Bien's Collectie *Bedankt en tot ziens*

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Bien's Collectie *21-1: Lamborghini Murcielago / Lamborghini Gallardo Superleggera*

Bericht door OTF'er »

Lamborghini's uit het "eenvoudige" Audi-tijdperk qua styling i.p.v. het "drukkere" tijdperk nu.
Bijzondere kleur op de Murciélago :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *22-1: VW Golf Rieger GTO*

Bericht door Bien »

Snel door met de volgende. Ik heb zo'n 15 jaar in de Volkswagen scene gezeten en heb door de jaren heen honderden meetings bezocht. Vroeger was het eigenlijk veel leuker als nu omdat er nog echt zelf aan de auto's werd gesleuteld. Tegenwoordig leaset men een auto en legt er dikke velgen en air-ride onder en klaar. Vroeger kwam je ook nog wel eens vaker wat speciaals tegen, en als je heel veel geluk had een Rieger GTO ombouw. De GTO I kit bestond o.a. voor de VW Golf 1, 2 en 3, Scirocco, Corrado en de Opel Kadett. Later kwam de GTO II kit uit die gebaseerd was op de Ferrari Testarossa en die nog een stukje extremer was. Neo heeft de Golf 1 GTO uitgebracht en gelukkig heb ik er een kunnen bemachtigen. Bij mij roept dit model mooie herinneringen op aan mijn beginperiode in de VW-scene en ik ben echt heel blij dat ik hem nu in mijn collectie heb. Enig nadeel bij dit model zijn de lijmdruppels waarmee de banden om de velgen zijn gelijmd. Heeft iemand een idee waarmee ik deze het beste kan wegpoetsen?


VW Golf I Rieger GTO
Neo Scale Models


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *22-1: VW Golf Rieger GTO*

Bericht door Bien »

Een iets minder extreme Golf deze keer, maar wel weer een échte GTI na twee generaties Golf die eigenlijk niet echt GTI waardig waren. Al waren de 6-cilinder uitvoeringen van de Golf 3 (VR6) en 4 (R32) dan wel weer leuk.


VW Golf V GTI
Cararama


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Bien's Collectie *25-1: VW Golf GTI*

Bericht door OTF'er »

Dit vind ik ook een van de fijnere Golf GTI-generaties, nog redelijk discreet uitgevoerd.
Een 5-deurs met schuifdak en OEM-xenon lijkt mij een fijne dagelijkse wagen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Bien's Collectie *25-1: VW Golf GTI*

Bericht door Mr. Dj M. »

Mooie kleur inderdaad voor de Murcielago Bien!
Misschien wel mooier dan die speciale van AA.

Wat de banden van de Neo Golf betreft, het lijkt alsof het iets van een weekmaker is die het rubber oplost. Zijn het zachte belletjes en zo weg te poetsen? Als ze hard zijn wegsnijden en met zilver en zwarte verf bijwerken. Zijn ze zacht, haal je de banden er af en zoek je nieuwe voordat het plastic door alle weekmakers aangevreten is en ook je velgen dus lelijk zijn geworden.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Bien's Collectie *25-1: VW Golf GTI*

Bericht door Ricardo »

Ik zie er geen golf 1 meer in :mrgreen: Wel een leuk model!
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *25-1: VW Golf GTI*

Bericht door Bien »

De nieuwe maand is alweer begonnen en dus is mijn maandelijkse bestelling alweer onderweg. :D

Het pakketje bestaat deze keer uit:
- Fiat Stilo SW
- Fiat Tipo 2.0 Sedicivalvole
- Venturi 260 Atlantique
- Ferrari 250 GT Lusso
- Ferrari California

Maar eerst (morgen?) maar eens tijd maken voor foto's van modellen die al eerder binnen zijn gekomen want ik loop nog steeds ver achter met posten.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Bien's Collectie *25-1: VW Golf GTI*

Bericht door OTF'er »

Bien schreef: - Fiat Tipo 2.0 Sedicivalvole

Maar eerst (morgen?) maar eens tijd maken voor foto's van modellen die al eerder binnen zijn gekomen want ik loop nog steeds ver achter met posten.
Kess?
Dit in 1/18e staat nog op de verlanglijst...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *25-1: VW Golf GTI*

Bericht door Bien »

OTF'er schreef:
Bien schreef: - Fiat Tipo 2.0 Sedicivalvole

Maar eerst (morgen?) maar eens tijd maken voor foto's van modellen die al eerder binnen zijn gekomen want ik loop nog steeds ver achter met posten.
Kess?
Dit in 1/18e staat nog op de verlanglijst...
Nee PremiumX :)
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *25-1: VW Golf GTI*

Bericht door Bien »

Het is alweer 2 weken geleden dat ik dit topic voor het laatst heb geüpdate dus dan plaats ik nu maar wat meer modellen. Er moeten er na deze Ferrari's nog precies 60 op de foto en er blijven er ook steeds bijkomen (zie het overzicht op pagina 1).

