Bugatti collectie

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bugatti collectie

Bericht door Herman »

Hierbij enige snapshots van mijn Bugatti collectie, te snel gemaakt om het mooie foto's te noemen, maar die houden jullie nog wel een keer tegoed.

Franklin Mint collectie 1:24
Afbeelding

Revival T35 1:20 (heb nog twee andere, nog ongebouwd)
Afbeelding
Afbeelding

Pocher T50 Coupe de Ville 1:8 (in matige staat, heeft een nieuwe paintjob nodig. Echter een erg gewild model wat nauwelijks te vinden is.)
Afbeelding

Pocher motor Bugatti T50 (nog niet op sokkel gemonteerd)
Olieleidingen zijn zelf erbij gemaakt, van elektradraad. (naar referentiefoto's) Iemand ideeen voor het maken van banjo koppelingen?
Afbeelding

En de andere kant, met de compressor:
Afbeelding

De motorkappen staan allemaal open, omdat ik een ander model aan het bouwen ben, ben met de motor bezig.....

De Bburago modellen welke ik heb, staan niet uitgestald. Vind ik ze te grof voor.
Laatst gewijzigd door Herman op vr 17 okt 2003 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Mooie collectie :D
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Dat blok is gaaf!
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Speciaal voor Markopolo nog een foto van de andere kant van het blok toegevoegd. Blok is ongeveer 15cm lang, totale lengte met koppeling-behuizing (versnellingsbak zit in differentieel) zal een cm of 20 zijn.

Blok ligt ook in de blauw-grijze Bugatti, maar waardeloos gedetailleerd. Nog veel werk aan te doen dus....

Motorsteunen zijn zo uit de kit komen rollen, maar lijken nauwelijks op het echte exemplaar. In de USA kan ik nieuwe bestellen, welke wel goed zijn, kosten echter $$.

Pocher heeft (had) ook motoren van de Testarossa en F40 (en een Volvo F16). Van de Testarossa zijn ze op E-bay nog wel te krijgen, er is ook een transkit voor. de F40 motor is bijkans net zo zeldzaam als de blauw-grijze Pocher uit de foto, per jaar worden er misschien 2-3 van aangeboden op E-bay. Misschien nog wel minder......
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Dat blok is dus schaal 1:8 als ik het goed begrijp?
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Hallo Herman,

Een mooie collectie heb je. Die 1:20 Revival T35 is werkelijk een juweeltje.
Ben je ook nog van plan om de overige Bugatti's van Revival te kopen en bouw je die zelf ?
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Het motorblok is idd 1:8, net als alle Pocher modellen van na 1970.

Voor de Ferrari liefhebbers: Er zijn ook F40's en Testarossa's in div uitvoeringen, een Porsche 911 (993), verder oude Rolls Royces, Mercedessen, Alfa's, een 1902 Fiat F1, en dus de drie Bugatti's T50

zie ook http://www.scaleautoworks.com

De andere Revival Bugatti's heb ik dit jaar kunnen kopen (Tecla en Targa Florio) en probeer ik deze winter in elkaar te zetten. Dit zijn idd echt mooie modellen, geheel uit metaal, op de banden, de zitting van de stoel en de leren riemen na.

Ik heb ook nog 2 Alfa's van Revival. De Revival modellen vind ik zo mooi, dat ik overweeg de hele collectie bijelkaar te krijgen.
Gebruikersavatar
UPScars
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 22:29
Locatie: Toktokcity
Contacteer:

Bericht door UPScars »

Whow, mooi spul.
En apart, zo`n Bugatti verzameling. :thump_up:
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

TOP collectie :thump_up: Mooie gedetaileerde modellen!! Heb je de vitrines ook zelf gemaakt, want die zien er van dichtbij ook goed uit. :thump_up: . Heel mooie verzameling :worshippy: en je komt het ook niet vaak tegen zo'n bugatti verzameling en dat maakt het ook leuk zeker?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

De vitrine waar het in staat, is van de IKEA, en is bedoeld om in een stellingkast te monteren. Deze heb ik gemonteerd in een zelfgemaakte kastenwand, waar de deuren nog van ontbreken, ik heb de tijd en het geld nog niet gehad om mooie deuren te maken. (hoogglans donkerblauw, met Bugatti schilden erop)

Een van de mooiere modellen is de lichtblauwe Revival. Ik ben nu met een gele bezig. Nadeel is dat de lak al af fabriek op de (metalen) modellen zit, waarschijnlijk is het poedercoating. Maar dat is bij de gele niet helemaal gelukt, dus dat wordt overspuiten...

