Van alles

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

Zolang mensen denken dat een model van 100,00 euro verkoop 25,00 euro inkoop kost heeft het volgens mij geen zin om deze discussie te voeren en zal ik mij er verder niet meer mee bemoeien !
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Laatste poging van mij voor iedereen die het niet snapt en zich af vraagt waarom je bij de modelauto dealer 'die er met de pet naar gooit' telkens dezelfde modellen ziet:

http://www.scale18.com schreef:Just checking around the forum and wanted to give you a pretty good reason why they are "forcing" a price increase to the dealers while not increasing the price to wholesalers. The reason is because right now as you can see on places like ebay and the internet you can get basically get diecast models easily for 10% above cost from home based businesses. However, for the last few years physical Hobby retail shops who rely on diecast models for example have complained about the pricing of models being sold over the internet being just above thier cost and cannot make a living on 10% profit as they have costs like rent, heating, employees to pay for. Where as a home based business has virtually no additional costs to pay for. And as a result many of these hobby shops have limited thier purchases from wholsalers for this reason because they cannot move the merchandise. I guess for AA to "Level the playing field" they have imposed the pricing rule for dealers and not wholesalers.


En als je dan wilt weten welke verhoging straks iedereen kan betalen dankzij zolderkamer dealers en de grijze import:

http://www.scale18.com schreef:Auto Art Forces Price Increase
Auto Art has just forced all dealers to increase their prices to within 10% of their suggest retail. They were holding all shipments of new product until compliance was verified. Below is a summary of our old price and the new compliant price. As you can see it is quite significant. Product released before 2005 is not affected. All preorders are under this new pricing structure effective immediately.

We are extending a special last chance offer to our valued customers on this email list. Any orders placed by members of our email list for Auto Art product between now and the end of this week will receive the old pricing. Now is the time to get all of your wanted cars from Auto Art on preorder.

To order, simply go online and place your order with the new pricing. We will adjust it for you automatically when your order is processed in our office. Your order confirmation from us will show the correct price. To view Auto Art items on preorder go to our New Products page or use this special link Auto Art Preorders
This page may take a minute to load as there are over 300 products that are affected.

1/43 scale was $29.50 now $31.45
1/43 scale was $32 now $35.95
1/43 scale was $39.50 now $49.45

1/18 scale was $47.50 now 58.45
1/18 scale was $49 now 62.95
1/18 scale was $49.50 now 62.95
1/18 scale was $54 now $67.45
1/18 scale was $58 now $76.45
1/18 scale was $64 now $89.95

1/12 scale was $329 now $449.95


En AA heeft een hoop leuks aan gekondigd waar ook ik dan straks meer voor moet betalen omdat er blijkbaar teveel mensen rond lopen die vinden dat hun hobby niks mag kosten. Ga dan gebruikte postzegels sparen. :|
Laatst gewijzigd door St. Paul op vr 28 jan 2005 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ben ik het helemaal mee eens Paul, het is gewoon niet leuk. Nou neem ik niet veel af bij de vaste verkopers maar alleen modellen die bijna nergens meer te krijgen zijn haal ik dan bij de zolderverkopers. Voor de nieuwe modellen die gewoon te krijgen zijn moet je gewoon bij de dealers zijn maar jammer genoeg denkt niet iedereen er zo over :?
Afbeelding
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Ik zie hier de benaming 'zolderkamer-verkoper' regelmatig langs komen.
Gezien de manier over hoe er wordt gesproken over zo'n soort figuur, is diegene ouder dan dat de benaming doet overkomen.

Zo'n persoon heeft naar alle waarschijnlijkheid de mogelijkheden om modellen in te kopen. Waar deze dan ook btw over betaald.

Klopt het wat ik hier vermeld??


Misschien is het beter om een topic aan te maken met gesignaleerde zolderkamerverkopers... Dus personen aan wie het straks te danken is dat modellen duurder, en moeilijker te leveren worden!!!


