ViperArry, Competition Coupe, handbuilts

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

ViperArry, Competition Coupe, handbuilts

Bericht door ViperArry »

Bij deze stel ik mezelf hier maar even voor.

Ik ben Arjen, ben 27 en verzamel nu ongeveer een jaar of 10 modellen van de Dodge Viper.

Ik startte met de redelijk normale modellen van Bburago/Maisto etc.

Maar al snel kwam van t een t ander......
Nu ongeveer 10 jaar later bestaat mijn verzameling uit t volgende:

- Alle 1:43 geproduceerde Le Mans Vipers (geen kits)
- Alle 1:18 BBurago/Maisto modellen
- Een aantal AutoArt Vipers
- Een aantal Braccio & Gotz modellen
- Special paint modellen
- Airbrush modellen.

Omdat plaatjes meer zeggen dan alleen typwerk:

Na al die verzamelwoede moest het een keer misgaan..... mijn oude vitrinekast barstte bijna uit zn voegen......
Afbeelding
(Hier is ie al bijna leeg.... 6 verhuisdozen met auto's zijn er al uit!

Nadat ik 2 jaar terug ging samenwonen moest er dus een oplossing worden gezocht voor dit "probleempje" maar waar vind je een nette, geschikte oplossing om je verzameling in op te bergen.
Winkels verkochten het niet... en op marktplaats stond veel te veel zooi.....

Uiteindelijk kwam ik een geweldige kast tegen.... door een interieurbouwer op maat gemaakt ergens op een kantoor.
Afbeelding
Enkele nadelen....
- kast was te hoog (30 cm!)
- kleur was niet goed (mintgroen)

Maar, waar een wil is........

Dus zo ging ViperArry aan de slag met een vriend om zn kast in te korten.
Een stoffige dag......

Volgende stap was het vervangen van de mintlaag..... nieuwe formica in alu werd besteld.... en plakken maar.

Als laatste stap moest alles worden gefreesd om netjes aan te sluiten op de randen.
De frees was luchtaangedreven en freesde alles exact langs de randjes weg!
Afbeelding

Last but not least moest ie weer in elkaar.....

Eindelijk kon de kast weer in elkaar.
Helaas http://img139.imageshack.us/img139/7272/afbeelding0344js.th.jpg bestaat niet!
[/url]

Nou mogen deze er weer in..... (eindelijk een mogelijkheid om ze netjes op de foto te zetten.)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Helaas http://img112.imageshack.us/img112/3723/x1pnhinlniiiwuhr7i98nivdtxayu0.jpg bestaat niet!
Helaas http://img138.imageshack.us/img138/5666/x1pnhinlniiiwuhr7i98nivtvkxdlj.jpg bestaat niet!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een closeup van een paar racers....
Natuurlijk denk je dat je t meeste al wel hebt.... maar, zodra t gangbare spul zo'n beetje compleet is kom je in de bijzonderdere modellen terecht.
Zo kreeg ik onlangs de mogelijkheid om een redelijk uniek model te kopen, het gaat om een 1:18 uitvoering van de Rent a Car Viper die in 1994 met Le Mans mee reed.
Destijds in een gelimiteerde serie van 100 vervaardigd door SMS, verkocht door ABC Brianza.
Vanaf vandaag staat dit model ook in mn collectie.
Afbeelding

Hopelijk vind ik hier nog wat extra modellen!
ViperArry
Laatst gewijzigd door ViperArry op vr 11 mar 2011 10:43, 32 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:worshippy: Wat een verzameling en wat een schitterende vitrine :drool: Ben niet jaloers :mrgreen:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

:o :shock: Met stomheid geslagen zo indrukwekkend :clap: :worshippy: :clap: Super gave vitrine. Iedereen is hier is nu jaloers :mrgreen:
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

T verhaal erachter vind ik nog altijd t leukst....

Ik was op zoek naar een fatsoenlijke vitrine, voldoende ruim en netjes.

Rustig verder gekeken, tot ik door iemand werd gevraagd of een vitrine bij haar man op het werk niet iets voor mij zou zijn.
De kast (zoals jullie m in het mintgroen zien) bleek perfect voor de Viper-Verzameling helemaal op maat gemaakt voor de locatie.

Na 1 dag hard werken hadden we de kast in tig stukken en lag ie bij mij thuis.
Toen moest het werk nog beginnen, er moest een flink stuk af, en de kleur moest worden vervangen.

T systeem van de kast is dat er een aantal planken tegen de achterwand zitten waarin een L vormig aluminiumprofiel is aangebracht.

