Matts DD-ers. Eerbetoon aan... hemzelf.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Yep
Ik heb een leuke deal kunnen doen in Duitsland.
Ik ga me nu wat meer toeleggen op Nederlandse coureurs, dus niet alleen Verstappen meer. :D
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

mag ik vragen wat die drie modellen kostten? gewoon om een idee te krijgen...
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Mooie site Matt!

De auto's die je spaart zijn niet helemaal mijn smaak maar het ziet er wel allemaal heel keurig en netjes uit. Mijn complimenten daarvoor!!
:P
Ik zag ook dat je een paar mooie exoto's had staan!
Veel succes verder met het verzamelen van auto's...

groetjes bas
http://www.kwiebje.tk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Jos schreef:mag ik vragen wat die drie modellen kostten? gewoon om een idee te krijgen...

60,00 euro inclusief verzenden.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Matt Modelautos schreef:
Jos schreef:mag ik vragen wat die drie modellen kostten? gewoon om een idee te krijgen...

60,00 euro inclusief verzenden.


:shock: :shock: Das geen geld. Een uitstekende deal!!!
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Eerste try-out vernieuwde website

Bericht door Matt Modelautos »

Mijn bestaande site is eigenlijk gemaakt voor de resolutie 800 x 600.
Steeds meer mensen werken tegenwoordig echter bij 1028 x 768
Ik heb van mijn laatste aanwinsten (Alles van Jan Lammers) een voorzichtige start gemaakt om mijn site om te bouwen naar dit formaat. Ik heb een diorama gemaakt en deze auto's opnieuw gefotografeerd om ze iets beter uit te laten komen. Iedere auto wordt nu ook in een nieuw venster geopend mét de optie "venster sluiten".
Als deze nieuwe opzet geslaagt blijkt te zijn wordt de rest van de pagina's ook omgebouwd. ( nog 215 stuks te gaan dan :( )

http://members.home.nl/modelauto1

http://www.matts-modelcars.tk
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 06 apr 2004 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ziet er zeer netjes uit, alleen dat hoofd van Lammers elke keer :eh: :mrgreen:

P.s. ik mis nog een Dome :?:

P.s. 2 Waarmee heb je desite eigenlijk gemaakt? (de hype vraag op dit forum op dit moment. :mrgreen:)
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Markopolo schreef:Ziet er zeer netjes uit, alleen dat hoofd van Lammers elke keer :eh: :mrgreen:

P.s. ik mis nog een Dome :?:

P.s. 2 Waarmee heb je desite eigenlijk gemaakt? (de hype vraag op dit forum op dit moment. :mrgreen:)


Klopt ik mis nog meerdere auto's van hem, maar ik ben pas twee maanden bezig met de Lammers collectie, dus wat er nog niet is,...komt nog. :wink:

Mijn site heb ik gemaakt met frontpage. Nu ik dat een klein beetje onder de knie heb, ben ik stilaan een beetje begonnen met javascript. Dit lijkt in eerste instantie moeilijker dan het is. Zo'n 12 jaar geleden ben ik wat met computers gaan rommelen en toen was het besturingsprogramma DOS nog gebruikelijk. Awel Javascript lijkt veel op DOS.
Als ik op internet b.v. een leuke toepassing tegenkom, sla ik de pagina op en open hem dan in Frontpage. Je zet de cursor bij de toepassing en opend dan het venster in HTML modus (onderaan pagina) De cursor staat dan precies bij het desbetreffende script. Dit kun je dan eventueel aanpassen en in je eigen pagina onder invoegen / geavanceerd copieëren.
Je hoeft dan niet zelf een ingewikkeld script te gaan schrijven.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ziet er leuk uit. Ik zou wel een terug knop er bij op zetten i.p.v. dat je iedere keer het venster moet sluiten.

Ps. waarop heb je de auto's zo mooi gefotografeerd
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Bart schreef:Ziet er leuk uit. Ik zou wel een terug knop er bij op zetten i.p.v. dat je iedere keer het venster moet sluiten.

Ps. waarop heb je de auto's zo mooi gefotografeerd


Het principe van "venster sluiten" en "terug" is precies hetzelfde. Je komt op beide manieren met slechts één muisklik terug op je beginpagina.

De auto's heb ik gefotografeerd op een zelfgemaakt diorama ( had nog flink wat modeltreinspullen op zolder liggen) met een Skanhex ( Medion) digitale camera. Hier zitten niet al te veel toeters en bellen op, maar wel een prima close-up stand ( tot 10cm dichtbij fotograferen) en een goede witbalans. Het vermogen is slechts 2.1 megapixel, en ik gebuik hem alleen in de laagste stand. Als je een hogere resolutie gebruikt wordt worden de bestanden dermate groot dat de laadtijden gewoon te lang worden.
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 06 apr 2004 17:07, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wvniersen
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 19:10
Locatie: Grave
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

Matt..ziet er netjes uit hoor..

Groet Winno
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Is een mooie site, en alles is zeker te vinden. Een enorme klus. Mooie foto's !!

Maar eigenlijk leent dit soort informatie zich meer voor een databasegestuurde site. (MySQL / PHP). Dit scheelt bij zo veel modellen enorm veel werk Dit is voor mij de reden om op termijn PHP onder de knie te krijgen.
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

ik doe alles met notepad, maar een database is idd ook handig...ik heb toegang tot de mysql van mijn universiteit, dus ik kan wel een database bouwen voor mijn site, het gastenboek loopt er al op...(alleen loopt het gastenboek zelf niet zo goed :mrgreen: )

maareh mooie site matt!! goede foto's ook van jan!
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Herman schreef:Is een mooie site, en alles is zeker te vinden. Een enorme klus. Mooie foto's !!

Maar eigenlijk leent dit soort informatie zich meer voor een databasegestuurde site. (MySQL / PHP). Dit scheelt bij zo veel modellen enorm veel werk Dit is voor mij de reden om op termijn PHP onder de knie te krijgen.


Dat klopt Herman. Maar als je een datagestuurde site gaat ontwerpen moet je hier ook de gelegenheid voor krijgen van je provider. Ik heb een homepage bij @home met 25 mb schrijfruimte. Maar het probleem is dat ik alleen maar CGI scripts mag gebruiken bij mijn gastenboek.
Mijn bezoekers hebben dus geen enkele mogelijkheid om b.v. op trefwoorden of i.d. te gaan zoeken. En dan houd het natuurlijk snel op.

Kijk zoals Jos (hierboven) die de mysql van zijn universiteit mag / kan gebruiken, dan kun je natuurlijk veel meer.
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Ziet er mooi uit zo, :thump_up: veel succes met de 215 :doh:

Mooie modellen ook trouwens :D
Afbeelding
Plaats reactie