Ebay Winkels ervaringen

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door boerke04 »

boerke04 schreef:
Dizono schreef:Allee, wat is dat nou :shock: !

Ene rivibel verstuurt wereldwijd behalve naar Nederland. Heb ik hier te maken met een discriminerende zuiderbuur? :evil: . Ik ben dan ook erg benieuwd naar zijn motivatie (en ik wil zn waar... :cool: ).

Iemand al vaker met die bijltje gehakt? :(
Tja, hij vermeldt in z'n advertenties duidelijk dat hij niet naar Nederland verzendt, volgens mij is dat zijn goed recht. Apart blijft het natuurlijk wel, aangezien hij aangeeft wereldwijd te verzenden maar Nederland volgens hem niet tot de wereld behoort :lol: .
Afbeelding
Dizono
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mar 2008 23:23

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Dizono »

hmm, in Nederland hebben ze daar een Aritikel 1 voor...
Afbeelding
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door F40F50ENZO »

Dizono schreef:hmm, in Nederland hebben ze daar een Aritikel 1 voor...
Ja, maar die regels worden tegenwoordig ook vrij ruim geinterpreteerd, vraag maar aan Gregorius Nekschot. :evil:

Ik koop vrij veel bij diverse E-bay winkels en tot nu toe heb ik géén negatieve ervaringen.
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Porsche »

Dizono schreef:Allee, wat is dat nou :shock: !

Ene rivibel verstuurt wereldwijd behalve naar Nederland. Heb ik hier te maken met een discriminerende zuiderbuur? :evil: . Ik ben dan ook erg benieuwd naar zijn motivatie (en ik wil zn waar... :cool: ).

Iemand al vaker met die bijltje gehakt? :(
Awel hij spreekt vloeiend alle totalen behalve Nederlands ook logisch hé je bent tenslotte in Belgie :dance:
Daarom geen verzending naar Nederland :P
:oops: Versta je nu waarom wij geen langdurige regering klaar krijgen :D
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door St. Paul »

Dizono schreef:hmm, in Nederland hebben ze daar een Aritikel 1 voor...
Gevalletje de klok horen luiden.... Mooi als mensen gaan gooien met een Artikel. Ik zou hem eerst eens lezen. Met name de eerste 6 woorden. :wink: :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
AudiFahrer
Berichten: 40
Lid geworden op: do 11 okt 2007 20:34

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door AudiFahrer »

Ik heb tot nu toe altijd goede ervaringen met Ebay.
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Silverarrow »

Ik koop m'n modellen eigenlijk alleen via eBay, heb een lijstje met winkels waarmee ik goede ervaringen heb:

rixxan-modelcars (NL)> Heeft veel modellen en fantastische service. Ik had 1 euro te veel verzendkosten betaald, waarop ik een euro toegezonden krijg met excuses voor de fout :thump_up: .

ck-motorsport-modellbau (DE)> Communicatie is zeer kort maar krachtig (op zich niets mis mee). Bied veel autosport modellen aan, waaronder voornamelijk F1, DTM en GT3's, tegen lage prijzen. Er wordt met biedingen gewerkt, maar die eindigen in 99% van de gevallen onder de waarde van het model.

modellfahrzeughandel (DE)> Één keer wat besteld vanwege lage prijzen, werd allemaal prima geregeld. Verder (voor mij) niet echt een interessante winkel door beperkte aanbod.

collectorfriendly (USA)> Handelt in van alles en nog wat. Één keer wat besteld, fantastische communicatie en zeer snelle verzending!

mini-43 (CH)> Handelt in o.a. modellen, biedt veel aan tegen normale prijs. Model wordt zeer goed ingepakt!

mini_car_fan (CH)> Erg veel aanbod, vooral in modellen die hier in Europa wat moeilijker te vinden zijn. Ook hier is de prijs top.

collectorsworld_modellautos (DE)> Werkt veel met biedingen, heeft o.a. een paar Redlines in de aanbieding die soms voor zeer gunstige prijzen weggaan.
Laatst gewijzigd door Silverarrow op do 05 mar 2009 17:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Powersprint »

Met ck motorsport heb ik ook goede ervaringen. Snelle levering en goed verpakt :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Autofan »

Ik heb alleen goede ervaringen, behalve met 1: vanwykb. na een Ferrari Enzo HW Elite besteld te hebben kreeg ik een gewone toegestuurd. :| afijn, kan een foutje zijn. Contact gezocht, en nog een keer, en nog een keer, etc. nog steeds niks gehoord. Hier is er meer te lezen: KLIK.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Minichampsfan
Berichten: 66
Lid geworden op: di 05 feb 2008 21:46

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Minichampsfan »

Heb gemengde gevoelens bij ck_moddelbau, eerste keer besteld en geen probleem.
2de keer besteld pakje is nooit toe gekomen tientallen mails gestuurd vage mails terug gekregen. Dit duurde en 6 maanden, toen hem gebeld. Uieindelijk heeft ie de helft van het geld teruggestuurd.
*****
Gebruikersavatar
Toyo
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 21:09

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Toyo »

Iemand ervaring met de verkoper: ta-west-thanx

Staat 100% positief dus denk wel dat het een goeie gast is.
3 Inch!
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door rpi »

Heb een verkoper gevonden die overduidelijk op zichzelf biedt.

