ervaringen met qualityscales.

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

ervaringen met qualityscales.

Bericht door kwiebje »

Hallo allemaal,

Ik wilde graag even jullie mening weten over qualityscales. Is het een goede winkel die ook op tijd levert? Normaal bestel ik mijn auto's bij modelcarweb maar ben een keer aan verandering toe. Kan iemand mij hiermee verder helpen...
Alvast bedankt!

groetjes Bas
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Hoi Bas,

Heb laatst wat besteld ging bij mij allemaal vlekkeloos. Snel en betrouwbaar naar mijn mening.

Greetz

Ricardo
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ik heb er 1x wat besteld en geen problemen gehad :)
Oprichter van modelautoforum.nl
Niels
Berichten: 539
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Bericht door Niels »

QS is gewoon erg goed, mooie zaak en een aardige eigenaar. Ik kom er regelmatig.

Niels
levi007
Berichten: 32
Lid geworden op: di 03 feb 2004 15:06
Locatie: den helder

Bericht door levi007 »

Heb ook daar wat bestelt weet iemand de levertijd na het overmaken van geld??
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik heb er ook een keer besteld ging redelijk vlot nadat het geld gestort was. Snelle service alleen beetje aan de dure kan vergeleken met modelcarweb denk ik.
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Ik heb daar vorige maand nog iets besteld bij Quality Scales en zodra ze het geld binnen hebben via overschrijving, dan wordt het artikel dezelfde dag nog verstuurt.

Ik heb in het verleden bij vele Nederlandse modelauto aanbieders wel vaker iets besteld. Modelcarweb, Autopassion, Toms, Quality Scales, Traffic, Siens, Curbstones enz.. enz...
Over het algemeen is er geen negatieve verkoper erbij. De ene is misschien iets duurder als de ander, maar de vriendelijkheid en service is overal hetzelfde.
Ook Curbstones heb ik goede ervaringen mee gehad, alleen hebben ze eind afgelopen jaar en begin dit jaar problemen gehad, maar dat schijnt nu opgelost te zijn.
Alleen neem ik altijd via E-mail eerst kontakt op met een modelauto aanbieder om er zeker van te zijn of het model op voorraad is en indien van niet, hoelang de levertijd dan duurt. Niet altijd is alles direct leverbaar wat op hun verkoopsites staat. Ik kan mij dan nog altijd bedenken of ik de bestelling daar doe of ergens anders.
Ook vraag ik dan, of ze mij een mailtje sturen als ze de betaling ontvangen hebben en het pakket dan verstuurd hebben.
Bij Modelcarweb en Curbstone krijg je zelfs een accept-giro meegestuurd om de betaling na ontvangst pas te voldoen.
Dus al met al veel lof over de Nederlandse modelauto aanbieders op het net.
levi007
Berichten: 32
Lid geworden op: di 03 feb 2004 15:06
Locatie: den helder

Bericht door levi007 »

En wanneer had je het binnen Red Dream :?: ?
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

levi007 schreef:
En wanneer had je het binnen Red Dream ?


Nou, ik had het artikel Dinsdags 3 Februari besteld in ook deze dag Online de overboeking uitgevoerd.
Woensdags had Quality Scales het geld op zijn rekening en op Donderdag werd het pakket afgeleverd bij mij.
Ik heb die datums nog kunnen nakijken op de factuur,die ik nog heb.