Ik zal eens fatsoenlijke foto's maken van modellen, en ook van de kastenwand, en van de in aanbouw zijnde modellen.

Bugatti modellen liggen niet voor het oprapen, en zijn meestal relatief kostbaar, maar de moeite van het verzamelen is een hobby op zich.

Heb overigens net bij Rob Nobel in Gouda twee mooie Bugatti boeken gekocht. Als je ooit boeken wilt kopen, moet je daar zeker eens informeren. Heeft ontzettend veel. http://www.robnobel.nl Website ziet er niet uit, maar ga er eens langs. (wellicht een aardig "forum-uitje"?)
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Mijn complimenten Herman voor je fraaie Bugatti's.

Ik vind vooral die T35 schitterend, en fraai gebouwd :thump_up:

Kun je inmiddels al iets meer van je nieuwe bouwwerken laten zien, want de winter is allang voorbij 8)

:wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Ik kan idd meer bouwwerken laten zien, maar het is hier een modelautoforum, niet het klussen-en-wonen forum... :roll:

Op Bugattigebied heeft de winter mij een kleine stapel ongebouwde modellen gebracht, en een airbrush compressor en spuit (met te kleine nozzle).

Eerst zijn nog de badkamer en een logeerkamer aan de beurt, dan wil ik het modelbouwen eens goed aanpakken.

Ik heb nog wel een plastic model gespoten met spuitbussen, maar zonder een mooi resultaat. Dit moet dus nog over...

Oja, de T35 heb ik gebouwd toen ik 12 jaar oud was......
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Hele leuke collectie Herman!! ben benieuwd wat je in de loop der tijd weer in elkaar gaat knutselen van het merk Bugatti....Je zult natuurlijk de Beyron en de Veyron van AA ook wel aanschaffen of niet als ze uitkomen??
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Ik kan niet wachten tot deze uitkomen.

Tevens heb ik het voor elkaar om iemand zijn EB112 en 118 over te kopen, en er komt nog een EB 218. In dat geval is de moderne serie compleet (in 1:43). In 1:18 alleen de EB 110, de Chiron en Veyron. Meer zijn er niet uitgegeven.

Scratchbuilden wil ik ook nog wel eens doen, maar eerst met de 1:24 Royales (er zijn 11 verschillende body's geweest, waarvan 4 als model uitgegeven, een 5e makkelijk te maken, een 6e en 7e met enige moeite te maken, 8, 9, 10 en 11 slechts met grote moeite.)

Overigens heb ik contact met een bedrijf wat voor een redelijk bedrag (lees: enkele 100-en euro's) een 1:43 auto kan scannen in 3D, en dan in 1:18 kan uitfrezen (of welke maat je maar wilt).

En dan wil ik ook nog een paar bronzen modellen laten maken. Techniek is vrij simpel: je neemt een model, maakt er een siliconen mal van, vult deze met was, en de bronsgieter doet de rest. Brons kan je weer laten verchromen, verzilveren, vernikkelen, etc.

Maar eerst mag ik het dak op om:
a. De loodslabben van de schoorsteen terug te kloppen
b. Loodslabben te vervangen als deze kapot zijn
c. De cementlaag op de schoorsteen van een nieuwe laag te voorzien
d. De goot leeg te scheppen, deze zit vol bladeren welke de afvoer hebben verstopt. (nota bene begin dit jaar nog door een "professional" laten doen...)

Het water kwam vannacht behoorlijk naar binnen, het meeste achter het stucwerk, maar ik heb toch ook een halve liter op weten te vangen welke achter het plafond vandaan liep....

Helaas heb ik hoogtevrees, hoop dat ik er niet teveel last van heb. Het meeste werk kan ik vanaf het platte dak van de dakkapel doen. Of er moet natuurlijk een die-hard modelbouwer zijn die graag op daken klimt... :P
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

of gewoon nieuwe goten kopen waardoor het niet gaat lekken. Deze kun je bij mijn papa bestellen :wink: :wink:

Lijkt me erg mooi om die modellen eens te zien in het brons......is wel erg apart ben ze nog nooit tegen gekomen. Ik weet wel dat ze dat ook met kinderschoentjes doen etc...Lijkt me alleen erg prijzig om die bugatti's te laten maken... 8) 8)
Afbeelding
Plaats reactie