Modell-Paradies

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Regenkaiser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 00:54
Locatie: Emmen (Drenthe)

Re: Modell-Paradies

Bericht door Regenkaiser »

@Alain: Ook bij jou zeggen ze dus dat ze het model willen omwisselen (exchange model), geen geld terug.
Dat antwoord kreeg ik ook, maar ze hadden die Enzo dus niet meer.
Toen ik mijn Enzo terug had gestuurd stond hij even later wel weer op Ebay!
Ook jij kreeg te horen: We hebben geen idee hoe het komt...
Bij jou was de doos open, de stoel was gelijmd... en zij hebben geen idee?!
Ik moest inderdaad ook de verzendkosten betalen van de retourzending, maar dan zouden ze het nieuwe model wel gratis naar mij sturen.
Ik hoor altijd hele goede verhalen over CMC en ik heb verschillende CMC's gehad en altijd alles 100%.
CMC heeft wel degelijk een kwaliteitscontrole en die is naar mijn mening heel erg goed.
Het was trouwens ook de laatste keer dat ik iets bij Modell-Paradies heb besteld,
want beschadigde modellen verkopen als nieuw kan niet en mijn vertrouwen in deze winkel is helemaal weg.
Ook hun service vind ik heel erg slecht.
En ja, ik heb inderdaad een ander, duurder model moeten kopen. (Kon ook goedkoper, maar of het model was niet op voorraad of ik had het model al)
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Modell-Paradies

Bericht door alain_1978 »

@Jan-Paul: ja dat ze het model willen omwisselen, daar heb ik geen problemen mee. Als ze er nog eentje hebben, wil ik graag wisselen met een exemplaar dat in orde is.
Maar waar ik wel problemen mee heb, is dat ik moet wachten om het defecte model terug te sturen totdat zij een reactie hebben gekregen van CMC ??? :shock:
Dat is toch mijn probleem niet want het is niet CMC maar wel Modell-Paradies die mij een defect model verkocht hebben.
Als ik zo onze klanten op het werk zou behandelen zoals Modell-Paradies doet dan denk ik dat we snel failliet zouden zijn :eh:

Wel straf dat jouw defecte Enzo daarna terug gewoon op Ebay stond. Ik zeg het nog eens: die hopen gewoon dat het model op een dag bij iemand terechtkomt
die er akkoord mee gaat en dat zij er geen last meer van hebben. Ze willen daar precies nogal gemakkelijk geld verdienen.

Ik weet niet of de kwaliteitscontrole van CMC goed is. Ik kan moeilijk geloven dat die defecten er aan zijn gekomen door een andere verzamelaar.
Volgens mij heeft het model zo de fabriek verlaten. Ik heb hier trouwens op het forum nog al van die 250 SWB California gezien waar de uitlaten schuin hangen.
En ik denk ook niet dat er ook maar 1 verzamelaar is die met lijm de rugleuning schuin gaat vastplakken aan de achterwand.
Misschien is dit model toevallig ontsnapt aan CMC-kwaliteitscontrole.

CMC heeft gisterenvoormiddag (vrijdag 24/05/2013) trouwens reeds geantwoord aan Modell-Paradies en ze hebben mij mee in cc gezet.
Antwoord van CMC aan Modell-Paradies:
"Sehr geehrte Damen und Herren,
es ist sehr nett das Sie Ihrem Kunden unsere Kontaktdaten weiter geben, jedoch haben Sie das Modell an den Kunden verkauft und sind somit auch in der Garantie-
und Umtauschpflicht.
Desweitere sollte bekannt sein das dass Modell M-092 bei uns schon seit längerem Ausverkauft ist und wir in diesem Fall so oder so nicht mehr weiterhelfen können.
Wenn Sie noch Modelle des M-092 auf Lager haben, schlage wir vor das Sie das Modell dem Kunden tauschen.
Sobald das defekte Modell von Ihnen bei uns eingeht, erstellen wir Ihnen gerne eine Gutschrift über dieses Modell, vorher können wir Ihnen und Ihrem Kunden aber
leider in diesem Fall nicht weiterhelfen.
Mit freundlichen Grüssen / Best Regards
Thomas Wörthmann

Van Modell-Paradies heb ik natuurlijk nog geen bericht gekregen dat ik het model mag terugzenden dus heb ik daarnet maar
weeral zelf terug een mailtje naar Jens van Modell-Paradies gestuurd om te vragen of ik het model nu eindelijk mag terugzenden.
Ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn en wanneer ik antwoord ga krijgen want dat is ook nog geen zekerheid blijkbaar.
Normaal zou men plezier moeten hebben aan zijn/haar hobby maar ik moet zeggen dat het plezier even ver te zoeken is op dit moment :(
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Modell-Paradies

Bericht door schuifelhoofd »

Wat een rotverhaal!
Mij maak je niet wijs dat er met het model niets aan de hand was toen het bij hun vertrok.
Die leuning van de zetel is waarschijnlijk tijdens het transport scheefgezakt......

Wat me vooral verschrikkelijk ergert is dit:
Regenkaiser schreef: Geld terug kon ook niet, omdat het volgens Modell-Paradies niet hun schuld was, maar ze mij wel wilden helpen.
Zo doe je toch geen zaken? :evil:
Lijkt me inderdaad een zaak van gewoon op ebay zetten, ook als het model al beschadigd is.
Als ze geluk hebben, en de koper inspecteert het niet netjes, of haalt het niet meteen uit de doos, zijn ze er van af.

