Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
InjectTheVenom
Banned
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 06 dec 2006 17:09
Locatie: Limburg

Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door InjectTheVenom »

Ik heb daarnet een bod gedaan op een marktplaats advertentie van deze modelwinkel en het is vrijwel meteen akkoord bevonden. Heeft iemand hier al eens eerder gekocht zo ja wat was je ervaring?
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Ben eens een beetje gaan surfen. Want dit zou naast GP World, Hesemans en Bliek de 4de winkel in Breda zijn die Modelauto's verkoopt. Best wel veel voor 1 stad en de andere 3 ben ik geweest maar deze ken ik niet. Kon ze echter alleen terug vinden op MP.

Telefoonnummer leidt terug tot Heksenwiellaan in Breda. Buitenwijk van Breda, en als ik Google earth zo bekijk een woonwijk. Ook de foto's op internet komen vanuit een woonkamer. Zou dan toch denken dat het een Internetshop is. Alleen kan ik er geen internetsite van vinden. :?

Staat wel geregistreerd als bedrijf. Zal de volgende keer dat ik mijn familie in Breda bezoek eens langs rijden. :thump_up:

Edit:

http://www.vanbeersmodelcars.nl

Mod-edit: Bericht aangepast. Markopolo
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Captain Jack Sparrow
Berichten: 179
Lid geworden op: do 21 jun 2007 22:20
Locatie: zandhoven
Contacteer:

Re: Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door Captain Jack Sparrow »

Ik heb hier juist een chevrolet impala gekocht. Prijs was goed, snelle levering en goed ingepakt. Maar de auto was spijtig genoeg niet zoals beschreven stond in de advertentie.
Afbeelding
Dat er 1 spiegel miste klopte todat ik hem omdraaide. langs recht is mijne eigen die ik al had. Een deel van het uitlaat systeem mist en hetgeen er nog is is vol met krassen. Er is een groot gat gemaakt in de plastiek aan de motor en er plakt wat lijm op.
Afbeelding
als jer iets koopt vraag voor foto's van de auto's lang alle kanten
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door andre »

Dat was voor mij de reden om de Impala te laten staan ,
de prijs vond ik eigenlijk ook aan de hoge kant voor een defect model.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
vitrine69
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 sep 2008 15:26
Locatie: Twente

Re: Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door vitrine69 »

HEY,
volgens mij had ik ook op die impala geboden, maar iemand was me voor :oops:
..jij dus blijkbaar :shock:
Dat betekent dus dat ik hem anders gekocht had..

ik heb in het verleden ZEER goede ervaringen met Van Beers opgedaan,
vandaar ook dat ik op die impala geboden heb destijds. :o

De conclusie die ik hieruit trek: koop alleen nieuwe modellen bij van Beers,
zolang je dat doet is er niets aan de hand????????
Ik heb dat trouwens ook gehad dat -ie vrijwel meteen akkoord ging met de
boden die ik deed op zijn modellen.
(of ligt dat aan de biedingen die ik doe :lol: )
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door andre »

En zelfs met nieuwe modellen gaat het fout bij deze verkoper .

Heb gisteravond een bod gedaan op een Bentley , direct na mijn bod de PC uitgezet en naar
bed gegaan ivm de lange werkdag die voor de boeg stond .
Na thuiskomst vanavond heb ik de PC aangezet en kreeg een mail dat het model voor mij was ,
hij ging dus akkoord met mijn bod.
Na een mail van mijn kant uit om de koop rond te maken kreeg ik het bericht dat het model reeds
aan iemand ander was verkocht , nou lekker zaken doen zo.
Na het opzoeken van de advertentie blijkt het model ook in één keer 55 euro duurder te zijn geworden , jaja en dan maak je echt reclame voor je zaakje.
Na mijn mening is het model niet verkocht aan een andere koper , dat is gewoon bluf ,
maar hij wilde het model gewoon niet verkopen voor het geboden bedrag waar hij mee akkoord ging in eerste instantie .
Bij deze verkoper zal ik echt niet meer proberen om een model te kopen, want van dit soort "oplichters" praktijken hou ik niet van , Van Beers modelcars je hebt je kans verspeeld. :thump_down:

En dan de mails die deze persoon stuurt naar z'n evt nieuwe klanten , zielig gewoon.
Ik krijg al bijna de drang om ze hier neer te zetten .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door thebulldog »

Hallo

Ook ik heb al minder leuke emails van deze winkel gehad, ik koop er iig NOOIT iets. :thump_down: :thump_down: :thump_down:
Gebruikersavatar
Kiwi
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 10 jul 2009 23:35
Locatie: Gorinchem

Re: Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door Kiwi »

Een gloednieuw Autoart model op marktplaats & de webshop gespot voor erg weinig, dus ik er direct achteraan.

