger pech krijgen loopt al alle planning in de soep.
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt zijn beginnende F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

=edit=
Offtopic geneuzel mijner zijdes over te vroege levertijd. Wat een luxeprobleem, en er nog over zeiken ook :D
Bericht verwijderd en over tot de orde van de dag :)
Laatst gewijzigd door Geralt op di 01 mar 2016 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt zijn beginnende F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

Zo, net terug van mn werk.

Autootjes zijn vanmiddag aangekomen. Helemaal mooi!

Jammer dat het nu te donker is om ze op de foto te zetten, maar zo op het eerste gezicht zien ze er prima uit; ook die van Hotwheels. Ik was bang dat de kwaliteit veel lager zou zijn, maar wat ik zo kan zien valt dat goed mee.

Morgen maak ik foto's, dat lukt me nu niet meer fatsoenlijk. :)
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt zijn beginnende F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

Een paar fotootjes van de nieuwe modellen:

Afbeelding
F1-2000; goed voor 10 overwinningen en Schumacher zijn eerste titel bij Ferrari (de derde tot dan toe voor Schumacher).

Afbeelding
F2003 GA; de GA is een eerbetoon aan de in dat jaar overleden Gianni Agnelli, hij was voormalig hoofd van FIAT.
De auto was goed voor 7 overwinningen en Schumacher haalde hiermee zijn 6de titel en verbrak het record van meeste WK titels van Fangio.

De kwaliteit van de Hotwheels Elite valt me zeer zeker niet tegen. Hotwheels klonk me toch een beetje als goedkoop speelgoed in de oren en de prijs was ook maar 25 euro per stuk, dus ik was een beetje huiverig. Maar het ziet er allemaal prima uit! Deze laat ik in het kartonnen doosje zitten denk ik :)

___________________________________

En dan het laatste nieuwe model van deze maand; de Williams FW08 van Keke Rosberg uit 1982. Hoewel ik van alle Wereldkampioenen sinds het begin hun kampioenschapsauto wil hebben, heb ik bij Rosberg gekozen voor de FW08b-6W. Een zeswieler waarmee heel het seizoen niet gereden is. De FOCA verwachtte chaos bij de pitstops en het zou veel te duur zijn. Alle 4 de achterwielen waren aangedreven. :drool:
Nog voor de start van het seizoen werd het verboden om meer dan 4 wielen te hebben en er mochten er slechts 2 aangedreven zijn. Williams is het dus schuld dat F1 auto's vandaag de dag slechts 4 wielen hebben :P
Genoeg gelul; een paar fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoewel ik weet dat Keke er geen race mee gereden heeft en dit exemplaar dus eigenlijk nooit mijn collectie compleet kan maken kon ik hem niet laten staan. Die 6 wielen staan hem goed :drool:
De 4 wieler van dat jaar koop ik wellicht later nog wel eens.

Volgende maand komen er weer 2 of 3 modellen bij. Tot dan :)
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt zijn beginnende F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

Overigens jammer dat hoewel mijn Lumia 830 best aardige foto's kan maken het lastig is om 1/43 modelauto's er mooi op te zetten. Vooral de focus goed krijgen is lastig zoals je boven kan zien op de eerste 2 foto's van Keke Rosberg. Nagenoeg dezelfde foto, maar allebei niet de hele auto scherp. Misschien moet ik ter zijner tijd eens een cameraatje kopen waarmee dat beter kan.
Ik heb nog wel ergens een Canon Ixus liggen.

Ik zal voor de volgende update eens testen of ik daar betere/mooiere foto's mee gemaakt krijg :)

Wat vinden jullie van de 6 wieler? Had ik vast moeten houden aan de 4 wieler om zo alle kampioenschapsauto's sinds het begin van het F1 wereldkampioenschap te verzamelen, of hadden jullie ook een stapje opzij gedaan en ipv de 4 wieler van dat jaar ook de 6 wieler gekocht? :oops:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Geralt: update 01-03-'16 - F1 1/43 verzameling

Bericht door rsh_scuderia »

Een hoofdlijn met zijstraatjes vind ik zelf altijd prima te doen.
Naast deze Williams is er natuurlijk ook de Tyrell P34 en de Ferrari 312 T6 http://www.moto123.com/imprimer_article ... tid=113405 als zeswieler. En eerder experimenteerde Auto Union als met zeswielen (toen Duitse wagens echt nog voorsprong door techniek hadden). Zijn leuke zijstraatjes om te verzamelen :thump_up:
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Geralt: update 01-03-'16 - F1 1/43 verzameling

Bericht door NetForce84 »

Hallo
Welkom op het forum. Knappe F1 modellen, F1 is hier erg populair op het forum :D
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt: update 01-03-'16 - F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

Dankje :)

Er komen er sowieso elke maand 2 bij, dus hou het topic in de gaten zou ik zeggen :cool:

Het gaat wel even duren voor ik alle wereldkampioenen bij elkaar verzameld heb en in de tussentijd komt er natuurlijk ook elk jaar weer eentje bij, dus dit topic blijft nog wel even lopen. Als ik elke maand 2 blijf aanschaffen dan ben ik nog ruim 2 jaar en een paar maanden onder de pannen.

Plus het kan zomaar zijn dat er maanden tussen gaan zitten waarbij ik een duurder model moet kopen en er dus maar 1 koop in plaats van 2.
We zien wel. Voor nu vermaak ik me in elk geval prima met rondneuzen op internet en informatie opzoeken en alles. :)
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Geralt: update 01-03-'16 - F1 1/43 verzameling

Bericht door Markopolo »

Begint al een deftige verzameling te worden :thump_up:

Vooarl de Hammie's :worshippy:

Zeswieler is gaaf, alleen jammer van de achternaam, maar misschien komt dat omdat ik Louise (lees: Lewis) fan ben. :lol:
En er zullen wel meer zijweggetjes volgen, trust me. :wink:
Plaats reactie