Gerben's Dutch Drivers (nieuwe site)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Gerben Olsder
Berichten: 950
Lid geworden op: wo 09 feb 2005 21:27
Schaal: 1:43
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Gerben's Dutch Drivers (nieuwe site)

Bericht door Gerben Olsder »

Hee hallo,

Mijn naam is Gerben en ben sinds enige tijd al aktief op het forum. De meesten van jullie zijn mij misschien al wel eens tegen gekomen met een berichtje of een foto. Ik verzamel 1:43 circuit racewagens van Nederlandse coureurs. Ik ben begonnen zo ongeveer toen Jos Verstappen is begonnen met F-1. Intussen heb ik een aardige verzameling weten op te bouwen van zo'n 35 verschillende Nederlandse namen.
Helaas heb ik geen eigen site waar ik mijn modellen kan laten zien.
Ik dacht dan doe ik het maar op het forum en dan zal ik zo hier en daar en af en toe een foto plaatsen van een van de modellen.
Zo kan ik toch enigsinds mijn verzameling laten zien.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden, ik heb er in ieder geval veel plezier van. Ik bouw ook mijn eigen kitjes dus er komt nogal eens wat bij.

De eerste foto is meteen mijn nieuweste aanwinst en ik moet zeggen het is een hele mooie. Het is een model van Carel Godin de Beaufort en het is de auto waar hij zijn laatste wedstrijd mee heeft gereden voordat hij helaas om het leven kwam. Het model is in een zeer kleine oplage gemaakt door Autopassion in Haarlem. Het is echt een model om trots op te zijn en het maakt mijn verzameling een beetje meer uniek volgens mij. Hier is de foto.
Afbeelding

Afbeelding

En nog een foto samen met een Porsche 718 RS60/4 (zelfbouw) waar Carel Le Mans mee heeft gereden in 1960. Ik heb nog een kitje van de Porsche 356 Carrera Abarth waarin Carel in 1962 Le Mans gereden heeft samen met Ben Pon, maar daar ben ik nog niet aan begonnen en dat zal dus nog even duren voordat hij in de kast staat.
Nou dat was het voor nu wel. Ik meld mij nog wel weer eens.

-Gerben-
Laatst gewijzigd door Gerben Olsder op ma 06 jan 2014 21:25, 187 keer totaal gewijzigd.
1:43 Dutch Drivers
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Gerben,

We hebben inderdaad mekaar weleens gesproken via de mail. Gelukkig dan nu toch met foto's aamwezig op het forum. Ik hoop dat we er meer gaan zien.

Dat zijn dus nu 4 mensen die NL rijders sparen :?:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Dutch Drivers.....
Een verzamelaar naar mijn hart. :thump_up: :thump_up:
En zo denken er zéker nog meerdere over op dit forum.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Jeetje ik had de aankondiging van dat model gezien maar hij is echt mooi zeg. :thump_up: Peter zal wel jaloers worden. :mrgreen: Laat snel nog maar eens meer zien. :worshippy:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik ben heel jaloers, wat is ie mooi met coureur erin. :drool:
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D welkom op het forum ,zijn prachtige wagens doe zo voort
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

WELKOM HIER. :D Voor mensen met een warm hart voor Dutch Drivers zit je hier wel goed. Mooie modellen :thump_up: :thump_up:
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ziet er leuk uit!
Je bent niet de enige die Dutch Drivers spaart, maar dit zijn zeer welkome aanvullingen die ik nog niet eerder had gezien :thump_up:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Welkom,

Ben zeeeer benieuwd naar meerdere foto's van je verzameling.
Gebruikersavatar
Gerben Olsder
Berichten: 950
Lid geworden op: wo 09 feb 2005 21:27
Schaal: 1:43
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Bedankt voor de leuke reacties allemaal. Ik zal idd binnenkort wat meet foto's plaatsen. Maar ik was toch eigenlijk benieuwd naar deze opmerking,

Bart schreef:Gerben,

We hebben inderdaad mekaar weleens gesproken via de mail. Gelukkig dan nu toch met foto's aamwezig op het forum. Ik hoop dat we er meer gaan zien.

Dat zijn dus nu 4 mensen die NL rijders sparen :?:


Wie zijn die andere 3 dan? Of zijn er toch meer?

Overigens zijn niet al mijn wagens in mijn verzameling uniek of zeldzaam hoor. Ik verzamel ook gewoon het nieuwe wat uitkomt.
Zo hoorde ik dat er van Minichamps ook een model gaat komen in 1:43 van de 2005 Jordan van Robert Doornbos. Kijk, dat vind ik nou hartstikke leuk en past uiteraard uitstekend in mijn verzameling.
Groeten,

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

in ieder geval:
- Model1op43 (ook wel onze ALADIN MIKE genoemd) :mrgreen: :mrgreen:
- Peter Parker
- Ayrton117 heeft ook Nederlandse rijders in de verzameling
Ik ben er net mee begonnen (heb de Jaguar XJ9 en de Porsche 956 van Lammers en de Porsche 917 van Gijs V Lennep is onderweg) Ik spaar geen Formule 1
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Welcome! Ziet er al erg bijzonder uit! De eerste 2 wagens, gelijk een hele speciale en een Porsche :worshippy:


jonnoT schreef:in ieder geval:
- Model1op43 (ook wel onze ALADIN MIKE genoemd) :mrgreen: :mrgreen:
- Peter Parker
- Ayrton117 heeft ook Nederlandse rijders in de verzameling
Ik ben er net mee begonnen (heb de Jaguar XJ9 en de Porsche 956 van Lammers en de Porsche 917 van Gijs V Lennep is onderweg) Ik spaar geen Formule 1


Dan zijn er nog veel meer Dutch Drivers verzamelaars :eh: , maar naar mijn idee zijn de volgende toch de echte:

- Matt Modelcars
- Bart
- Frenk74

Verder zijn er een hoop die NL rijders in hun verzameling hebben, waaronder ik zelf, maar ik zie mijn zelf niet als een Dutch Drivers Verzamelaar (DDV :mrgreen:)
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D waaronder ik zelf, maar ik zie mijn zelf niet als een Dutch Drivers Verzamelaar zei marko polo,wel ik ook niet echt ,heb wel wat met jan lammers en gijs van lennep de beste nederlandse rijders tot nu toe ,jos verstappen heb ik ook wel wat ,maar dat is volgens mij de man van de gemiste kansen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Welkom op het forum! :thump_up: En dat e de club van de ddv maar een warm hart mag toedragen :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ook welkom op het forum vanuit het Zuiden des lands :mrgreen: :thump_up: dat zijn al een paar mooie wagens die je hebt laten zien, ben zeer benieuwd naar meer foto's :D
Afbeelding
Plaats reactie