Matts DD-ers. Eerbetoon aan... hemzelf.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Wat voor een soort schuurpapier is het dan, en hoe bewerk je het om het zo echt te laten lijken?
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Bart schreef:Wat voor een soort schuurpapier is het dan, en hoe bewerk je het om het zo echt te laten lijken?


Het is zwart schuurpapier (grijs kan natuurlijk ook) korrel 180.
Ik meng een beetje grijze verf en verdun hem heel sterk met wasbenzine. Door in dunne lagen de verf aan te brengen krijg je een "vuil" wegdek en is de kleur ook niet egaal. Als dit droog is een witte streep trekken en klaar is kees. Je moet wel eerst het schuurpapier op de grondplank plakken anders trekt het papier te zeer krom. Dit doe je met houtlijm.
Het klinkt ingewikkelder dan het is, je ziet tijdens het verven hoe er een wegdek ontstaat.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5180
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Zie ik het nou goed of is het gezichtsbedrog, heb je dat schuurpapier er ook bij je laatste diorama schuin opgeplakt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Schumi28 schreef:Zie ik het nou goed of is het gezichtsbedrog, heb je dat schuurpapier er ook bij je laatste diorama schuin opgeplakt?


Het is geen gezichtsbedrog. Ik heb het wegdek ook weer een beetje schuin laten weglopen. Zonder bijbedoelingen overigens. Ik vind het persoonlijk alleen mooier fotograferen op deze manier.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Laatste aanwinst Minardi Brazilië 1:18

Bericht door Matt Modelautos »

Gisteren de Minardi 1:18 van Jos Verstappen uit de GP van Brazilië binnengekregen. Ziet er niet slecht uit. :thump_up:
Mochten er nog Verstappen verzamelaars over zijn gebleven dit jaar. :(

Dit model is gelimiteerd op slechts 1500 stuks.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 14 nov 2006 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

eindelijk eens mooie regenbanden :thump_up:
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

De banden zien er zeker weten beter uit dan op de Canada versie. Die dingen glimmen zo, dat je ziet dat het een soort plastic is. :thump_down:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Conversie Jordan van Jos Verstappen

Bericht door Matt Modelautos »

Ten eerste mijn oprechte dank aan Boerke04 en Marcopolo. Ik had om enkele foto's gevraagt om een conversie te maken van de Jordan testcar uit 1999 van Jos Verstappen. Mijn grootste passie is om conversie-modellen te maken. Dit vind ik gewoon het mooiste aspect van miniatuurauto's verzamelen. Maar alles staat of valt met goede voorbeeldfoto's. Nou moet ik zeggen, ik ben rijkelijk voorzien. :thump_up:
Soms zelfs teveel, want bij iedere foto moest ook weer een aanpassing gedaan worden. Aangezien ik een weekje vrij ben geweest, kan ik het eindresultaat vrij snel laten zien. Het doet me een beetje denken aan de topic "wat is jouw favoriete model".....bij mij is dat meestal het laatst gekochte of omgebouwde model.
Maar alleen al dit gegeven: (vraag en je krijgt antwoord) is het waard om "vriend van het forum" te worden. :worshippy:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 14 nov 2006 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
360spider
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 mar 2004 14:58
Locatie: velddriel

Bericht door 360spider »

dit is inderdaad een hele mooie f1 wagen geworden....
ik zit er al een tijdje over na te denken over vriend van het forum worden, en denk dat ik dat binnenkort ook maar eens ga doen..... :)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Mooi gedaan Matt! Heb je de decals ook zelf gemaakt voor dit model?
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5180
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ziet er gelikt uit hoor Matt, ik moet zeggen dat ik je een hele goede ombouwer vindt als ik dit weer mag aanschouwen. En zeker met wat er nog op je site aan ombouwmodellen staat.

Super gedaan :thump_up: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Bart schreef:Mooi gedaan Matt! Heb je de decals ook zelf gemaakt voor dit model?


Ja, ik maak ook alle decals zelf. Moet overigens snel weer eens kontact opnemen met Frank (droomauto's). Ben weer bijna door mijn decals-sheets heen. :D
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Matt, ten eerste niks te danken en ten tweede wat heb je er een prachtmodel van gemaakt, werkelijk schitterend :thump_up: :dance: :worshippy:
Hij klopt gewoon echt tot in de details, ik geloof dat ik zelfs het rubber kan ruiken :D
Gebruikersavatar
Monty2004
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 23:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Monty2004 »

Inderdaad weer een toppertje! :thump_up:

Maar als je het niet erg vindt heb ik toch een kritische noot: :oops:
Het B&H logo op de vleugel van de horzel (neus) hoort eigenlijk cursief.

Zie daarvoor mijn 1999 Benson&Hedges versie in mijn prive-collectie.
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Monty2004 schreef:Inderdaad weer een toppertje! :thump_up:

Maar als je het niet erg vindt heb ik toch een kritische noot: :oops:
Het B&H logo op de vleugel van de horzel (neus) hoort eigenlijk cursief.

Zie daarvoor mijn 1999 Benson&Hedges versie in mijn prive-collectie.


Je zou gelijk kunnen hebben wat betreft het B&H logo op de neus, en verander het meteen,...maar ik twijfel.
Volgens onderstaande foto staat het logo wel degelijk recht en niet cursief, al moet ik wel zeggen dat je het op een foto natuurlijk nooit helemaal goed kunt zien. Maar ik ben nu eenmaal op de originele foto's te werk gegaan en niet op een conversiemodel. Verder staan alle Benson & Hedges logo's (behalve op de sidepots) ook recht en niet cursief, zoals op de voor-en achtervleugels en zelfs op de helm. Ik heb helaas in het verleden vaker gemerkt dat conversie-modellen ook lang niet altijd kloppen en daar niet altijd op te werk kunt gaan.

Wie helpt. :?:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 14 nov 2006 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Plaats reactie