Bien's Collectie *Bedankt en tot ziens*

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Bien's Collectie *Bedankt en tot ziens*

Bericht door Bien »

De afgelopen weken heb ik voor mezelf op een rijtje gezet welke kant ik met mijn verzameling op wil. De zin in het bouwen van kits werd steeds minder en het werd steeds meer plichtmatig afbouwen van de modellen die ik hier nog had liggen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de afgelopen jaren het meeste plezier heb gehad met het verzamelen van 1:43. Maar sinds ik een paar jaar geleden het grootste deel van mijn 1:43 verzameling heb moeten verkopen had ik hier geen plezier meer aan omdat het niet meer compleet was. Ik had een paar gelimiteerde modellen die ik misschien niet meer zal krijgen. Maar ik ben nu op een punt dat ik me hier overheen heb kunnen zetten en met een schone lei gewoon weer helemaal opnieuw wil beginnen. Dit is ook de reden waarom ik een nieuw topic heb aangemaakt. Het oude vergeten en vooruit kijken naar het nieuwe. Mijn oude topic mag dan ook verwijderd worden.

De eerste:

Fiat Abarth 1000 Bialbero
Altaya


Ik heb altijd wel een beetje een zwak gehad voor het merk Fiat. Mijn opa heeft zo lang als ik me kan herinneren altijd Fiat gereden en ook mijn vader heeft in zijn jonge jaren een paar auto's van dit merk versleten. Zelf ben ik al een tijdje aan het denken om volgende zomer een Barchetta te kopen als hobby auto om lekker in de weekends mee te touren. Vorige week zag ik dit model in het winkeltje van het Louwman Museum (wat overigens zeer de moeite waard is om eens een bezoekje te brengen!) en natuurlijk moest ik hem meenemen. Hij doet me op de een of andere manier een beetje denken aan een Renault Alpine A110 qua vorm en afmetingen. Mooi detail is de opening van de motorkap achteren waardoor je de motor kunt zien. Ik vind het best een knap modelletje van Altaya, dat in het echt eigenlijk beter uitziet als op de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op zo 10 jun 2018 18:07, 117 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Bien's Collectie nieuwe start *Fiat Abarth 1000 Bialbero*

Bericht door hanske10 »

welkom terug zal ik maar dan zeggen. :thump_up: .
Hopelijk met net zo,n veel plezier terug na het verzamelen. :dance:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14075
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Bien's Collectie nieuwe start *Fiat Abarth 1000 Bialbero*

Bericht door Ricardo »

Keuzes, keuzes, keuzes....... Blijft altijd een lastig verhaal. Ik zit ook te dubben om een deel van de verzameling weg te doen, echter denk ik dat ik er spijt van ga krijgen en het blijft daarom ook maar rustig staan.

Gelukkig heb jij alles achter je kunnen laten en is er weer een beetje motivatie om te gaan verzamelen. :dance: De lei is helemaal schoon, je oude topic is verdwenen.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie nieuwe start *Fiat Abarth 1000 Bialbero*

Bericht door Bien »

Jaguar XJ220
Minichamps


De Jaguar XJ220 zag ik voor het eerst eind jaren '90 in de jachthaven van Antîbes aan de Côte d'Azur en ik was er toen behoorlijk van onder de indruk. Vooral de lage, gestroomlijnde lijn van de auto met een glazen dak dat doorliep naar achteren waardoor je de motor kon zien liggen vond ik toen helemaal geweldig. Later heb ik de XJ220 nog een paar keer op klassieker beurzen zoals Interclassics gezien en dan blijf ik staan om hem uitgebreid te bekijken. Hij mag dus ook zeker niet in mijn collectie ontbreken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op vr 14 okt 2016 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Bien's Collectie nieuwe start *Abarth 1000 Bialbero, Jaguar XJ220*

Bericht door NetForce84 »

welkom (terug) met je nieuwe collectie :thump_up:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Bien's Collectie nieuwe start *Abarth 1000 Bialbero, Jaguar XJ220*

Bericht door St. Paul »

:thump_up: Gaat er niet om of de verzameling "compleet" is (kan ie ook nooit worden) of dat bepaalde modellen nog wel of niet te krijgen zijn. Gaat er om dat elk model wat wel er bij komt een persoonlijke toegevoegde waarde heeft. Als elk model een persoonlijk verhaal heeft blijft de collectie en het verzamelen leuk.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie nieuwe start *Abarth 1000 Bialbero, Jaguar XJ220*

