Bien's Collectie *Bedankt en tot ziens*

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *11-2: 6x Ferrari + 4x Porsche*

Bericht door Bien »

De supercars hebben tot nu toe in dit topic de overhand gehad, dus wordt het nu tijd voor wat ik zelf als het meest interessante deel van mijn verzameling zie: meer bereikbare (sportieve) auto's zoals GTI's, Type-R's, AMG's, maar ook oldtimers als bijv. de VW Kever of de Citroën 2CV.
Bij de Fiat Stilo verwacht je dan de Abarth en die zal ook zeker in mijn verzameling komen in de toekomst, maar in eerste instantie heb ik gekozen voor de station uitvoering. Ik heb een tijdje geleden overwogen om een Stilo Multiwagon als 1:1 te kopen omdat ik de extra ruimte van een stationcar wel kan gebruiken met 2 honden die graag in het bos wandelen. Ik wilde echter graag een rode en hem dan helemaal Abarth uitvoeren maar helaas zijn ze in het rood niet vaak te vinden en een andere kleur lijkt me te saai. Gelukkig is het model er wel in het rood en natuurlijk wilde ik deze graag hebben. De Stilo Abarth hatchback vind ik dan weer het mooiste in het geel, maar helaas wordt deze als model alleen in het blauw en wit gemaakt.

Fiat Stilo Multiwagon
Norev


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Bien's Collectie *10-3: Fiat Stilo SW*

Bericht door OTF'er »

De Stilo Hatchback was niet het verhoopte succes voor Fiat, een SW is zelfs schaars te noemen.
Idem voor de Bravo/Brava, nochtans bestonden er ook interessante uitvoeringen zoals de HGT...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *10-3: Fiat Stilo SW*

Bericht door Bien »

Helaas zie je de Stilo niet zo vaak inderdaad, want vooral de Abarth uitvoering zou ik best willen hebben. De Bravo HGT heb ik ook altijd een leuke, sportieve hatch gevonden net als de Punto HGT (Mk.1 en Mk.2). Ik vind Fiat in het algemeen een heel mooi merk en ben ook serieus aan het denken om onze VW Polo t.z.t. in te ruilen voor een Fiat. De Stilo Multiwagon zou qua ruimte heel goed uitkomen en ik vind het een mooie auto. Daarnaast zit ik al sinds ik mijn oude Golf oldtimer heb verkocht te denken om een Barchetta als hobbyauto erbij te kopen om lekker in het weekend bij mooi weer mee te touren. Wie weet, misschien deze zomer.

Nu dan iets heel anders. Een leuke concept die Volkswagen alweer zo'n 15 jaar geleden gepresenteerd heeft, maar die ze helaas nooit op de markt hebben gebracht (al heeft de Bulli wel veel karaktereigenschappen van deze Microbus). Het model heb ik ooit eens op een rommelmarkt nieuw in de doos gekocht voor 2 of 3 euro en voor dat geld vind ik het een prima model. Hongwell/Cararama is trouwens voor zover ik weer het enige merk dat de Microbus in 1:43 heeft uitgebracht (wel ook onder de naam Schuco Junior) dus een andere keuze is er helaas ook niet. Maar zoals bij de meeste andere Cararama modellen geldt ook voor deze dat je voor die prijs toch wel een redelijk model krijgt. Als extraatje kunnen de deuren open, wat in 1:43 niet echt gebruikelijk is, maar het interieur is erg basic uitgevoerd dus dat heeft wat mij betreft niet echt meerwaarde. Nu moet er natuurlijk nog een Volkswagen Type 2 (T1) bus naast waar hij op gebaseerd is.

VW Microbus
Cararama


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Bien's Collectie *19-3: Volkswagen Microbus*

Bericht door Ricardo »

Jammer dat VW hem nooit uitgebracht heeft. :(
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Bien's Collectie *19-3: Volkswagen Microbus*

Bericht door Johan »

Inderdaad jammer. Heb t altijd een leuk model gevonden al heeft het vandaag de dag geen bestaansrecht meer denk ikzelf.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *19-3: Volkswagen Microbus*

Bericht door Bien »

Jammer inderdaad dat hij nooit in productie is gegaan, dus we moeten het doen met de modellen van Revell in 1:18 en deze van Cararama in 1:43. Het zou mooi zijn geweest als Schuco of Minichamps hem ook had gemaakt maar wie weet, misschien ooit in de toekomst. De Cararama is kwalitatief niet de beste, maar zoals gezegd is de prijs daar ook naar dus heb ik er vrede mee.

