Bien's Collectie *Bedankt en tot ziens*

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *26-3: Mazda RX8*

Bericht door Bien »

Gisteren was ik in Herten (Duitsland) bij een youngtimer meeting waar ook diverse modelauto kraampjes stonden. Hoewel auto's van alle merken van 20 jaar en ouder welkom waren was het Opel en Volkswagen wat de klok sloeg, en dus heb ik als aandenken aan deze meeting gekozen voor een Opel. Een Opel die je vroeger al niet al te vaak zag en die nu nog zeldzamer is geworden: de Monza! Er waren gisteren meer dan 1000 youngtimers aanwezig en toch heb ik maar één (!) Opel Monza gespot. Deze grote coupé heeft de typische Opel jaren '80 styling die je ook o.a. terug vindt op de Ascona, Rekord en Kadett D. Het model is een zogenaamde A1+, een overgangsmodel tussen de Monza A1 en de nieuwere facelift Monza A2 en dit zie je vooral terug in het interieur. Tevens heeft het model het S-pakket met de 2.8 liter motor en lichtmetalen velgen.

Opel Monza S
Eaglemoss


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: Bien's Collectie *08-05: Opel Monza S*

Bericht door chummy dj »

Mooie Opel Monza....
En de foto's zijn ook :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *08-05: Opel Monza S*

Bericht door Bien »

Bedankt voor de reactie Chummy. :thump_up:

Uit dezelfde periode als de Monza, maar uit een heel ander deel van de wereld komt de volgende update. De Nissan Silvia (ook wel bekend als 200SX / 240SX) van de laatste twee generaties zie je nog wel eens op youngtimer evenementen en in de tuning scene maar deze S110 ben ik nog nooit ergens tegengekomen. Ik weet ook niet zeker of deze in Europa is verkocht.

Het model is een van de weinige Japanse auto's in mijn collectie maar daar zal in de toekomst wel verandering in komen want de Japanners hebben toch leuke auto's gebouwd in het verleden. Het is al een wat ouder model van Norev, maar ik vind hem nog steeds zijn charme hebben. :)


Nissan Silvia 2000 ZSE-X
Norev


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Bien's Collectie *10-05: Opel Monza / Nissan Silvia*

Bericht door Ferrarifan »

Ik vind vooral de Monza gaaf, back to the 80's :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Bien's Collectie *10-05: Opel Monza / Nissan Silvia*

Bericht door Johan »

In de tijd van de Monza heb ik nog een 1:1 overwogen. Redelijk dikke wagen voor die tijd. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een BMW 323i.
Hoe dan ook, fraai schaalmodel. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Bien's Collectie *10-05: Opel Monza / Nissan Silvia*

Bericht door OTF'er »

Mooie 80's-klassiekers!
Ik ben persoonlijk meer fan van de Monza, een leuke concurrent van indertijd de BMW E24...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *10-05: Opel Monza / Nissan Silvia*

Bericht door Bien »

Dank voor de reacties. :thump_up:

Het maandelijkse pakketje uit Duitsland is ook weer onderweg met deze keer:

- Fiat 695 Abarth
- Dodge Charger R/T
- Chevrolet Chevelle SS
- Ford Gran Torino Sport
- Nissan Skyline R34 GT-R
- Pontiac Firebird Trans Am
- Citroën 2CV
- Aston Martin DB5

Deze week maar weer eens foto's maken. :)
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *5-6: Ford Gran Torino*

Bericht door Bien »

Maar weer eens een wat grotere update vandaag met 5 klassieke musclecars!

Te beginnen twee auto's uit een van mijn favoriete filmseries: The Fast & The Furious. Ik hou heel erg van auto's die een beetje gecustomized zijn, al ben ik geen fan van hele extreme dingen. Een bescheiden verlaging en mooie velgen doen vaak al heel veel om een auto een nét wat sportiever uiterlijk te geven. De Ford Gran Torino van bad guy Fenix uit F&F 4 is het perfecte voorbeeld van hoe een muscle car in mijn ogen moet zijn. Een lekker kleurtje, mooie wielen en een dikke V8 onder de kap.

Ford Gran Torino Sport
Greenlight


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de Charger uit F&F1. Ik vind het een geweldige muscle car: groot, breed, mooie velgen, veel vermogen en extra bruut met die blower er bovenop. Jammer dat hij in de film helemaal aan flarden wordt gereden. Ik had hem al in 1:18 en wilde hem ook persé in 1:43 erbij hebben. Ik vind het een prima model van Greenlight, heel netjes afgewerkt.

Dodge Charger R/T
Greenlight


Afbeelding

Afbeelding

Eveneens uit The Fast & The Furious is de mat grijze Chevelle. Ik had al een hele tijd de Chevelle cabrio in mijn verzameling en de coupé is een mooie toevoeging hieraan. Al is het een ander bouwjaar als de cabrio, wat voornamelijk te zien is aan de andere koplampen en achterlichten. De cabrio van Welly is denk ik niet echt bedoeld als verzamelaarsmodel, maar deze heeft toevallig wel precies de juiste schaal en hij heeft dan ook bijna exact dezelfde afmetingen als de coupé van Greenlight. Al is de coupé wel verlaagd omdat de auto in de film dat ook was. Het figuur heb ik zelf er in gezet.

