Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

Tja hopen dat hij antwoord, en dat je een beetje terug kan krijgen. (verwacht er niet veel van, dat zal niet meer dan een paar € zijn) Ik neem aan dat het een particuliere verkoper is, niet een zogenaamde 'zolderkamerhandelaar' Als dat laatste het geval is, dan kun je misschien iets meer regelen. Dit doet mij herinneren dat ik nog een paar mensen moet mailen omdat ze mij een kapot model hebben opgestuurd :roll:
Over die communicatie, ik begrijp dat het rot is, maar dat kan nu eenmaal gebeuren. Ik herken het hele probleem van traag antwoorden. Zeker als je het een weekje erg druk hebt.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Marktplaats

Bericht door St. Paul »

aficionado schreef: Ik verwacht geen geld terug, of iets maar ben ik nou gek of is de gang van zaken echt supervaag?
Niet echt vaag. Hij was zelfs duidelijk:
aficionado schreef: ik ben gewoon een particulier die nog gewoon werkt. En de modellen zijn een hobby.
Welkom op Marktplaats. Kans dat je hier succes hebt is heel klein. Met name de handelaren die met een halve gare website/webshop of alleen via MP handelen mijden. Alles wat ik op mp koop ga ik vanuit dat het tegenvalt. Als het goed moet zijn haal je het op en check je.

Een hier best bekende mp handelaar die op MAF goed beoordeeld wordt doet het ook. Standaard truukjes. Zit er een kleine kapotte decal op? Haalt hij hem er helemaal af en doet alsof er niets zat om vervolgens als nieuw te verkopen. Al die vage tussenhandelaars levert alleen maar meer rotzooi op qua schades etc. Gewoon fatsoenlijke handelaar nemen, altijd beter.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

St. Paul schreef:
Een hier best bekende mp handelaar die op MAF goed beoordeeld wordt doet het ook. Standaard truukjes. Zit er een kleine kapotte decal op? Haalt hij hem er helemaal af en doet alsof er niets zat om vervolgens als nieuw te verkopen.
Bedankt voor de tip, daar hadi k nog nooit over nagedacht :lol:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Marktplaats

Bericht door St. Paul »

goededag schreef:
St. Paul schreef:
Een hier best bekende mp handelaar die op MAF goed beoordeeld wordt doet het ook. Standaard truukjes. Zit er een kleine kapotte decal op? Haalt hij hem er helemaal af en doet alsof er niets zat om vervolgens als nieuw te verkopen.
Bedankt voor de tip, daar hadi k nog nooit over nagedacht :lol:
En daarom ben ook jij een handelaar die ik absoluut zou mijden. :idea:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Marktplaats

Bericht door Autofan »

Gewoon modellen zonder decals kopen, dan heb je daar geen last van. :mrgreen:

@aficionado:
Daarom haal ik dus altijd zelf de modellen op. ;) Kan ik ze eerst beoordelen voor ik ze betaal. Als ze dat akkoord vinden is het eigenlijk altijd goed. Wel eens 1 gehad die zn prive-adres niet vrij wou geven, dus bij een McDonalds daar in de buurt afgesproken en daar alles afgehandeld. (Altijd handig: je moet die groene C2 hebben. Ze hebben nog nooit mis gezeten! :mrgreen: )
Afbeelding
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

St. Paul schreef:
goededag schreef:
St. Paul schreef:
Een hier best bekende mp handelaar die op MAF goed beoordeeld wordt doet het ook. Standaard truukjes. Zit er een kleine kapotte decal op? Haalt hij hem er helemaal af en doet alsof er niets zat om vervolgens als nieuw te verkopen.
Bedankt voor de tip, daar hadi k nog nooit over nagedacht :lol:
En daarom ben ook jij een handelaar die ik absoluut zou mijden. :idea:
:evil: Zoiets doe ik niet, ik behoor tot de zeldzame groep die alles netjes beschrijft, en daar niet mee sjoemeld. En het evt. terugneemt.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Marktplaats