Het volgende model is ook niet van een premium merk, maar dat vind ik ook helemaal niet erg. Als een model me aanspreekt vind ik het niet zo belangrijk of er Spark onder staat of Bburago. En zo slecht zijn de meeste modellen volgens mij tegenwoordig ook niet meer. Want als ik kijk hoe sommige Altaya's er nu uitzien dan doen deze maar weinig onder voor wat 10 jaar geleden de betere modellen waren. Dit model van deze klassieke Lancia is ook alweer wat jaartjes oud en het is geen top merk, maar ik kan niet zeggen dat ik het een slecht model vind. Ik kijk er in elk geval nog steeds met veel plezier naar en dat vind ik het belangrijkste. :)

Lancia Aurelia B24 Spider
Edison


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Bien's Collectie *21-3: Lancia Aurelia Spider*

Bericht door MitsuGalant »

Leuk model van de Lancia en die VW bus is ook grappig. Ze hebben al een aantal concepts laten zien de afgelopen jaren maar inderdaad is het nooit tot productie gekomen. Die Aurelia blijft toch een prachtige Italiaanse schone zeg.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *21-3: Lancia Aurelia Spider*

Bericht door Bien »

Bedankt voor de reactie. Op naar de volgende, toch een van de leukere moderne Volkswagens. Al zie ik deze 3e generatie eigenlijk meer als een Golf coupé als een echte Scirocco. Misschien dat meer mensen dat idee hadden en het daarom niet zo'n succes was en hij vrij snel weer verdwenen was bij de dealers. Hoe dan ook, jammer vind ik het wel want ik vind het een mooie sportieve auto. Zeker in de R-uitvoering die ook nog wel eens toevoeg in de collectie. Deze blauwe is een dealeruitgave van Schuco.

VW Scirocco
Schuco


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *24-3: VW Scirocco*

Bericht door Bien »

Inmidels is de bestelling van deze maand ook alweer onderweg :)

- Fiat Stilo Abarth
- Fiat 750 Abarth Coupé
- Lancia 2000 HF Coupé
- Peugeot 908 HDI FAP Test Car
- Panoz LMP900 Test Car
- Hommell RS Berlinetta
- Pagani Huayra
- Venturi Fetish
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Bien's Collectie *24-3: VW Scirocco*

Bericht door Mr. Dj M. »

Ook daar staan al weer fraaie modellen tussen!

De Stilo was in 3-deurs geel met 5-cilinder echt een heerlijk bommetje, altijd wel een zwak gehad hiervoor.
De Wagon zelf serieus naar gekeken vanwege het mooie glazen dak dat ze optioneel hadden. De stoelen, met een alleen in hoogte verstelbare zitting en het rijden daar was ik niet van onder de indruk. Verder een mooie wagen, zeker binnen het c-segment van die tijd.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *24-3: VW Scirocco*

Bericht door Bien »

Snel door met de volgende, want het lijstje met te updaten modellen wordt steeds langer i.p.v. korter. Ook de Mazda RX8 is al een ouder model van Cararama, maar wederom voor een budgetmerk prima kwaliteit. Hij is ook een paar jaar geleden door AutoArt gemaakt, maar ik vond de wat betere afwerking van de AA ten opzichte van deze Cararama niet genoeg om er 25 euro meer voor te betalen. Zelfs het interieur van de Cararama is netjes gedaan met wat kleur en ook aan details zoals remschijven met klauwen is gedacht. Al met al vind het een leuke Japanner met zijn aparte Wankelmotor en hij past perfect in mijn verzamelrichting.

Mazda RX8
Cararama


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: Bien's Collectie *26-3: Mazda RX8*

Bericht door chummy dj »

Mooie update van wagens....en prachtige foto's Bien !
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Bien's Collectie *26-3: Mazda RX8*

Bericht door MitsuGalant »

De Mazda RX-8 vind ik een geweldige wagen, jammer dat de concept cars die Mazda de afgelopen jaren heeft laten zien niet gaan opdrogen in een daadwerkelijk nieuwe RX-8. Leuk model dat!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Bien's Collectie *26-3: Mazda RX8*

Bericht door Mr. Dj M. »

Geweldige wagens, jammer dat je ze zo weinig ziet en al helemaal in een leuk kleurtje als deze!
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *26-3: Mazda RX8*

Bericht door Bien »

Het zijn inderdaad leuke, betaalbare sportwagens die je helaas niet vaak ziet en daarom ben ik blij dat ik hem in de verzameling heb.
Plaats reactie