VITRINEX

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Re: VITRINEX

Bericht door Lexusfreak »

Tom_Aston-Martin schreef:
Bamies schreef:De meningen liggen erg verdeeld. Ik heb namelijk alleen maar goede ervaringen met deze verkoper. prima service, modellen altijd zoals beschreven. :thump_up:
Bij mij niet!! Ik heb daar mijn murc van AutoArt besteld in zwart, en er stond, nieuwstaat en nieuw in de doos, ik kreeg m thuis zonder doos en zat een flinke laag stof op, had wel anders gekunt vond ik, ook vind ik dat hij te weinig geeft voor modellen die je aanbied, voor mijn FXX elite met zwarte velgen bood hij 35 euro!!! :thump_down: Via mail is het wel een aardige man en reageerd hij altijd snel... Het is dus niet zo dat ik zijn advertenties mijd, maar ik vraag altijd naar de details...

Hij had laatst 2 zwarte murcie, 1 met doos en 1 zonder...het kan zijn dat hij de verkeerde heeft verstuurd.
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: VITRINEX

Bericht door Tom_Aston-Martin »

-
Laatst gewijzigd door Tom_Aston-Martin op wo 09 jul 2008 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bagger
Berichten: 52
Lid geworden op: di 05 feb 2008 18:56
Schaal: 1:18

Re: VITRINEX

Bericht door Bagger »

Ik heb vrijdag 2 modellen bij deze meneer besteld en vandaag waren ze binnen. De modellen waren zoals beschreven en ik heb ze kunnen kopen voor een mooie prijs. Via de mail altijd erg vriendelijk en reageert snel. Ik ben dus erg te spreken over deze adverteerder :)
1:18 F1 :45
hoppe
Berichten: 13
Lid geworden op: za 28 aug 2004 23:59

Re: VITRINEX

Bericht door hoppe »

Een aardige man met een knappe babbel.Was eerst van mening dat hij een goede prijs bood voor de modellen,maar schijn bedriegt.Een keer maar nooit meer.Hier heb ik wel van geleerd.Zo zie je maar.Schijn bedriegt.Hier doe ik dus geen zaken meer mee.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: VITRINEX

Bericht door Jaap »

Bagger schreef:Ik heb vrijdag 2 modellen bij deze meneer besteld en vandaag waren ze binnen. De modellen waren zoals beschreven en ik heb ze kunnen kopen voor een mooie prijs. Via de mail altijd erg vriendelijk en reageert snel. Ik ben dus erg te spreken over deze adverteerder :)
zo heb ik 'm ook ervaren :thump_up:
Gebruikersavatar
Airstriker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 13 feb 2008 17:25

Re: VITRINEX

Bericht door Airstriker »

ik heb ook een goede ervaring met deze verkoper, snel en zonder problemen.
Gebruikersavatar
W123
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 apr 2007 13:17
Locatie: Maarssen

Re: VITRINEX

Bericht door W123 »

Naar mijn mening zijn de prijzen idd te hoog. ( Een zeer slecht gebouwde en met kwast geschilderde DAF 2800 met een zogenoemde bomentrailer met een paar twijgjes erop voor minimaal €50,- is echt te gek). Tevens heb ik ervaren dat ik een BMW M1 met BASF reclame in 1:18 van Minichamps aanbood en vroeg wat dat ongeveer zou opbrengen. Maximaal €70,- was het antwoord. Bod na één dag op Marktplaats is €160,-. Oordeel zelf maar wat eerlijke prijzen zijn zou ik zeggen, maar voor mij hoeft het op deze manier niet. Winst mag er best gemaakt worden maar niet op zulke wijze.

Deze beste meneer zou zich maar eens moeten inschrijven bij de KvK en een webshop moeten beginnen ofzo, want van al die advertenties op marktplaats.nl met al die zoektermen die dus bij iedere zoekopdracht naar boven komen wordt ik niet vrolijk. Maar dat is natuurlijk mijn mening maar.
Vini Vidi Vici
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Re: VITRINEX

Bericht door motorhead »

Ze zijn ingeschreven bij de Kvk onder numer 01117179 0000
Gebruikersavatar
W123
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 apr 2007 13:17
Locatie: Maarssen

Re: VITRINEX

Bericht door W123 »

Heel goed, nu die webshop nog
Vini Vidi Vici
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Re: VITRINEX

Bericht door DTM »

Je modellen aan hem verkopen, levert je doorgaans (altijd?) minder op dan aan een liefhebber maar das logisch vind ik. Hij koopt ze immers om ze vervolgens met winst door te verkopen.

