2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: 6 nieuwe Ferrari 1/43 handbouwers Targa Florio/Mille Mig

Bericht door Ferrari10flrb »

Bedankt voor de complimenten. Moet ik zeggen dat ik erg blij ben met deze modellen. :dance:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: 6 nieuwe Ferrari 1/43 handbouwers Targa Florio/Mille Mig

Bericht door Ferrarifan »

Prachtige klassieke racers weer. De 250 GTO'64 kan qua uiterlijk toch echt niet tippen aan z'n meer beroemde broer, maar het blijft een bijzonder model.
Helaas heb ik in mijn schaal nog geen kwaliteitsmodellen gezien van deze GTO. :thump_up: Binnenkort voeg ik ook weer een klassieke racer toe aan m'n collectie.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: 6 nieuwe Ferrari 1/43 handbouwers Targa Florio/Mille Mig

Bericht door Ferrari10flrb »

Ferrarifan schreef:Prachtige klassieke racers weer. De 250 GTO'64 kan qua uiterlijk toch echt niet tippen aan z'n meer beroemde broer, maar het blijft een bijzonder model.
Helaas heb ik in mijn schaal nog geen kwaliteitsmodellen gezien van deze GTO. :thump_up: Binnenkort voeg ik ook weer een klassieke racer toe aan m'n collectie.
Mee eens hoor. Wie weet brengt Looksmart in de toekomst nog een 250 GTO '64 in 1/18 uit..

Voor 2016 pakt Looksmart goed uit:

http://www.looksmartmodels.com/in-devel ... 118-scale/

Schijn door Spark gebouwd te worden.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: 6 nieuwe Ferrari 1/43 handbouwers Targa Florio/Mille Mig

Bericht door Jolly Club »

Jammer van het wat rafelige schilderwerk bij de ruitjes van de GTO, maar al met al een hele fraaie serie toevoegingen. :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: 6 nieuwe Ferrari 1/43 handbouwers Targa Florio/Mille Mig

Bericht door Ferrari10flrb »

Jolly Club schreef:Jammer van het wat rafelige schilderwerk bij de ruitjes van de GTO, maar al met al een hele fraaie serie toevoegingen. :thump_up:
Zo obv de foto lijkt het schilderwerk wat rafelig, maar dat vertekend wat. Ook wat aan het prutsen geweest met kleurinstellingen ed. Met het blote oog zie je het niet.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Looksmart 1/43 Ferrari SMP Racing Ferrari 458 GTC 1e GT AM 2015

Bericht door Ferrari10flrb »

Ik zie dat het alweer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb hier. Nu was er ook niets te posten omdat ik het dit jaar vrij rustig aangedaan heb met verzamelen. Maar als het goed is komen er in september 3 nieuwe handbouwers bij.

Overigens is de 24 uur van Le Mans ook voor de modelautoverzamelaar een groot paradijs. Op en om het circuit staan een enorme hoeveelheid kraampjes met modelauto's.

Afgelopen juni de 24 uur van Le Mans bezocht en daar dit model van de GT AM klassewinnaar gekocht, SMP Racing Ferrari 458 GTC, met de coureurs, Bertolini, Basov en Shaytar. Overigens het zag er lang niet naar uit dat deze #72 een overwinning zou behalen, de russische coureurs bezochten in de bgein fase regelmatig de grindbak en maakte ruim gebruik van de ruimte op het circuit. Maar de pro coureur Andrea Bertolini reed in de nacht en ochtend een aantal ijzersterke en foutloze stints waar de leidende Aston Martin blijkbaar erg zenuwachtig van werd, want in de laatste uren parkeerde de teameigenaar de Aston in de muur, met als gevolg een overwinning voor deze #72 458. Model is van Looksmart. Dit merk stond in het verleden bekend als bouwer van handgebouwde Ferrari straat modellen in 1/43 een concurrent van BBR. Maar men heeft 2 jaar geleden de licensie voor Ferrari racers in 1/43 van Fuijimi overgenomen en brengt nu ook een groot aantal GT racers en F1 modellen in 1/43 uit. Niet als handbouwmodel meer, maar de Looksmart ravers worden door Spark gebouwd. Prima modellen en goed gedetailleerd, helaas wat duurder dan Spark Modellen en net niet helemaal het niveau van de vroegere BBR Ferrari racers.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Looksmart 1/43 Ferrari SMP Racing Ferrari 458 GTC 1e GT AM 2015

Bericht door hanske10 »

een mooie update.. zie er goed uit ! :thump_up: :thump_up:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Looksmart 1/43 Ferrari SMP Racing Ferrari 458 GTC 1e GT AM 2015

Bericht door Ferrarifan »

Heerlijke racer weer, met een mooie livery :worshippy:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Bericht door Ferrari10flrb »

Nou dat is alweer tijd geleden dat ik foto's op mijn topic geplaatst heb, augustus 2016.
Nu is het zo dat de laatste maanden er ook niet zoveel bij is gekomen in de verzameling. Het is wachten op 4 modellen die bij de bouwer in Italië staan. Gelukkig zijn ze klaar voor verzending. :dance: En tevens loop ik wat achter met fotograferen.

