VITRINEX

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: VITRINEX

Bericht door Harm-Jan »

Had bijna mijn hele collectie aan hem verkocht maar hij wou helaas niet de prijs betalen die ik ervoor wou hebben, heeft daarna niet eens een tegenbod gedaan, dat vond ik wel jammer.
Gebruikersavatar
vitrine69
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 sep 2008 15:26
Locatie: Twente

Re: VITRINEX

Bericht door vitrine69 »

Heb ook al diverse modellen gekocht van Gjalt, geen ervaring met het door hem opkopen van mijn auto's..

Wat me wel opviel was dat de auto's soms erg stoffig waren, jammer.
Kun je natuurlijk schoonmaken, maar blijft wel jammer, en sommige sporen van stof gaan nooit meer weg, los ervan dat er soms toch behoorlijk lastig bij te komen is.

Heb soms wel eens het idee gehad dat een model 'bespeeld' was..

Ook ik ben me gaan realiseren dat de prijs de laatste tijd wat aan de hoge kant wordt.. jammer.. (voor hem)

Ik moet wel zeggen dat hij een uitstekend goede service heeft, supersnelle reacties,
snelle levering, sympathiserende e-mails, kortom de goede punten zijn er ook wel.

conclusie;
als de prijs goed is, twijfel dan niet en ga gewoon tot de koop over. De service is goed en snel.
Realiseer je wel dat het Vitrine-exemplaren zijn, en daar kan soms iets minimaals aan mankeren.
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: VITRINEX

Bericht door Niek-106 »

Zojuist voor de eerste keer een pakketje in ontvangst mogen nemen van Vitrinex.
Ik ben er over deze winkel te spreken, snel antwoord op emails, snel en stevig verpakt, en het model tegen een nette prijs kunnen kopen.

Niek :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: VITRINEX

Bericht door Nelis »

Ik koop ook regelmatig bij Gjalt.

Goeie gast als je het mij vraagt. Laatst had de bank storing, dus ik kon niet gelijk storten.

Hij heeft het model gewoon verzonden! ''Het geld dat komt wel'' zij hij!

Hij is idd ook snel met opsturen van de modellen!
Gebruikersavatar
christiaan15
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 17 mei 2010 21:11
Locatie: Drachten

Re:

Bericht door christiaan15 »

Jaap schreef:ik heb nooit last met hem gehad, beste kerel, in Houten staat ie (bijna) altijd.
oja, hij wil geen meneer genoemt worden en je mag ook geen u zeggen :mrgreen:
Helemaal mee eens! Qua persoon echt niets mis mee en Qua modelauto's naar mijn mening ook niet.
Als je een modelauto graag wilt hebben en hij heeft hem dan is dat alleen maar mooi!

Over de prijzen valt te twisten maar ik vind hem niet erg duur ( Je betaalt je model wel ) maar dan heb je vaak ook een model die je niet veel tegenkomt.

Communicatie verloopt erg soepel meestal na een uurtje een mailtje terug en via de telefoon wordt je altijd fatsoenlijk en netjes te woord gestaan.

Qua persoon is hij echt heel erg vriendelijk je moet er ook niet heen gaan als je weinig tijd hebt want hij verteld hele (interessante) Verhalen

Al met Al zeer tevreden over Gjalt Wijmenga (Vitrinex) en ga er binnenkort even weer heen om een leuk model uit te zoeken!
Laatst gewijzigd door christiaan15 op zo 04 jul 2010 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Audi Vorsprung durch technik

Verwacht:
1/18 Audi a8 2011 Zwart
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

Re: VITRINEX

Bericht door mercedes fan »

Erg goede verkoper inderdaad :thump_up:

Je moet zeker eens een praatje met deze meneer maken als je op de NAMAC loopt, weet je zeker dat je helemaal dubbel ligt, prachtige verhalen weet hij altijd te vertellen :thump_up: :mrgreen:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: VITRINEX

Bericht door Gerrit Haarsma »

Mijn Corvette Shark komt daar ook weg, zelf opgehaald.
Lopend nogwel, woont bij mij in het dorp ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
360spider
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 mar 2004 14:58
Locatie: velddriel

Re: VITRINEX

Bericht door 360spider »

Laatst een Ferrari 430 scuderia van HW Elite 1:18 bij hem gekocht. Snelle reactie via mail en een snelle afhandeling. Inderdaad een goede en eerlijke verkoper. :thump_up:
grimmi3
Berichten: 12
Lid geworden op: za 27 feb 2010 12:35

Re: VITRINEX

Bericht door grimmi3 »

Heb bij Gjalt voor het eerst besteld.