Chevrolet Chevelle SS
Greenlight


Chevrolet Chevelle SS 454 Cabrio
Welly


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot de Pontiac Firebird, die in deze vorm niet in The Fast & The Furious zat, maar wel in andere films als Kill Bill en Smokey and the Bandit. Wat ik zo gaaf vind aan dit model is de kleurstelling zwart met gouden accenten en dan vooral de grote "firebird" op de motorkap.

Pontiac Firebird Trans Am
Greenlight


Afbeelding

Afbeelding

Dat was het voor deze keer. De overige musclecars uit mijn verzameling komen een volgende keer aan bod.
Ik hoop dat de foto's een beetje gelukt zijn, ik heb ze nu binnen gemaakt i.p.v. buiten en met mijn mobiele telefoon i.p.v. spiegelreflex camera.
Laatst gewijzigd door Bien op di 01 aug 2017 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Bien's Collectie *5 jun: 5x American Muscle: Charger/Chevelle/Gran Torino/Firebird*

Bericht door MitsuGalant »

Prachtig die Amerikaanse wagens, de Opel en Nissan mogen er ook wezen :thump_up: voor de Manta heb ik altijd wel een zwak :thump_up:
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *5 jun: 5x American Muscle: Charger/Chevelle/Gran Torino/Firebird*

Bericht door Bien »

Inmiddels zijn er ook 100 figuren in 1:43 op weg om de vitrines en het diorama verder aan te kleden. :)
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *5 jun: 5x American Muscle: Charger/Chevelle/Gran Torino/Firebird*

Bericht door Bien »

Het zal de komende tijd hopelijk weer wat sneller gaan met de updates, want er moeten er nog 60 op de foto.
Nu nog maar een rijtje American Muscles er achteraan dan.

Van het merk AMC weet ik eigenlijk niet veel. Een kennis van mijn ouders heeft een AMC Javelin coupé dus ik had wel eens een AMC gezien, maar verder ken ik eigenlijk alleen de Hornet en de Matador dankzij de James Bond films. Het model van de Matador komt dan ook uit de 007 kioskserie die een paar jaar geleden is uitgekomen. Net als de meeste andere modellen in deze serie is dit weer een prima model en de diorama's en figuurtjes maken het geheel toch wat levendiger.

AMC Matador Coupé
Universal Hobbies


Afbeelding

Afbeelding

De Hornet was naar Amerikaanse begrippen een kleine 70's coupé en de Hornet X was het topmodel. Toch heeft hij nog flinke afmetingen als je hem naast een Europese auto zet. Ik vind het weer een leuk model van UH, ook uit de James Bond serie.

AMC Hornet X
Universal Hobbies


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk mag de Mustang niet ontbreken in een rijtje muscle cars, want met de Mustang is de pony car generatie toch begonnen. Deze '68 GT fastback is de Bullit uitvoering, te zien in de gelijknamige film.

Ford Mustang GT
Yat Ming


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij de laatste generatie Thunderbird, die debuteerde in de James Bond film Die Another Day. Het model heeft een aparte kleur, een beetje zalmkleur, die ik erg geslaagd vind op deze auto. Jammer dat de hardtop er niet van af kan, maar verder een prima model.

Ford Thunderbird
Universal Hobbies


Afbeelding

Afbeelding

De '64 Thunderbird is een echte full-size Amerikaan. Wát een afmeting heeft dat ding, maar ondanks dat toch een bepaalde elegantie en zeker in het wit. Ook hier weer jammer dat het dakje er niet af kan, maar verder weer een mooi model uit de James Bond serie.

Ford Thunderbird
Universal Hobbies


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 01 aug 2017 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
daniel1984
Berichten: 1436
Lid geworden op: do 03 okt 2013 22:01
Schaal: 1:43

Re: Bien's Collectie *7 jun: nog eens 5x American Muscles*

Bericht door daniel1984 »

Mooie nieuwe aanwinsten.
Vooral die Pontiac Firebird Trans Am vindt ik erg gaaf.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *7 jun: nog eens 5x American Muscles*

Bericht door Bien »

Van de USA naar Frankrijk. De Hommell RS Berlinette kende ik eerlijk gezegd alleen omdat deze al jaren in Gran Turismo zit en het altijd een van de eerste wagens in het spel was die ik kocht vanwege de betaalbare prijs en goede rij-eigenschappen. Toen ik het model zag wilde ik deze ook graag aan de collectie toevoegen. Ik heb wel nog even getwijfeld tussen de blauwe en deze gele maar geel heeft uiteindelijk gewonnen. Een leuk model weer van Ixo, die toch wat beter is uitgevoerd als de Altaya tijdschriften versie.

Hommell RS Berlinette
Ixo


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op di 14 nov 2017 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Bien's Collectie *10 jun: Hommell RS Berlinette*

Bericht door Ferrarifan »

Mooie foto's van een voor mij onbekend model :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *10 jun: Hommell RS Berlinette*

Bericht door Bien »

Volgens mij heeft het merk ook maar 13 jaar bestaan en was de Berlinette zo'n beetje de enige auto die ze hebben gemaakt en is die door de jaren heen wat geëvolueerd. Er zat maar een 2.0 liter 4-cilinder in maar ze hebben er toch een vermogen van bijna 170 pk (en de RS2 zelfs bijna 200 pk) uit gehaald. En dat op een gewicht van maar 950 kilo!
Plaats reactie