Bericht door St. Paul »

goededag schreef:
St. Paul schreef:
goededag schreef:
Bedankt voor de tip, daar hadi k nog nooit over nagedacht :lol:
En daarom ben ook jij een handelaar die ik absoluut zou mijden. :idea:
:evil: Zoiets doe ik niet, ik behoor tot de zeldzame groep die alles netjes beschrijft, en daar niet mee sjoemeld. En het evt. terugneemt.
Kan zijn... maar het truukje kende je niet, en je koopt oa bij de beschreven handelaar. 1+1=2 :idea:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Marktplaats

Bericht door aficionado »

Dank voor de reacties. Heb ik veel aan. De verkoper heeft gereageerd, kon geen geld terug geven, wel bij een nieuwe koop zou ik wat korting krijgen. Ik heb hem bedankt voor zijn vriendelijke aanbod, maar zal er niet op ingaan.

Kijk het probleem zit erin dat ik American Muscle auto's spaar, veelal Ertl en zo. En die zijn vaak alleen nog 2e hands te krijgen. Geeft ook veel plezier, als je weer een bijzonder modelletje spot tussen alle advertenties.. En vaak probeer ik idd de modellen op te halen. Zeker als ze niet in de OVP zitten, en de eerste keer dat ik zaken doe met iemand. Maar deze verkoper woont in Drachten en ik in omgeving 010, das te ver :wink:

Wat vind ik 'normaal' qua verkoop/koop?
Ik betaal wat we overeengekomen zijn. Ik meld de verkoper dat ik het geld heb overgemaakt. Als het geld op de rekening staat van de verkoper en/of hij heeft het model opgestuurd, laat hij dat ook weten. Wanneer ik het model ontvangen heb, en gecontroleerd dan stuur ik de verkoper een aardig berichtje terug. Klaar. Binnen Nederland max 5 dagen. Europa 8 dagen. Tot nu toe is dit 99% zo gegaan en probleemloos.

Ik zie mijzelf als goede klant, koop vaak meerdere modellen tegelijkertijd om wat van de prijs af te snoepen, en maar één keer bezorgkosten te betalen :angel: Wanneer ik netjes behandeld word, ben ik ook trouw aan de verkoper. Heeft hij een klant voor jaren..

Een modelauto in een krant wikkelen en in een te grote, slappe doos stoppen slaat nergens op. Daar blijf ik wel bij

Ik zal volgende keer eerst de verkoper op het MAF opzoeken. Vragen als het een los modelletje is, hoe hij de auto verpakt.

Zou dit iets zijn om vooraf naar een verkoper te sturen?
-Het model is 100%?
-Binnen hoelang naar ontvangen vd betaling stuurt u het model op?
-Hoe wordt het verpakt?
-Stuurt u mij een bericht wanneer u het model heeft opgestuurd?

Wat vinden jullie daarvan, en hebben jullie nog andere goede vragen aan een verkoper?

Ik moet zeggen dat deze MP ervaring, de lol om via MP wat te kopen wel wat heeft getemperd
Ook al is een MP verkoper al 5+ jaar actief zegt dat niet alles.
Ebay is beter, met hun sterren beoordelingen
Afbeelding
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

Saint, ik koop zo goed als nooit bij hem. Zeker niet nu hij ook op Ebay zit. (pas een 190E verder niets de laatste tijd)

Daar zitten inderdaad ook wat vragen tussen die ik ook vaak stel. Helaas zijn mensen niet altijd eerlijk. (afgelopen woensdag naar Urk gereden (100km), voor 8 F&F modellen die in perfecte staat zouden zijn. Dat had ik nog een x extra gevraagd. Sta je daar, krijg je te horen dat ze toch niet perfect zijn. Maar pas nadat ik het benoemde. (missende achterruiten wisser, kras op het dak, En een missende spiegel.)
Hoelang het duurt vraag ik verder nooit, maar opzich is het niet echt een rare vraag. Bedenk wel dat een hoop mensen niet zullen weten hoelang dat duurt.
Hoe hij verpakt moet worden, dat moet je gewoon afdwingen :lol: Een hoop mensen vertrouw ik gewoon, maar vooral spul uit een ervenis, van zolder oid. Dan krijgen ze van mij gewoon instructies hoe ze het spul moeten inpakken. (stevige doos, niet te klein. opvullen met zacht materiaal, en zorg dat hij niet beschadigd.)
Je kunt ze natuurlijk altijd vragen of ze zeggen als ze hem hebben opgestuurd. (dat vergeet ik altijd. zeker als ze er niet om vragen :snooty:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Marktplaats