Een topic met wel goede verkopers is dan natuurlijk ook gewenst.
Natuurlijk wel gescheiden in 2 groepen, internet- en pandhouder.

Natuurlijk heb ik de adressenlijst wel, en de al bestaande topics gelezen, maar misschien kan dit nog wat verder worden uitgebreid.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Opel-DTM schreef:

Ik zie hier de benaming 'zolderkamer-verkoper' regelmatig langs komen.
Gezien de manier over hoe er wordt gesproken over zo'n soort figuur, is diegene ouder dan dat de benaming doet overkomen.

Zo'n persoon heeft naar alle waarschijnlijkheid de mogelijkheden om modellen in te kopen. Waar deze dan ook btw over betaald.


Ik denk dat met 'zolderkamerverkoper' personen worden bedoeld die grotere partijen modelauto's te koop aanbieden via internet, bij voorkeur via sites als Marktplaats en E-bay, dus nagenoeg zonder kosten :!:

Op Marktplaats zie je met grote regelmaat dezelfde namen tegenkomen,
ze misbruiken in mijn ogen een site voor particuliere verkopen voor semi-commerciële doeleinden, of deze mensen plichtsgetrouw BTW afdragen kan ik niet beoordelen, al heb ik wel een vermoeden :mrgreen:

Waar deze personen hun (vaak super-actuele) modellen vandaan halen is mij een raadsel, maar dat ze in principe op termijn de markt een beetje lopen te verzieken ben ik het eigenlijk wel mee eens :sad:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
christophe320d
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 14 mei 2004 09:49
Locatie: Hoiltjert

Bericht door christophe320d »

ach is een discutie die altijd zal gevoerd worden. is het niet over modelauto's dan zal het over GSM's zijn.

Of over het feit dat alle Rijke Nederlanders naar Belgie komen wonen om belasting te ontduiken en zo onze bouwgronden verschrikkelijk duur maken.

Of de engelsen die hun nieuwe supercars hier in belgie komen kopen omdat ze hier 15% goedkoper zijn.

kortom zinloze discutie, want ieder kijkt gewoon naar zijn eigen zak.
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

christophe320d schreef:kortom zinloze discutie, want ieder kijkt gewoon naar zijn eigen zak.


Verder commentaar overbodig. :mrgreen:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

bob de bouwer schreef:Beste Opel-dtm

volgens mij heb je de verkeerde hobby gekozen. Als je al niet de marktprijs voor je modellen over hebt......ga dan siku auto's sparen.

ik vraag me eigenlijk af wat meneer Opel denkt dat een model kost zoals een minichamps om te fabriceren. Laten we zeggen een 1/18 nieuw F1 model. Hoeveel daarop de kosten zijn voor transport vanaf China, winst voor de fabriek, uitlevering naar de nederlandse importeur, winst nederlandse importeur, uitlevering naar de winkels, die winst nodig hebben om winkel te kunnen draaien en dan de winkel die op zijn beurt weer 19% moet afdragen aan BTW.

Kan een winkel volgens meneer opel draaien wanneer er 50 cent per model wordt verdient?

Wat ik me wel afvraag:
kan iemand mij dan uitleggen waar die zolderkamer verkopers dan hun modellen vandaan halen?

Is de groothandel of importeur die aan dit soort figuren de modellen levert dan niet fout bezig?
Zouden er niet wat meer eisen kunnen worden gesteld aan de afnemers?


Ik ga zeer zeker geen Siku's sparen, stel je voor dat ik al die mooie autootjes dan voor jouw 'kleine' neusje wegkaap :o ! :twisted:

Ik heb trouwens geen idee wat een F1 model kost :eh: , danwel inkoop als verkoop. Ik houd me hier ook niet mee bezig.
Maar als mevrouw de bouwer hier wel de nodige antwoorden op heeft, dan lijkt het mij duidelijk dat ze zelf de info verstrekt.

Voor de andere punten die je stelt.. deze zijn al eens geprobeert op te stellen. Uiteindelijk is dit niet gelukt, omdat de groothandel er niet aan wou...
Gesloten