Buttonfreak: Maart 2024 (P303)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Buttonfreak: Kyosho - 03-08-2015 (P242)

Bericht door Mr. Dj M. »

Die twee zijn fijn!!
Bijzonder om een model van die Subaru te zien :thump_up:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Buttonfreak: Kyosho - 03-08-2015 (P242)

Bericht door St. Paul »

Faultier schreef:Kyosho in scale 64 are true masterpieces :drool:
Indeed, Kyosho almost manages to do a better job in that scale than both manufactures do in real. :lol:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Buttonfreak: Allegaartje - 10-08-2015 (P243)

Bericht door buttonfreak »

Afbeelding
Cararama: Saab 9-5

Afbeelding
Joy Toy: Iveco "Eckhauber"

Afbeelding
Kinder: Alfa Romeo 8C 2900B

Afbeelding
Majorette: Alfa Romeo 184T

Afbeelding
Matchbox: Footwork FA15

Afbeelding
Norev: Volvo 264

Afbeelding
Valvoline's: Ford Thunderbird

Afbeelding
Valvoline's: Oldsmobile Futurama
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Buttonfreak: Allegaartje - 10-08-2015 (P243)

Bericht door buttonfreak »

Afbeelding
Bburago: Red Bull RB10

Afbeelding
Hot Wheels: DeLorean DMC12

Afbeelding
Spark: Porsche 911 GT3 Cup

Afbeelding
Oversteer: Mazda Axela Sport

Afbeelding
Oversteer: Mazda Axela Sedan

Afbeelding
AutoArt: Lamborghini Murcielago Roadster
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Buttonfreak: Allegaartje - 10-08-2015 (P243)

Bericht door St. Paul »

Oke... mss steekt het een beetje af tegen de 2 oudelullenbakken er boven maar die Murc blijft een brutus. :worshippy: Trouwens... zelfs de roze Porsche komt nog goed uit de verf tegenover de oudelullenbakken er onder. :lol:

Duidelijk verschil tussen de AA/Spark en de Bburago/Hotwheels. 2 laatste blijven in alle schalen een speelgoeduiterlijk hebben. Afwerking van de AA/Spark zijn subliem, zeker in die schaal. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Buttonfreak: Allegaartje - 10-08-2015 (P243)

Bericht door buttonfreak »

Kijk, dat is een reactie, daar ga ik graag op in.

Die oudelullenbakken zijn niet jouw smaak. Ik vind de Axela, de Mazda3 in Europa, eigenlijk best te pruimen. Maar als modelauto zijn ze de eigenlijke toppers, hoewel ik toegeef dat dat wellicht op mijn foto's minder goed te zien is.

De AutoArt is een modelletje van ongeveer 8 jaar geleden en was toen waarschijnlijk de top in deze schaal.

Je hebt gelijk dat de Bburago en Hot Wheels een speelgoeduiterlijk hebben, daar is de prijs dan ook naar. Een Hot Wheels als deze kost in Amerika maar een paar dollarcent en bij ons een euro vijftig. Een Spark kost tegen de 10 euro, dus zo'n 6 a 7 keer duurder. Ook een Bburago zal iets van 3 euro kosten, dus altijd nog slechts een derde van een Spark. De AutoArts zijn al wat ouder en kunnen tegenwoordig vaak goedkoper gevonden worden omdat "high end 1:64" in Europa niet aan lijkt te slaan. MiniChamps probeerde het, AutoArt, Norev, zelfs Matchbox en Majorette probeerden een duurdere en beter gedetailleerde serie te introduceren. Ze verdwenen allemaal na 2 of 3 jaar.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Buttonfreak: Allegaartje - 10-08-2015 (P243)

Bericht door Jolly Club »

buttonfreak schreef: Die oudelullenbakken zijn niet jouw smaak. (...) Maar als modelauto zijn ze de eigenlijke toppers, hoewel ik toegeef dat dat wellicht op mijn foto's minder goed te zien is.
Is op je foto's prima te zien hoor! Maar, zoals we op MAF wel vaker merken, staat het gekleurde montuur waarmee de schrijver de wereld inkijkt zo scheef op zijn neus dat een heldere blik op de realiteit ernstig belemmerd wordt. :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
ronde3
Berichten: 461
Lid geworden op: za 09 okt 2010 11:29
Schaal: 1:87

Re: Buttonfreak: Allegaartje - 10-08-2015 (P243)

Bericht door ronde3 »

