Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Nova 10-3-2017 1:18 amerikaanse klassiekers: GTO, Charger, Challenger

Bericht door Nova »

Goed om te weten dat WRH betrouwbaar is, ik zal het onthouden. Bedankt voor de tip.

En dan nu nog een update. Een bulk update.
Een GTO en twee broertjes van Dodge.

Ten eerste mijn Pontiac GTO "the judge" uit 1969 in de kleur "carousel red".
Dit is de tweede generatie van de GTO en deze "The Judge" uitvoering was uitgevoerd met een 400-4 Ram Air IV motor(370pk).
Deze "The Judge" uitvoering werd in het leven geroepen om te concurreren met de Plymouth Road Runner.
Een goedkopere versie met minder luxe, die in eerste instantie alleen in "Carousel Red" werd geleverd en pas later in andere kleuren.

(Autoworld/Ertl Collectibles American Muscle AMM1058, 2015, 1 of 1002)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Aan de voorkant de typerende GTO grille en er was de zeer populaire optie waarmee de koplampen konden worden verborgen.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

De toerenteller bevindt zich op de motorkap.


Afbeelding


Afbeelding


Met de broertjes van Dodge bedoel ik de Dodge Charger en zijn iets kleinere broertje de Dodge Challenger.

De Dodge Charger uit 1968, de tweede generatie van dit model in het blauw (Autoworld AWSS111).
De Dodge Challenger uit 1970, ook de tweede generatie in het donkergroen (Greenlight 12841).

Afbeelding

Zo zien ze er uit als je ze fotografeert met een groothoeklens.


Afbeelding

Dezelfde foto, maar dan met een telelens.


Afbeelding

Dit is de standaard Dodge Charger (er was o.a. ook een R/T uitvoering) in de kleur "Bright blue".
In tegenstelling tot de Challenger was er bij de Charger ook de optie waarmee de koplampen konden worden verborgen (net als bij de GTO).


Afbeelding

Deze Challenger is een replica van een unieke cabrio R/T (Road/Track) uitvoering met een 426 cui (6.98 L) Hemi V8 motor (425pk). Dit is nummer 2 van de 9 die gemaakt zijn.
Deze auto werd tegen kostprijs verkocht door de dealer aan een vriend tijdens een wekelijks spelletje dammen. De voorwaarde voor deze korting was dat de koper (een anesthesioloog, dhr Langford Palmer) er mee zou meedoen aan straatraces.
Later werd de auto verkocht aan een Ford dealer die de motor gebruikte voor zijn boot. Pas vele jaren later werd door ene Jim Lynch de motor en de auto weer samengevoegd. Deze auto werd op de Mecum Auction geveild voor $750.000,-


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Nog wat detail foto's:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Let op de spiegeling in de chromen bumper.

Ik hoor graag wat jullie van deze auto's en foto's vinden.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Ferrarifan »

Prachtige klassiekers en wat een details :worshippy:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Svenson1983 »

Wat WRH betreft, kan ik alleen maar positief zijn. Ik heb er alleszins nog nooit slechte ervaringen mee gehad.
Wat ook handig is, is dat hij (bijna altijd) in Houten te vinden is tijdens de NAMAC. Je kunt je bestelling daar
afhalen, en je spaart zodoende op verzendkosten.
Eén keer had ik met 'm afgesproken om een modelwagen op te pikken, maar kon ie onverwacht niet aanwezig
zijn. Ter compensatie heeft ie me de wagen franco verzonden. Over een goede service gesproken!

Wat een update :worshippy:. Mag ik je ook complimenteren met je foto's :cool:?

Heerlijke GTO "Judge", die nog in m'n collectie ontbreekt (ik heb enkel de modellen van '70 t/m '72). De grille
van deze wagen zegt gewoon alles.

