Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

Wouter heeft er standaard bij staan dat de dozen stallingsschade hebben ;) Maar over het algemeen zijn de dozen inderdaad gewoon helemaal prima
En ik heb ook niets dan goede ervaringen met hem, alleen heb ik geen ervaring met verzenden. (die 4km kan ik ze ook wel op komen halen)
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

AARGH!!

Marktplaats word me hoe langer hoe gekker. En minder interessant om te verkopen.

Deze morgen (tijdens mijn nachtdienst) zet ik 2 advertenties op Marktplaats
20 sep. 2015, 00:11 Dodge Durango http://link.marktplaats.nl/m967851866
20 sep. 2015, 00:13 Chevrolet Lumina http://link.marktplaats.nl/m967852015

Als ik dan vandaag tijdens mijn dienst, dus amper 20 uur na plaatsen ga kijken of mijn advertenties bekeken worden (via mijn markplaats > mijn advertenties),
zie ik dat die van 00:13 reeds verder dan pagina 5 staat , en die van 00:11, reeds verder dan pagina 10

Na controle (met de standaard sortering) blijkt die van 00:13 op pagina 3 :eh: te staan, en die van 00:11 zelfs op pagina 11 !! :shock:

Wat ik dan wel zie als ik gewoon in de rubriek modelauto's 1:18 ga kijken, zijn de datums van plaatsing .
Hier zie ik geen enkele logica in, vandaag, gisteren, eergisteren, dan van paar dagen geleden, dan weer gisteren, dan een week geleden.
Ook heel veel zakelijke verkopers.

Zelfs met de sortering op datum staan ze na 20 uur al weer op pagina 5!
Zo krijg je als gelegenheidsverkoper geen eerlijke kans om je modellen op Marktplaats te zetten.
En het zijn geen auto's van 25.000€ waarvoor je met plezier een paar € neertelt om je advertentie omhoog te houden, he?
1967mustang
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 13 sep 2013 22:01
Schaal: 1:64

Re: Marktplaats

Bericht door 1967mustang »

tsja is met alles zo. Als je betaald sta je bovenaan. Gratis advertenties komen pas na alle betaalde advertenties.
Het wordt steeds duurder en steeds minder leuk dat MP.

Gr
Rene
Mijn Mustangverzameling, ongeveer 400 modellen.
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 8&start=15
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door gerardduinkerken »

Marktplaats helpt zich steeds verder de vernieling in.

Met continu updates en veranderingen op de site vind ik het ook niet mooier en duidelijker op worden.
Plus het feit dat je ook steeds meer rubrieken moet betalen om iets te kunnen plaatsen.

Ik wou laatste een tv verkopen. Moest ik betalen voor het plaatsen. WTF.

Modelauto's kon je vroeger nog wel voor een schappelijke prijs krijgen via mp . Tegenwoordig zijn die prijzen asociaal hoog en kan ik ze via ebay incl verzenden uit hongkong, of china nog goedkoper bemachtigen.
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door hanske10 »

de handelaars maken mp kapot.

echt soms absurde prijzen die sommige durven neer te zetten.

ik kijk inderdaad op eBay waar je soms een leuk model tegen kom,dat incl verzenden niet zo duur is als bv op mp
wat sommige durven te vragen excl verzenden :evil: op mp

het leuke is er inderdaad er van af.

je kijk en hoop dat er nog iets van leuke prijzen bij staan,maar helaas in de meeste gevallen niet :cry:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Ricardo »

Je hoeft het ook niet te kopen gelukkig :mrgreen:

De missie van Marktplaats bij de oprichting is nu behoorlijk achterhaald. Het is tegenwoordig: Hoe halen we het meeste geld binnen!

We moeten met z'n allen maar weer op rommelmarkten gaan staan :mrgreen: :thump_up:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Marktplaats

Bericht door St. Paul »

De enige reactie die je krijgt is van de marktplaats medewerker om te kijken of je verkocht hebt of niet zodat er een rekening achter aan kan. :mrgreen:

Voor de koper wordt het leuker, hij die wil zoeken vindt meer dan hij die snel op geeft. Tot men MP links laat liggen omdat er niets meer te verkopen valt. :D
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
1967mustang
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 13 sep 2013 22:01
Schaal: 1:64

Re: Marktplaats

Bericht door 1967mustang »

Ik heb ze een keer een mail gestuurd omdat ik veel dingen tegenkwam die in de verkeerde rubriek stonden.
Hun antwoord, tsja als we alles moeten controleren....... maar als u er melding van maakt dan passen wij het aan. Ga Censuur aan het werk voor al dat geld wat er binnenstroomt en doe het zelf :evil:
Mijn Mustangverzameling, ongeveer 400 modellen.
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 8&start=15
jpm2002
Berichten: 29
Lid geworden op: di 08 apr 2008 17:47

Re: Marktplaats

Bericht door jpm2002 »

Iemand hier ervaring met een zeker Tim Smeets (Tim of Mister Lego) uit Kerkrade?

