Ebay Winkels ervaringen

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Silverarrow »

MiddleMan schreef:Mijn ervaring met Rixxan is dan toch jammer genoeg wat minder, ze verkopen leuke modellen.
Op vragen via Ebay komt geen antwoord, en dat is voor mij reden genoeg er dan ook niks te kopen. :)
Ik kan natuurlijk niet zien wat je vraag is, maar als ze een model aanbieden wat je graag wil hebben zou ik 't wel doen. Ik heb al eens wat bij hen besteld (staat ook eerder in dit topic) en heb toen, zonder dat ik het in de gaten had, een euro te veel betaald via Paypal. Ze hebben die euro bij het model in gelegd met een briefje erbij met hun excuses erop. Wat mij betreft echt een aanrader dus, een gemiste kans als je ze afrekent op een late/geen reactie.
Afbeelding
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door MiddleMan »

Silverarrow schreef:
MiddleMan schreef:Mijn ervaring met Rixxan is dan toch jammer genoeg wat minder, ze verkopen leuke modellen.
Op vragen via Ebay komt geen antwoord, en dat is voor mij reden genoeg er dan ook niks te kopen. :)
Ik kan natuurlijk niet zien wat je vraag is, maar als ze een model aanbieden wat je graag wil hebben zou ik 't wel doen. Ik heb al eens wat bij hen besteld (staat ook eerder in dit topic) en heb toen, zonder dat ik het in de gaten had, een euro te veel betaald via Paypal. Ze hebben die euro bij het model in gelegd met een briefje erbij met hun excuses erop. Wat mij betreft echt een aanrader dus, een gemiste kans als je ze afrekent op een late/geen reactie.
Mijn vraag was of er ook korting mogelijk was bij het aanschaffen van meerdere modellen. Ik had daarbij een rijtje modellen bijgezet,maar wilde er nog wel een paar meer kopen (kwam ik later achter)
Daar heb ik geen enkele reactie op gehad, dus nu gaat mijn bestelling gewoon naar een ander. :)
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
borbase
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo 15 jun 2008 17:29
Locatie: geldrop
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door borbase »

via ebay geven ze geen korting via marktplaats wel daar staan ze ook op
5 subs gekocht daar en 4 betaald dat is echt netjes
gr rob
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door MiddleMan »

borbase schreef:via ebay geven ze geen korting via marktplaats wel daar staan ze ook op
5 subs gekocht daar en 4 betaald dat is echt netjes
gr rob
Dat zou best mogelijk zijn, maar ik had het wel zo netjes gevonden als ze even een antwoord hadden gegeven. Dan had ik de modellen ook best via marktplaats willen kopen.
Van een Ebay verkoper verwacht ik toch een stukje professionaliteit. :)
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
borbase
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo 15 jun 2008 17:29
Locatie: geldrop
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door borbase »

MiddleMan schreef:
borbase schreef:via ebay geven ze geen korting via marktplaats wel daar staan ze ook op
5 subs gekocht daar en 4 betaald dat is echt netjes
gr rob
Dat zou best mogelijk zijn, maar ik had het wel zo netjes gevonden als ze even een antwoord hadden gegeven. Dan had ik de modellen ook best via marktplaats willen kopen.
Van een Ebay verkoper verwacht ik toch een stukje professionaliteit. :)
:( :(
Gebruikersavatar
steephje
Berichten: 62
Lid geworden op: do 03 jul 2008 12:05
Locatie: Spijkenisse

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door steephje »

steephje schreef:Heb afgelopen week een aantal veilingen gewonnen op Ebay bij verschillende verkopers.
Zo heb ik een Ferrari FXX (Hotwheels Foundation) en een Ferrari F430 (Hotwheels Elite) gewonnen bij Merge-Left, een Porsche GT3 RS (Autoart) bij ck-modelcars.
Heb van ck-modelcars al de bevestiging gehad dat zij het model verstuurd hebben. Zit dus met smart te wachten.
Ten slotte heb ik nog een Dodge Viper SRT-10 (Ertl) gekocht voor €3 bij Rixxan.

Wanneer ik de modellen binnen heb zal ik dit nog even laten weten.
Heb inmiddels alle modellen binnen. Alles in zeer goede staat. Waren ook allemaal vrij snel met verzenden!
Afbeelding
Verzamel voornamelijk sportscars: Aston Martin, Ferrari, Porsche, enz.
wimsky1977
Berichten: 436
Lid geworden op: wo 08 nov 2006 07:55
Schaal: 1:18
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door wimsky1977 »

hey,
wat betreft kopen in Hong Kong is prijs meestal superok , ook verzending maar opgelet voor douane:

had een AA model gekocht , verzending inbegrepen voor 105 euro, na een 2 weken papieren gekregen van
verzendfirma waarin alle gegevens dienen ingevuld te worden voor douane en wensen ook betaalbewijs
van bv paypal. Bij thuislevering moest ik 45 euro douanekosten betalen. Dit is reeds 2 keer gebeurd in de
6 jaar dat ik in USA/ AUSTRALIE / HONG KONG koop. Maar wou dit toch even kwijt , ter informatie.
greetzzzzz!
wimsky e-rider into the future!!!
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Ferrari10flrb »

