Geralt: update 01-04-16 - F1 1/43 verzameling

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Geralt: update 01-03-'16 - F1 1/43 verzameling

Bericht door St. Paul »

robin schreef: Dat gaat soms sneller dan je plant hoor :mrgreen:
We zien jullie wel in Houten 16 april. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Re: Geralt: update 01-03-'16 - F1 1/43 verzameling

Bericht door Wouter »

Geralt schreef:Op jouw foto's zie ik wel een hele grote spleet tussen de deuren zitten :o

Als je de modellen in het doosje erin zet; hoe vaak moet je dan afstoffen? Ik ben daar geen held in. Sterker nog, ik heb het nog nooit gedaan sinds het eerste model (die Max Verstappen, was ergens eind november/begin december geloof ik) en die staan gewoon in de kamer momenteel nog.

In een kast is altijd beter ookal is die niet stofdicht neem ik aan?
Nou als je het echt bij wil houden met stoffen moet je het om de 2 maanden doen. maar geloof me dat gebeurt hier ook nooit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt: update 01-03-'16 - F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

Het eerste model (Max) heb ik nu sinds eind/november en is nog geen enkele keer afgestoft.

Hij staat in een open kast en met de stof valt het zat goed mee, amper stof op.
Dus als het met een kast met deuren wordt dalijk ookal is die niet stofdicht dan zal het allicht beter zijn dan nu.

Misschien kom ik met 1x per half jaar weg. We zullen zien.

Ik heb het er even met mijn vriendin over gehad, en het gaat die witte worden van 180 euro van Otto. Die met spiegel erin dus.

Nu ben ik alleen aan het denken of het niet wijzer is om zodra dat ding geleverd wordt er meteen een opbouw LED spotje in te zetten ipv die halogeen. Halogeen wordt doorgaans goed warm en hoewel ik voornemens ben om alle modellen in hun doosje te laten lijkt me dat toch niet heel goed.

Tevens kost een LED amper wat, dus ik kan hem gewoon op een stekkerdoos bij de tv gooien dat die altijd aan is zegmaar. Ziet er denk ik wel mooi uit :)
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt: update 01-03-'16 - F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

Maar dan moet ik dus wel even kijken wat voor gat erin in de bovenste plaat zit van die kast. Misschien kan het ook wel later, maar gezien de prijs lijken het me geen kasten die je tig keer uit elkaar kan halen en weer in elkaar kan zetten. Het is toch een beetje budgetkwaliteit. Althans dat denk ik. Dus beter meteen goed of anders niet.

We zien wel. Er zit lange levertijd op. Voor die tijd heb ik al weer nieuwe modellen besteld en weer foto's geplaatst hier :)
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt: update 01-04-16 - F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

Weer een maand voorbij en tijd voor 2 nieuwe modellen :)

Als eerste de wereldkampioen van mijn geboortejaar: James Hunt, 1976 in de McLaren M23D, oplage 1008 stuks. Er is een hoop geschreven over dat seizoen en er zijn zelfs films, dus ik laat het maar bij een fotootje :)

Afbeelding

Volgende model is de Hotwheels Elite Ferrari F2002 van Schumacher in een oplage van 5000 stuks.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals te zien is de verpakking nog dicht. Aangezien ik betrekkelijk nieuw ben in verzamelen van dit soort modellen heb ik geen idee of dat over een x aantal jaar nog iets met de prijs doet als de verpakking ongeopend is. Misschien kan iemand daar zijn licht over laten schijnen?

Ik wil hem wel graag open maken, maar gesloten verpakking is toch ook wel wat :)
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Geralt: update 01-04-16 - F1 1/43 verzameling

Bericht door Geralt »

En het ge-update lijstje:

'76 - James Hunt (oplage 1.008 stuks)
'82 - Keke Rosberg (oplage 1.982 stuks)
'96 - Damon Hill (oplage 3.333 stuks)
'00 - Schumacher (oplage 10.000 stuks)
'02 - Schumacher (oplage 5.000 stuks)
'03 - Schumacher (oplage 10.000 stuks)
'09 - Jenson Button (oplage 3.240 stuks)
'10 - Sebastian Vettel (oplage 1.536 stuks)
'11 - Sebastian Vettel (oplage 400 stuks)
'14 - Lewis Hamilton (oplage 1.440 stuks)
'15 - Lewis Hamilton (oplage 450 stuks)

11 stuks dus momenteel. Nog 55 wereldkampioenen te gaan :D :shock:

De vitrinekast is nog niet besteld; we hebben afgelopen maand een nieuw bed gekocht en 2 nieuwe kasten voor op de slaapkamer. Budget is er wel voor die vitrinekast, maar ik wacht nog even tot de zomer denk ik met bestellen :)
Plaats reactie