Ik heb een Max Verstappen Australië model bij hem gekocht. Hij reageerde redelijk traag op mijn mails nadat de betaling verstuurd was. Ik vroeg hem meerdere malen of het model reeds verzonden was en/of hij mij een tracking code kon meegeven.

Nu kreeg ik net een mail dat het model 'beschadigd' zou zijn en dat hij het liever niet meer verzond. Hij zou mij wel terugbetalen, maar dat is ondertussen ook nog niet gebeurd. Ik vroeg hem om eventueel foto's op te sturen van de beschadiging, maar ook geen respons.
Follow my 1/18 F1 World Champions Collection
http://greatchampionstinycars.tumblr.com
tim1803
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 19 sep 2010 12:59
Schaal: 1:43

Re: Marktplaats

Bericht door tim1803 »

er zijn ook mensen die heel veel werken en niet constant hun telefoon in de handen hebben.
Misschien zou je ook kunnen vermelden dat je je geld netjes hebt terug gekregen.
Ik ben tenminste zo eerlijk om aan te geven dat het model beschadigd is en ik het zo liever niet verkoop. Heb het model terug gestuurd en tot op de dag van vandaag nog steeds niet terug gekregen van de shop.
jpm2002 schreef:Iemand hier ervaring met een zeker Tim Smeets (Tim of Mister Lego) uit Kerkrade?

Ik heb een Max Verstappen Australië model bij hem gekocht. Hij reageerde redelijk traag op mijn mails nadat de betaling verstuurd was. Ik vroeg hem meerdere malen of het model reeds verzonden was en/of hij mij een tracking code kon meegeven.

Nu kreeg ik net een mail dat het model 'beschadigd' zou zijn en dat hij het liever niet meer verzond. Hij zou mij wel terugbetalen, maar dat is ondertussen ook nog niet gebeurd. Ik vroeg hem om eventueel foto's op te sturen van de beschadiging, maar ook geen respons.
1967mustang
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 13 sep 2013 22:01
Schaal: 1:64

Re: Marktplaats

Bericht door 1967mustang »

niks mis mee lijkt me.
Mijn Mustangverzameling, ongeveer 400 modellen.
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 8&start=15
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Peter Parker »

Ik doe nog steeds veel aankopen op MP, het gaat tot op heden bijna altijd prima. Soms neem ik een stomme kans met envelop verzending :doh: en ook dat gaat meestal goed. Vaak haal ik het liever op bij een verkoper in mijn buurt. Er zit in Purmerend een aantal mensen waar ik graag Dinky's koop. Dan ga ik ze lekker ophalen en zij zijn blij dat ze niet hoeven verzenden en inmiddels kennen ze me goed.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Marktplaats

Bericht door Nelis »

Er staat nog maar weinig leuks op Marktplaats en staat er wat dan is het inderdaad vaak voor de absolute hoofdprijs.
Ebay is leuker en goedkoper tegenwoordig.

Marktplaats zou eigenlijk eens flink geboycot moeten worden, dan kunnen ze misschien weer eens normaal doen daar. Het zijn gewoon geldwolven!
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Marktplaats

Bericht door togicollector »

Bedoel je de organisatie achter marktplaats of de adverteerders?

Gewoon niet kopen wat je te duur vindt. Als iedereen dat doet zakken de vraagprijzen vanzelf.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
1967mustang
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 13 sep 2013 22:01
Schaal: 1:64

Re: Marktplaats

Bericht door 1967mustang »

Mp is gewoon een grote verziekte bende. Organisatie voert geen donder uit om alles in goede banen te leiden. Advertenties staan niet in de goede rubrieken en als je een advertentie plaatst dan betaal je soms meer als wat iets waard is. Niet dat ik dat doe, ik gooi het dan gewoon in een andere rubriek :D Ze kijken er toch niet naar.
Mijn Mustangverzameling, ongeveer 400 modellen.
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 8&start=15
Plaats reactie