Van alles

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

St. Paul schreef:
Opel-DTM schreef:De gup plakt ook wel eens stickers op een model, en zegt dan dat het een speciale uitgave is...


Haal die laatste zin dan maar weg en zet de eerste 2 woorden dan maar in het vet.


Ben ik de enige die deze opmerking niet begrijpt..... :oops:
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

De persoon in kwestie plakt stickers op een standaardmodel en probeert deze dan te verkopen onder het mom van 'speciale uitgave', terwijl dit dus niet zo is..

Volgens mij is dit 'm :lol:

Edit: nadruk wordt dus gelegd op 'zeggen' dat het een speciale uitgave is en dit komt niet overeen met de werkelijkheid (dus geen speciale uitgave 'is/zijn')
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Omhoog scrollen.... bericht aangepast.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ik zie het.. maar daar stinkt toch geen hond in....

Je ziet op een kilometer afstand al dat dit een "faker" is...
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Ik zou wat met hem ruilen... en hij zou het dan eerst opsturen.
Toen wou die dat ik eerst stuurde omdat hij dankzij de Sint niet in z'n pakhuis kon komen...
Uiteindelijk mocht ie zogenaamd niet als eerste de modellen opsturen van zijn pappie en mammie...

Ik had al wel verhalen over de Gup gehoord...
Maar nu heb ik het zelf ondervonden...
Zulke mensen maken naar mijn mening gebruik van de onwetenheid van mensen... :thump_down:
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

Volgens mij kan er beter een apart 'guppen' topic geopend worden :mrgreen: . de discussie ging hier over de prijsstelling van modelauto's en niet over een bepaalde verkoper
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

dat hebben ze geprobeerd met de model & hobby winkels, een inkooporganisatie voor treinen, modelbouw en modelauto's, maar heeft ook niet het verwachte succes behaald. Ten 1ste zitten de importeurs en groothandels niet echt te springen om kortingen af te gaan geven, er blijven nog genoeg andere klanten over en zij hebben ook de winstmarge's hard nodig. Ten 2de krijg je zo een eenheidsworst met allemaal winkels met de zelfde kollektie en de verzamelaar is vaak op zoek naar aparte modellen. By de way: die winkel in Rotterdam het Schuiten en geen Schouten.
Gebruikersavatar
droomautoos
Berichten: 856
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:21
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Dan moet ik openingstijden hebben... en dat zijn weer vaste verplichtingen... dus nee dank je...


Als je iets op wil bouwen, zul je er tijd en energie in moeten steken. Slapend rijk worden met modelauto's verkopen lukt niet. We nemen onszelf maar weer eens als voorbeeld: We werken beiden 40 uur per week, op vrijdagavond en zaterdag is de winkel open. De rest van de week hebben we ook nog de nodige administratieve, regel en forum toestanden, dus ook dan wordt er nog druk gewerkt (het forum is plezier en lol, dat valt natuurlijk niet onder werk). Daarnaast hebben we geen kok, geen huishoudster, dus dat doen we ook nog allemaal zelf. We hebben ook een skoda fabia voor de deur staan, in de goedkoopste versie die er is. En als er een dag vrij is, wordt die besteed om naar de groothandel te gaan.

Dus, ja, je moet er wel iets voor doen. En nee, we zijn nog steeds niet rijk en zullen dat met modelauto's ook niet worden. De winkel is voor ons een leuke uitbreiding van onze hobby, we hopen dat zo te houden.
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

droomautoos schreef:
Dan moet ik openingstijden hebben... en dat zijn weer vaste verplichtingen... dus nee dank je...

En als er een dag vrij is, wordt die besteed om naar de groothandel te gaan.


:thump_up: :mrgreen: :thump_up:
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Je moet er inderdaad iets voor doen zoals Frank zegt!

Kijk nou naar Frank :angel: : Die doet kei veel moeite, heeft erg goede service, en is zelfs tot twee keer toe modelautowinkelvanhetjaar!
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

droomautoos schreef:
Dan moet ik openingstijden hebben... en dat zijn weer vaste verplichtingen... dus nee dank je...


We nemen onszelf maar weer eens als voorbeeld: We werken beiden 40 uur per week, op vrijdagavond en zaterdag is de winkel open...

De winkel is voor ons een leuke uitbreiding van onze hobby, we hopen dat zo te houden.


Dat wist ik niet... Ik respecteer dat trouwens wel... Mensen die naast hun dagelijkse bezigheden hun dromen najagen. En allemaal op een legale manier. :worshippy: :clap:

Helaas zit dat er voor mij niet in... Ik werk veelal 's nachts, en soms ook overdag. Ik kan me dus nooit aan openingstijden houden... Omdat ik nooit weet of ik dan wel terug ben of niet.
En van internet heb ik geen verstand... :oops:

Ik hou ook niet van belasting betalen... Als je m'n loonstrookje ziet dan weet je waarom! :evil:
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Ik zie verder geen reacties komen...

