Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Svenson1983 »

Afbeelding
Over het al dan niet opengaan v/h kofferdeksel ga ik het niet meer hebben :doh:.
Autoworld maakt prima modellen, en de 69ers Nova & GTO maken daarop geen
uitzondering.

Ik heb enkele Baldwin Motion Camaro-modellen uit 1969. Het geweldigste detail
vind ik het in staaldraad gevlochten luchtfilter op de carburator.

Heb je ook de groene Corvette van Autoworld? Het zou me niks verbazen :P.
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Nova »

Leuk, Baldwin Motion Camaro's, heb je er ergens foto's van geplaatst ? Ben nu wel benieuwd hoe die luchtfilter er uit ziet.

Natuurlijk heb ik een groene Corvette :smile:
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Nova »

1968 Nickey Chevrolet Camaro 427 RS/SS - Lane Exact Detail 204S, 1 of 1500 (Tahoe Turquoise with White Stripe)

Deze Camaro uit 1968 is van de eerste generatie (1967-1969). In deze periode werd vaak de zwaarste motor die standaard werd geleverd, de 396 cui (350pk) motor (RPO, Regular Production Option), vervangen door een 427 cui motor (435pk) door dealers als Baldwin-Motion, Dana, Yenko en ook Nickey. GM had namelijk Chevrolet een beperking opgelegd, waardoor ze voor de standaard productie geen motoren mochten gebruiken met een inhoud groter dan 400cui. Een andere optie was om een speciale order te plaatsen (COPO, Central Office Production Order).

Het model van Exact Detail heeft een metallic lak, die op het eerste oog donkerblauw is en afhankelijk van het licht zie je dat er wat groen doorheen zit. Exact detail noemt de kleur "Tahoe Turqoise", in de originele folders van de '68 Camaro staat als één van de kleuren "Tripoli Turqoise" genoemd. Ik denk dat het dezelfde kleur is. De brede witte streep aan de voorkant was optioneel. Er is een bijna identiek model, model nummer 204D. Dat is de "drag" versie van deze auto. Ik geef zelf de voorkeur aan deze "street" versie. Dit type motorkap werd een Stinger genoemd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo zagen destijds de advertenties er uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Llarso08
Berichten: 269
Lid geworden op: za 12 mei 2012 10:25
Schaal: 1:43
Locatie: Meerlo (Noord-Limburg)

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Llarso08 »

Die camaro ziet er zeer zeker niet verkeerd uit!
Blijft toch wel een machtige Amerikaan!
Mijn verzameling
Update 10-07-2019: Golf IV GTI


http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=22104"
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Svenson1983 »

Heerlijk, die authentieke advertenties. Het schaalmodel zelf mag er natuurlijk ook zijn :cool:.
Heb je deze via Marktplaats kunnen bemachtigen?

Weer zo'n mooie creatie van Lane Exact Detail, één der vele slachtoffers van de financiële
crisis van 2008. Gelukkig heeft fabricant ACME hun mallen indertijd kunnen bemachtigen,
en kunnen we opnieuw van deze wagens genieten (al gaat er wel niks boven het origineel).
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Ricardo »

De uitstraling van de auto en de uitstraling van de advertenties..... :think: Gave aanwinst weer. Brute wagen!
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Nova »

Svenson1983 schreef:Heb je deze via Marktplaats kunnen bemachtigen?
Weer zo'n mooie creatie van Lane Exact Detail, één der vele slachtoffers van de financiële
crisis van 2008. Gelukkig heeft fabricant ACME hun mallen indertijd kunnen bemachtigen,
en kunnen we opnieuw van deze wagens genieten (al gaat er wel niks boven het origineel).
Ik denk niet dat je deze snel op marktplaats gaat vinden. Inderdaad jammer dat het bedrijf niet meer bestaat. Draagt wel bij aan de exclusiviteit van het model. De modellen van ACME zijn wat makkelijker aan te komen, worden nog nieuw uitgebracht en zijn zeker erg mooi.
Ricardo schreef:De uitstraling van de auto en de uitstraling van de advertenties..... Gave aanwinst weer. Brute wagen!
Dank je. ALs je deze mooi vind, hou dan deze topic in de gaten. Ik heb nog heel wat moois dat ik nog op de foto moet zetten van o.a. GMP, AutoArt, Ertl en Highway 61.
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Nova »

1970 Chevrolet Corvette Stingray LT1, Laguna Grey Metallic, 1 of 6000 AutoArt Millenium

Graag laat ik jullie kennis maken met mijn 1970 Stingray van AutoArt.

Een derde generatie corvette (1968-1982) en tweede generatie Stingray (tot 1969 "Sting Ray"). De LT1 performance optie was nieuw dat jaar. Slechts 1287 auto's met de LT1 motor werden dat jaar geproduceerd. Het was een 350 cui, 370pk small block V8.
Ook nieuw dat jaar waren de grilles, grotere koplampen en rechthoekige uiteinden van de uitlaat.

Op het model zijn de lampen opklapbaar en het dak is te verwijderen, net als bij de echte auto.