Een BBR Ferrari F430 GT2 matzwart. Mooie deal met inruil van 2 van mijn modellen en bijbetaling.

De communicatie met hem is top en je kunt goed onderhandelen. Hij verzend ook snel.

Helaas bleek het model verre van in goede staat bij ontvangst. (advertentie meldde: in goede staat).

Een opsomming van de gebreken:

- antenne op dak zit gelijmd en bijna los
- achterspoiler is opnieuw gelijmd
- rolkooi aan de bestuurderskant ligt los in de cockpit
- einddempers liggen los in de doos
- bodemplaat is gebroken, daarna gekit en weer vastgeschroef
- voorwielen draaien niet en hele vooras zit gelijmd

je kunt je voorstellen dat ik erg teleurgesteld ben. Heb hem gemaild en ben benieuwd naar zijn reactie.


Even afwachten dus, ik hoop dat ik kan melden dat ook minder geslaagde deals (dit geval) goed door hem afgehandeld worden. Ik heb goede hoop en houdt jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: VITRINEX

Bericht door Jaap »

Tja daarin is hij niet altijd duidelijk, ik heb eens een Chevelle gekocht van hem. Het bleek dat er haarscheurtjes in de striping van die auto zaten, maar was ook niet vermeld.
Hij gaf als reactie dat hij samen met zijn zoon veel modellen te koop hebben. De Chevelle had zijn zoon ingepakt en Gjalt zelf had er niet naar om gekeken.
Aan de ene kant snap ik dat wel van zoveel modellen, maar ik vind dat die jongen ook wel eerlijk had moeten zijn.

Maar de andere 3/4 keer dat ik wat bij hem gekocht heb was top :worshippy:
grimmi3
Berichten: 12
Lid geworden op: za 27 feb 2010 12:35

Re: VITRINEX

Bericht door grimmi3 »

Jaap schreef:Tja daarin is hij niet altijd duidelijk, ik heb eens een Chevelle gekocht van hem. Het bleek dat er haarscheurtjes in de striping van die auto zaten, maar was ook niet vermeld.
Hij gaf als reactie dat hij samen met zijn zoon veel modellen te koop hebben. De Chevelle had zijn zoon ingepakt en Gjalt zelf had er niet naar om gekeken.
Aan de ene kant snap ik dat wel van zoveel modellen, maar ik vind dat die jongen ook wel eerlijk had moeten zijn.

Maar de andere 3/4 keer dat ik wat bij hem gekocht heb was top :worshippy:
Ik kan me ook wel voorstellen dat je niet altijd kunt controleren hoe of wat, maar ik mag wel verwachten van een model van +200 euro dat je even checkt of er geen gebreken zijn. Kleinigheidje kan je over het hoofd zien maar zoals in mijn vorige post zie je dat het helaas niet een kleinigheidje is. Daarbij hoor je het afgebroken/losgekomen stuk rolkooi door de auto heen kletteren als je de doos optilt.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: VITRINEX

Bericht door Jaap »

Ja dat mag gewoon niet, en al helemaal voor de prijs, want de Chevelle kostte mij geen 200 euro :wink:
grimmi3
Berichten: 12
Lid geworden op: za 27 feb 2010 12:35

Re: VITRINEX

Bericht door grimmi3 »

De week goed contact gehad over de gebreken aan de BBR ferrari F430 GT.

Na foto's gestuurd te hebben zijn we tot een mooie oplossing gekomen.

Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de service die door Gjalt geleverd wordt! :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Ga hier zeker vaker bestellen en beschouw dit als een pechgeval met gelukkig een nette oplossing.
Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 386
Lid geworden op: za 08 aug 2009 09:40
Schaal: 1:18
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: VITRINEX

Bericht door Bjorn »

Deze week 2 Fast and Furios modelauto's bij hem besteld.
Ik kreeg snel antwoorden op mijn mails en had de auto's 2 dagen later al thuis.
En ze waren ook erg goed verpakt (dat heb ik ook wel eens anders gezien)

Enig nadeel is dat hij weet wat auto's waard zijn, dus afdingen lukt niet zo , haha

Maar al met al :thump_up:
1:18 Fast and Furious
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: VITRINEX

Bericht door Jaap »

Bjorn schreef:Enig nadeel is dat hij weet wat auto's waard zijn, dus afdingen lukt niet zo , haha
Ja daarin is hij hoogbegaafd :mrgreen: :thump_up:
Plaats reactie