wimsky1977 schreef:hey,
wat betreft kopen in Hong Kong is prijs meestal superok , ook verzending maar opgelet voor douane:

had een AA model gekocht , verzending inbegrepen voor 105 euro, na een 2 weken papieren gekregen van
verzendfirma waarin alle gegevens dienen ingevuld te worden voor douane en wensen ook betaalbewijs
van bv paypal. Bij thuislevering moest ik 45 euro douanekosten betalen. Dit is reeds 2 keer gebeurd in de
6 jaar dat ik in USA/ AUSTRALIE / HONG KONG koop. Maar wou dit toch even kwijt , ter informatie.
Toch wel vreemd dit verhaal, heb al heel wat modellen in Azië en de VS gekocht en slechts één keer moest ik bijbetalen. Heb je de modellen wel laten verzenden als "present" of "toys" met een waarde van < € 150,-?
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Silverarrow »

Ferrari10flrb schreef:
wimsky1977 schreef:hey,
wat betreft kopen in Hong Kong is prijs meestal superok , ook verzending maar opgelet voor douane:

had een AA model gekocht , verzending inbegrepen voor 105 euro, na een 2 weken papieren gekregen van
verzendfirma waarin alle gegevens dienen ingevuld te worden voor douane en wensen ook betaalbewijs
van bv paypal. Bij thuislevering moest ik 45 euro douanekosten betalen. Dit is reeds 2 keer gebeurd in de
6 jaar dat ik in USA/ AUSTRALIE / HONG KONG koop. Maar wou dit toch even kwijt , ter informatie.
Toch wel vreemd dit verhaal, heb al heel wat modellen in Azië en de VS gekocht en slechts één keer moest ik bijbetalen. Heb je de modellen wel laten verzenden als "present" of "toys" met een waarde van < € 150,-?
Dat maakt de kans kleiner, maar het is nog geen garantie dat het pakket niet onderzocht wordt. Ik heb zo al eens 20 euro inklaringskosten etc. moeten betalen voor m'n S63 AMG. Je moet denk ik ook gewoon mazzel hebben :thump_up: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Bondracer »

:eh: Onlangs ook een pakket uit Canada laten overkomen (<75€) en als GIFT vermeld en ook opengemaakt en 10€ kunnen neertellen (is me tot nu toe al 4 x overkomen) .
dus het blijft altijd afwachten voor pakketten buiten Europa :oops:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Ferrari10flrb »

Kan natuurlijk zijn dat men strenger is geworden. Volgens de regels zou een model van < € 150,- zonder problemen ingevoerd moeten kunnen worden.

Verwacht 2 modellen van buiten Europa, dus ben benieuwd.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door rpi »

Ferrari10flrb schreef:Kan natuurlijk zijn dat men strenger is geworden. Volgens de regels zou een model van < € 150,- zonder problemen ingevoerd moeten kunnen worden.

Verwacht 2 modellen van buiten Europa, dus ben benieuwd.
Dit is niet correct hoor. Onder € 22 inclusief verzendkosten is het tarief nihil.
Uit een niet-EU-land
Tot € 22
Geen douanerechten
Geen btw

Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten
Wel btw

€ 150 en hoger
Wel douanerechten
Wel btw
1:43 komt er makkelijk doorheen door het kleine pakketje.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Ferrari10flrb »

rpi schreef:
Ferrari10flrb schreef:Kan natuurlijk zijn dat men strenger is geworden. Volgens de regels zou een model van < € 150,- zonder problemen ingevoerd moeten kunnen worden.

Verwacht 2 modellen van buiten Europa, dus ben benieuwd.
Dit is niet correct hoor. Onder € 22 inclusief verzendkosten is het tarief nihil.
Uit een niet-EU-land
Tot € 22
Geen douanerechten
Geen btw

Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten
Wel btw

€ 150 en hoger
Wel douanerechten
Wel btw
1:43 komt er makkelijk doorheen door het kleine pakketje.
Was me niet bekend. Bedankt voor de info.
wimsky1977
Berichten: 436
Lid geworden op: wo 08 nov 2006 07:55
Schaal: 1:18
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door wimsky1977 »

ja de uitvlucht van GIFT kent douane ook al hoor.
sowieso moet er nu verplicht een factuur bijzitten van de aankoop.

Ik heb voor m'n geval van Hong Kong naar belastingsdienst gemaild, en blijkt dat er tarieven zijn
zoals hierboven beschreven en dan nog eens extra kosten voor administratief gedeelte van de
pakjesdienst.

Denk dat het gewoon geluk hebben is, 10 euro heb ik regelmatig voor... Hoe meer ze uw naam
zien passeren , hoe meer je gecontroleerd wordt en kosten (10 euro) betaald denk ik.
greetzzzzz!
wimsky e-rider into the future!!!
Gebruikersavatar
jochen
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:22
Schaal: 1:18

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door jochen »

vandaag een pakket ontvangen uit het verre oosten geen douane kosten aanverbonden...hopelijk is dit voor herhaling als m'n 1:12 model binnenkomt...
i bought a 1:1 hobby car, Alfa Romeo 147 GTA!
Plaats reactie