Ik vind modelautozaken, en of 't nou internetbedrijven zijn of niet,
veels te duur. Als ik iets koop dan is het toch vaak wel een model dat in de aanbieding is... Wetende dat ze dan nog winst maken.
Ik zie ook vaak een modellen staan met een prijs tussen de 60,- en 75,- die in een aanbieding ineens 20, tot 35,- kosten...

Iemand die een zaak naast zijn gewone werk onderhoud zou hier mooi op in kunnen spelen. Dit gezien winstbelag hier niet voornaamste doel hoeft te zijn... Verbetering van naamsbekendheid, oftewel reclame maken is weer aftrekbaar bij de belasting... :D :thump_up:

Waarschijnlijk zal deze reactie niet bij iedereen is de goede aarde vallen..
Maar meningen zijn nooit gelijk...
Gebruikersavatar
droomautoos
Berichten: 856
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:21
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Opel-DTM schreef:Ik zie ook vaak een modellen staan met een prijs tussen de 60,- en 75,- die in een aanbieding ineens 20, tot 35,- kosten...


Als een model autowinkel modellen uit eigen voorraad van 75 euro afprijst naar 35 euro ga er dan maar van uit dat hij er geld bij legt.
Wat vaak het geval is dat er overjarige modellen over zijn vanuit fabrikant of importeur die dan aan de winkels voor weinig worden aangeboden en waar de winkels dan een mooie aanbieding van kunnen maken en toch nog een paar euro aan kunnen verdienen.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

droomautoos schreef:
Opel-DTM schreef:Ik zie ook vaak een modellen staan met een prijs tussen de 60,- en 75,- die in een aanbieding ineens 20, tot 35,- kosten...


Als een model autowinkel modellen uit eigen voorraad van 75 euro afprijst naar 35 euro ga er dan maar van uit dat hij er geld bij legt.
Wat vaak het geval is dat er overjarige modellen over zijn vanuit fabrikant of importeur die dan aan de winkels voor weinig worden aangeboden en waar de winkels dan een mooie aanbieding van kunnen maken en toch nog een paar euro aan kunnen verdienen.


Tuurlijk als je een AA verkoopt voor 35,- dan leg je dus bij uit eigen zak...
Dus de inkoop van het model is meer dan 35,-???

Tuurlijk zitten er vaak vrij verouderde modellen tussen... Maar in de meeste gevallen is dit op 1 hand te tellen... Terwijl er 15+ nieuwere modellen ook zeer goedkoop weggaan...
Nou ja, goedkoop... gezien de prijs waarvoor ze eerst werden aangeboden :shock:

Wat goede modelautozaken tegen hebben is dat er veels te veel slechte, onproffessionele, uitbuitende prutsers zijn...

Hier in de buurt zijn er al 2 die er totaal met de pet naar gooiien...
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Wat volgens mij op te maken is uit dit gesprek ( en dit is dan niet beledigend bedoeld voor de verkopers van de modellen ) maar dat is dat de 'kleine' modelautoverkopers tegenwoordig niet met de internetprijzen kunnen concureren.

Een voorbeeld, toen de Porsche 934 van Exoto uitkwam en ik nog geen internet had dan had ik 2 mensen waar ik bij inkocht, een in dendermonde en een in gent, die ene verkocht hem aan 145 euro ( omgerekend ondertussen) en de andere aan maar liefst 188 euro !!
Onlangs ben ik begonne met via het internet te kopen en ik vind dit model voor 120 euro in het zwart, de kleur die ik dan nog het mooiste vind ook en die andere verkopers hadde alleen maar een oranje , witte en een lelijk fluo en dan nog enkele racers maar ook de minsten van al..

Ik vind zeker als het al om zo een bedrag gaat dat het in de eerste plaats mooi moet zijn, dus kocht ik die daar toen al niet en nu op het internet is de keuze zo groot EN overzichtelijk dat gewoon de "gewone" winkeltjes niet meer mee kunnen..

En dan de reacties van droomauto's en curbstone, juist diezelfde reactie hoor ik van die 2 verkopers, ze zegge dat ze er weinig mee verdienen..
Ik vind het juist goed, het kopen via internet, daardoor word er aangetoont dat een model voor een veel veeeel mindere prijs kan gekocht worden.. En dat de gewone winkel er dan onderdoor gaat, ja sorry maar dat doen ze zichtzelf gewoon aan dan..

Als ik zie dat die winkels 28 euro vroeger vroegen voor een Maisto en nu al naar 22 euro gaan ofzo, dan zien ze het zelf toch ook in , maar willen ze het gewoon niet toegeven.
Gesloten