My F1 Legends: Schumacher update 29-11

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Shumi91
Berichten: 68
Lid geworden op: za 30 jul 2016 13:54
Schaal: 1:18

My F1 Legends: Schumacher update 29-11

Bericht door Shumi91 »

Ik ben Jordi de Vries, 25 jaar en ik kom uit Pijnacker. Ik ben 3 maanden geleden begonnen met deze hobby. Na veel 'troep' te hebben gekocht heb ik besloten om mij te focussen op 1 richting. Met name modellen van Schumacher, Senna, Verstappen en modellen uit de jaren 70/80/90.

Ik vind het leuk om mijn collectie te laten zien. In de komende maanden krijg ik er nog redelijk wat bij!

ps. Hoe moet ik in hemelsnaam foto's plaatsen?! haha
Laatst gewijzigd door Shumi91 op di 29 nov 2016 14:58, 16 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door Peter Parker »

Er is een topic over foto's plaatsen. Ik gebruik Photo bucket. Het wijst zich vanzelf. Welkom hier en we zien graag je verzameling :thump_up:
Shumi91
Berichten: 68
Lid geworden op: za 30 jul 2016 13:54
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door Shumi91 »

Afbeelding
Shumi91
Berichten: 68
Lid geworden op: za 30 jul 2016 13:54
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door Shumi91 »

rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door rsh_scuderia »

Er staat één te veel per foto :) :thump_up:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door St. Paul »

Schön! Hou je de troep nog wel of gaat alles van Schumacher er ook uit? :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Shumi91
Berichten: 68
Lid geworden op: za 30 jul 2016 13:54
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door Shumi91 »

rsh_scuderia schreef:Er staat één te veel per foto :) :thump_up:
Hoe bedoelt u? Ik dacht zijkant en voorkant haha. Ben nog even aan het proberen en alles. Met mijn 1e post zie je wel gelijk de foto op het forum, zonder dat je erop moet klikken. Ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb. Weet u dat wellicht?
Shumi91
Berichten: 68
Lid geworden op: za 30 jul 2016 13:54
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door Shumi91 »

St. Paul schreef:Schön! Hou je de troep nog wel of gaat alles van Schumacher er ook uit? :mrgreen:
Haha het was geen troep, maar meer van alles en nog wat. Nee de Schumachers ga ik uitbreiden net zoals de Senna. Ik heb vandaag de 92 versie binnen, alleen nog omgebouwd worden met tabak. Daarnaast ook de benneton bmw van Berger. Zal ze morgenavond plaatsen!
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door rsh_scuderia »

Shumi91 schreef:
rsh_scuderia schreef:Er staat één te veel per foto :) :thump_up:
Hoe bedoelt u? Ik dacht zijkant en voorkant haha. Ben nog even aan het proberen en alles. Met mijn 1e post zie je wel gelijk de foto op het forum, zonder dat je erop moet klikken. Ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb. Weet u dat wellicht?
Dat weet ik heel goed omdat ik dat heb gewijzigd/aangepast met de edit functie die rechts boven een post staat :thump_up: :)
Shumi91
Berichten: 68
Lid geworden op: za 30 jul 2016 13:54
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door Shumi91 »

Ik was toen ik klein was al fan van autoracen en Schumacher. Ik had een vitrine staan met Ferrari's en F1 Schumacher van Maisito. Sinds 3 maanden geleden heb ik ineens een virus opgelopen, ik ben helemaal in de ban van verzamelen alsof het een verslaving is. Mijn doel op dit moment is om alle F1 modellen te bemachtigen waarin Schumacher heeft gereden, alleen met tabaksreclame want dat maakt het voor mij het helemaal af. Na een aantal youtube filmpjes en een documentaire ben ik ook verliefd geworden op de legende Senna. En er komt er nog bij dat het prachtige bakken zijn uit die tijd. Ook hierbij wil ik alle modellen verzamelen inclusief tabak. De Raikkonen 2004 komt uit mijn eigen tijd. Het geluid en de snelheid van dat jaar waren gigantisch. Er staan hedendaags nog talloze laprecords op naam van coureurs uit 2004. De Mclaren is voor mij persoonlijk het mooiste model uit dat jaar, zeker met de West reclame. Helaas was het zo onbetrouwbaar als ik weet niet wat. De laatste weken kijk ik veel op youtube naar oude beelden. Mijn oog is toen gevallen op Gil Villineuve. Godskolere wat kon die man racen. Geen hybride en technologische troep van nu maar gewoon puur racen en driften in de bocht. Hier is een prachtig filmpje en de muziek maakt het af: https://www.youtube.com/watch?v=lDfRD9QnU34

Tot december krijg ik nog een lading modellen erbij.