Hij biedt onder andere veel Premium Classixx aan en Exoto:
http://stores.ebay.nl/SCHUCO-TRUCK-TEAM

Hier is een van zijn bieders, die 100% van zijn 114 biedingen de afgelopen maand bij die ene verkoper heeft gedaan, zoals hieruit blijkt.

Hij biedt ongeveer 1 à 2 dagen voor het einde van de veiling als de prijs niet hoog genoeg is. Kort na het einde van de veiling blijkt de verkoper weer zo'n object te hebben...

Oppassen dus, je wordt genaaid. (zoals wel vaker zal gebeuren)

Edit: ik heb het ook gemeld bij Ebay, ben benieuwd of ze er iets mee doen (maar ik denk het niet) Ze hebben de melding iig zo moeilijk mogelijk gemaakt. Je moet bij de melding namelijk de volledige accountnaam van de koper en verkoper melden. Aangezien alleen verkoper en koper deze kunnen zien is het bijna onmogelijk. Via de feedback kon ik toch aan een paar accounts komen waar hij dit eerder mee deed.
Gebruikersavatar
MCLERC
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 22:35
Schaal: 1:24
Locatie: Utrecht

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door MCLERC »

rpi schreef:Heb een verkoper gevonden die overduidelijk op zichzelf biedt.

Hij biedt onder andere veel Premium Classixx aan en Exoto:
http://stores.ebay.nl/SCHUCO-TRUCK-TEAM

Hier is een van zijn bieders, die 100% van zijn 114 biedingen de afgelopen maand bij die ene verkoper heeft gedaan, zoals hieruit blijkt.

Hij biedt ongeveer 1 à 2 dagen voor het einde van de veiling als de prijs niet hoog genoeg is. Kort na het einde van de veiling blijkt de verkoper weer zo'n object te hebben...

Oppassen dus, je wordt genaaid. (zoals wel vaker zal gebeuren)

Edit: ik heb het ook gemeld bij Ebay, ben benieuwd of ze er iets mee doen (maar ik denk het niet) Ze hebben de melding iig zo moeilijk mogelijk gemaakt. Je moet bij de melding namelijk de volledige accountnaam van de koper en verkoper melden. Aangezien alleen verkoper en koper deze kunnen zien is het bijna onmogelijk. Via de feedback kon ik toch aan een paar accounts komen waar hij dit eerder mee deed.
JA DAT HEB IK OOK GEHAD MET HOTWORKS D1 MODELLEN KLOOTZAK DIE VENT .IK WAS AAN HET VLOEKEN NIET NORMAAL MEER NOG 2 MIN EN BOEM WEG WAS DIE 3X :evil:
Gezocht D1 Grand Prix Model Autos 1:24-1:64
ook te ruil voor jada toys 1/24
Bentley
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 29 aug 2007 01:12
Locatie: Den Haag

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Bentley »

Hmmm.... ik heb inmiddels veel ervaring opgedaan met het kopen op eBay. Tot op heden zijn alle pakketjes aangekomen, zij het niet altijd zonder problemen. Bij de Duitsers, met name Modellautodreams, ontstonden veelal de meeste problemen. Communicatie is net zo zeldzaam als een paarse olifant, als je al antwoord kreeg was het nog vager dan een portret van een dronken schilder en kritiek achteraf.... dan zijn ze net zo kwistig met onwaarheden strooien als de Sint met zijn pepernoten!

De beste ervaringen heb ik persoonlijk met de Engelsen. Altijd vriendelijk (en duidelijk) antwoord, snel de pakketen in huis en zeer redelijke verzendkosten! Ook de Italianen doen het goed, al verschilt het wel bij wie je koopt.

Betalingen doe ik altijd via Paypal en dat werkt zeer goed. Bijna iedere internationale eBayer maakt er wel gebruik van. Alles is snel geregeld en je hebt meteen een bewijs van betaling. Enige nadeel is dat ze altijd iets boven de dagkoers lijken te zitten....

Al met al is eBay een prachtig middel om soms unieke auto's in het bezit te krijgen. Echte koopjes hoef je echter niet te verwachten, want er zitten zat professionele bieders op het net die de waarde echt wel weten in te schatten. Heel soms heb je geluk met de timing van het bieden....verder is het vooral goed lezen, want een unieke kans blijkt soms wat anders dan wat je had verwacht.

Groeten,
Edwin
Gebruikersavatar
roelie 007
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 05:18
Schaal: 1:43

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door roelie 007 »

collectorsworld_modellautos heb ik een paar keer besteld goede prijzen en verzending

maar laatstse 2 keer niet zo goed verlopen

5 spark modellen gewonnen voor erg goede prijs helft van de winkelwaarde :cool: :cool: :cool:
pakketje thuis gekregen zaten er maar vier in gemaild en gevraagd hoe en wat
was 1 model beschadigd zou andere krijgen wachten weer mailen model kwam niet meer binnen leider
weer mailen met vraag ander model te krijgenvan zijn ebay shop is toen ook gelukt dus wel goed opgelost alleen zelf er een keer of 4 voor moeten mailen jammer

eind augustus 2 redline ferrari's f430 sebring 2007 gewonnen voor 40 euro per stuk koopje
kreeg toen een mail dat er eentje beschadigd was en moest wachten die andere opsturen gebeurde niet en na een mailtje of 7 ben ik maar gestopt ermee en me geld terug gevraagd :thump_down: :thump_down: :thump_down:

jammer van de verkoper want heb er de nodige sparkies voor een leuk bedrag weggehaald
maar zal er niet snel nog iets kopen
Plaats reactie