Wat dat betreft maar goed dat er in de schaal 1:64 nog zoveel moois meer bestaat in nagenoeg perfecte detaillering, zo heeft Hot Wheels zelf ook meerdere lijnen lopen die veel meet detail hebben: voorbeelden:
-Retro Entertainment
-Cool classics
-Flying Colors
enz enz enz er zijn echt tientallen lijnen jaar in jaar uit, die meer kosten maar het zeker waard zijn,
Verdere merken zoals onderstaande zijn ook zeker aan te raden:
-Johnny Lightning
-AutoWorld
-M2
-Greenlight
Ik volg/chat al jaren met een gigantische verzamelaar op youtube/facebook hij staat bekend als 1 van de meeste bekende verzamelaars, check zijn facebook page of youtube kanaal maar eens, zijn basis verzamelwoede is 1:64 met name Hot Wheels....
'wtffor'
Autotjezz
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Buttonfreak: Allegaartje - 10-08-2015 (P243)

Bericht door buttonfreak »

Hallo ronde3,

Ik weet heus wel dat Hot Wheels meer heeft dan enkel dat wat je bij de Bart Smit ziet. Ik heb er zelf ook best wel wat van in de verzameling en dat is op die manier hier ook voorbijgekomen. Ook de andere merken komen die je noemde komen hier geregeld voorbij.

Dat is een van de redenen wat ik leuk vind aan dit forum. Vele schalen, automerken, voertuigsoorten etc. komen voorbij.

Bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Buttonfreak: Allegaartje - 10-08-2015 (P243)

Bericht door Ricardo »

De Kyosho's zijn juweeltjes :drool: De beide Mazda's zien er ook erg fraai uit van Spark. Duidelijk dat het niet echt speelgoedauto's zijn.
De vintage Norev Volvo is ook heerlijk, nostalgie!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Buttonfreak: Allegaartje - 10-08-2015 (P243)

Bericht door Mr. Dj M. »

Die Mazda's zijn schitterend, kleurtje en detaillering is prima voor elkaar :thump_up:
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Buttonfreak: SIKU en nog iets - 16-08-2015 (P243)

Bericht door buttonfreak »

Afbeelding
SIKU: Porsche Macan Turbo

Afbeelding
SIKU: John Deere Gator

Afbeelding
SIKU: Niesmann+Bischoff Arto

Afbeelding
JoyCity: Porsche 911 (996)

In het verleden was SIKU nooit schaalvast, maar tenminste waren nieuwe modellen altijd in één schaal. Dat lijkt een beetje voorbij. Ook worden bepaalde voertuigen onder twee verschillende schalen aangeboden. De John Deere Gator is zo'n 20% breder dan een Porsche Macan. Iedereen die wel eens een Gator heeft gezien weet dat die voertuigen niet echt breed zijn. 1525 MM in het echt. Dus de Gator is eerder 1:32. De Niesmann+Bischoff is niet 1:87 en niet 1:50. Eerder zo'n 1:72. Maar als modelletjes zijn ze wel leuk. Hoewel de Porsche 911 nooit zo bij ons heeft gereden - althans zover ik weet - vond ik het een alleraardigste aanwinst.
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Buttonfreak: SIKU en nog iets - 16-08-2015 (P243)

Bericht door zipperscales »

In deze schaal zie ik soms toch erg geinige dingen voorbij komen. Die John Deere Gator is toch leuk om te hebben. :thump_up:
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Buttonfreak: SIKU en nog iets - 16-08-2015 (P243)

Bericht door Mr. Dj M. »

Nog nooit van dat groene monster gehoord, je zou zeggen grasmaaier maar nee :D :mrgreen:
Jammer inderdaad dat de nieuwe SIKU's weer in schaal verschillen. Krijg daar een beetje het moderne BBurago gevoel bij, die met o.a. hun C6 en X5 gekke schalen pakten om ze o.a. in de standaard doos te kunnen laten passen....
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Buttonfreak: SIKU en nog iets - 16-08-2015 (P243)

Bericht door buttonfreak »

Mr. Dj M. schreef:Nog nooit van dat groene monster gehoord, je zou zeggen grasmaaier maar nee :D :mrgreen:
Dit zijn voertuigen die misschien niet zo opvallen omdat ze vaak niet op de weg, maar op priveterreinen, zoals boerderijen, maneges, golfterreinen e.d. gebruikt worden. Is toch nog een flinke markt voor.
Plaats reactie