Benieuwd wat er uit de bus komt. Succes gewenst.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Modell-Paradies

Bericht door St. Paul »

Nu weet ik niet of het voor DE ook geldt maar volgens mij ligt in NL het probleem in Alains geval bij de winkel en niet bij hem. Dus je zou gelijk geld terug moeten krijgen of vervanging van het product. Als ze tegen mij zouden zeggen dat ze eerst op de reactie van CMC willen wachten dan was ik er al klaar mee.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Modell-Paradies

Bericht door alain_1978 »

Waar ik dus zaterdag al voor vreesde, is vandaag bevestigd, namelijk weeral geen antwoord van Modell-Paradies.
Jawadde, wat een manier van zakendoen. Ik begin zo stilletjes aan te vrezen dat dat er niks meer van gaat komen.
Dus als je bij Modell-paradies een model in promotie koopt, kan je er zeker van zijn dat je een defect retourmodel van iemand anders toegezonden krijgt.

Ik weet het zo ondertussen niet meer wat ik nog kan doen? Ik wordt er moedeloos van :cry:
Misschien kan ik het model nog gebruiken als schuurvondst of ombouwen naar een raceversie. Pfff wat een miserie zeg :-|

Ik begin het stilletjes aan ook al niet meer te vertrouwen van het model zelfs nog maar retour te zenden.
Stel je voor dat ze zeggen, dat ze het nooit ontvangen hebben. Dan zou ik mijn geld en het model kwijt zijn.
Ik weet het niet meer eigenlijk... :(
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Modell-Paradies

Bericht door goededag »

alain_1978 schreef: Ik begin het stilletjes aan ook al niet meer te vertrouwen van het model zelfs nog maar retour te zenden.
Stel je voor dat ze zeggen, dat ze het nooit ontvangen hebben. Dan zou ik mijn geld en het model kwijt zijn.
Ik weet het niet meer eigenlijk... :(
Dat is best wel balen. Denk je een mooi model gekocht te hebben.
Dit (het terugsturen) kun je wel zeker maken door het aangetekend te verzenden. (dat zal ik in ieder geval doen)
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Modell-Paradies

Bericht door St. Paul »

Zou even langs gaan. Nieuw gebit is duurder dan vervanging van dat model. Als ik die gasten geweest was had ik het wel geweten. :mrgreen:

Heb je al op Duitse fora gekeken? Mss kan Faultier eens rond kijken. Welicht zijn er meer klachten geweest en kun je bij die mensen eens checken wat zij gedaan hebben. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Modell-Paradies

Bericht door alain_1978 »

Gisteren dan toch eindelijk reactie gekregen van modell-paradies dat ik het model mag terugsturen en een ander model krijg dat ze eerst gaan controleren vooraleer op te sturen naar mij.
Ik had maandagavond naar hen een stevige mail gestuurd en maar ineens CMC mee in cc gezet zodat die ook mee konden volgen.
Dus vanmorgen heb ik het defecte model teruggezonden maar wel met tracking want ik vertrouw het nog steeds niet en wil weten wanneer het model daar toekomt.
We zullen zien wat ervan komt. Ik hou jullie zeker op de hoogte.

@St Paul: ja als er nu nog niks van komt, ga ik Faultier contacteren.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Modell-Paradies

Bericht door alain_1978 »

Sinds 28 mei had ik niets meer van Modell-Paradies gehoord. Het defecte model was er vorige week maandag 3 juni toegekomen (kon ik via tracking zien)
maar natuurlijk vorige week weer geen enkel teken van leven dat men het model ontvangen had of dat men al een nieuw model had opgestuurd.
Dus heb ik maandagavond 10 juni dan nog maar zelfs eens gehoord of er al een nieuw model onderweg was.
Dinsdag 11 juni dan toch eindelijk een antwoord dat het nieuwe model die dag verzonden was want ze waren het "vergeten" zogezegd.
Vandaag heb ik dan toch eindelijk het nieuwe model ontvangen. Jawadde, wat een gedoe zeg om een model om te wisselen.
Dit had ik nog nooit meegemaakt. Het is dus uiteindelijk allemaal in orde gekomen maar ik denk dat dit toch wel de laatste keer is geweest dat ik daar nog een model heb gekocht.
Ik vind het erg dat je er constant moet achter vragen en uiteindelijk straffe taal moet gebruiken om alles in orde te krijgen. Ik doe dat niet graag eigenlijk.
Als ik de klanten op het werk ook zo zou behandelen, waren wel al lang failliet geweest...
Mijn besluit: Modell-Paradies is goed zolang het model in orde is maar als er iets is, dan is men er niet meer thuis precies en
moet je heel veel geduld hebben en er zelf achter zitten om het in orde te krijgen. Jammer.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Modell-Paradies

Bericht door TestaRossa »

Met andere woorden......een rampenplan dus. Echt zo spijtig dat zo'n bedrijf niet thuis geeft als er iets mis is. Alleen de verkopen tellen, maar de consumenten erachter kunnen lekker barsten. Het is allemaal maar moeilijk, moeilijk dat communiceren met ontevreden klanten. Gelukkig is het uiteindelijk na lang aanhouden opgelost.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Modell-Paradies

Bericht door alain_1978 »

TestaRossa schreef:Met andere woorden......een rampenplan dus. Echt zo spijtig dat zo'n bedrijf niet thuis geeft als er iets mis is. Alleen de verkopen tellen, maar de consumenten erachter kunnen lekker barsten. Het is allemaal maar moeilijk, moeilijk dat communiceren met ontevreden klanten. Gelukkig is het uiteindelijk na lang aanhouden opgelost.
Ja, ik ben ook blij dat het uiteindelijk goedgekomen is. Ik durf al wel eens een keer iets door de vingers zien of zelf herstellen maar dit was erover.
Voor een model dat zoveel kost, moet het gewoonweg in orde zijn. Anders gaat ie terug, of de verkoper het nu goed vindt of niet.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Plaats reactie