Bericht door Bien »

Chevrolet Bel Air
Universal Hobbies


Dit model is door Universal Hobbies uitgebracht in de James Bond kioskserie die een paar jaar geleden is verschenen. Ik vind het zelf een mooie klassieke Amerikaan in de typische jaren '50 stijl. Hij is wel groot, maar komt niet te lomp over zoals veel andere Amerikaanse sleeën van die tijd. Daarbij vind ik de kleurencombinatie zwart/wit met het oranje/bruine interieur erg geslaagd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *14-10 Chevrolet Bel Air*

Bericht door Bien »

Opel Commodore A Coupé GS/E
Ixo


De Opel Commodore komt uit de jaren '70 wat voor mij de gouden jaren van Opel zijn qua design (Kadett C coupé, Manta A, Commodore A, etc). Ik vind hem wel wat weg hebben van een Amerikaanse musclecar met zijn zwarte dak en striping. Misschien heeft moederbedrijf General Motors wel een dikke vinger in de pap gehad bij het ontwerp? De Commodore was eigenlijk een snellere en luxere versie van de Rekord en deze GS/E had en 150pk sterke 2,5l 6-cilinder die in minder dan 10 seconden van 0 tot 100 km/u kwam. Het model is van (ixo?) uit de Opel Collection

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Bien's Collectie *16-10 Opel Commodore Coupé GS/E*

Bericht door OTF'er »

Gaaf, deze "grote" Opel Commodore :thump_up:
Een Kadett B Rallye zou hier mooi bij passen in de identieke zwart/rode-kleur...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *16-10 Opel Commodore Coupé GS/E*

Bericht door Bien »

MG ZT 190
Vanguards


Het volgende model past net als de Commodore hier boven precies in de richting die ik met mijn verzameling op wil: alledaagse, sportieve auto's die ook enigszins bereikbaar zijn voor de "gewone man". Denk bijvoorbeeld aan GTI's, Abarths, Type-R's en aan roadsters als de MX5, S2000 en Barchetta. Natuurlijk ook met wat supercars tussendoor want daar hou ik zeker ook van. Wat ik mooi vind aan deze MG is dat het een luxe sedan is in een onopvallende kleur, maar toch sportieve rijeigenschappen heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Bien's Collectie *18-10 MG ZT 190*

Bericht door Mr. Dj M. »

Weer een mooie toevoeging, zo ziet de auto van m'n broertje er ook uit :D
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *22-10 VW Polo*

Bericht door Bien »

Volkswagen Polo
AutoArt


Deze Polo stond heel hoog op mijn verlanglijstje. We hebben namelijk precies dezelfde in 1:1, in dezelfde 3-deurs uitvoering en ook in de kleur "Summer Blue". Het is misschien niet de meest spannende auto, maar wij rijden niet zo gek veel kilometers dus voor ons tweeën is hij prima. Al is het wel een groot contrast met de Jaguar XJ40 die we daarvoor hadden. We hebben bewust gekozen voor een blauwe omdat we het gebruikelijke zilverkleurig of zwart wat te saai vonden. Het model is een dealeruitgave van AutoArt, die ik gelukkig nog via marktplaats heb kunnen vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op za 22 okt 2016 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: Bien's Collectie *22-10 VW Polo*

Bericht door Straetos »

Leuke modellen en leuk dioramaatje :thump_up:
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
Jeffrey1985
Berichten: 866
Lid geworden op: za 07 aug 2010 20:58
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Bien's Collectie *22-10 VW Polo*

Bericht door Jeffrey1985 »

De hobbykoorts begint zo te zien al weer toe te slaan. Mooi rijtje auto's :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Bien's Collectie *22-10 VW Polo*

Bericht door Bien »

Bedankt voor de positieve reacties. :thump_up:

Het diorama heb ik een tijdje geleden op een avond in elkaar geknutseld. Het is de bedoeling om het nog verder aan te kleden met figuurtjes die aan het wandelen zijn, eventueel een paar fietsers, etc. zodat het wat meer sfeer en leven uitstraalt.
Plaats reactie