Door de L vorm te combineren met de achterwandplaten ontstaan op regelmatige afstand openingen waar de glasplaten (8mm) in geklemd kunnen worden.
Je kunt het hier goed zien:
Afbeelding

Hiermee is de kast heel flexibel in te delen, al naar gelang je genoeg platen hebt natuurlijk.

Nadat we de kast in januari/februari weer hebben opgebouwd bleek er eigenlijk alweer te weinig glasoppervlak te zijn.
Telkens komen er weer wat modellen bij... dus ik moet snel wat extra glas gaan bestellen.

Misschien dat ik jullie wel van wat informatie kan voorzien hoe je een dergelijke kast voor jezelf kunt bouwen.

Als jullie me een beetje op weg kunnen helpen hier, ik kan er nog niet zoveel wijs uit worden.
Enne, heb je een bijzonder model in de aanbieding, PM me even, wie weet hebben we iets aan elkaar.
Laatst gewijzigd door ViperArry op ma 31 jan 2011 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Wow...misschien wel de mooiste vitrine van het hele forum...lekkere binnenkomer :lol:

Mooie verzameling, heb het zelf niet zo op kleurvarianten in alle schalen en special paint modellen, maar ik vind een verzameling met een overzichtelijk thema altijd een bijzonder indrukwekkend gezicht :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Tja....

Denk dat je wel een beetje gelijk hebt, ik ben zelf ook niet superblij met de verschillende airbrush modellen die deze en genen hebben gefabriceerd.

Vandaar dat ik t daarmee redelijk beperkt heb gehouden, een enkeling of een hele bijzondere...
Binnenkort krijg ik 2 modellen met fotorealistische vlammen erop gebrushd! Das op zich wel cool om toe te voegen.

In de kast probeer ik het een beetje op thema en schaal (1:43 Le Mans bijvoorbeeld) neer te zetten en de kleuren ook netjes bij elkaar te zetten.

Series compleet maken is mijn doel, voor de Le Mans modellen ben ik daar al een heel eind mee......
Er zijn alleen nog wat modellen zie nog niet zijn geproduceerd. Hebben jullie ingangen bij fabrikanten?
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Prachtige vitrine met een mooie Viper collectie erin. :thump_up:

O ja, en nog welkom hier.
Gebruikersavatar
BMW M3 GTR
Berichten: 134
Lid geworden op: za 09 apr 2005 18:53
Locatie: Assendelft

Bericht door BMW M3 GTR »

Prachtige collectie Vipers!! Ga zo door met sparen.
BMW M-POWER!!!
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Thanks voor jullie positieve reacties!

De verzameling gaat voorlopig gewoon door..... iets vinden is alleen steeds lastiger... en duurder. :?
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Erg gave kast :worshippy: :worshippy: En vooral de racers zijn erg 8)

Alleen.... 8 mm glasplaatjes en ik neem aan met een geslepen rand zal aardig diep in de buidel tasten worden.
ViperArry schreef:Er zijn alleen nog wat modellen zie nog niet zijn geproduceerd. Hebben jullie ingangen bij fabrikanten?
Yep, de hoofd ingang, waar we weer net zo hard naar buiten gelachen (of gegooid) worden :mrgreen:

Nope, de meeste niet uitgebrachte wagens maken we zelf, met behulp van decalsets, eigen gemaakte decals, eventuele slijp en plamuurwerk en een dozijn rechterhanden :mrgreen:
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

inderdaad een super vitrine!!! En natuurlijk geweldige vipers, welkom op het forum!!!
wendy1982
Berichten: 50
Lid geworden op: za 18 mar 2006 23:38
Locatie: Enschede

Bericht door wendy1982 »

Een gave vitrine joh. :thump_up: :worshippy:
Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

@markopolo,

Ja, inderdaad met geslepen randjes.

Er zaten bij de kast al een groot aantal platen, maar binnenkort zal ik nieuwe moeten bestellen.
Gelukkig heb ik wat kennissen die wat met glas doen, maar t zal ongetwijfeld prijzig zijn.

Over productie van niet geproduceerde modellen.
Ik ben ermee bezig geweest, oa Ixo Models was erg positief.... ik moest alleen zelf de complete input van decals leveren. En dat was net t moeilijkst.
Bestaat Ixo trouwens nog?
Laatst gewijzigd door ViperArry op vr 28 jan 2011 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Wouter »

de standaard viper vind ik niet zo mooi 8)
maar alles raceversie's zijn schitterend :drool: :worshippy:
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

:thump_up: mooie vitrine...
En de collectie natuurlijk ook...

Dit model zelf zo gespoten?:
Afbeelding

Mooi kleurtje... ook op een 1:1 zoals er hier ook 1 rijd... geen Viper:
hoe meer licht hoe meer kleur
Plaats reactie