Ik heb 2 of 3 keer naar het 06 nummer op marktplaats gebeld (ik bel nou eenmaal liever dan dat ik mail) - geen reactie
Ik heb 2 keer naar het huisnummer gebeld op van de website - geen reactie
Toen heb ik mij maar aangemeld op de website en daar een bestelling geplaatst + opmerking dat ik hem graag af wil halen - automatisch mailtje dat de bestelling ontvangen was
Na een krappe week wachten toch maar weer eens gebeld - eindelijk contact, mijn bestelling was opgemerkt en ik kon de volgende avond langs komen, dan was er wel 'iemand' thuis. Blijkbaar was het de bedoeling dat IK contact met HEM opzocht....

Eenmaal daar had ik niets te klagen hoor, vriendelijk persoon die mijn model al klaar had staan en ook graag de hele collectie liet zien.
Woonkamer stond half vol met net binnengekomen dozen, vooral 1/18 duurdere merken. De andere helft bestond uit zijn eigen collectie, 3 vitrines vol met vooral 1/18 duitse auto's. Ik mocht ook de 'winkel' boven bekijken. De winkel zelf was niet groot..maar hoeveel modellen hij er in heeft weten te krijgen was echt verbazingwekkend :shock: . De dozen bedekten alle muren, van vloer tot plafond, en in het midden van de kamer waren ook rekken vol modellen..zodat er slechts kleine wandelpaadjes tussendoor waren. Naar zijn eigen zeggen was de winkel nog niets vergeleken bij zijn privé-collectie, die de hele zolder bedekte. Deze heb ik helaas niet gezien.

Al met al zou ik er zo weer iets kopen, het is voor mij maar een half uur rijden en hij heeft toch best leuke modellen er tussen staan. Het klantcontact zou iets beter kunnen, vooral het initiatief. Helaas deed hij niet aan modellen op bestelling: hij was niet van plan modellen te zoeken op aanvraag van de klant. Hij kreeg binnen wat 'er in de transportcontainer zat', daar had hij naar eigen zeggen geen invloed op.

[edit] ik lees hier boven van incomplete modellen enz. Ik vind het vreemd want alle modellen die ik daar heb gezien zaten gloednieuw in de doos.
Afbeelding
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door andre »

Kiwi schreef: Hij kreeg binnen wat 'er in de transportcontainer zat', daar had hij naar eigen zeggen geen invloed op.
.

Haha , die is goed , wat er in de transport container zit, laat me niet lachen .
Hij koopt z'n modellen gewoon bij collega verkopers zoals modelcarcenter,
hij laat echt zelf geen container komen , lijkt me sterk. :doh:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
porsche228
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 30 jun 2008 21:58
Locatie: Farmsum

Re: Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door porsche228 »

ik zit er over na te denken om een Porsche cayman van Hankook racing te gaan kopen bij deze verkoper. maar zal ik dat nou wel of niet doen :?:
Afbeelding
Gebruikersavatar
porsche228
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 30 jun 2008 21:58
Locatie: Farmsum

Re: Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door porsche228 »

porsche228 schreef:ik zit er over na te denken om een Porsche cayman van Hankook racing te gaan kopen bij deze verkoper. maar zal ik dat nou wel of niet doen :?:
model inmiddels gekocht 2 dagen na betaling stond hij hier :thump_up:
Afbeelding
Lefranc
Berichten: 1
Lid geworden op: di 21 nov 2017 21:35
Schaal: 1:18

Re: Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door Lefranc »

Heb bij van Beers een race auto gekocht voor 150 euro. Auto was in nieuwstaat volgens hem. Bij aankomst lagen er kapotte onderdelen in de doos. Achtervleugel was kapot. Antenne was kapot en de voorvleugel was kompleet afgebroken en stond netjes tegen de zijkant met lijmresten. Het ergste van alles is nog dat het voorfront niet eens het juiste was maar van een andere auto. Meerdere malen geprobeerd contact te krijgen maar helaas meneer reageert niet. Weer zo'n oplichter die de boel bedondert dus KOOP HIER NOOIT IETS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rico:
Pagoda1966
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 14 feb 2024 16:39
Schaal: 1:18

Re: Iemand ervaringen met Van Beers Model Cars uit Breda?

Bericht door Pagoda1966 »

ook in 2024 gaat deze zogenaamde "verkoper" verder met zijn wanpraktijken, onlangs een mercedes W115 gekocht welke los in de doos werd verstuurd met als resultaat 2 afgebroken wielen en spiegels, op de nog vrij vriendelijke mail van mij met uitleg volgde geen enkele reactie, het interesseert hem dus geheel niet. Als je zoveel verkoopt zou je toch op zijn minst moeten reageren of iets dergelijks, maar het mag duidelijk zijn waarom deze zaak Permanent gesloten is. ik koop er nooit meer iets van, Vincent uit Breda op Marktplaats.
Plaats reactie