Bien's Collectie *Bedankt en tot ziens*

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Bien's Collectie *28 jun: Fiat Stilo Abarth*

Bericht door Ricardo »

Ik heb een wordpress account aangemaakt. Werkt prima :P Foto's kun je op het forum kwijt en je kunt eenvoudig een website maken.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *28 jun: Fiat Stilo Abarth*

Bericht door Bien »

Ik heb een website aangemaakt voor de foto's, zodat ik ze van daaruit hiernaartoe kan linken.
Eens kijken of het werkt:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *1 aug: Fiat 695 Abarth - Fiat 750 Abarth - Fiat Tipo 16V *

Bericht door Bien »

Het lijkt er op dat de foto's vanaf de website werken, dus kan ik weer updates plaatsen. :)

Er zijn de afgelopen weken niet veel modellen bijgekomen, eigenlijk alleen een VW Golf 2 GTI van Minichamps. Maar er zijn er wel nog een paar VW's onderweg vanuit China. Maar nu eerst een paar Fiats. De rode Fiat 1000 Abarth uit de foto van de vorige post had ik al laten zien op pagina 1, maar de twee andere modellen nog niet.

Fiat 750 Abarth Coupé
Starline Models


Afbeelding

Afbeelding

De Tipo was ook een van de Fiats die mijn opa heeft gehad, dus ik wilde hem ook graag in mijn verzameling. Weliswaar had mijn opa een minder snelle uitvoering dan deze van Premium X, toch roept dit model mooie herinneringen bij mij op. Het model komt in het echt wel iets beter tot zijn recht als op de foto's vind ik.

Fiat Tipo 2.0 Sedicivalvole
Premium X


Afbeelding

Afbeelding

Tot slot de 695 Abarth. Dit is een gelimiteerde uitvoering van Vitesse en ik ben blij dat ik hem aan mijn collectie heb kunnen toevoegen. Hij was er ook in het wit/rood, maar deze zilver/zwarte vond ik toch net wat mooier. Ik hou erg van die kleine, snelle bommetjes van Fiat en er gaan ook zeker nog wat meer 500's bijkomen.

Fiat 695 Abarth
Vitesse


Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer voor nu. Nu ik weer foto's kan uploaden wil ik weer wat gas geven met de updates zodat mijn lijstje met nog te updaten modellen weer eens wat kleiner wordt.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Bien's Collectie *1 aug: Fiat 695 Abarth - Fiat 750 Abarth - Fiat Tipo 16V *

Bericht door Johan »

Mooi dat het weer werkt en leuke modellen.
Waar heb je nu uiteindelijke de site aangemaakt?
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *1 aug: Fiat 695 Abarth - Fiat 750 Abarth - Fiat Tipo 16V *

Bericht door Bien »

Brimbrammer schreef:Mooi dat het weer werkt en leuke modellen.
Waar heb je nu uiteindelijke de site aangemaakt?
Ik heb bij www.jouwweb.nl een gratis site aangemaakt en de foto's daar op gezet. Ik ga verder niks met die site doen, maar om de foto's te hosten is het prima. :)
daniel1984
Berichten: 1436
Lid geworden op: do 03 okt 2013 22:01
Schaal: 1:43

Re: Bien's Collectie *1 aug: Fiat 695 Abarth - Fiat 750 Abarth - Fiat Tipo 16V *

Bericht door daniel1984 »

Mooie foto's, lijkt net echt.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *1 aug: Fiat 695 Abarth - Fiat 750 Abarth - Fiat Tipo 16V *

Bericht door Bien »

Het volgende model is er ook een die ik in 1:1 heb gehad, al was het in een andere kleur. Die van mij was van bouwjaar 1987 en dus het laatste bouwjaar met de kleine raampjes in de portieren zoals de Golf 1 die ook had. Ik heb hem zo'n 5 jaar in mijn bezit gehad en twee jaar geleden verkocht aan een andere Volkswagen liefhebber. Ik heb ontzettend veel plezier aan deze wagen beleefd en heb veel youngtimer en VW treffens er mee bezocht. Het model kon dus niet uitblijven en de keuze is gevallen op de blauwe van Maxichamps, omdat ik die kleur net wat mooier vond als het bekende rood of zwart.

VW Golf II GTI
Maxichamps


Afbeelding

Afbeelding

Het tweede model van deze update is er een waar ik eerlijk gezegd nog nooit van had gehoord, zowel van de auto als van de fabrikant van het model. Ik kom al bijna 20 jaar op Volkswagen treffens, maar ik had nog nooit een Parati gezien. Ik wist wel dat er in met name Brazilië Volkswagens gemaakt werden die alleen daar op de markt kwamen (zoals de Gol en Brasilia), maar deze was mij dus onbekend. Hij heeft heel duidelijk de jaren '80 Volkswagen trekjes en heeft wel wat weg van een ingekorte Passat. Het blijkt dus een station versie van de Gol (zonder "f") te zijn. Ik vind het een leuk model, apart om er bij te hebben naast de welbekende Europese Volkwagens.

VW Parati
PCT Collectibles


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bien's Collectie *4 aug: VW Golf 2 GTI - VW Parati*

Bericht door Schumi28 »

Leuke update's Bien, gelukkig werken de foto's weer :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Bien's Collectie *4 aug: VW Golf 2 GTI - VW Parati*

Bericht door OTF'er »

Hulde voor de 8v Golf II GTI en de Tipo 2.0 Sedicivalvole :thump_up:
Ik wacht op een 1/18e versie van de vroege 8v GTI ter complementering van het trio (samen met de 16v en G60), misschien ooit in de Maxichamps 1/18e-lijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *8 aug: Lancia 2000 HF Coupé*

Bericht door Bien »

Bedankt voor de comments. Naast de twee Braziliaanse VW's die nog onderweg zijn uit China heb ik ook nog een VW Tiguan dealer edition besteld, dus mijn VW hoekje is weer flink aan het groeien, net als Fiat. Dat is ook helemaal mijn ding, die gewone (sportieve) straatauto's vind ik eigenlijk nog mooier als supercars. Maar voordat er weer een VW update komt nu eerst een Lancia. :)

Lancia 2000 HF Coupé
Starline Models


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Bien's Collectie *8 aug: Lancia 2000 HF Coupé*

Bericht door Johan »

Mooi model. Heb altijd al een zwak gehad voor het merk Lancia en er gelukkig ook drie modellen van dit merk in 1:1 in bezit gehad.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *8 aug: Lancia 2000 HF Coupé*

Bericht door Bien »

Van het volgende model weet ik niet veel, eigenlijk alleen wat wikipedia er over zegt. Het Britse merk Hillman begon als fabrikant van fietsen en ging vanaf 1907 ook kleine auto's maken. Na verschillende fusies in de jaren '10 en '20 kwam het merk in 1976 in handen van Chrysler en verdween de merknaam Hillman. Ik zag het model een paar jaar geleden in een modelbouwzaak en vond hem te leuk om te laten staan.

Hillman Avenger Tiger
Vanguards


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Bien's Collectie 9 aug: Hillman Avenger Tiger*

Bericht door OTF'er »

Leuke sportieve berline, concurrentie voor wagens als de BMW 2002 ti & Dolomite Sprint...
Zeker iets dat in mijn interessethema ligt :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Bien's Collectie 9 aug: Hillman Avenger Tiger*

Bericht door St. Paul »

Leuk ding! :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie 9 aug: Hillman Avenger Tiger*

Bericht door Bien »

Thanks! Zojuist heb ik weer een paar modellen op de foto gezet, dus binnenkort weer een update. :)
Plaats reactie