Maar houdt rekening ermee, dat een On-line overboeking ook 3 dagen kan duren, alvorens deze bij de ontvanger verwerkt is. Dat is per bank- en/of giro instelling verschillend.
Een "ouderwetse" overboeking via overboekingsformulier duurt nog veel langer, omdat deze nog eens verwerkt moet worden op de bank of Post (Giro) en daarna pas bijgeschreven wordt bij de ontvanger. Bij mijn bank doen ze overschrijvingsformulieren alleen maar Dinsdags en Donderdags verwerken. Dus als ik dan op een Vrijdag een overboekingsformulier deed afleveren, dan werd deze pas de Dinsdag erna verwerkt en het bedrag stond dan pas Woensdag op de rekening van de ontvanger.
Ik vermeld je dit, zodat je niet te ongeduldig wordt als het langer zou duren en de oorzaak bij de bank/post kan zijn en niet bij QS.
Ik weet niet hoe je de overboeking uitgevoerd hebt. Online (ik geloof, dat dit alleen kan als je 18 jaar en ouder bent) of toch nog met een overschrijvingsformulier, omdat je 13 jaar bent.
Als je een bestelling hebt gedaan bij QS en de overschrijving voldaan hebt, dan stuur een mailtje naar QS om je een mailtje terug te sturen als het pakketje onderweg is.

Succes.
levi007
Berichten: 32
Lid geworden op: di 03 feb 2004 15:06
Locatie: den helder

Bericht door levi007 »

Ouders

Zal hij morgen wel komen is zondag overgemaakt zal het er dinsdag wel aangekomen zijn.
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Bericht door supernova »

Over Quality Scales ben ik ook tevreden. Zo'n 2 weken geleden heb ik een aantal Minichamps modelletjes besteld. Bij aankomst bleek dat bij 1 van de modellen de achtervleugel slecht afgewerkt was. Een mailtje richting Quality Scales en ik kreeg excuses (voor de onzorgvuldige controle door hen) en instucties over hoe ik het model kosteloos (!) terug mocht sturen zodat het omgeruild kon worden voor een gaaf exemplaar. :thump_up:
Na ongeveer een week heb ik dat exemplaar binnen. Dus mijn klacht is snel en goed en gratis opgelost, terwijl het duidelijk een productiefout van de fabrikant betrof. Goede service dus bij Quality Scales, je kan er met een gerust hart gaan bestellen!
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ben er laatst geweest. Hij heeft veel modellen staan die elders vaak uitverkocht zijn. Zo haf hij nog de 2003 Supercup Porsche van Huisman 3x staan terwijl die overal uitverkocht is. En zo zijn er meer van die dingen.

Nadeel is zoals eerder vermeld de hoge prijzen. Maar dat komt volgens mij mede door het kleine plaatsje Glanerbrug waar het gevestigd. Dit ligt tegen de Duitse grens aan, en is dan ook een grensplaatsje.
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

Heb er zondag een Mercedes-Benz AMG CLK-DTM van Maisto in 1:18 besteld. Zondag geld overgemaakt, maandag deden ze 'm op de post en dinsdag had ik 'm in huis.. Prima service als je het mij vraagt! Modelauto was goed verpakt alleen in het venster van de doos zat een scheur. Dit moet al zo zijn geweest voordat ie op de post ging, want zoals ik al zei de modelauto was absoluut goed verpakt. Opzich vind ik dit erg jammer, maar ik mag niet klagen want ik heb er maar 15 euro voor betaald en het was volgens mij ook de laatste die ze nog hadden (na mijn bestelling stond de auto niet meer op de site).

Tip: kijk eens bij de aanbiedingen. Hier staan soms hele leuke auto's voor weinig geld (zo stond er een tijdje terug ook nog de DTM-auto van Alesi uit 2002 van Maisto voor 15 euro).
Gebruikersavatar
Executive
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 18:03
Locatie: Utrecht

Bericht door Executive »

Na bestelling van een model (duurde exact een week), na betaling binnen 2 dagen in huis! Perfecte service dus...
Goed verpakt in doos- auto's onbeschadigd! Prima winkel dat Quality Scales. Ik vind de site er ook erg professioneel uitzien. Daar kunnen een hoop internetwinkels jaloers op zijn!
Afbeelding
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

blijkt uit de reactie te horen dus een goede winkel te zijn dus ga ik maar even die audi r8 2004 kope. enigste winkel waar ik die kan vinden
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Plaats reactie