Bericht door St. Paul »

goededag schreef:Saint, ik koop zo goed als nooit bij hem. Zeker niet nu hij ook op Ebay zit. (pas een 190E verder niets de laatste tijd)
Hij is niet de enige... en wat je krijgt is handelaartjes die enorm veel aanbieden voor belachelijke prijzen met de claim 'Nieuwstaat in originele doos. Of misschien wel helemaal nieuw. Heel erg zeldzaam vooral in deze staat' terwijl ik in 2 seconde kijken de eerste schade al zie...

Hier een voorbeeld, dan wel geen MP maar ebay: http://www.ebay.nl/itm/1-18-UT-Models-B ... 46192fe891

Zie foto van de achterkant, Fina decal. Rust mijn zaak. :silenced:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

:shock: Heel erg slordig dat ik dat over het hoofd heb gezien. Bedankt dat je het even zegt, als je meer ziet, pb me
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Marktplaats

Bericht door aficionado »

Ik heb een vlotte reactie van MP ontvangen na mijn klacht bij Marktplaats zelf. Ik kan er mee leven. Ik zal er verder geen energie in steken. Maar als je problemen heb ondervonden met een verkoper, en het kan niet onderling opgelost worden kun je bij MP dus een klacht indienen. Wees wel fair aub!
Meerdere klachten voor dezelfde verkoper is toch niet fijn voor de verkoper.
Een fout maken is menselijk. Hoe je de fout corrigeert is het verschil tussen een serieus iemand of een uh minder serieus iemand.

"Marktplaats is een platform dat kopers en verkopers bij elkaar brengt. Hierdoor zijn wij niet betrokken bij de totstandkoming van onderling gemaakte afspraken. Daarom kunnen wij geen actieve rol spelen in dit geschil. Ik hoop op uw begrip hiervoor.

Uiteraard heb ik wel één en ander voor u gecontroleerd. Er zijn nog geen eerdere meldingen bij Marktplaats bekend over deze gebruiker. Daarom heb ik nagekeken of er wellicht nog andere verdachte zaken van toepassing zijn op deze gebruiker, maar ook hierbij ben ik geen gegronde reden tegengekomen die verwijdering van de advertenties of sluiting van het account rechtvaardigt. Ik heb daarom besloten een aantekening van uw op- en aanmerkingen bij het account van deze gebruiker te plaatsen. Wanneer Marktplaats vervolgens opnieuw meldingen over deze gebruiker ontvangt kunnen wij wellicht wel gepaste maatregelen treffen."



We moeten elkaar toch een beetje helpen, anderen doen het niet :angel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Marktplaats

Bericht door aficionado »

Ken iemand Johan Sillekens?
Het ziet er zeer betrouwbaar uit?
Afbeelding
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Marktplaats

Bericht door aficionado »

Ik heb nu meerdere malen zaken gedaan met Kruid uit Rotterdam. Eigenlijk TOP! Dat mag ook best eens gezegd worden. Misschien vinden mensen hem duur, maar vragen staat vrij en bieden ook.. veel en ruime keuze.. Absolute liefhebber dus dat scheelt ook.
Een goeie :thump_up:

Heeft iemand een lijstje paraat van MAF goedgekeurde MP verkopers? :idea:
Afbeelding
1967mustang
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 13 sep 2013 22:01
Schaal: 1:64

Re: Marktplaats

Bericht door 1967mustang »

Als iets niet of beschadigd aankot kun je online aangifte doen. Onlangs het zelf gedaan. Betaling gedaan en zodra de betaling binnen was zou ik de trackingcode krijgen. Niet dus, paar keer mail gestuurd ook niks. Toen aangifte gedaan, Mp krijgt daar ook melding van. Zodra er over bepaalde personen/bedrijven meer aanklachten binnenkomen wordt deze geweerd van MP.
Afijn 2 dagen later toch het spul nog binnen gekregen. Online de aangifte weer ingetrokken.

Gr
Rene
Mijn Mustangverzameling, ongeveer 400 modellen.
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 8&start=15
Plaats reactie