Bien's Collectie *Bedankt en tot ziens*

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Jeffrey1985
Berichten: 866
Lid geworden op: za 07 aug 2010 20:58
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Bien's Collectie *10 jun: Hommell RS Berlinette*

Bericht door Jeffrey1985 »

Ja het is een prachtig model....alleen de naam niet :D
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *11 jun: Porsche 911 Carrera RSR + Lamborghini Miura*

Bericht door Bien »

Vandaag is de jaarlijkse rommelmarkt weer in ons dorp en ik heb weer twee modellen op de kop kunnen tikken.

De Miura vind ik nog steeds de mooiste Lamborghini die ooit gemaakt is en ook een van de mooiste klassieke sportwagens aller tijden. Natuurlijk moest er ook een model van in mijn collectie komen en vandaag heb ik er een gevonden van DelPrado. Het is geen top model qua afwerking, maar ik mocht hem voor één euro meenemen dus dan doe ik niet moeilijk. En ik vind het eigenlijk niet eens een verkeerd model. Geweldige prijs/kwaliteit verhouding zal ik maar zeggen. :D

Lamborghini Miura P400 SV
DelPrado


Afbeelding

Afbeelding

Net als de Miura stond ook de 911 RSR al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ook dit vind ik nog steeds een van de dikste Porsches die er zijn en daar kan naar mijn mening geen enkele moderne Porsche nog aan tippen. Ik wist niet dat UH deze ook had uitgebracht en toen ik hem vanmorgen bij een kraampje zag staan tussen een hele hoop rommel wist ik gelijk dat hij mee ging. :)

Porsche 911 Carrera RSR
Universal Hobbies


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *11 jun: Porsche 911 Carrera RSR + Lamborghini Miura*

Bericht door Bien »

De Porsche 924 en 944 blijven voor mij speciale auto's omdat ik beide in 1:1 heb gehad en natuurlijk horen ze ook thuis in mijn verzameling. De 924 Turbo heb ik al eerder gepost en nu is het de beurt aan de speciale en zeer zeldzame "shooting break" die door Gunter Artz werd gemaakt op basis van de 924 Turbo. Er zijn er 20 van geproduceerd. Artz heeft ook onder andere de Porsche 928 en Audi Quattro omgebouwd. Het resin model is van Premium X, dat zichzelf heeft overtroffen want de kwaliteit van dit model is een stuk hoger als van de overige modellen die ik heb van dit merk. Als liefhebber van de 924 moest ik hem natuurlijk hebben en het is een van mijn favoriete modellen in mijn collectie.

Porsche 924 Turbo Artz Kombi
Premium X


Afbeelding

Afbeelding

De 944 had ik ook al genoemd en ook van deze zou ik graag verschillende uitvoeringen in mijn verzameling hebben. De witte 944 Carrera GTR plain body van Spark en de grijze S2 van Minichamps staan heel hoog op mijn verlanglijstje, maar tot nu toe heb ik alleen de cabrio.

Porsche 944 S2 Cabrio
Minichamps


Afbeelding

Afbeelding

Het volgende model heb ik al sinds mijn beginperiode van het verzamelen in mijn collectie: de 911 Targa van High Speed. Destijds ben ik op de kleurencombinatie van dit model gevallen. De velgen vind ik eigenlijk een maatje te groot maar ik vind het nog steeds een leuk model om er bij te hebben.

Porsche 911 SC Targa 3.0
High Speed


Afbeelding

Afbeelding

Tot slot de Panamera. Ik vind dit niet een van de mooiste Porsches, maar het is wel een indrukwekkende auto. Ik zag hem voor het eerst voordat hij daadwerkelijk geproduceerd werd in een parkeergarage in Maastricht. Ik werkte toen bij Q-Park en terwijl ik aan door de garage liep was kwam de zwaar bestickerde Panamera samen met een volgauto binnenrijden. Hij heeft een half uur in de garage gestaan en ze hebben eigenlijk de hele tijd alleen maar de portieren tig keer geopend en weer dicht gegooid en tig keer de motor gestart en weer uitgezet. Een aparte eerste kennismaking.

Porsche Panamera Turbo
Minichamps


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 15:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Bien's Collectie *12 jun: 4x Porsche

Bericht door exit »

:thump_up: mooie aanwinsten
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *14 jun: Venturi

Bericht door Bien »

Thanks! Maar weer snel door met de volgende twee. :)

Venturi is een merk dat je nauwelijks op de weg tegenkomt. Ik heb er althans nog nooit een gezien en dat vind ik wel jammer want ze maken best leuke sportwagens. De Atlantique werd in de jaren '90 gebouwd en het model (van Altaya??) is er een van het eerste bouwjaar 1991.

Venturi 260 Atlantique
Altaya


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Fétish doet me een beetje denken aan de Opel Speedster en dat komt vooral door de voorkant denk ik. Het is een vrij kleine sportwagen die wordt aangedreven door een 245 of 299 pk sterke elektromotor. Hij wordt slechts in beperkte oplage gebouwd dus de kans om er een te spotten is erg klein. Maar daardoor is hij wel exclusief. Het model van Norev ziet er prima uit, het interieur is netjes verkleind en bij zo'n bommetje hoort een lekker kleurtje zoals dit blauw.

