JonnoT- Quattro voor Walter Rörhl

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: JonnoT- 43 MM I'm back :D

Bericht door jonnoT »

In de afgelopen ruim 3 jaar is de collectie tot stilstand gekomen. Simpelweg het budget ontbreekt maar ook andere dingen spelen een grote rol. 2013 was een bewogen jaar die ons heeft doen besluiten om meer samen op reis te willen gaan wanneer dat kan. Ik heb besloten om mijn collectie deels te verkopen. De beide ABC Alfa's zijn verkocht en is de verkoop ingezet.

Het bezoek aan de Classic Days van Schloss Dyck heeft nieuwe ideeën gegeven voor de hervorming van de collectie. Niet meer themamatig maar auto's die mij het meest interesseren. Le Mans blijft een uitzondering, de rest gaat op de schop. :cool:
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door Ferrari10flrb »

Op een gegeven moment ontkom je er niet meer aan om de verzamel criteria aan te scherpen.

Benieuwd welke kant je collectie op gaat.
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door v8-vette »

Heel goed om eens in de zoveel tijd stil te staan en te evalueren. :thump_up:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door Peter Parker »

Ik wilde je net vertellen dat ik een serie Mille Miglia te koop zag voor rond de 8 euro per stuk.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door jonnoT »

Ferrari10flrb schreef:Benieuwd welke kant je collectie op gaat.
Waarschijnlijk zal de hoofdmoot in het tijdsbeeld 1949 - 1974, de zogenaamde Ferrari jaren op Le Mans :cool:
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door Ferrari10flrb »

jonnoT schreef:
Ferrari10flrb schreef:Benieuwd welke kant je collectie op gaat.
Waarschijnlijk zal de hoofdmoot in het tijdsbeeld 1949 - 1974, de zogenaamde Ferrari jaren op Le Mans :cool:
Dat is in ieder geval een mooie periode :thump_up:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door Jolly Club »

jonnoT schreef:Waarschijnlijk zal de hoofdmoot in het tijdsbeeld 1949 - 1974, de zogenaamde Ferrari jaren op Le Mans :cool:
:think:

Als je er een lijst met historische Le Mans winnaars naast legt heb ik toch de indruk dat de genoemde periode een stuk korterder was, of gaat het hier om een subjectieve invulling :?:
Zoals er hier ook nog steeds mensen zijn die het F1 seizoen 1994 'Senna's jaar' noemen zeg maar. :D

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door jonnoT »

Jolly Club schreef:Als je er een lijst met historische Le Mans winnaars naast legt heb ik toch de indruk dat de genoemde periode een stuk korterder was, of gaat het hier om een subjectieve invulling :?:
Daar heb je enigszins gelijk in als je naar de overwinningen kijkt,maar ik kijk naar de periode dat Ferrari als Fabrieksteam nog actief was in de Endurance. Daar houdt het officieel in 1974 mee op. :cool:
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door Ferrari10flrb »

jonnoT schreef:
Jolly Club schreef:Als je er een lijst met historische Le Mans winnaars naast legt heb ik toch de indruk dat de genoemde periode een stuk korterder was, of gaat het hier om een subjectieve invulling :?:
Daar heb je enigszins gelijk in als je naar de overwinningen kijkt,maar ik kijk naar de periode dat Ferrari als Fabrieksteam nog actief was in de Endurance. Daar houdt het officieel in 1974 mee op. :cool:
Hetgeen zeer betreurenswaardig is :thump_down:

Maar feitelijk is AF Corse nu het Ferrari fabrieksteam in de GT racerij. Maar wellicht te modern?
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door jonnoT »

Ik houd het op het jaar dat Ferrari zich terugtrok en alleen op de F1 ging concentreren. De Periode 1949 -1974 is voor mij de mooiste periode. Heb met klassiekers op enkele uitzonderingen na. :cool:
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door a vd winkel »

Mocht je ooit besluiten het model van de Meera S te verkopen (al dan niet in de verkeerde kleuren en kapot boekrek als grille... ik ben al jaren naar het model op zoek en houdt wel van een uitdaging...
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door jonnoT »

Deze topic weer is wat afstoffen :D

Geen nieuwe aanwinsten. Die zie ik ook niet echt in het verschiet , hoewel ik graag een Audi en/of Porsche LMP1 wil toevoegen als herinnering aan Le Mans 2014. Maar budget is nog steeds nihil.

Af en toe word een model verkocht. Op dit moment zijn ongeveer een 1/3 van de collectie geselecteerd om te blijven. De rest verdwijnt via de gebruikelijke kanalen.
Ik heb de wandvitrine vandaag is wat met modellen rond geschoven in de wandvitrine.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zal dus weinig opbouwende beweging meer zijn in de collectie. Maar ik wil wel alle modellen opnieuw gaan fotograferen. :rico:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door Bien »

Was toch een van de mooiste collecties hier, dus jammer dat ze niet meer compleet is. :(
Mocht je ooit de 2 Jaguar XJ's wegdoen die je een paar jaar geleden van mij hebt overgenomen heb ik wel interesse om ze terug te kopen. :thump_up:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door Ricardo »

Eenmaal in de zoveel tijd je vitrines opnieuw rangschikken, geeft ook een nieuw gevoel :mrgreen:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: JonnoT- 43 MM stand van zaken

Bericht door rsh_scuderia »

Wat Rico al schrijft, verandering doet genieten. :thump_up:

En nieuwe invalshoeken voor de foto's zijn altijd goed. Zeker in deze verzamelstraat :ja:
Plaats reactie