De Charger is een plaatje :foto:. Autoworld maakt gebruik van de oude mallen van ERTL/Authentics, met het
verschil dat de Autoworld-modellen (toch zeker bij hun Chargers) nog iets verfijnder afgewerkt zijn dan hun
voorgangers. Heb je de 67er Camaro Z-28 uit Christine ook in de verzameling, of op je verlanglijst staan?

De Challenger is ook een toppertje. Ik vind 't alleen spijtig dat Greenlight, ondanks alle fijne details, er niet
aan gedacht heeft zonnekleppen te voorzien. Dat had het helemaal afgemaakt. De MECUM-veiling is, samen
met die van Barrett-Jackson, dé veiling die iedere Amerikanenliefhebber eens zou moeten kunnen bezoeken.
Ik zou er maar wat graag eens de sfeer willen opsnuiven.

Knappe update :thump_up:.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door schuifelhoofd »

De Rechter zit voor !! Erg mooie uitvoering door Autoworld. Die ga ik even vergelijken met mijn "oude" Ertl.
Misschien toch maar eens over een update denken, want die AW ziet er gewoon goed uit. Lak is yummie.

Die Christine Charger is gewoon een toppertje. Erg mooie kleurcombo, en het feit dat ie in 1 van mijn lievelingsfilms speelt, is een bonus.

Greenlight Challengers zijn gewoon bang-for-your-buck! Ik heb er zo enkele voor mijn pa zijn verjaardag gekocht (wist ik meteen enkele jaren wat te kopen :lol: ).
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Nova »

Ferrarifan schreef:Prachtige klassiekers en wat een details :worshippy:
Ik ben blij dat je ze kan waarderen, Ferrarifan.

Svenson1983 schreef:Wat WRH betreft, kan ik alleen maar positief zijn.
Dat klinkt inderdaad als hele goede service. Ik heb even gekeken en een hoop advertenties op marktplaats gevonden. Jammer dattie geen website heeft, dat zoekt vaak makkelijker. Wel heeft hij een aantal modellen die mijn interesse hebben.
Svenson1983 schreef:Wat een update. Mag ik je ook complimenteren met je foto's?
Fijn dat je de foto's mooi vind. Fotografie is een andere hobby van me, maar het fotograferen van modelauto's is een tak van sport waar ik me nooit eerder aan gewaagd had. Het is nog best lastig om ze een beetje goed op de gevoelige plaat te krijgen. Ik zal bij de volgende auto die ik ga fotograferen proberen een beetje creativiteit in de foto's te verwerken.
Svenson1983 schreef:De Charger is een plaatje. Autoworld maakt gebruik van de oude mallen van ERTL/Authentics, met het
verschil dat de Autoworld-modellen (toch zeker bij hun Chargers) nog iets verfijnder afgewerkt zijn dan hun
voorgangers. Heb je de 67er Camaro Z-28 uit Christine ook in de verzameling, of op je verlanglijst staan?
Ik ben er nadat ik de foto's had gemaakt achter gekomen dat de koplampen bij mijn model van de charger weggedraaid kunnen worden, zoals dat bij deze auto's in het echt ook kan. Ik wist helemaaal niet dat dat bij het model ook kon. Stond ook niet op de doos ofzo...
Dat Autoworld mallen van ERTL/Authentics gebruikt, dat wist ik niet. Ik heb inderdaad verschillende Camaro's op het verlanglijstje staan, waaronder ook de '67 Z28, echter die uit de film Christine is lichtblauw. Ik heb hem ook in het rood gezien, en die vind ik eigenlijk ook wel erg mooi.
Svenson1983 schreef:De Challenger is ook een toppertje. Ik vind 't alleen spijtig dat Greenlight, ondanks alle fijne details, er niet
aan gedacht heeft zonnekleppen te voorzien. Dat had het helemaal afgemaakt.
Het ontbreken van die zonnekleppen was me nog niet opgevallen, maar je hebt een goed punt.
Bij deze auto zit de motorkap dicht met hele kleine splitpennetjes. Ik heb de motorkap nog nooit open gehad, bang dat ik iets sloop :oops:
Zo'n veiling lijkt me inderdaad leuk, maar dan zou ik ook een zak geld willen hebben zodat je mee kan doen met bieden op mooie auto's.