Venturi Fétish
Norev


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Bien's Collectie *14 jun: Venturi

Bericht door exit »

helemaal mee eens!

ik twijfel of ik ooit eens 1 heb gezien ...
heb zelf de 260 en 400 in 1/18 van otto staat, zijn mooie wagens inderdaad
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Bien's Collectie *14 jun: Venturi

Bericht door St. Paul »

Sund, merk is dood. 2001 overgenomen door boomknuffelaar die focuste op elektrische voertuigen. 2015 helemaal over. Terwijl ze in het BPR zelfs nog gewonnen hebben van de gevestigde orde. Mooi merk, en zoals zo vele mooie merken trieste dood.

Leuke modellen. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Bien's Collectie *14 jun: Venturi

Bericht door Mr. Dj M. »

Venturi's hebben mij ook altijd aangesproken, erg jammer dat Otto de rechten niet meer heeft.
De Shootingbrake is een mooie toevoeging, zeker als je een Porsche van het type hebt gereden. Zeker een geslaagd model!
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *14 jun: Venturi

Bericht door Bien »

Hoewel ik Aston Martin een prachtig merk vind heb ik slechts 3 modellen hiervan in mijn verzameling. Maar dat worden er natuurlijk meer in de toekomst. De DBS had ik al eerder laten zien op pagina 7, nu de twee andere.

Afbeelding

De DB5 is misschien wel de bekendste Aston Martin dankzij de James Bond films. Ik vind het persoonlijk ook een van de mooiste, na de DB4 Zagato. Het model komt ook uit de James Bond kioskserie van een paar jaar geleden. Ik had hem al in mijn oude collectie sinds de 007 serie uitkwam maar helaas had ik hem een paar jaar geleden verkocht. Nu dus wederom in mijn collectie, al zou het ook mooi zijn als ik ergens de Minichamps versie kon uithalen.

Aston Martin DB5
Universal Hobbies


Afbeelding

Afbeelding

Ook de V8 is uit de 007 serie. Deze auto is wat ik me vaag kan herinneren een one-off geweest voor een hoge pief bij Aston Martin want het is eigenlijk een coupé waar het dak vanaf is gehaald. Het achterste deel van de auto is namelijk anders als de normale cabrio (schuiner).

Aston Martin V8 Vantage
Universal Hobbies


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op vr 30 jun 2017 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Bien's Collectie *16 jun: Aston Martin DB5 + Aston Martin V8 Vantage*

Bericht door Mr. Dj M. »

Altijd goed Astons en de Bond DB5 is leuk, maar de MC mooier :)
afcawooz
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 11 jan 2016 18:10
Schaal: 1:18

Re: Bien's Collectie *16 jun: Aston Martin DB5 + Aston Martin V8 Vantage*

Bericht door afcawooz »

Die oude db5 blijft een van de mooiste auto's ooit gemaakt imo.
Ik ben zelf al tijdje op zoek naar de 1/18 versie van autoart in het grijs; is vrij lastig te vinden merk ik.
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Bien's Collectie *16 jun: Aston Martin DB5 + Aston Martin V8 Vantage*

Bericht door Svenson1983 »

Stuk voor stuk erg leuke modellen, met name de Miura & de DB5.
Je houdt de Amerikaanse spirit er ook wel flink in :clap:.
De Gran Torino spring voor mij het meest in het oog, hoewel
ik de versie uit de gelijknamige film van Clint Eastwood wat
meer kan appreciëren.

Fijne updates :thump_up:.
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: Bien's Collectie *16 jun: Aston Martin DB5 + Aston Martin V8 Vantage*

Bericht door chummy dj »

Mooie collectie & foto's Bien... zeker de gele Lambo en de Targa :thump_up:
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *16 jun: Aston Martin DB5 + Aston Martin V8 Vantage*

Bericht door Bien »

Bedankt voor de reacties. Nu wat anders als een modelauto, maar wel zeker een onderdeel van de collecie. Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar figuren om het diorama en de vitrines wat aan te kleden. Echt mooie figuurtjes zijn er niet echt in 1:43, behalve van Preiser en als je die al vindt zijn ze nogal aan de prijs. In eerste instantie leken de figuurtjes uit de kioskseries van James Bond en La Route Bleue de ideale oplossing, totdat ik een paar weken geleden onderstaande figuren tegenkwam. Oké, ze waren onbeschilderd en moesten uit China komen en ik moest er drie weken op wachten maar het was voor mij wel de oplossing. Ze waren ook beschilderd te krijgen, maar dat was niet zo netjes gedaan, dus ik dacht dat doe ik zelf wel.

Zo kwamen ze binnen, een zakje van 100 stuks van +/- 3,5 cm groot:

Afbeelding

Een greep uit het zakje:

Afbeelding

Ik heb er alvast een paar geschilderd. Ze moeten wel nog een laagje matte transparante lak krijgen:

Afbeelding

En zo komt het er dan uit te zien in de vitrine. Het maakt het geheel een stuk levendiger vind ik. Het zijn er nu pas 3, dus ik moet er nog 97 schilderen maar het geeft alvast een idee van hoe het wordt. Als ze allemaal klaar zijn volgt natuurlijk een totaalplaatje van de vitrines.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Bien's Collectie *24 jun: figuren*

Bericht door NetForce84 »

knap gedaan. Maakt het inderdaad allemaal wat levendiger :thump_up:
Plaats reactie