Ferrari Mega up-date

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Roebas
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 27 feb 2011 13:08
Schaal: 1:43

Re: GMP 330p4 (p62) en Sinterklaas (p63)

Bericht door Roebas »

Ferrari10flrb schreef:Wederom mooie aanwinsten.

AMR is bijzonder gezien het feit dat het hand gebouwde modellen zijn obv witmetaal en dat is een vrij duur materiaal. De maker van de kits, Andre Marie Ruf geldt als één van beste kitmakers. Is in de jaren '90 overleden en dat maakt voor sommigen de kitjes nog veel zeldzamer. Tevens tekende hij de modellen met de hand en maakte geen gebruik van computers. Op Ebay gaan kitjes van AMR/Le Phoenix weg voor € 150,- en meer voor alleen de kit en dan moet de kit ook nog eens gebouwd worden. Overigens is het eind resultaat natuurlijk wel afhankelijk van de kwaliteiten van de bouwer.
Bedankt voor deze uitleg.
Mij is het één en ander nu duidelijk en plaats het dit model in een heel ander daglicht.

Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: GMP 330p4 (p62) en Sinterklaas (p63)

Bericht door rsh_scuderia »

Die voorlip op deze Daytona alleen al is geweldig.
Maar het verhaal achter het model spreekt mij nog meer aan. Dat zijn de fijne verhalen voor in een goede verzameling :thump_up:
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Re: GMP 330p4 (p62) en Sinterklaas (p63)

Bericht door ferrariboy »

nog een bouwkitje dat ik bij de verzameling heb gevoegd. De eerste ooit die ik zelf hen gemaakt, kon op sommige punten beter maar vindt hem toch geslaagd ( enkel de achterwielen nog eens goed zetten )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: bouwkit AMR Ferrari

Bericht door Ferrarifan »

Ik kan me de eerste reactie van Roebas wel een beetje voorstellen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar modellen die zo goed mogelijk lijken op de 1:1 versie. Of ze nu met de hand gemaakt zijn of dat er duizenden van gemaakt zijn is voor mij niet intersessant. Ik heb liever een goed lijkend model waar er veel van zijn gemaakt dan een zogenaamd handgemaakt model van 1 of ander figuur die totaal niet lijkt.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Re: 2 x annecy en 1x bbr 1/43 tuurlijk Ferrari

Bericht door ferrariboy »

laatste aanwinsten
ben meer en meer 1/43 op aan het gaan :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Gebruikersavatar
Jeffrey1985
Berichten: 866
Lid geworden op: za 07 aug 2010 20:58
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: 2 x annecy en 1x bbr 1/43 tuurlijk Ferrari

Bericht door Jeffrey1985 »

Mooie aanwinsten :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: 2 x annecy en 1x bbr 1/43 tuurlijk Ferrari

Bericht door rudie20vt »

erg gaaf deze modellen, de laatste vind ik persoonlijk de mooiste. :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
borbase
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo 15 jun 2008 17:29
Locatie: geldrop
Contacteer:

Re: 2 x annecy en 1x bbr 1/43 tuurlijk Ferrari

Bericht door borbase »

erg vet hoor
die laatste erg realistich
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: 2 x annecy en 1x bbr 1/43 tuurlijk Ferrari

Bericht door rsh_scuderia »

Gave modellen met erg leuke details er op :thump_up:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: 2 x annecy en 1x bbr 1/43 tuurlijk Ferrari

Bericht door Ferrarifan »

rudie20vt schreef:erg gaaf deze modellen, de laatste vind ik persoonlijk de mooiste. :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Die Le Mans is inderdaad erg smakelijk :drool:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: 2 x annecy en 1x bbr 1/43 tuurlijk Ferrari

Bericht door Ferrari10flrb »

Schitterende modellen Geert!!