schuifelhoofd schreef:De Rechter zit voor !! Erg mooie uitvoering door Autoworld. Die ga ik even vergelijken met mijn "oude" Ertl.
Misschien toch maar eens over een update denken, want die AW ziet er gewoon goed uit. Lak is yummie.
Die Christine Charger is gewoon een toppertje. Erg mooie kleurcombo, en het feit dat ie in 1 van mijn lievelingsfilms speelt, is een bonus.
Die GTO is niet heel zeldzaam, dus daar moet aan te komen zijn. Er zijn er 1000 van gemaakt, ik heb hem recent bij Maus modelcars gekocht, het item heeft nu nog status op voorraad.
Die charger deed mij persoonlijk denken aan de "Dukes of Hazard", waar ik vroeger naar keek. Ik vond de General Lee ('69 Charger) echter een beetje "too much" dus koos voor deze blauwe ('68) uit de film Christine.
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Svenson1983 »

Nova schreef:Dat klinkt inderdaad als hele goede service. Ik heb even gekeken en een hoop advertenties op marktplaats gevonden. Jammer dattie geen website heeft, dat zoekt vaak makkelijker. Wel heeft hij een aantal modellen die mijn interesse hebben.
Hij heeft wel een website (http://www.wrhmodelcars.nl, maar je komt altijd op Marktplaats terecht.
Hij zit er ook totaal niet mee in een model voor je te reserveren, zelfs voor meerdere weken.
Gisteren heb ik nog een bestelling bij 'm gedaan, die ik gewoon op de eerstvolgende beurs in Houten
mag afhalen. Is voor hem natuurlijk makkelijk als ie geen moeite moet doen om 'n auto te verzenden.
Nova schreef:Ik ben er nadat ik de foto's had gemaakt achter gekomen dat de koplampen bij mijn model van de charger weggedraaid kunnen worden, zoals dat bij deze auto's in het echt ook kan. Ik wist helemaaal niet dat dat bij het model ook kon. Stond ook niet op de doos ofzo...
Dat Autoworld mallen van ERTL/Authentics gebruikt, dat wist ik niet..
Heb je al eens gekeken wat er gebeurd als je de achterwielen draait? Als je een goed model hebt, draait
de aandrijfas mee. De afwerking & detaillering bij dergelijke modellen is soms te gek voor woorden, maar
dat maakt het des te leuker.
Nova schreef:Ik heb inderdaad verschillende Camaro's op het verlanglijstje staan, waaronder ook de '67 Z28, echter die uit de film Christine is lichtblauw. Ik heb hem ook in het rood gezien, en die vind ik eigenlijk ook wel erg mooi.
WRH heeft een rode staan, met zwart vinylen dak. Echt een prachtmodel, die hier ook in de vitrine staat.
100,00 € is een mooie prijs voor een toch al redelijk zeldzaam model. Maar bieden staat natuurlijk vrij.
Nova schreef:Bij deze auto zit de motorkap dicht met hele kleine splitpennetjes. Ik heb de motorkap nog nooit open gehad, bang dat ik iets sloop :oops:
Ze zitten wel stevig in elkaar, daar hoef je geen schrik voor te hebben. Het is wel een hoop gewriemel om
die pinnetjes los te krijgen.
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Nova »

Vandaag een "flits update". Minder uitgebreid dus. Twee auto's die verder niets met elkaar te maken hebben.

In het kader van mijn belofte om wat meer creativiteit in mijn foto's te stoppen, ben ik bezig geweest met water. Mijn zolder is nu één grote natte bende :shock:

Ik was dus bezig met deze Ford Torino Cobra uit 1970 in de kleur "Freudian Gilt" (Autoworld/ERTL AMM1039/06). Hij is per ongeluk een beetje nat geworden. Dat leverde deze foto op:

Afbeelding

Een mooie, stijlvolle auto vind ik persoonlijk, mooie lijnen en weinig opsmuk, spiegels in de carroseriekleur, mooi door eenvoud. De gouden kleur is gewaagd maar staat de auto erg goed vind ik.