Jammer genoeg zijn er momenteel maar weinig Ferrari 1/43 verzamelaars meer te vinden op dit forum. In ieder geval zijn dit mijn laatste 2 aanwinsten:

Ferrari 250 TR, 1e Le Mans 1960, Gendebien-Frere. Model is van Heco, "Miniatures du Chateau" nr 6 van 200.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ferrari 333 SP, 8e Le Mans 1998, 1e LMP1. Van de Poele-Velez-Taylor Model is van BBR, nr 55 van 100.
De 333 SP is de laatste LMP1 waar Ferrari bij betrokken is geweest, helaas vind ik zelf. Ik hoop dat Ferrari ooit nog een keer besluit om weer terug te keren in het endurance racen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: 2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Bericht door Ferrarifan »

Prachtige aanwinsten weer, mooi dat spiegelende tegeltjes effect onder het schaalmodel. :worshippy:
Ook 1:18 Ferrari verzamelaars zijn nauwelijks meer op het MAF te vinden. Maar voor welk merk en schaal geldt dat eigenlijk niet :(
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: 2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Bericht door rsh_scuderia »

Fijne toevoegingen weer aan de collectie :thump_up:
Ook 1:18 Ferrari verzamelaars zijn nauwelijks meer op het MAF te vinden
Ze zijn er wel, maar het posten schiet er bij in.
Er worden namelijk wel mooie modellen uitgebracht, maar dat zijn wel weer modellen waar voor in de buidel getast moet worden.
Waar HW Elite prima modellen voor een prima prijs maakte is er geen fabrikant meer die de licentie houdt of betalen kan voor goede en leuke modellen.
Daarnaast, de afgelopen 10 jaar zijn er veel modellen uitgekomen waardoor er veel modellen bij zijn gekomen die daarvoor niet gemaakt werden op een acceptabel niveau.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: 2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Bericht door Schumi28 »

Dit zijn echt lekkere aanwinsten voor mij :worshippy: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: 2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Bericht door Ferrari10flrb »

rsh_scuderia schreef:Fijne toevoegingen weer aan de collectie :thump_up:
Ook 1:18 Ferrari verzamelaars zijn nauwelijks meer op het MAF te vinden
Ze zijn er wel, maar het posten schiet er bij in.
Er worden namelijk wel mooie modellen uitgebracht, maar dat zijn wel weer modellen waar voor in de buidel getast moet worden.
Waar HW Elite prima modellen voor een prima prijs maakte is er geen fabrikant meer die de licentie houdt of betalen kan voor goede en leuke modellen.
Daarnaast, de afgelopen 10 jaar zijn er veel modellen uitgekomen waardoor er veel modellen bij zijn gekomen die daarvoor niet gemaakt werden op een acceptabel niveau.
Het is inderdaad jammer dat er geen HW Elite modellen meer geproduceerd worden, dat geldt ook voor Kyosho. Helaas allemaal vanwege licensie kosten die Ferrari rekent. Ik heb nog weinig positieve berichten gelezen cq gezien van de nieuwe Bburago modellen. BBR en Looksmart maken schitterende modellen, maar kosten ook het nodige. In 1/43 is het niet veel anders gesteld. Tameo een topfabrikant van F1 kitjes en modellen, die alle Ferrari F1 auto's vanaf het begin in kitvorm van zeer hoge kwaliteit, heeft uitgebracht brengt de 2017 Ferrari niet uit vanwege de hoge licensiekosten.
Helaas hebben we het ermee te doen.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: 2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Bericht door rsh_scuderia »

Het zorgt er wel voor dat ik inmiddels weer lekker kan sparen :mrgreen:
Daarnaast zijn veel modellen uitgebracht en toegevoegd aan mijn verzameling. Wel zou ik nog graag een fijne 456 en 550 willen toevoegen, ooit.

Het is zo, ik heb de Bburago modellen gezien en vind het prima modellen voor een beginnende verzamelaar die beperkt budget heeft of wilt hebben. :thump_up:
Plaats reactie