Vooral de 250 LM heeft een mooie racelook.
GTE
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 02 mar 2007 12:27

Re: bouwkit AMR Ferrari

Bericht door GTE »

Ferrarifan schreef:Ik kan me de eerste reactie van Roebas wel een beetje voorstellen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar modellen die zo goed mogelijk lijken op de 1:1 versie. Of ze nu met de hand gemaakt zijn of dat er duizenden van gemaakt zijn is voor mij niet intersessant. Ik heb liever een goed lijkend model waar er veel van zijn gemaakt dan een zogenaamd handgemaakt model van 1 of ander figuur die totaal niet lijkt.
Grappig. Voor mij is het 180 graden omgedraaid. Ik ben er alleen maar in geinteresseerd als het door mensenhanden is gebouwd. Het gaat mij namelijk vooral om het pure vakmanschap. Het echte ambacht waar de liefde voor het onderwerp (in mijn geval de klassieke (competitie)Ferrari) vanaf druipt. Dat vind je niet terug in de machinale massaproduktie. En dan kan het model nog zo goed lijken, dan heb ik er gewoon niks mee. Dat gezegdhebbende, de echt goede bouwers kunnen zelfs van een matige kit nog een heel kunstwerkje maken.

Dat betekent overigens niet dat ik genoegen neem met "een zogenaamd handgemaakt model van 1 of ander figuur die totaal niet lijkt" omdat daar per definitie niet dat vakmanschap uit spreekt.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: 2 x annecy en 1x bbr 1/43 tuurlijk Ferrari

Bericht door Ferrari10flrb »

Mooi gezegd Marnix!

Ben ik het vrijwel volledig mee eens. En idd er zijn ook mensen die een kit volledig kunnen verprutsen.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: bouwkit AMR Ferrari

Bericht door Ferrarifan »

GTE schreef:
Ferrarifan schreef:Ik kan me de eerste reactie van Roebas wel een beetje voorstellen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar modellen die zo goed mogelijk lijken op de 1:1 versie. Of ze nu met de hand gemaakt zijn of dat er duizenden van gemaakt zijn is voor mij niet intersessant. Ik heb liever een goed lijkend model waar er veel van zijn gemaakt dan een zogenaamd handgemaakt model van 1 of ander figuur die totaal niet lijkt.
Grappig. Voor mij is het 180 graden omgedraaid. Ik ben er alleen maar in geinteresseerd als het door mensenhanden is gebouwd. Het gaat mij namelijk vooral om het pure vakmanschap. Het echte ambacht waar de liefde voor het onderwerp (in mijn geval de klassieke (competitie)Ferrari) vanaf druipt. Dat vind je niet terug in de machinale massaproduktie. En dan kan het model nog zo goed lijken, dan heb ik er gewoon niks mee. Dat gezegdhebbende, de echt goede bouwers kunnen zelfs van een matige kit nog een heel kunstwerkje maken.

Dat betekent overigens niet dat ik genoegen neem met "een zogenaamd handgemaakt model van 1 of ander figuur die totaal niet lijkt" omdat daar per definitie niet dat vakmanschap uit spreekt.
Nou ja, verschil moet er zijn. Vind je het dan niet jammer dat de 1:1 modellen tegenwoordig ook voor het grootste deel machinaal worden geproduceerd :?:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
GTE
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 02 mar 2007 12:27

Re: 2 x annecy en 1x bbr 1/43 tuurlijk Ferrari

Bericht door GTE »

Ik heb niet zoveel zicht op het produktieproces bij Ferrari. Ik neem aan dat nog steeds veel componenten met de hand worden gemaakt, maar er zal zeker ook gebruikt gemaakt worden van de meest geavanceerde technieken. Dat hoort nu eenmaal bij het bouwen van een moderne supersportwagen. Dat vind ik ook geen probleem. De echte auto is een wezenlijk ander produkt dan de modelauto. De echte auto is een stuk techniek dat gebruikt moet kunnen worden onder de meest ongunstige omstandigheden. De modelauto is een kunststukje dat vooral níet gebruikt moet worden. De modelauto is in mijn beleving een ode aan de echte auto, en daarbij past dat liefdevolle en kundige ambacht dat alleen mensenhanden erin kunnen leggen. Dat zullen machines nooit voor elkaar krijgen.
Plaats reactie