De tweede auto werd gisteren door de postbode bezorgd. Mijn vrouw had hem voor me besteld omdat ik afgelopen weekend jarig was.
Het betreft een Chevrolet Nova SS 427 uit 1969, een "Baldwin Motion" uitvoering in de kleur "Garnet Red". Een prachtige auto. Dit is een woest beest. Dat straalt hij m.i. ook uit. Ik ben erg blij met deze nieuwe aanwinst.

Afbeelding
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Nova »

Vanwege het slechte weer ben ik vandaag weer aan het fotograferen geslagen. Dit keer was het de Biscayne.


De Chevrolet Biscayne werd geproduceerd van 1958 tot 1972 (in canada tot 1975).

Afbeelding


Deze Chevrolet Biscayne uit 1966 in de kleur "Aztec Bronze" is van de derde generatie (1965-1970) van deze auto.
(Autoworld AMM1053/06, 1 of 1002)


In 1966 werd voor deze auto de L72, een "big block" 427 cui V8 (425pk) beschikbaar.
Het was een "full size" wagen, maar werd aanvakelijk geproduceerd met aanzienlijk minder luxe dan de Bel Air en Impala.
De prijs lag dus ook lager, de basis prijs voor een Biscayne was $100,- lager dan de Bel Air, $305,- lager dan de Impala, $463,- lager dan de Impala SS en $516,- lager dan de Caprice.
Voor al deze full size auto's, waarvan de Biscayne de lichtste was, kon de L72 besteld worden.


Afbeelding


Afbeelding


De voorkant wordt gekenmerkt door de dubbele koplampen, grille en bumper uitgevoerd in chroom en het Chevrolet logo is uit het midden geplaatst.

Afbeelding


Aan de achterkant vallen de horizontaal geplaatste achterlichten en de opzij gerichte uitlaten op.

Afbeelding


Het interieur van dit model is vrij gedetailleerd. Wat ook opvalt is de raamstijlen van het portier.

Afbeelding

Nog wat detail foto's

Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Jullie commentaar is wederom uiteraard van harte welkom.
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Svenson1983 »

Erg mooie Torino. De gouden kleur staat 'm als gegoten, en geeft de wagen volgens mij een wat sober uiterlijk.
Je zou daardoor bijna vergeten dat je naar een Muscle Car zit te kijken :thump_up:.

De Biscayne is ook een plaatje. Ik heb eigenlijk nooit echt aandacht besteed aan dit model. Je foto's bewijzen
mijn ongelijk. Het kleurenschema & de wielen vind ik geweldig. Heeft dit model ook een dakhemel? Niet alle
modellen van Autoworld hebben dit namelijk...


Grtz
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door schuifelhoofd »

Erg mooie Biscayne in dit Aztec Bronze, Nova (Phobos :wink: ).
Ik heb de oudere Ertl in champagne-kleur, en toen deze kleur bekend was, heb ik erg hard getwijfeld.
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Nova »

Svenson1983 schreef: Heeft dit model ook een dakhemel? Niet alle modellen van Autoworld hebben dit namelijk...Grtz
Deze wel. De binnenzijde van het dak is bekleed met dezelfde kleur als de rest van het interieur en ze hebben er ook aan gedacht om de binnenverlichting aan te brengen.
schuifelhoofd schreef:Ik heb de oudere Ertl in champagne-kleur, en toen deze kleur bekend was, heb ik erg hard getwijfeld.
Dat kan ik me voorstellen. Ben wel benieuwd naar de champagne versie. Heb je ergens foto´s online staan ?
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Nova 26-4-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Nova »

Een Mercury Cougar Eliminator uit 1970.