De 348 is al 26 jaar oud en was in 1991 modelauto van het jaar werd Duitsland. De deuren, motorkap en kofferruimte kunnen open maar dat heb ik niet gedaan omdat het heel fragiel is allemaal. Er zit ook een motorblok en vering in. Het zit sluit ook allemaal netjes aan zonder kieren tussen de te openen delen. Ondanks zijn leeftijd is dit nog steeds een van de beste Ferrari modellen die ik heb.

Ferrari 348 TB
Herpa


Afbeelding

Afbeelding

Nog een model dat al een tijdje in mijn verzameling zit. Hoewel ik de Testarossa net wat mooier vind dan deze 512M is het een mooi setje in de vitrine. Samen met dit model had ik destijds nog een zwarte F40 gekocht, maar die heeft in de loop der jaren (helaas!) weer mijn collectie moeten verlaten.

Ferrari 512M
Detailcars


Afbeelding

Afbeelding

Samen met de F40 vind ik de 288 GTO nog steeds een van de bruutste Ferrari's die er zijn en hij mocht dan ook niet ontbreken tussen de Ferrari's in mijn vitrine. Het model komt uit de kioskserie maar volgens mij is dit een Ixo model. Maakt ook verder niet uit, ik ben er blij mee.

Ferrari 288 GTO
Altaya


Afbeelding

Afbeelding

Ik had me eigenlijk voorgenomen om geen racers te verzamelen (behalve plain body's), maar voor deze heb ik een uitzondering gemaakt. Het eenvoudige design spreekt me erg aan en dit waren toch de beginjaren van wat uiteindelijk is uitgegroeid tot de koningsklasse van de autosport.

Ferrari 158 F1
Altaya


Afbeelding

Afbeelding

De Dino stamt ook uit mijn oude verzameling en hoewel ik het geen verkeerd model vind zou het best kunnen dat ik hem ooit eens vervang voor een Dino in een minder schreeuwende kleur.

Ferrari 246 Dino GTS
Altaya


Afbeelding

Afbeelding

De Testarossa is naast o.a. de F40 een van de meest iconische Ferrari's. Ik heb hem een paar keer in 1:1 gezien en was onder de indruk van hoe laag en breed hij was, zeker de achterkant.

Ferrari Testarossa
Ixo


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeffrey1985
Berichten: 866
Lid geworden op: za 07 aug 2010 20:58
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Bien's Collectie *10-2: 6x Ferrari (158 F1 / 246 GT Dino / 288 GTO / 348 TB / 512M / Testarossa)*

Bericht door Jeffrey1985 »

Ik denk dat je fototoestel tegen die tijd versleten is :roll: . Weer een mooie update!
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *11-2: 6x Ferrari + 4x Porsche*

Bericht door Bien »

Nu dan een paar Porsches. Dit zijn modellen die zijn overgebleven uit mijn oude verzameling. Ik heb ze alle vier zo'n 10 jaar geleden gekocht en ze blijven voor mij een leuke herinnering aan mijn beginperiode van het verzamelen. Met name de 924 Turbo vind ik nog steeds een heel leuk model, omdat de 924 (zonder turbo) mijn eerste 1:1 auto was.

Porsche 924 Turbo
High Speed


Afbeelding

Afbeelding

De 356 heb ik ooit eens gekocht op de Interclassics oldtimerbeurs. Vergeleken met moderne modellen doet hij wat gedateerd aan, maar ik ben er nog steeds blij mee. Misschien dat ik hem eens kan proberen wat meer te detailleren.

Porsche 356
Brumm


Afbeelding

Afbeelding

Cararama staat niet bekend om hoogwaardige modellen te produceren, maar je krijgt wel waar voor je geld. Deze Carrera GT kan niet tippen aan duurdere merken, maar als je zijn prijs meeneemt in het verhaal (ik heb er toen 3 euro voor betaald) vind ik toch dat ze voor dat geld een knap modelletje hebben neergezet.

Porsche Carrera GT
Cararama


Afbeelding

Afbeelding

Wat voor de Carrera GT geldt, geldt ook voor deze 911. 10 jaar geleden had ik nog geen idee over het kwaliteitsverschil in 1:43 modellen en ik vond deze 911 van Cararama er prima uitzien. En dat dat vind ik eigenlijk nog steeds. Het blijft natuurlijk een budgetmodel, maar de prijs/kwaliteitverhouding is top.

Porsche 911 Carrera S
Cararama


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Bien's Collectie *11-2: 6x Ferrari + 4x Porsche*

Bericht door OTF'er »

Heerlijke selectie Porsche & Ferrari!
Welke te kiezen is een moeilijke vraag, ieder decennia spreekt mij wel op een manier aan...
Afbeelding
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Bien's Collectie *11-2: 6x Ferrari + 4x Porsche*

Bericht door MitsuGalant »

Aparte kleur die paarse Golf, oogt wel goed. En de Ferrari 288 GTO is ook helemaal super weer, wat een prachtwagen is dat toch.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Bien's Collectie *11-2: 6x Ferrari + 4x Porsche*

Bericht door NetForce84 »

Heerlijke foto's van heerlijke modellen :thump_up:
Plaats reactie