Verkoopprijzen zijn meestal redelijk hoog, maar afentoe heeft ie wel leuke modellen voor een goede prijs. Op vragen reageert ie over het algemeen erg snel en toen ik een model bij hem kocht had ik hem ook snel in huis + goed verpakt.
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
Gebruikersavatar
W123
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 apr 2007 13:17
Locatie: Maarssen

Re: VITRINEX

Bericht door W123 »

Dat er winst gemaakt moet worden dat snap ik. Maar meer dan 100% winst op de inkoopprijs van een product is toch niet meer redelijk lijkt mij. Als ik dergelijke percentages binnen haalde in de branche waar ik in zit dan hoefde ik over een jaar of 5 niet meer te werken.
Vini Vidi Vici
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Re: VITRINEX

Bericht door Timo911 »

Ik heb het ook niet voor zulke verkopers in het algemeen.
Maar als je de prijzen die hij geeft voor schaalmodellen te laag vind dan moet je ze gewoon niet aan hem verkopen.
Er zijn gewoon altijd mensen die de waarde niet kennen van een bepaald model of die er gewoon direct vanaf willen en daardoor soms in gaan op zeer lage biedingen, maarja dat zal zo altijd zijn.
En ik denk dat hij toch niet van in het begin ingeschreven is, maar dat "zijn handeltje" mss iets te groot werd of te opzichtig werd dat hij mss wel eens anders last zou kunnen krijgen van controles, want ik denk dat wij er allemaal nog van zouden verschieten hoeveel schaalmodellen deze persoon inkoopt en terug verkoopt.. In het begin verkocht hij alleszins onder verschillende namen met altijd een belachelijke reden erbij zoals: wegens verhuizen, wegens plaatsgebrek, ...

Bij deze verkopers zou ik nooit meer iets kopen ( ik heb het vroeger 1 x gedaan en de staat van de modellen was toch niet echt perfect te noemen ) Ik heb er achteraf bekeken ook te veel voor betaald, maar dat neem ik de persoon niet kwalijk, want ik was toen nog maar net terug begonnen met verzamelen en het was 1 van mijn eerste aankopen via het internet. En je beslist nog steeds zelf of je het bedrag dat hij vraagt er voor over hebt ja of nee.

1 ding heb ik geleerd, niet te snel een model kopen, hoe graag je het ook wil. Het zal bijna 100% zeker vroeg of laat nog wel eens te koop aangeboden worden, soms goedkoper, soms in betere staat dan toen je het eerst wou kopen..
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: VITRINEX

Bericht door Tom_Aston-Martin »

vandaag bij de stand van Vitrinex op de namacbeurs een gifgroene murc gekocht! Nette prijs dit keer, en toen ik er later achter kwam dat op de achtekant "lamborg" stond in plaats van "lamborghini" kreeg ik 10 euro terug! Prima service dus! hiermee veranderd mijn mening over vitrinex dus in positieve zin! :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 17:06
Schaal: 1:18
Locatie: Pieter Baan Centrum

Re: VITRINEX

Bericht door maikel »

Ik heb afgelopen week ook wat van ze gekocht, het is allemaal perfect gegaan, prima e-mail contact en de auto zat zeer goed ingepakt :thump_up:
Ben erg tevreden en het is voor herhaling vatbaar :mrgreen: :worshippy:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
Gebruikersavatar
Scapa888
Berichten: 459
Lid geworden op: zo 26 mar 2006 21:02
Schaal: 1:18

Re: VITRINEX

Bericht door Scapa888 »

Afgelopen week weer wat gekocht bij de beste man, en zoals altijd, top service. Goede prijs kwaliteit. Heb al heel wat modellen bij hem vandaan en altijd top. Ik heb altijd zeer nette prijzen betaald.
Afbeelding
Verhuur van Race Simulatoren, Formule 1 auto's en Pitstop Games.
Plaats reactie