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook leuk zijn de oude advertenties uit die tijd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Llarso08
Berichten: 269
Lid geworden op: za 12 mei 2012 10:25
Schaal: 1:43
Locatie: Meerlo (Noord-Limburg)

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Llarso08 »

Jeetje zeg! Wat een ongelofelijk detail schuilt er in dit model!
Die advertenties zijn trouwens een interessante toevoeging, ik zienzengraag!
Mijn verzameling
Update 10-07-2019: Golf IV GTI


http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=22104"
daniel1984
Berichten: 1436
Lid geworden op: do 03 okt 2013 22:01
Schaal: 1:43

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door daniel1984 »

Wow wat een prachtig model.
Ook weer heel mooi op de foto gezet.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door OTF'er »

Bijzonder fraaie fotografie, hulde :thump_up:
Van deze generatie verkies ik eerder de '68 tot '69 met de andere luchtinlaten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Svenson1983 »

Wederom een magnifieke update; de bijkomende advertenties maken het mooi af :worshippy:.

Ik heb precies dezelfde in de vitrine staan. In het begin wilde ik enkel een rode of witte.
Dat "olifantengrijs" stond me eerst niet zo aan, maar nu ben ik echter blij dat ik niet voor
de meer "voordehandliggende" kleuren heb gekozen. Prachtig metalliek kleurtje.

Eén ding heb ik altijd al spijtig gevonden bij de Vettes van AUTOart, en da's de afwerking
van het motorblokje. Als je die details vergelijkt met de rest van de wagen... Iets meer
bekabeling had wel gemogen (datzelfde geldt ook voor hun Mustangs). Zoals gezegd is dit
maar een detail, en maakt de overige afwerking dit meer dan goed.

Op naar de volgende update :thump_up:.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Ricardo »

Zeker weer een mooie aanwinst :drool:
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door Nova »

Llarso08 schreef:Jeetje zeg! Wat een ongelofelijk detail schuilt er in dit model!
Die advertenties zijn trouwens een interessante toevoeging, ik zienzengraag!
Ja, zeker veel detail te zien. Ik ben er ook erg van gecharmeerd. Wat betreft de advertenties, had ik gehoopt dat jullie dat leuk zouden vinden. Daarmee kruip je toch een beetje in die tijdsgeest van de jaren '70.
daniel1984 schreef:Wow wat een prachtig model.
Ook weer heel mooi op de foto gezet.
Dank je Daniel. Fotografie is ook een beetje een hobby van me. Voor de meeste foto's gebruik ik een al wat oudere DLSR en een losse flitser.
OTF'er schreef:Bijzonder fraaie fotografie, hulde.
Van deze generatie verkies ik eerder de '68 tot '69 met de andere luchtinlaten...
Bedankt voor de hulde, is altijd leuk om te horen dat mensen waarderen wat je doet.
Je bedoelt denk ik de luchtinlaten aan de zijkanten (die overigens volgens mij alleen een decoratieve functie hebben). Bij de eerdere modellen van '68-'69 zijn het meer van die haaien kieuwen, zoals ik dat altijd noem. AutoArt heeft dat model trouwens ook gemaakt in een cabrio uitvoering. Die heb ik helaas echter nog niet aan m'n verzameling kunnen toevoegen.
Svenson1983 schreef:Wederom een magnifieke update; de bijkomende advertenties maken het mooi af.

Ik heb precies dezelfde in de vitrine staan. In het begin wilde ik enkel een rode of witte.
Dat "olifantengrijs" stond me eerst niet zo aan, maar nu ben ik echter blij dat ik niet voor
de meer "voordehandliggende" kleuren heb gekozen. Prachtig metalliek kleurtje.

Eén ding heb ik altijd al spijtig gevonden bij de Vettes van AUTOart, en da's de afwerking
van het motorblokje. Als je die details vergelijkt met de rest van de wagen... Iets meer
bekabeling had wel gemogen (datzelfde geldt ook voor hun Mustangs). Zoals gezegd is dit
maar een detail, en maakt de overige afwerking dit meer dan goed.

Op naar de volgende update .
Voor wat betreft de kleur ben ik het helemaal met je eens. Zeker helemaal niet verkeerd in het rood en wit, maar deze grijze sprak me het meest aan. Ik vind het ook een mooie kleur grijs. Beetje donkerder dan het '68, '78 en '82 model. Dat lichtgrijze vind ik wat "saaier".
De detaillering van het exterieur zou inderdaad doen vermoeden dat het onder de motorkap ook wel goed zit. Dat is inderdaad niet het geval. Iets meer detaillering had wel gekund. De buitenkant maakt het gelukkig meer dan goed, zoals we van AutoArt gewend zijn.

Inderdaad, op naar de volgende update. Ik heb nog heel wat auto's klaar staan om gefotografeerd te worden, dus ik ben voorlopig wel zoet.
afcawooz
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 11 jan 2016 18:10
Schaal: 1:18

Re: Nova 13-2-2017 1:18 amerikaanse klassiekers

Bericht door afcawooz »

Mooie modellen weer! Ik lees je verhaaltjes ook altijd met veel plezier.
Plaats reactie