Augustus:

-Ferrari 126ck Gil Villeneuve GP Canada Looksmart 1:18
-Senna 1990 Minichamps 1:18
-Senna 1994 Minichamps 1:18
-Schumacher ombouw 2000 Hotwheels 1:18
-Ferrari 312 T4 Gil Villeneuve Minichamps 1:43
-Ferrari 126c2 Gil Villeneuve Minichamps 1:43

Senna JPS 1985

Afbeelding

Senna JPS 1986

Afbeelding

Senna Marlboro 1989

Afbeelding

Raikkonen 2004

Afbeelding
Shumi91
Berichten: 68
Lid geworden op: za 30 jul 2016 13:54
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door Shumi91 »

Nog even de Schumacher die ik tot nu toe heb, nu zonder te klikken hopelijk!

Schumacher World Champion 2001

Afbeelding

Schumacher 2002 GP France after the race

Afbeelding

Schumacher GA 2003

Afbeelding

Schumacher World Champion 2004 after the race

Afbeelding

Schumacher 2005

Afbeelding

Schumacher 2006 'Grazie Michael'

Afbeelding
Shumi91
Berichten: 68
Lid geworden op: za 30 jul 2016 13:54
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door Shumi91 »

Hier nog 2 modellen. Senna 1992, moet ik binnenkort nog ombouwen met Marlboro decals. Ik verzamel de Senna modellen van de oude generatie. Naar mijn gevoel vind ik die kwalitatief beter. De benneton bmw van Berger 1986 kon ik niet laten liggen, voor een leuk prijsje overgenomen.

Senna 1992

Afbeelding

Berger 1986

Afbeelding

Afneembare kap met details motor, een van de krachtigste toen die tijd!

Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door rsh_scuderia »

Het is trouwens Gilles Villeneuve :wink:
Ben benieuwd naar het Looksmart/BBR model van de 126c.

De reden dat Gilles Villeneuve nogal zijwaarts ging had deels te maken met zijn controle en stuurmanskunsten en met het slechte chassis van de 312T4.
Omdat de compenseren moest hij halsbrekende toeren uithalen.

Bovenal was hij een heldt. Hij reed namelijk met de voetjes voor de vooras en hij zat op een brandstoftank gemaakt van vloeipapier;
Afbeelding

De laatste rondes tegen Rene Arnoux In de Renault op Rouen zijn legendarisch :worshippy:

Als je het aan veel mensen vraagt dan zullen zij Villenueve wel in het rijtje met Fangio en Senna noemen als de beste die Formule 1 ooit heeft gezien.
Shumi91
Berichten: 68
Lid geworden op: za 30 jul 2016 13:54
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door Shumi91 »

Ja I know, Gilles. Ik zeg altijd Gil Vil haha, makkelijker. Bedankt voor de informatie, wist ik helemaal niet. Ben helaas te jong, jammer dat ik die tijd niet heb meegemaakt. En dat duel heb ik inderdaad gezien op youtube. Brumm en spark hebben daar een mooie diorama van gemaakt, staat ook nog op mijn lijstje! Ik ben nu al aan het sparen voot de Gilles Villeneuve 82 long beach van BBR en de 79 exoto met paraplu!
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Schumacher, Senna en classics

Bericht door rsh_scuderia »

Ik geloof dat Jolly Club als een van de weinige die beelden live heeft gezien :think:

Voor de Exoto modellen wordt onderhand een klein fortuin gevraagd. Wel gave modellen. :thump_up:
Plaats reactie