Afbeelding


Deze auto uit de eerste generatie van de Cougar (1967-1970) is uitgevoerd met de Boss 302 motor die een vermogen van 290pk levert. Deze motor was alleen verkrijgbaar in combinatie met het "Eliminator" pakket.
De Cougar, voor het eerst geproduceerd in 1967 was gebaseerd op de Ford Mustang en vanaf 1974 op de Ford Torino. Totaal werd de Cougar gedurende 34 jaar geproduceerd.

Het "Eliminator" performance pakket was voor het eerst beschikbaar in 1969, o.a. te herkennen aan de keuze uit motoren, maar ook de zwarte grille, strepen op de zijkant(deze ontbreken bij deze zwarte uitvoering), een mat zwarte "hood scoop" en spoilers.
In 1970 werden van de totaal 49.479 Cougars 2.267 auto's met het Eliminator pakket gefabriceerd. Na 1970 werd Eliminator pakket beeindigd.


Afbeelding


Het model is van Autoworld en er zijn 1002 van gemaakt.


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Een prachtige auto, deze Cougar.

Ik heb nog heel wat auto's die ik nog moet fotograferen, waaronder twee recente aanwinsten op de NAMAC.
(o.a. Chevrolet Camaro met special paint, Oldsmobile Cutlass SX, mat zwarte Chevrolet pick up, Pontiac Firebird, Chevrolet Impala, Dodge Superbee en een Chevrolet Monte Carlo)
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door schuifelhoofd »

Hier heb ik ook weer de oudere Ertl Elite van, in lichtgeel, maar zwart staat hem prachtig! :drool: :drool: :drool:

Maakt hem nog gemener, al mag dat natuurlijk voor een "uitschakelaar" :roll:
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Svenson1983 »

Heel fraaie & ruige wagen. Deze Eliminator vraagt gewoon om een raafzwarte kleurstelling :cool:.

Auto World heeft verschillende afwerkingsniveau's op haar modellen. Zo ligt de afwerkingsgraad
van de blauwe Charger een stuk hoger dan bv. de Judge, waarbij de kofferbak geeneens open kan.

Ik heb altijd gedacht dat de Cougar qua detaillering meer naar de GTO neigde, maar dat blijkt nu
een verkeerde vaststelling. De afwerking oogt erg verfijnd, dus ben ik aangenaam verrast. Je hebt
tevens een mooi zeldzaamheidje in handen, met een oplage van "slechts" 1002 stuks.

Ben alvast benieuwd naar je volgende update, met name de Cutlass SX, de Firebird & de Superbee.
Ik heb onlangs zelf een 70er Cutlass SX gekocht, benieuwd of we dezelfde hebben :respekt:.

Grtz
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Nova »

Tijd voor weer een update.


Afbeelding

Deze 1970 Oldsmobile Cutlass SX heb ik laatst op de NAMAC in Houten op de kop getikt.
Naast het Oldsmobile Cutlass basismodel van de derde generatie was er de iets duurdere Cutlass S. De duurste uitvoeringen waren de Cutlass Supreme en de 4-4-2.
Dit is een Cutlass Supreme met het Y-79 performance pakket, de Cutlass SX. Een onderdeel van het SX pakket was een 455 ci V8 motor die 350 pk voortbracht. De auto is uitgevoerd in het "Porcelain white", een beetje créme kleur vind ik zelf.
Het model is van ERTL (33775 uit 2005).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We vervolgen met een hele andere auto uit het zelfde tijdperk.

Afbeelding

De 1971 Dodge Super Bee. De Super Bee weerd geproduceerd van 1968-1971. Deze is uitgevoerd met een 440 ci (7,2 liter) V8 motor, de "440 Magnum", goed voor 375 pk. De kleur noemen ze volgens mij "Dark Burnt Orange".
Het model is een Autoworld/ERTL AMM1003/06.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Dit was hem weer voor nu. Tot de volgende update.
Plaats reactie